Päivitetääs tilanne tännekin... Eli keväällä oli alun perin tarkoitus ko. projekti tehdä. Ikävästi ebay:stä tilattu luukku tulikin palasina perille (lasit oli ehjänä, mutta muuten kasetti oli valmiiksi rikki). Erinäisten reklamaatioiden jälkeen sain rahat lopulta takaisin. Uusi käytetty luukkusetti löytyi Saksasta ja se oli pakattukin asianmukaisesti.
Vaihtoprojekti meni suunnitelmien mukaan. Paras apu oli newtis.info:n mallikohtainen ohje. Eniten aikaa meni verhoilun purkamiseen (häikäisysuojat, sisäkahvat, pilareiden suojat, peili, sisävalo, katon kytkinpaneeli, kattopahvi, sivu airbagien kaasupatruunoiden irroitus). Kattopahvin kanssa sai hieman taiteilla että sai sen autosta ulos ilman taitoksia.
Itse luukun irroitus oli suoraviivainen operaatio: 18 kpl ruuveja auki ja luukkupaketti oli irti. Tässä kohti apumiehelle oli käyttöä, sillä luukkupaketti painaa n. 24 kg ja on kooltaan sen verran suuri.
Kasetin asennuksessa ei ollut mitään ihmeellistä. Ohjeen mukaan hankin keskitystapit luukun asemoimiseksi oikein -- käytännössä olisi pärjännyt ilmankin. Lopuksi verhoilun takaisin asennus.
Kasetista on tullut 2007:n jälkeen useampikin versio, itselle tuli nyt realoem:n mukaan viimeisin (2012>) versio.