Jump to content

Tulostaulukko

Suosittu sisältö

Parhaiten pistet

  1. OTV

    Harrastajia Hämeenlinnassa?

    Kahvilla, kuten lupasin. Eipä muuta.
    3 pistettä
  2. OTV

    Vanteiden kunnostus

    Tsekeissä 2013 alleasennetut kiinalaiset GT Radial champiro renkaat tulivat tiensä päähän. Kulutuspintaa oli vielä n. 5mm. Siis ei kulumisen, vaan kuskin "vainoharhaisuuden" vuoksi. Kun lisäksi vanteiden reunat olivat "kanttariruvella" päätös oli remonttiin. Eka ongelma oli saada vanhat kumit vanteelta. Rengaskoneen puhti kun ei tahtonut riittää. No lähti, kun ei renkaita varottu. Pari riekaletta tuli. Vanteet lähtivät maalarille, joka hiekkapuhalsi vanhat maalit ja hioi reunat. Vanteet maalattiin ensin epoksimaalilla ja sitten pintamaalilla. Tässä lähtötilanne Tässä lopputulos Kaiken kruunasi uudet keskiökupit S-logolla
    3 pistettä
  3. Igor

    R53 JCW -06

    Mutta palataan nyt hetkeksi ajassa taaksepäin iloisempiin aikoihin, eli tuonne vuoden -22 alkupuoliskoon. Edellä mainitun takavalotuunauksen lisäksi kärry sai vähän muutakin ulkonäköpäivitystä, kuten uutta peltiä, ja ebay-kopion Aero-maskista, sekä 11mm spacerit. Takapuskuri sai pienen ritilä- ja tarratuunauksen. Ja koska tuo yksi takakaaren palanen jäi häiritsemään... Kun nyt vanhoja muistellaan... ajaessani autoa edellisenä syksynä (-21) talviteloille, huomasin pakosarjan ja katin välisen donitsitiivisteen valskaavan. Tiiviste ja laipat tuli aikoinaan OBX:n pakosarjan mukana, ja OBX:ltä ei tietenkään saa varaosia. Oli aika uskomattoman työläs operaatio löytää siihen sopiva tiiviste. Tuon mallisia tiivisteitä kyllä löytyy maailmalta vaikka kuinka paljon, mutta todella harvat viitsivät kertoa sekä ulko- että sisähalkaisijan. Ratkaisu löytyi lopulta moottorikelkkapuolelta, taisi olla Polariksen varaosakataloogista. Päätin tiputtaa samalla vaivalla koko pakoputkiston alas, kun hyllyssä oli ollut happanemassa Greene Performancen short shifter -härpäke jo useamman vuoden, ja se asentuu kepin jatkoksi alakautta. Keppi ei jatkettuna enää tietenkään mahdu alkuperäisen shifterin kuoriin, joten suojakannelle piti askarrella pieni jatkopala. Tarvikkeina oli Dremel, Ikean muovisen säilytyslaatikon kansi ja Bilteman Pika Epoksi [sic]. Tuo jatke tuli lähes kiinni pakoputken päällä olevaan lämpöpeltiin, joten päällystin sen varmuuden vuoksi vielä lämpösuojateipillä. Onneksi oli ylimääräinen shifteri hyllyssä (kiitokset TuplaPetelle), niin pystyi mallailemaan tuota ilman että tarvi irrottaa koko härveliä autosta, tai ryömiä jatkuvasti auton alla. Täytyy sanoa että siinä oli taas yksi modi mikä olisi kannattanut tehdä paljon aikaisemmin. Ei tuolla vaihteita pysty sen nopeammin vaihtamaan, mutta tuntuma on paaaljon parempi. Vielä kun kepistä saisi tuon pienen sivuttaisen klapin pois... se näyttää tulevan shifterissä olevasta akselitapista, ja pitäisi olla periaatteessa helposti korjattavissa. Ohjaustehostimen