Jump to content

Austin mini 850 -69


ZepeteuZ
 Share

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

No niin,verhoiluja saapui nopsaan Newtonilta ja kaikki oli hyvässä kuosissa ja aivan priimaa! Kävi kuitenkin niin että tilaamani penkin päälliset tulivat väärällä kuosilla. Kysyin heiltä miksi näin kävi?Enkö ilmaissut rallienklannilla tarpeeksi hyvin tarpeita? He vastasivatkin heti ja sanoivat että kun ilmoitin heille auton olevan ,-69 MK 2 ,päättelivät niin että kyseisessä vuosimallissa pitäisi olla nämä heidän lähettämät. Kun lähetin kuvan heidän kuvastostaan ja omasta penkistä(kuvat)totesivat minun penkin kuosin olleen -62,-63 mk1:ssä?? Tiedustelivat että josko minun minissä olisi penkit vaihtuneet jossain välissä? En todellakaan usko moiseen. Koirankopin kanssa jo asiaa pohdittiinkin ja ajattelin kysellä muilta onko tullut tällaisia verhoiluja vastaan? Saumat ovat kuumasaumatut,vanhemmissa lienevät tikatut. Näissä raidat jatkuivat selkäpuolelle jonkun matkaa.Lupautuivat kylläkin vaihtamaan näihin mitkä oli,pitää vaan palauttaa nuo väärät. Ovipahvit,taskunpohjat,c-palat,kojetaulu ym.olivat huippuhyvin tehty ja pahvitkin käsitelty jollain parafiinin tapaisella kosteuden estämiseksi. Ennen olikin muovit taustalla ja myydäänhän niitäkin edelleen.

IMG_20190305_153511.jpg

IMG_20190305_211912.png

Screenshot_20190305-162359.png

Screenshot_20190307-151821.png

Link to comment
Share on other sites

Tuttua asiaa. Näin oli jo parikymmentä vuotta sitten. Newtonilla eivät millään uskoneet, että Mk 2 Mineissä on myös ns. "Standard Saloon" versio. Tekivät tuolloinkin vain "Super De-Luxe Saloon" version verhoiluja. Siis juuri näitä pitkillä keskellä olevilla raidoilla. Muutama faksi ja yhden käynnin jälkeen alkoi tapahtua. Itse asiassa piti ihan kyllä kädestä pitäen näyttää Richard Newtonille millaisia penkkejä Suomessa Mineissä on. Ihan samojahan ne kuitenkin on kuin viimeisten Mk 1 mallin " welded, 13 flutes squab and cushion covers". Sujuvasti kaikki alkoi mennä ja monet satsit sitten sieltä tulikin otettua, mutta tarkkana piti olla ja joka kerta varsinkin kun koko auton verhoilusarjoja tilasin. 

Suomessa en muista nähneeni mk kakkosen Super De-Luxe- mallia. Export Saloon versiossakin lie oli   tavalliset penkit vaikka oli muuten pitkälti muuten tätä toista versiota plyyshimattoineen, pehmustetulla etuhyllyn reunalla ja ovaalimittaristolla yms

Link to comment
Share on other sites

Mukava kuulla historiatietoja näihin liittyen. Muistaako Imperial oliko näissä kakkosissa standardeissa kuvanmukaiset kumimatot kautta linjan?  Nuo etupalat on mutta ilmeisesti lattiaverhoiluja ei ole enään olemassa eikä uustuotannossa. Musta vaiko harmaa plyyshi olisi oikea vaihtoehto? mustanharmaathan ovat nuo palat.

IMG_20180131_203457.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kyllä Standard Salooneissa on ollut aina kumimatot.

Mustia plyyshimattoja oli vain joissakin Cooper MK2 :ssa sekä valkoisissa ( Snowberry White WT4) Super De Luxeissa.

Siis ainoa vaihtoehto sinisessä autossa on harmaa plyyshimatto väriltään Cumulus Grey ja on materiaalina aina hyväksytty entisöinneissä.

Kaikki poikkeukselliset väriyhdistelmät on mallisarjassa Wolseley Hornet ja Riley Elf ja ne onkin sitten jo eri juttu. 

Link to comment
Share on other sites

ei kai tommosista penkeistä mikään museotarkastaja ala mitään itkemään.. kunhan eivät ole repaleiset. laitat vaan ne mitkä näyttää paremmalta ja ne on kyllä noi mustat. harmaat voi tuikata notskiin. 😆

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Sisäosat maalattu,putkilinjoja asenneltu ja runkoja soviteltu. Pyörien päälle heinäkuussa ja pintamaalaukseen elokuussa. Pohjien loppuhionta 400:lla ja viimeistelytiivistykset saumoihin.

IMG_20190627_083827.jpg

IMG_20190626_165502.jpg

IMG_20190629_203826.jpg

IMG_20190702_162829.jpg

Link to comment
Share on other sites

Sen verran tässä joitain vuosia projektia lähituntumalta seuraillut, että vaikea on kenenkään paremmaksi pistää. Vahva ehdokas vuoden 2020 entisöinniksi. Sanokaa mun sanoneen ;)

Link to comment
Share on other sites

Silti olen hyvin kriittinen itselleni monista vaiheista. Ajatellut että tämänkin olisin voinut tehdä paljon paremmin jos olisin älynnyt. Mutta kun ei ole näin totaalista läpikäymistä koskaan tehnyt niin eipä sitä hiffaa kaikkea.Mukavaa tätä on ollut tehdä koko ajan ja komppaavat kommentit auttavat,kera avartavien näkemyksien ja kokemuksien!Kiitos siitä!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Pintamaalaus odotuttaa joten silläaikaa voin fixata etupenkit.Alaosan puhallan lasimurskalla ja maalaan. Superlonit menee vaihtoon kuten penkin verhoilutkin kokonaisuudessaan.Selkänojasta löytyi lappu tekstillä "Tämä osa pysyy ajoneuvossa lähetykseen asti"

IMG_20190903_200319.jpg

IMG_20190903_194539.jpg

IMG_20190903_200948.jpg

IMG_20190903_201532.jpg

IMG_20190903_194502.jpg

IMG_20190903_201325.jpg

IMG_20190903_204411.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Vihdoinkin on mini saanut lopullisen värin ylleen. Jousituskin on paineistettu alustavasti.Lopulliset säädöt sitten kun kone on paikoillaan.Toinen etupenkki vielä verhoiltava ja sitten jarrut käsittelyyn.On tämä vaan hieno vaihe projektissa. Optimistisesti ensi kesän ajoihin...

IMG_20191020_185703.jpg

IMG_20191018_135932.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vihdoinkin on mini saanut lopullisen värin ylleen. Jousituskin on paineistettu alustavasti.Lopulliset säädöt sitten kun kone on paikoillaan.Toinen etupenkki vielä verhoiltava ja sitten jarrut käsittelyyn.On tämä vaan hieno vaihe projektissa. Optimistisesti ensi kesän ajoihin...

Link to comment
Share on other sites

21 minuuttia sitten, Ritke kirjoitti:

Varmasti tuo lisää motivaatiota kun tuon kopan maalattuna näki. Tuliko penkkeihin alkuperäiset superloonit vai tekeekö verhoilija ne? Omaan  miniin täytyy kans elvyttää penkkejä.

Selkänojiin jää vanhat hyväksi todetut pehmusteet. Hieman lisäfylliä sivuille pistin. Istuinpehmikkeet menivät vaihtoon kokonaan. Toisen kumilevyn vaihdoin kun oli kiinnityksistään revennyt.Pieni miinus oli Newtonilta kun eivät olleet ommelleet valmiiksi kanavaa selkänojan sivun alapäähän tulevalle taitettavalle metallilevylle. No onneksi omasin suutarinneulan,koukkumallisen niin sain käsin ommeltua.Kaikki superlonit ym.pehmusteet ja liimat hommasin Tampereen Vaahtomuovilta Tre talon läheltä

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
On 8.3.2019 at 21.12, imperial kirjoitti:

Tuttua asiaa. Näin oli jo parikymmentä vuotta sitten. Newtonilla eivät millään uskoneet, että Mk 2 Mineissä on myös ns. "Standard Saloon" versio. Tekivät tuolloinkin vain "Super De-Luxe Saloon" version verhoiluja. Siis juuri näitä pitkillä keskellä olevilla raidoilla. Muutama faksi ja yhden käynnin jälkeen alkoi tapahtua. Itse asiassa piti ihan kyllä kädestä pitäen näyttää Richard Newtonille millaisia penkkejä Suomessa Mineissä on. Ihan samojahan ne kuitenkin on kuin viimeisten Mk 1 mallin " welded, 13 flutes squab and cushion covers". Sujuvasti kaikki alkoi mennä ja monet satsit sitten sieltä tulikin otettua, mutta tarkkana piti olla ja joka kerta varsinkin kun koko auton verhoilusarjoja tilasin. 

Suomessa en muista nähneeni mk kakkosen Super De-Luxe- mallia. Export Saloon versiossakin lie oli   tavalliset penkit vaikka oli muuten pitkälti muuten tätä toista versiota plyyshimattoineen, pehmustetulla etuhyllyn reunalla ja ovaalimittaristolla yms

Minkälaisella taikasanalla olette saaneet noita "Standard Saloon"-mallisia MK2 istuinpäällisiä Newtonilta.?
Minulle asiakaspalvelu ilmoitti että ei onnistu, oli tuotannosta tiedustellut asiaa.

Kuvista päätellen et sinäkään ZepeteuZ saanut oikeita.?

Link to comment
Share on other sites

En jaksanut vääntää kun lähetin kuvatkin saloon verhoilluista päällisistä niin ei kuulemma onnistu kuin tuo mikä nyt kiinni.Raitojen lukumäärä sentään täsmää.Ekat oli aivan väärät vaikka väittivät kuuluvan juuri MK2:een.Deluxen suuntaanhan tämä nyt kallistuu muutoinkin.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

On nämä nykyiset uudet tiivisteet kaameita. Eihän tässä voi liukuikkuna mennä perille saakka jotta lukko salpautuisi!Tiiviste menee edellä karkuun ja krymppääntyy kourun pohjalle niin ettei ikkuna ole kohdallaan.Onneksi Korja-Kumista löytyy alkuperäisen kaltaista joka asentuu hienosti ja lasitkin lukittuu.Kuvassa vasemman puoleinen oli Korja -Kumista. 34 €/m!

IMG_20200415_190657.jpg

IMG_20200416_183652.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kyllä se oikean puoleinenkin on ihan alkuperäinen (Genuine Mini Spares product), tämä pussi (x2) hankittu jo 70/80-luvun vaihteessa.

Ei vaan ole koskaan käytetty koska sain hankittua sitä tosi alkuperäistä.

tiiviste.thumb.jpg.37e3997901fb60bfe52e267481c89433.jpg

Oletko jo löytänyt vilkkureleen? Sokerinpala rele on ihan yleinen alkuperäisosa vaikkei turbo69 ole sellaista koskaan nähnyt.

Link to comment
Share on other sites

Ompa veikeetä että on jo tuolloin ollut näitä toisenlaisia? Miksiköhän näitä yleensä tehtiin kun eivät toimi. Alkuperäisissähän oli se metallirunkokin.Rele löytyi Britti-Helmet putiikista.Tilasin jalustoja ja vilkun/hätävilkun releitä kaverilleni Briteistä Auto Electrical Sparesista eikä ole mitään kuulunut kolmeen viikkoon. Rahan olivat ottaneet ja lähettivät sähköpostin että tilaus on vastaanotettu ja jos jotain kysyttävää on niin sähköpostia heille. No olen pommittanut mailia heille,saamatta mitään vastausta???

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...