Turbo 69 Kirjoitettu 15. Marraskuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 15. Marraskuuta, 2018 Jarrujen koe sovitus,muuten sopi hyvin,paitsi vanteet.Eivät sopineet ilman levitys paloja,mut niitten kanssa käy molemmat.Kummat olis hienommat,pelti vai alu vanteet?Maalaan satulat keltaisella. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Mini1380 Kirjoitettu 15. Marraskuuta, 2018 Raportoi Jaa Kirjoitettu 15. Marraskuuta, 2018 Alut Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Purtsi Kirjoitettu 16. Marraskuuta, 2018 Raportoi Jaa Kirjoitettu 16. Marraskuuta, 2018 Pellit pillerikapseleilla :)Sent from my SM-G930F using Tapatalk koirankoppi 1 Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Turbo 69 Kirjoitettu 26. Marraskuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 26. Marraskuuta, 2018 Jep! Alkuperäisyys ja sleeperi henkisyys pitää jättää. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Turbo 69 Kirjoitettu 26. Marraskuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 26. Marraskuuta, 2018 Vielä joutui kääntövarresta sipasemaan pari milliä pois,jotta mahtuu hyvin levy pyörimään ja jää mahdollisuus tiukata laakeria. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Turbo 69 Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2019 Tosiaan,näistä jarrumuutoksista hieman lisää.Kun muutetaan tavalliset levyt jäähdytetyiksi,vaatii ne satulan levitys palat ja pitemmät satulan kiinnitys pultit,sekä levitys palojen mittaset holkit.10" tuumasille ei ole edes jäähdytettyjä levyjä saatavana,joutuu isommista pienentämään.Ite satuin saamaan valmiin paketin.Edullisesti!! Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Turbo 69 Kirjoitettu 16. Huhtikuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 16. Huhtikuuta, 2019 Jos tätäkin vähän päivittäs.Talvi on Suomessa kuitenkin pirun lyhyt:Odottelin osia koneistamosta ja remppasin siinä odotellessa yhden 1275:n koneen myyntiin.Tosin siintäkin oli osia samassa koneistamossa.. Osat tuli, ensin myynti motti,sitten oma. Uusi versio turbon hukkaportin kellosta ja asensin nyt sen hyllyssä olleen Verto mallin kytkimen vauhtipyörineen(Turbo).Samalla piti vielä vähän muuttaa laturin kiinnityksiä. Mutta,vappuna ei vielä ajeta,motti yhä lattialla ja To lähdetään ulkomaille.. Vielä lisää selityksiä:Molemmat käyttöpelit,Coupe sekä Vag konsernin tuote vielä temppuilivat.Ja lumihommia joka toinen päivä.. Selityksiähän nää vaan on.... Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
minorv8 Kirjoitettu 17. Huhtikuuta, 2019 Raportoi Jaa Kirjoitettu 17. Huhtikuuta, 2019 Hosumalla ei tule kuin ku*ipäisiä lapsia... Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Turbo 69 Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2019 Hops! Sinnehän se taas yön tunteina pesäänsä loksahti. Offtopic:Reissun aikana ainoastaan kolme Classic pongausta: 1 Clubman GT, 1 -90 luvulta ja 1 projekti kuntoinen farkku.Kaikki Kreikassa(Thessalonik),vaikka käytiin Makedoniassa,Albaniassa ja Bulgariassa.Ajettiin vuokra Audilla(A3 diesel)n.950 km. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Minimalia Kirjoitettu 15. Toukokuuta, 2019 Raportoi Jaa Kirjoitettu 15. Toukokuuta, 2019 On 15.11.2018 at 20.59, Turbo 69 kirjoitti: Jarrujen koe sovitus,muuten sopi hyvin,paitsi vanteet.Eivät sopineet ilman levitys paloja,mut niitten kanssa käy molemmat.Kummat olis hienommat,pelti vai alu vanteet?Maalaan satulat keltaisella. Eikö tuo 10” vanne mennyt suoraan 7,5” jarrujen päälle? Kuinka paksut levityspalat vaatii? Jos satula ei olisi levitetty, niin menisikö kumpikin vannemalli suoraan paikoilleen? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Turbo 69 Kirjoitettu 15. Toukokuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 15. Toukokuuta, 2019 Totta kai tavallisille levyille/satuloille menee,muttei jäähdytetyille levyille. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Turbo 69 Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2019 No niin,ois vihdoinkin katsastettu kesän ajoihin.Hyvin toimii,vetoja löytyis.Taidan kuitenkin tämän kesän yrittää ajaa "maltillillisesti",enkä rupee etsimään huipputehoja.Jarruista ei vielä voi sanoa,ovatko paremmat. Vielä joutui ennen syyniä vaihtamaan jarruvalokatkaisijan.Alkuperäinen vm:66 hajosi nyt jo!! Ei näillä alkuperäis osillakaan mitään tee.. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Turbo 69 Kirjoitettu 12. Kesäkuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 12. Kesäkuuta, 2019 Nyt alkas olla tämän vehkeen "bling,bling" kohdallaan,sain viimein saranat asennettua,enää tuohon alahelmaan lista puuttuu. Jarruista sen verran jo kokemusta,ei niin helposti mee lukkoon,ja tehoja riittää.. Niin,ne myynnissä olevat saranat on yhtä hyvät.. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Turbo 69 Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2019 Jatketaas täälläkin päivitystä. Jotta elämä ei olis tylsää, aattelin vaihteeksi vaihtaa ens kesäksi toisen moottorin. Tämä on sillä Garretin T3 turbolla oleva, tämä nääs toimi matkanopeuksissa erittäin hyvin. Ens kesänä olis taas aikomus tehdä pitempi reissu Suomen ulkopuolelle. Tämän laatikossa ilmeneni silloin parivuotta sitten, ylimääräistä ulinaa. Nyt vasta otin auki ja löytyihän sitä vikaa, välipyörä ja toinen laakeri oli kulahtanu. Mikä tuon voi aiheuttaa? 