takimmaisen letkun vuotoa tutkiessa selvisi että nehän perkeleet valskaa molemmat. Toinen yläpäästä, ja toinen molemmista päistä. Eli ei muuta kuin vaihtoon. Helpoimmalla pääsi kun irrotti ensin paisarin, ja sitten koko tehostimen säiliön. Päätin vaihtaa samalla itse säiliönkin, koska se näytti valskaavan saumastaan. Siinä kun irroittelin paisaria ja tehostajan säiliötä, huomasin että pakosarjan päällä oleva lämpösuoja murenee käsiin, joten tilasin uuden. Sen alapinnalle vetäisin vielä kultateippiä, jos vaikka konehuoneeseen ja paisariin hohkaisi vähän vähemmän lämpöä siltä suunnalta. Uuttakin lämpösuojaa piti heti tuoreeltaan moukaroida, että se sopi OBX:n pakosarjan kanssa paikalleen. Ja kun sitä teippiä nyt oli tullut hommattua, niin päällystin sillä myös paisarin alapuoliskon, vaikka tuskinpa tuossa kohtaa on enää niin korkeita säteilylämpöjä mihin tuo teippi auttaa. Etujarrulevyt meni myös uusiksi. Olin laittanut tähän Nitracin levyt ja Carbotechin XP8:t syysratapäiville 2016, ja levyt loppui ensin kesken. Tolkuttoman hintaisissa Carbotecheissä oli pintaa jäljellä vielä puolet, joten tein kuten joka paikassa kielletään, ja laitoin alle vanhat palat uusien levyjen kanssa. Toki koitin hioa palat ensin suoriksi. En ole suuri reikälevyjen ystävä, koska ne on vähän herkkiä halkeilemaan ratakäytössä, mutta nämä OEM JCW-kiekot maksoi yhteensä hurjat 36€, joten en alkanut nirsoilemaan. Edellisenä talvena laitoin tähän Rooster Racingin bypass-venttiilin, joka on varustettu vakiota jäykemmällä jousella. Ajatuksena on että se sulkeutuu kiihdytettäessä herkemmin, jolloin ahdot nousee nopeammin ja kaasuvaste on parempi. No, ainoa tuntuva ero oli siinä, että maantiekulutus kasvoi melkein litralla. Logeista päätelleen tuo bypass oli kiinni lähes koko ajan, paitsi tyhjäkäynnillä. Ilmeisesti virinokan kanssa ei riitä alipaine pitämään sitä auki. Eli vaikutus oli hyvin pitkälti sama kuin olisi sulkenut bypassin nippusiteellä kiinni. Hommasin siis uuden vakiomallisen BPV:n. Se piti tosin ensin säätää sulkeutumaan kunnolla. Ennen säätöä: Jälkeen: Jos joku kaipaa tuollaista vähän käytettyä tuuninki-BPV:tä, niin voidaan tehdä kauppoja... Moneen kertaan pesty ITG:n vapaavirtaussuodatin alkoi olla melko muodoton möykky, joten päätin vaihtaa orkkismalliseen paperisuodattimeen. Aikoinaan noita ei saanut kuin marmoritiskiltä, ja hinnat oli samaa luokkaa ITG:n kanssa. Nyt löytyi noin 25 eurolla tällainen Boschin tarvike. Edullisuuteen löytyi syy kun suodatinkoteloa yritti sulkea. Tämän verran suodatinta piti dremelöidä ennen kuin sen sai paikalleen... Sitten olikin vuorossa yksi vuoden kohokohdista, eli ratapäiväretki Pärnuun Audruringille, joka nykyään tunnetaan paremmin nimellä Porsche Ring. Kanistereissa mukana omat E85:t. Viimeisin kohokohta ennen konerikkoa: kärry voitti Clubin kesäkokoontumisessa -22 Kuopiossa vuoden New Mini -äänestyksen.
    3 pistettä
  4. Kaitamasa

    P1125 R53 Kaasuläppäongelmaa

    Päivitystä: Asensin uuden kaasuläpän n. kuukausi sitten ja sen jälkeen auto toiminut moitteetta. Eli nyt voi jo uskoa että vika on korjaantunut uuden kaasuläpän myötä. En tiedä sitten onko aiemmin vaihdetussa (käytetyssä) kaasuläpässä ollut sama ongelma, vai onko niissä ylipäätään haasteita siirtää autosta toiseen. Mutta ongelma nyt ratkennut
    3 pistettä
  5. Koneen käyntiin lähteminen ei nyt varsinaisesti vielä kerro siitä onko se keittänyt, mutta hyvä että syypää selvisi. Ne brittien myymät laturin rullat taitaa olla Kavsin tekemiä, parempi tilata suoraan sieltä, niin välttyy tulleilta: https://www.kavs.net/izdelek/mini-cooper-s-alternator-pulley/
    2 pistettä
  6. Oswald

    Öljynvaihto remmiahtimeen

    Täälläkin on vaihto menossa odotan öljyjä ja tiivisteitä. Purku vie pari kolme tuntia kun on jämähtäneitä ruuveja siellä täällä. Vaihdan samalla myös laturin, hihnan kiristimen ja jakoketjun rattaineen, tosin entinen on ihan ok kunnossa. Ketjun vaihto on myös työläs, kun venakopan ja coolerin telineen pultteja ei tahdo saada auki ruosteen ja hapettuman takia auki. Tein itse työkalut ajoituksen /ylärattaan kiinnipitämiseen, moottorin kannatukseen ja alahihnapyörän irrotukseen ulos vedin. Netti auttaa hienosti kun katselee videoita.
    2 pistettä
  7. mjp01

    Mini Countryman Hybrid

    Nyt on akkuhuolet (ainakin vähäksi aikaa) ohitse. Kyselin tarjouksia, ja esim. Kokkolan autohuollosta tuli nopeasti tieto: ".. uudempia akkupaketteja (noin 10kwh), ovat 10-40tkm ajetuista autoista. Akkupaketti vaihdettuna, ohjelmoituna ja ilmastointihuolto yhteensä 4500€ sis alv. Akkutakuu 3kk" Tuohon päälle sitten tietty matkat ja majoitukset. Vanhasta akusta ei saisi mitään. Päädyin sitten kuitenkin vaihtoehtoon 2 eli 17tkm ajettu 10 kWh akkupaketti Liettuasta, 1400€. VIN koodilla tarkistus huolloista/ajokilometreistä, ja kuvista näki ettei luovuttaja-autosta ollut esim. airbageja lauennut (tämä voisi vaikeuttaa akun käyttöönottoa). Akulla 2 viikon takuu toimituksesta, eli piti saada asennus pikaisesti kunnon toteamiseksi. Rahti ~350€, tuli perille viikossa. Rahdissa pitää tietää mitä on kuljettamassa eli on tehtävä Dangerous Goods Declaration LITHIUM ION BATTERIES Class 9 Miscellaneous dangerous substances and articles 120,0 kg UN 3480 LITHIUM ION BATTERY BMW/Mini Asennus, ohjelmointi ja ilmastointihuolto alle tonnin kun vanhasta akusta hyvitettiin hieman. Tekijänä BMWiz Oy Tampere (suosittelen). Nyt pelittää taas, entisen 7.6 kWh sijasta 10 kWh toi kapasiteettia mukavasti. Rangea näytti kolmella ajolla 41-45 km välillä (~10 asteen lämpötilassa), ja kahdessa pidemmässä ajossa tuo jo toteutuikin. Mikä tärkeintä, puhdas sähköajo on taas täysin mahdollista kuormituksessa & moottoritienopeuksilla ja e-boost toimii.
    2 pistettä
  8. next

    R53 pätkii kiihdyttäessä

    Bypassi rikki ihan selkeästi. Ei kannata edes testata kummemmin vaan tilaa ebaysta(34-68€ löytyy jo) ja sen vanhan kalvon voi sitten availla ja tutkia. Mulla ollut molempia vikoja eli jousi poikki sisältä sekä kalvo puhki. Osa kestää pidempään osa ei ja 17% rullalla sanoisin että joka toisen kesän hankinta kilsoista riippuen.
    1 piste
  9. Igor

    Remmi meni suikaleiksi. R53 Cooper s 2005

    Hihnankiristin näyttää minusta tuossa ihan hyvältä. Jos se kiristimessä oleva vaimennin on kulahtanut, niin se kiristin kyllä heiluu tyhjäkäynnillä aika silminnähtävästi, jopa kuuluvasti. ATIn dampperista mulla ei ole kokemuksia. Mutta eihän se tuossa kai ihan mahdottoman pitkään ole kiinni ollut, joten ei luulisi vielä kuluneen huoltokuntoon. Mulla meni hihna spagetiksi pariin kertaan kun vaimentamaton kampuran hihnapyörä (KAVS) ei tahtonut pysyä paikallaan. Eli kyllä mä veikkaan että joku rulla siellä on poissa linjasta.
    1 piste
  10. Igor

    P1125 R53 Kaasuläppäongelmaa

    Voisko jatkuva öljykylpy (huohotuksesta) tehdä tuollaista? Vaikea kuvitella että imusarjassa olisi noin paljon lämpöä. Ellei sitten ole jostain syystä ampunut palokaasuja imuventtiilistä vastakarvaan...
    1 piste
  11. austinmini

    Minin vaihdevälin lyhentäjä

    moi laitoin sulle viestiä.
    1 piste
  12. inno75

    Vaihtaja/vaihdeongelma

    Vaihteiston/etukelkan väliin on 2 erilaista tukea. Toinen tulee eteenpäin (kelkassa oltava tuki !) ja toinen taaksepäin. Taaksepäin olevat tuet (2 kpl) ovat vaihteiston molemmilla puolilla ja mulla ainakin kaikki kiinityskohdat valmiina (vm 1989). Meteli vähän lisääntyi, mutta kone ei enää heilu hullun lailla.
    1 piste
  13. Turbo 69

    Vaihtaja/vaihdeongelma

    Kyllä se siihen sopii. Molemmille puolille kun laitat, tulee aika tukeva.
    1 piste
  14. next

    Mistä sopiva R53 imuletku?

    Lyhennys ihan mattopuukolla. Tietysti pitää osata leikata, haukkaa helposti. Ohennus ei onnistu mutta silikoonispraylla menee kyllä paikalleen. Edit: viilalla voi pyöristää putken päät sisänurkasta hitusen.
    1 piste
  15. Turbo 69

    Vaihtaja/vaihdeongelma

    Missäs kunnossa sen moottorin ylätuen, eli koiranluun puslat on? Jos ne on kuluneet, koneen asento muuttuu. Tosin sen huomaa jo ajettaessa, kone nytkyy ja keppikin heilahtelee. Moottorin kiinnikkeetkin vaikuttaa asiaan. Kannattaa nekin tarkistaa.
    1 piste
  16. Turbo 69

    Vaihtaja/vaihdeongelma

    Puslaa tarkoitin. Joskus on ollu nuokin kuluneet, kun puslaa ei ole vaihdettu ajoissa.
    1 piste
  17. Kimi

    Sähkövika Austin Mini MK1 1964

    Tolleen se hoituu. Sulla on myös sulakerasian päävirransyötössä ongelma.
    1 piste
  18. Kaitamasa

    P1125 R53 Kaasuläppäongelmaa

    Voi olla että nyt löysin johtolangan tai hyvin todennäkösesti myös vian lähteen (ks. kuva alla). Nimittäin MAP-sensori näyttää tältä. En tiedä näistä oikeastaan mitään. Miten se on päässyt sulamaan? Jokin aika sitten mulla oli jäähdytysjärjestelmässä ongelmia, kun paisuntasäiliö vuoti (taas yksi Minin tyyppivioista), mutta en osaa sanoa kävikö moottori silloin kuumana kun näissä ei tunnetusti ole konehuoneeseen moottorilämpötilojen seurantaa. Mutta nyt tilaan lähimotonettiin uuden sensorin ja vaihdan ja katsotaan miten se vaikuttaa tähän yhtälöön.
    1 piste
  19. next

