Jump to content

Tommik

Members
  • Posts

    69
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    9

Tommik last won the day on September 12 2021

Tommik had the most liked content!

Profile Information

  • Location
    Keski-Suomesta löytyy
  • Garage
    R56S 07 JCW Dealership

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Tommik's Achievements

  1. Toi venttiili on käsittääkseni "on / off solenoidi" niin toi ahtopaine kyllä ei nousisi jos tuo ei toimi. Eli vetää hukkaportin heti kiinni kun auton käynnistää. Tarkistettu? Onko hukkaportin akselin mutterit kiinni? Alipaineletkut vilkaistu ettei halkeamia tms? Paljon ajettu? Jos yli 150tkm niin vaihtaisin muutenkin suosiolla alipainepumpun koska aiheuttaa aikamoisen tuhon. Helppo homma ja hinta 100€ luokkaa. Jos alkuperäinen Turbo/ 150tkm niin pakopesässä oleva hukkaportin akselikin saattaa takkuilla.
  2. Nyt löytyy R56 HEL öljylinjaa turbolle Suomesta suoraan hyllystä. Eli tämä https://fi.helperformance.com/bmw-mini-r56-cooper-s-braided-turbo-oil-feed-line Ja viestiä mittaletku@mittaletku.fi Tämän päivän hinta toimitettuna 69,94€ Edullisempi kuin alkuperäinen rimpula eikä tarvitse EBay tuotteita jännätä.
  3. Tommik

    R53 JCW -06

    En tiedä saako olla "punaiset" vilkut mutta polttimon kun maalaa vihreällä takavalomaalilla niin saa keltaisen vilkun.
  4. Jos kyseessä R56 niin " Tank breather valve " eli kun auto sammuu niin käy aukaisemassa tankin korkki. Kova suhadus niin varma juttu. Mulla teki pari kertaa varoituksena kunnes vika jäi päälle. Laakkoselta 80€ OEM.
  5. Mulla kampiakselin stefa piti samanlaista ääntä mutta se oli vain tyhjäkäynnillä ja ei ihan noin voimakas...
  6. Muistetaan lisätä sitä öljyä..
  7. Nuo ILZKBR7B-8DG (95770) tulpat toimineet ihan ok mutta viimeisimmän softan jälkeen olen huomannut selvää puutumista radalla. Etenkin kun motti alkaa olemaan kuumana. Nyt vaihdoin astetta vielä kylmemmäksi NGK ILKR8E6 ja tuntui tuossa pienen rääkin jälkeen raikkaammalta. Tuohon tulppaan pitää olla M16 avain. Tiukka on paikka mutta hyvin mahtui Bileman 20-040 hylsy https://www.biltema.fi/autoilu---mp/autotyokalut/moottorityokalut/sytytystulppatyokalut/sytytystulppahylsy-2000030037 ja momentti 23Nm. Motonetista avain MTX 76-5016 https://www.motonet.fi/fi/tuote/765016/MTX-Tools-Basic-momenttiavain-5-25-Nm-14
  8. N14 koneessa tuo on kyllä normaalia. N18 onko tuossa en tiedä. Itse aikoinaan säikähdin kun kuukausi oston jälkeen 90t mittarissa ja tikku oli enää kärjestä märkä. Vanhasta Intercoolerista tuli desi mutta ei tuo turbo ole väljän tuntuinen eikä muutenkaan pössäytä savua. Omasta mielestä huohotinputki kannesta imusarjaan vienee "tasaisesti" öljyä kiertoon. Jos puskee öljyä taas imuputkeen menevästä huohottimesta on jotain ongelmaa kopassa. Omassa catch can kitistä kun ei löydy kuin max 0,5d loppukesästä ennen talvisäilytystä. Isoimpana ongelmana tuosta tulee imukanavien likaantuminen. Onneksi tuo öljy ei vielä ole kullan hinnoissa...
  9. Jep! Ja jos kaasujalka raskas niin enempi vie. Lienee joku yhteys korkeaan öljynlämpöön... Nyt kun erillinen öljynlauhdutin niin ei normiajossa lämmöt nouse yli sadan niin ei ole tarvinnut jatkuvasti lisäillä..
  10. Sain kuitattua airbagin valon Bilteman lukijalla 15-1374 Oli useampi Mini valikossa https://www.biltema.fi/autoilu---mp/korjaamovarusteet/testauslaitteet/vikakoodinlukijat/diagnosointityokalu-bmw-2000043072 Näyttäisi olevan sama laite kuin Ancel BM700
  11. Mulla ei ainakaan toiminut Wurthin Rst uloimassa vetarissa vaikka laitoin tiukkaan + taitto. Lienee kääntäessä tulevan isompi "paine".
  12. Motest sääti tuon oman N14 217hv/284Nm 29c helle tuotti hiukka haasteita. Vakioturbo, JCW jälkipaketti, "sport"downpipe ja cooleri
  13. Tuli tuossa ekaa kertaa käytettyä Castrol Engine Shampoo koneessa kun on kilometrejä jo tuon +150t. Pitäskös nyt suosiolla pyöräyttää öljyt 1h käynnillä (auto pukilla) ja vaihtaa uudet öljyt / suodatin + vanos? Entä tohon pesuun onko pakko olla Castrollit vai tohtiiko käyttää halppis synteettiset?
  14. Tommik

    mini clubman s

    Vaihtaisin kuitenkin ensin tuon " Tank breather valve " ennen kun korkeapainepumppua lähtisin vaihtamaan. Laakkoselta 80€ OEM. Ei anna välttämättä suoraan koodia...
  15. Eli jätit venttiilin paikoilleen liittimen päähän niin ei tule vikakoodia? Itse siirsin imusarjalle menevän letkun putsariin ja jätin venttiilin muuten toimimaan. Luin jostain että kokonaan ohituksessa voi bensaa päästä moottoritilaan jos heittää autolla nurin..
×
×
  • Create New...