Jump to content

Minin kakkos huolto


micco

Recommended Posts

Ihan sellaista olsin kysellyt mitä porukalla on toi kyseinen huolto kustantanut :) :) Itsellä on 02 cooper ja mietin että veiskö sen johkin merkkihuoltoon vait ei kun aikanaan eteen tulee kyseinen huolto ::) Tuppaa vaan olemaan sikahinnoissa noi merkkikorjaamoiden taksat ja autonkin jo 5vuotta vanha tuskin se auton arvoa nostaa  vaikka veisinkin  :D :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Mitäs kakkoshuolto sisältää? Muistaako joku mitkä olivat eri huoltojen kilometrirajat ja mitä kukin huolto pitää sisällään? Taisi olla 2 vuotta maks mitä suositeltiin huoltoväliksi jos huoltokilometrit eivät tule täyteen. Olisi ihan hyödyllistä infoa postailla tänne..

Link to comment
Share on other sites

Taisi olla 2 vuotta maks mitä suositeltiin huoltoväliksi jos huoltokilometrit eivät tule täyteen.

 

Ainakin öljyjen ja jarrunesteen ominaisuudet muuttuvat vanhetessaan, vaikkei autolla ajettaisi metriäkään. Noiden suositeltu vaihtoväli on enimmillään kaksi vuotta vaikkeivat kilometrit tulisikaan täyteen. Sen sijaan muuten kai huollot on syytä tehdä ihan sen mukaan miten Mini käynnistettäessä sanoo. Väli voinee siis olla pidempikin.

 

- re2

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Pitää skannata huoltoläpyskän tiedot lähipäivinä.

Muistelisin ... kakkoshuollossa oli lisänä ykköshuoltoon: tulppien + jakopäänhihnan ja jonkun suodattimen vaihdot.

 

Jakopäänhihnan? Eikös näissä ole ketjut?  :o

 

En oo perehtynyt mikä on ...

moniurahihnasta puhuu huoltoläpyskä. Joten olisko kyseessä se "kuuluisa" hihna, mitä bulley-party:ssä porukka vaihteli  kuva.

 

P.S. mun tieto on ässän huoltovihkosta

Link to comment
Share on other sites

Moniurahihnalla tarkoitetaan yleensä sitä hihnaa mikä pyörittää laturia/vesipumppua/ohjaustehostinta sun muita apulaitteita...

 

Juu näin on, mutta tossa mun 27.03 viestissä en ollut nähnyt koko huoltovihkoa (vuoteen). Asia selvis vasta siitä ... samaa kertoo toi edellinen kuva.  ;)

 

Lisäys: tossa vielä huoltovihkon mainitaa: sivu 26

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Olisko ketään joka voisi kertoa mitä tuo II-huolto kokonaisuudessaan tulee maksamaan ja mitkä ovat nuo huoltovälit? Omassani on tällä hetkellä mittarissa 49.000 km I-huolto tehty 28.000 km:ssä. ja tuo ilmoitus mikä aina syttyy autoa käynnistäessä ilmoittaa 16.000 km päästä olisi huolto taikka Oil Serviseä se ilmottaa, mut eihän se nyt sitä voi olla, kyllähän öljy nyt usemmin täytyypi vaihtaa. niin sen mukaan huolto olis 65.000 km päässä.. mahtasko olla..:)

Link to comment
Share on other sites

Minä en noudata tuon näytön sanomia, vaan ...

-> kerran vuoteen käytän huollossa ja vuodessa tulee mulla noin 15 - 20 000 km.

 

Näin tähän asti mulla mennyt:

- 1v.  öljyn vaihto huolto ja kilometrilukema noin 20 tkm

- 2v. I-huolto ja kilomerilukema 37 tkm

- 3v. öljyn vaihtohuolto ja kilometrilukema 53 tkm > pitäis tällä viikolla varata huolto

- 4v. II-huolto tämä tulee ensi vuonna kesällä

- 5v. öljyn vaihtohuolto, jos vaan auto on minulla ...