    P1125 R53 Kaasuläppäongelmaa

    Tulpat lentelee näissä tuntuu hyvin helposti huolimatta oikeasta kiristysmomentista. Edellisessä kulkineessa ei vaivannut mutta sitä edellisellä sai tarkistaa parin viikon välein ja silti ampu ykkösestä kierteet pois. Itse tapellen paikallaan helicoili sinne.
    1 piste
  20. Igor

    P1125 R53 Kaasuläppäongelmaa

    Uusi kaasuläppä ei kaipaa ohjelmointia, mutta sitä ohjaava systeemi on kai jossain määrin oppiva, joten jos ei tee adaptation resettiä, niin saattaa kestää tovin että se oppii taas tavoille. Ei pitäisi aiheuttaa vikakoodeja vaikka jättäisi tekemättä, eikä sitä välttämättä huomaa ajossa muutenkaan. Tämmöset ohjeet löysin nopealla googlauksella resetointiin: https://www.rpmmotorsport.net/pages/bmw-throttle-body-adaptation-reset Tulppien kireyttä tosiaan kannattaa pitää silmällä. Mullakin on kakkospytyssä helicoil, ja se on ainoa jossa tulppa ei löysty ajan mittaan. Vaikea kuvitella että tulpan irtoamisella ja kaasuläpän oireilla olisi mitään yhteyttä. Itse vikakoodista en kyllä itse osaa sanoa missä vika voisi olla.
    1 piste
  21. karvalakki

    Mini r53 2004

    Kannattaa aloittaa lukemalla vikakoodit jollain BMW-spesifisellä lukijalla.
    1 piste
  22. Micke

    R53 JCW -06

    Kiva nähdä että tämä etenee. Olin jo kokonaan unohtanut sen adapterin. Minullakin se oli pyörinyt kellarissa vähän aikaa ennen kun se päättyi sinulle Jos minulla olisi vielä R53 niin olisin jo hakemassa sinulta jotain osia tuosta koneesta
    1 piste
  23. Igor

    R53 pätkii kiihdyttäessä

    Taidettiinkin tätä ihmetellä Mobiliassa, kun oli epäilys siitä hihnan venymisestä. Hyvä että vika löytyi ja korjaantui!
    1 piste
  24. Laza

    R53 pätkii kiihdyttäessä

    Eipä muuten ollut vika hihnassa...Mobiliasta kotiin ajettaessa tuli P303 vikakoodi (#3 misfire) ja kone kävi kolmella pytyllä. Näemmä oli viimesyksyisen pesulan moottoripesun jäljeltä kaikki tulpanjohdot ihan korroosion syömiä, yhdestä irtosi paloja jo irti ottaessa. Aeromotorsista uudet tilalle ja nyt toimii ja kiihtyy taas normaaliin tapaan!
    1 piste
  25. timot

    Mini R53 sytyskatko

    Ajattelin nostaa ketjua kun vika viimein selvisi. Sytytyskatkon vika 1.sylinterissä johtui UUSISTA venttiilin nostimista. Vika selvisi kun 2: sesta vaihtoi 1:seen. Tämmöistä tällä kertaa.
    1 piste
  26. Markku

    Mini Cooper R53 airbag valo

    No juu se johtohan siellä akkukaapelin navassa temppuili. Purin johdon ja tinasin niin nyt nollauksen jälkeen ei ole syttynyt valo palamaan.
    1 piste
  27. Markku

    Cooper R53

    No niin nyt on tutkittu. Alapyörähän se siellä oli löysällä, ilmeisesti vaihdettu joskus ja jäänyt kunnolla kiristämättä. Kiitos vinkistä olisi jäänyt huomaamatta
    1 piste
  28. Turbo 69

    Vuotava takaluukku R53

    Mites, jos uusis tiivisteen?
    1 piste
  29. maukka62

    Sähköisen rattilukon pun.valo

    M&R Vuorisella vantaalla vikavalo saatiin poistettua laskurin nollauksella! Korjaamolla tuntuu olevan kunnon asiantuntemus Mini&Bmw autoista ja nopea palvelu!!!
    1 piste
  30. Mikael Bowellan

    "Engine fault! Reduced power"

    Tänään kun ajattelin sitten ajaa auton huoltoon (aikaisin päivä mille sai tsekin) niin se ei enää lähtenytkään kunnolla käyntiin, pääasiassa vain startti pyöri ja moottori yski. Tilasin siis hinurin kun se on vakuutuksessa. Huollossa selvisi nopeasti mikä vika on: pakonokka-akselin säätösolenoidi. Mikään ei enää kestä, tuokin vain 12-13 vuotta Uusi solenoidi 98€... vielä ei tarvinnut myydä munuaisia, auton saanee huomenna takaisin. Vaihdatan samalla tulpat...
    1 piste
  31. maukka62

    Sähköisen rattilukon pun.valo

    Niiden työn kuvaan kuuluu erimerkkisten autojen sähköset rattilukot (mm.mini) Tarkemmin lukitusturva oy tai fi tekee myös ohjelmointeja Odottelen vielä moduulin korjaustulosta katotaan sit pystykö auttamaan!
    1 piste
  32. karvalakki

    Sähköisen rattilukon pun.valo

    Ongelma ei oikein kuullosta lukkofirman hommilta. En kyllä tunne Lukitusturva -firmaa. Onko heillä jonkinlaista erityistä Mini tai BMW -osaamista oman ydinbusineksensä sivussa?
    1 piste
  33. maukka62

    Sähköisen rattilukon pun.valo

    On nyt tutkittavana lukitusturva nimisessä liikkeessä vantaalla!
    1 piste
  34. Turbo 69

    Clubman 2013 takapää.

    Jep, kuntoon tuli, kolinat hävisi. Ei ollu mitenkään pahasti kuluneen näköiset kumit, mutta tuo tanko menee sen verran ahtaassa välikössä, että ottaa ehkä herkästi kiinni runkoon.
    1 piste
  35. Esko

    Mini R56 avain

    Eipä toi paha nakki ole vaihtaa toi akku uuteen. Mattoveitsellä leikkaa avaimen halki siitä saumasta. Kolvaten vanha akku pois ja uusi tilalle ja sitte vähä mustaa muoviliimaa reunoille ja kasaan. Oman akun tilasin Suomen Akuilta, kun on ihan naapurissa.
    1 piste
  36. Igor

    R53 JCW -06

    Vein kannen koneistamolle tuossa kolmisen viikkoa sitten, ja heillä on ollut pieniä haasteita löytää siihen sopivia uusia pakoventtiilien ohjureita. Vanhat oli kuluneet, ja osa oli kuulemma pysynyt vähän huonosti paikallaankin. Tämähän on se jenkeistä tilattu nimeltämainitsemattoman minivirittäjän isoreikäinen kansi, ilmeisesti sielläkin on ollut aikoinaan haasteita löytää sopivia ohjureita... Halkeamia kannesta ei löytynyt, se oli erittäin mukava uutinen. Pitää viedä lohko koneistamolle sitten samalla kun aikanaan haen kannen sieltä pois. Ykköspytystä löytyi melko syvä naarmu, ja nyt on vähän semmoinen pelko persiissä, että +1mm ylikokoon poraaminen ei välttämättä riitä sitä poistamaan. Ja enempää noista ei kuulemma uskalla ottaa. Jos tässä pitää vielä toinen lohko hommata jostain, niin sittenhän koneeseen ei jää alkuperäistä enää kuin kampura.
    1 piste
  37. Igor

    R53 JCW -06

    Lienee monen sattumuksen summa. Mun säädöt ehkä nojas liikaa imuilman lämpöjen mukaan nousevaan rikastukseen, ja kylmällä kelillä sitä rikastusta ei sitten ollutkaan. Suuttimista ei löytynyt vikaa. Tossa pytyssä hajosi joitain vuosia sitten tulpasta eristeet, jotka sitten hakkasi männän lakeen jälkiä. Ehkä siellä oli jälkiä männän kyljessäkin. Joka tapauksessa tonne ykköspyttyyn syntyi kohtuuttoman reippaassa ajossa hotspotti, joko tulppaan tai männän reunaan, ja esisytytys hoiti homman kotiin. Vekotin siis rupesi käymään kolmella kesken reippaan kiihdytyksen jossain 6-7000rpm hujakoilla. Kun mitään kolinoita ei kuulunut, eikä auton alla näkynyt merkkejä katastrofista, siirsin kärryn ajamalla muutaman kilometrin matkan tallille keskivertoa syvemmässä vitutuksen tilassa. Siinä tuo tulppa on saanut öljykylpyä. Öljyä oli ahtimen imuputkessa asti, sain sitä mukavan annoksen syliin purkuvaiheessa. Oletettavasti se lohkossa oleva öljyruiskutus ainakin pelaa. Toi siis tapahtui syksyllä -22. Siinä meni hyvä tovi motivaatiota etsiessä. Aloin vasta viime vuoden lopulla ottamaan tuota pikkuhiljaa osiin, ja nostin koneen nokalta pari viikkoa sitten. Ykkösen sulamisen lisäksi paljastui että kakkosen männän helmasta puuttui palanen (osat löytyi öljyn imuputken sihdistä), ja että kaikissa männissä on tuossa samassa kohtaa halkeamia. Ei tuolla enää pitkään olisi porskuteltu.
    1 piste
  38. next

    Akun vaihtoa r55

    Sanoisin samaa kuin tommik. Akku ensin vaihtoon ilman muita mietteitä edes. Näissä tulee huonohkolla akulla jo vaikka mitä ihmeellisyyksiä ja esimerkiksi vaimon F54 korisesta sai tulosteen joka 4kpl A4 yhteensä vaikka akku vain kertaalleen zippasi. Koodit kuitenkin oli siellä puolivuotta sisällä ja ilmastointi oli edelleen pimeänä noiden koodien johdosta.
    1 piste
  39. Tommik

    Akun vaihtoa r55

    Kannattaa vaihtaa se akku. Ja akkuliike ohjelmoi kyllä samaan vaihtohintaan. Huonon akun kanssa voi olla mitä ihmellisimpiä vikoja vaikka ladattu täyteen. Mulla oli sisäpuhallin mykkänä talvisäilytyksen jälkeen mutta kahden ajokerran jälkeen alkoi taas toimimaan. Oli jo toinen kerta tällä kerran tyhjäksi päässeellä akulla. Jos itse vaihdat akun niin saa ohjelmoitu esim tällä ; https://www.biltema.fi/autoilu---mp/korjaamovarusteet/testauslaitteet/vikakoodinlukijat/diagnosointityokalu-bmw-2000043072 Suosittelen hankkimaan jos enempi harrastaa Minejä
    1 piste
  40. Igor

    Mini R53 sytyskatko

    Eli käynnistyy kylmänä normaalisti, mutta ykkönen tippuu hetken päästä pelistä, ja palaa sit taas mukaan kun kone lämpiää... no on kyllä erikoinen keissi. Käynnistyksen jälkeen ECU on hetken aikaa open loop -tilassa, ja käyttää cold start enrichment -karttaa joka lisää polttoaineen syöttöä sitä enemmän mitä kylmempi jäähynesteen anturi on. Noin 10-20 sekunnin (jos muistan oikein) jälkeen ECU menee closed loop -tilaan, eli alkaa ohjaamaan syöttöä lambda-signaalin perusteella. Tuolloin syöttö menee reilusti pienemmälle ja seos sitä mukaa laihemmalle, ja se voi joissain tilanteissa (huono bensanpaine, tukkeutunut suutin, viallinen lambda, alipainevuoto, virinokka...) aiheuttaa käyntihäiriöitä kylmästartin jälkeen. Ei se kyllä silti selitä sitä että sieltä tippuu aina ykköspytty pois pelistä, ellei siellä ykkösessä ole myös jotain muuta häikkää...
    1 piste
  41. Joo silloin jo huomasin kun tarjosit lainaan ja olisin varmasti hakenutkin, mutta oletan että et vaikuta Rovaniemellä tai lähistöllä niin jäipä tämä arpa katsomatta. Tosiaan briteistä löysin käytetyn alkupätkän käyrineen päivineen kotiin toimitettuna hintaan 136€. Kunhan tulee tänne periferiaan asti niin koitetaan paikoilleen ja raportoidaan tulokset tänne
    1 piste
  42. next