30 vuotta näitä harrastanu, eikä ikinä vastaavaa tapahtunu! Toinen vika löytyi tasauspyörästöstä, akseli lähteny liikkeelle ja vähän jyrsiny laatikon kuoria. Tätäkään ei aikasemmin ole kohdalle sattunu! Onneksi lopetin ajot siihen paikkaan, oli jo syyskuu. Oli välipyörästön akselikin jo kulahtanu. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Mini1380 Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2019 Raportoi Jaa Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2019 Onhan noita välipyörän laakereita porsinut maailman sivun. Siksihän niihin on tarjolla paremmalla laakeroinnilla olevaakin mallia. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Kimi Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2019 Raportoi Jaa Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2019 Ykkösestä näyttää puuttuvan myös muutama kytkentähammas. /kimi Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Turbo 69 Kirjoitettu 29. Lokakuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 29. Lokakuuta, 2019 Jatketaan juttua, laatikko kasattu uusilla osilla ja ensiö vetopyöräkin korjattu. Kone ja laatikko yhdistetty. Nyt sovitin/asensin kunnolla tuon downpipen, ennen koneen paikalleen laittoa. Laitan vetarin jälkeenpäin. Oli viimeksi vähän vuskannu putken ja koneen välistä. Ilmeisesti väärä kulma ja saanu vähän osumaa vetarista. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Turbo 69 Kirjoitettu 6. Marraskuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 6. Marraskuuta, 2019 Viime kesän palvellut moottori ylös, n.3500 km ajettu rempan jälkeen. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Turbo 69 Kirjoitettu 11. Marraskuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 11. Marraskuuta, 2019 Kävin säätämään venttiilin välyksiä ja per...2 ja 3 pakokeinut miun mielestä "pikkasen" liikaa toisessa laidassa ja lisäksi edellinen koneen asentaja laittanu sisemmät jouset väärin päin. Kansi auki ja sitten huomasin, että keinujen pukit murtuneet. Niistä puuttui rikat. Rikkojen puuteko on murtumat aiheuttanu? En ole aiemmin moiseen törmänny. Onneksi männät ja pytyt on ehjät. Ehkä tään vielä tään vuoden puolella saa jo tulille.. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Turbo 69 Kirjoitettu 11. Marraskuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 11. Marraskuuta, 2019 Oma päätelmä: kovat ARP:mutterit ilman prikkoja on kaivautuneet pukkeihin ja murtaneet ne. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Turbo 69 Kirjoitettu 12. Marraskuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 12. Marraskuuta, 2019 Tuli ylireakoituu noihin Kimin juttuihin, 1000 ja 1300: n venttiili vivut on samanlaiset. Kimi väitti, että 1300:n vasarat on leveämmät. Ei ole, vakio turbon vivutkin menee sivuun venttiileihin nähden. Eli omassa tapauksessa ihan normaalia, että näyttää pahalta. Tulipa samalla venttiilit läpättyä, oli aiheellista. Jousetkin oli ihan oikein, nämä on kierretty toisin päin. Tämä ei ole kierroskone. Tässä vielä kuva palotiloista, ei ilmeisesti toimis vaparissa. Pari kesää ajoin tällä tietämättäni, ei helposti nakuttanu, isommilla paineillakaan. Ilmeisesti puristukset turbo käyttöön sopivat. Hyvin se kuitenkin kulki. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
mikke Kirjoitettu 12. Marraskuuta, 2019 Raportoi Jaa Kirjoitettu 12. Marraskuuta, 2019 Vähän ton näköistä briteissä kauppaavat ahdin käyttöön. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Turbo 69 Kirjoitettu 12. Marraskuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 12. Marraskuuta, 2019 Okei, näyttäs sit olevan oma kansi kohallaan. Hyvin tuo kyllä pari vuotta sitten toimi, ei nakuttanu helposti. Tosin paineet oli vaan 0.7. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Kimi Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2019 Raportoi Jaa Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2019 No voi hitto, mun pitää sitten kanssa itse lopettaa ylireagointi. Pitänee myös infota Calveria ja koko saarta että ne on ihan väärässä. https://www.calverst.com/technical-info/rocker-gear-general-compendium/ Kyllä noi nyt vaan on eri levyset tonnisessa ja 1300ssa. Sun kuvassa noi peltiset on tonnisesta. Siksi sulla noi pakoset onkin sivussa. myös 1 ja 4. Sintratut on kaikki saman levyisiä, ja ne yltää venttiilin päälle. Pakosia kannattaa kuitenkin pikkusen shimmata niin saa nekin keskemmälle, huomioiden että työntangot ei osu kanteen. 0.5 mm korkeintaan. /Kimi Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Kimi Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2019 Raportoi Jaa Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2019 Ja lisäksi vielä, vaihda noi sintratut pois, ne ei kestä isoja jousipaineita. 1300 peltinen on 1/1.27 toi sintrattu on 1/1.21 Venttiilin jouset voi laittaa kummin päin vaan. Sisäjousija ja ulkojousi pitää olla kierretty vastakkaisiin suuntiin, muuten käy huonosti. /kimi Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään