Jump to content

R53 JCW -06


Igor

Recommended Posts

Toi orkkis navi ei ole mikään kovin häävi tämän päivän mittapuulla... Puuttuu kaista-avustukset, resoluutio on aika onneton, osotteiden syöttäminen on melko työlästä, reittien valinta kankeaa, eikä sitä saa suomenkieliseksi. Mutta sen saa modaamalla varottamaan kameratolpista, ja kyllä sillä perille löytää.

 

Toki toi takapenkki ja sivupanelit tekee isoimman työn äänenvaimennuksessa (ajelin hyvän tovin ilman niitä kun odottelin muovinastoja autokeskukselta), eikä dynamatilla saa esim. nastojen rapinaa vaimennettua, mutta kyllä takaa tuleva rengasmelu muuten pieneni. Nyt huomaa ikävästi sen kuinka paljon meteliä tulee etupäästä...

 

Ennen noita vaimennuksia etuovet rämisi aika ikävästi kun pisti soittimesta vähän enemmän volyymiä, nyt ensimmäisenä alkaa rämisemään bensatankin luukku, eikä sekään kuulu autoon sisälle. En olis itekkään uskonut että ero on noin iso. Mä tosin pistin sitä mattoa suoraan kajareiden takana oleviin pelteihin tuplakerroksen.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Toi orkkis navi ei ole mikään kovin häävi tämän päivän mittapuulla... Puuttuu kaista-avustukset, resoluutio on aika onneton, osotteiden syöttäminen on melko työlästä, reittien valinta kankeaa, eikä sitä saa suomenkieliseksi. Mutta sen saa modaamalla varottamaan kameratolpista, ja kyllä sillä perille löytää.

 

aijaa.. mä sitä yritin vähän haeskella mut ei löytynyt oikein mistään, niin kokeilin sit asentaa bmw:n jonkun oman softan mut siitä taas ei tullu mitään. nyt on sitten igo primo.

 

Toki toi takapenkki ja sivupanelit tekee isoimman työn äänenvaimennuksessa (ajelin hyvän tovin ilman niitä kun odottelin muovinastoja autokeskukselta), eikä dynamatilla saa esim. nastojen rapinaa vaimennettua, mutta kyllä takaa tuleva rengasmelu muuten pieneni. Nyt huomaa ikävästi sen kuinka paljon meteliä tulee etupäästä...

 

Ennen noita vaimennuksia etuovet rämisi aika ikävästi kun pisti soittimesta vähän enemmän volyymiä, nyt ensimmäisenä alkaa rämisemään bensatankin luukku, eikä sekään kuulu autoon sisälle. En olis itekkään uskonut että ero on noin iso. Mä tosin pistin sitä mattoa suoraan kajareiden takana oleviin pelteihin tuplakerroksen.

nastoihin tepsii ehkä paremmin kiveniskumassa ? tai joku vastaava tökötti.. tai yleensäki siihen rengasmeluun.  ei kyllä oo henk.koht kokemuksia muuta ku kattobitumista :b

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Pistin ne paikalleen talvella, jolloin ei kauheasti mutkapitoja saa, joten en kyllä osaa sanoa oliko niillä yhtään mitään vaikutusta ajettavuuteen... kojelaudan nitinät ja natinat tuntu vähän vaimenevan, eli luulis että ne siellä jotain auttaa.

 

Osanumerot löysin realoem:stä, tangot on tossa kuvassa numero 4 (left&right erikseen) ja pultit numero 7 (8kpl):

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=RH31&mospid=48016&btnr=51_5493&hg=51&fg=80

Link to comment
Share on other sites

Tuli sit käytyä Räyskälässä koittamassa varttimailia. Oli kelit kohdillaan, ei päässy imuilman lämmöt nousemaan liikaa, ja raekuurokin oli sopivan lyhkänen.

 

Lähdöt vaatis paljon reeniä tai pitävämpää kumia... yhdessä lähdössä ei sutinu liikaa, ku unohtu DSC päälle. :D Paras noteeraus 14,518@158,87km/h.

 

9ED1FAFE-0C08-48A0-90FB-F07C3641AC13_zps

 

_DSC1382_051_zpse94744f4.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

Vielä kun hitsaat sen välihäähyn kuntoon niin tehotkin palaa takaisin :)

 

Ei muuta kuin ad048 kumia alle..

Puuttuu vain hitsausvälineet ja -taito. :D Taidan koittaa jos sen sais epoksilla tiiviiksi. Jos ei sillä onnistu niin tuon sen sulle ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Epoksi tuntuis toimivan, ainakaan enää ei näy merkkejä välijäähyn vuotamisesta. Öljynlämpömittarinkin asentelin ennen Ahvenistolle lähtöä. Anturi on öljypropussa, eli mittailee lähinnä koneeseen menevän öljyn lämpöä... radalla se näytti parhaimmillaan hiukan yli 120 astetta. Toki ulkolämpötilakin oli lähes 30 astetta. Imuilman lämmöt huiteli 50 asteen tietämillä.

 

Paras kierros Ahvenistolla taittui tällä kertaa aikaan 1:40.7. Ens kerralla sit kovempaa. :)

 

Link to comment
Share on other sites

Meidän Minitonni teamin nopein kilpailussa ajettu aika kaudella 2005 oli 1:37.674 (on edelleen tonnarien nopein aika) ja nopein aika-ajoaika n.2sek nopeampi (muistaakseni). Tehoa n.86hp, 165/70R10 Yokohaman A008 katurenkaat ja kumikartiojousitus.   ;) 

Link to comment
Share on other sites

On siinä lukko, mutta alusta on täysin katusäädöissä... vähintäänkin tarttis eteen lisätä camberia. Ja kuskille reilusti lisää rohkeutta, ajelin melken kaikki hitaat mutkat pykälää liian isolla vaihteella. Mä olen ajanut tuolla täysin vakiolla mehujousi-Xantiallakin repsikka kyydissä 1:39.560... alustoissa on eroja  ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Lisää kuvasaastetta... laajakaistalambdalle piti saada mutteri pakosarjaan, ja toinen katalysaattori havaittiin turhaksi. :)

 

sava2eha.jpg

 

uqypumez.jpg

 

Toistaiseksi AFR-lukemat tulee Innovate OT-2:n kautta kännykän ruudulle, mutta sille tulee kyllä oma mittarikin...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...
  • 1 kuukausi myöhemmin...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...