    R53 ei saa häkä arvoa toleranssiin

    Mä tarjosin sulle jo vakiot koko pakosarjaa sinne. Löytyy myös uusi tarvike mutta se tosiaan ei ole monen vuoden juttu kun kestää vain siinä vapari mallissa. Satasella saa ton vakion. Se on kertaalleen korjattu kun meni poikki. Siististi hitsattu. Saa myös lainaan jos noudat ja palautat itse.
    1 piste
  43. Moro, Ongelmana oli jäähdytysnesteen vähyys ts. ei ollu konetta käytettetty riittävästi webaston asenetamisen jälkeen.
    1 piste
  44. karvalakki

    Öljynvaihto remmiahtimeen

    Sorry, olisin voinut vannoa että se oli 1/4" mutta seison asento korjattuna: 3/16" on varmastikin oikea tieto. Tuumakoko kuitenkin. En katsonut sarjan sisältöä sen tarkemmin, kun ei ole juuri nyt itselle ajankohtainen. Hinta tuntui kyllä asialliselta.
    1 piste
  45. next

    Öljynvaihto remmiahtimeen

    Jos katsoit niin sarjassa tulee avain mukana ja se on 3/16" osaa kylläkin. Itselläni oli kyllä avain mutta tuossa tulee sekin tosiaan mukana.
    1 piste
  46. mjp01

    Mini Countryman Hybrid

    Pistin kyselyn, katsotaan mitä vastaavat.
    1 piste
  47. Jykkepoika

    Täyssähkö MINI

    Sulla varmaan on puhelimessa käytössä se appi. Kato sieltä kohdasta "varaa aika". Mulla näkyy siellä "tekninen kampanja 00611750800 0.00€. Lienee juuri tuo kamppis.
    1 piste
  48. Akku tekee myös jos laskee voltit liiaksi startatessa. Äkkiseltään sanoisin siis että akkukaupoille.
    1 piste
  49. Unohtanut aivan päivittää tilanteen. Kävin toisella katsastusasemalla, jossa dialogi inssin kanssa meni jokseenkin seuraavasti: Inssi: Oletko käynyt jossain toisaalla näyttämässä, kun kone piipittää? Minä: Kävin A-katsastajilla viikko sitten Inssi: Mistäs kiikasti? Minä: Ei pidetty pakoputkistosta, joten tulin tänne, missä viimeksi meni läpi Inssi: Eihän tästä edes lähde kova meteli... ja hyvin tehty. kului tovi, kun inssi syynäili lampulla lisää auton alla Inssi: Täällä on kuskin puolelta alatukivarren pusla täysin muusina, eikö sitä huomattu siellä? Minä: Ei huomattu, eikä huomattu Laakkosella huollossa n. kuukausi sitten Inssi: Siellä toisella asemalla on siis puututtu tärkeisiin asioihin... Inssi: No, se pusla on rikki ja siitä tulee hylky. Jälkitarkastus on 25€. Laakkosella todettiin, että kakkoshuollossa olisi pitänyt moinen puslaongelma huomata ja tulevat vastaan uuden huollon hinnassa ja katsastuksen jälkitarkastuksen hinnan korvaavat. Hyvinhän tämä kai meni :)
    1 piste
×
×
  • Luo uusi...