 

P.S. tämä on vaan mun tapa ja tyylejä on monia.  ;)

Link to comment
Share on other sites

Olisko ketään joka voisi kertoa mitä tuo II-huolto kokonaisuudessaan tulee maksamaan ja mitkä ovat nuo huoltovälit? Omassani on tällä hetkellä mittarissa 49.000 km I-huolto tehty 28.000 km:ssä. ja tuo ilmoitus mikä aina syttyy autoa käynnistäessä ilmoittaa 16.000 km päästä olisi huolto taikka Oil Serviseä se ilmottaa, mut eihän se nyt sitä voi olla, kyllähän öljy nyt usemmin täytyypi vaihtaa. niin sen mukaan huolto olis 65.000 km päässä.. mahtasko olla..:)

 

Oliskohan huoltovälinäyttö menty nollaamaan kesken huoltovälin tai se olis nollautunut jossain vaiheessa itsekseen? Ex-kulkineessa huoltovälinäyttö antoi käynnistyksen yhteydessä lukemia alkaen 24000km alaspäin eli öljynvaihtoväli oli just tuon. Tämä siis silloin kun käytetään niitä longlife-öljyjä. Tavallisella öljyllä vaihtoväli on sitten jotain muuta esmi. 10000km.

 

Sulla ei varmaankaan ole sitä huoltokirjaa, josta näkis milloin edellinen huolto on tehty?

 

n.

Link to comment
Share on other sites

Ei sitä kyl varmaan ole nollattu.. taisi se olla jotan yli 20.000 kun auton ostin. Mutta mitä öljyä sinne on laitettu sitä en tiedä. Ei varmaankaan longlifea huoltokirjan perusteella. Ja tuo ensimmäinen huolto olikin tehty 41.000 km se hieman selittää asiaa. Hätähousuna kun tuli vilkastua huoltokirjaa.. ;D

 

Tässä huoltokirjan tietoa

1. öljynvaihto 8.000 km

2. öljynvaihto 15.500 km

3. öljynvaihto 28.000 km

1-huolto 41.000 ja ilmeisesti öljyt on vaihdettu myös vaikka ei rastia ole ruutuun laitettu, sisältyy tuohon huoltoon.

 

Tästä voi päätellä, että öljynvaihto tulee piakkoin kysymykseen..

 

Ei oo vissiin hirveesti 2-huoltoja mineihin tehtynnä.. Vois se 65.000 km pitää aikalailla paikkaansa.. vähän aikasemmin vois tietty mennä. Ilmotelkaa hintatietoutta sitten kun 2-huollossa on käyty... ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Moro

 

Päätinpä liittyä tänne palstalle jorisemaan :)

 

II huolto tuli meidän minille (-02 cooper) tehtyä eilen Metroautossa (lielahti). Seuraavat hommat tuli listalta tehtyä:

 

- öljyt, suodatin (~90)

- tarkistettu: korroosiovauriot, ohjaustehostin, seisontajarru, mittaristo, jäähd. ja ohj.tehostimen nesteet

- vaihdettu: mikrosuodatin ( ~50)

- vaihdettu: tulpat (yht. 80!)

- vaihdettu: jarruneste

- mitattu: jarrupalat

- moottorille tehty pikadiagnostiikka

- huoltovälimittari luonnollisesti nollattu

 

Hela hoito oli mukavat 430. 15 sai mini-vihkosen alennuskupongilla alennusta.

 

Laturin hihna olisi pitänyt vaihtaa myös mutta jäi näköjään tekemättä kun ei ollut sellaista hyllyssä :-/ Ilmastointilaitetta eivät myöskään huoltaneet, enkä hoksannut katsoa ettei sitä ollut listalla. Olisi ollut hyvä tehdä sekin samalla.

 

Etumatkustajan penkin selkänojan säädössä ja ajovalojen korkeussäädöissä ei kuulemma ollut mitään vikaa, vaikka listattiin vikalistalle että ne toimivat välillä miten sattuu. (eivät siis säädy aina)

 

Nyt odottelen 17" aluja että sais uudet kumit alle :)

 

Kyselkää jos on jotain vielä epäselvää, yritin muistaa tuon listan mutta voi olla että jotain jäi vielä pois.

Link to comment
Share on other sites

Dodiih.. nyt sentään vähän saapi osvittaa mitä maksaapi.. hyvä  ;) Tuo hihnan vaihto kiinnostaa vielä, tuntuu siltä että se on kallis paukku tai sitten ei. Aika hassua kyllä että sitä ei vaihdettu, olis luullu et tilaavat sen valmiiksi koska II-huollosta oli kyse ja sen vaihtaminen huoltoon kuuluupi.. :-?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Minulla tulee tuo kakkoshuolto tehtyä aikalailla paloittain. Hihna vaihdettiin kiristäjälaakereineen vaihtoautotakuun piikkiin joulun tienoilla, mikrosuodattimen vaihdoin itse tuossa kesän alussa ja nyt pirssi on menossa jarru- ja jäähdytysnesteiden vaihtoon tällä viikolla. Huolto-ohjelmaan jää lähinnä tulppien ja öljyjen vaihto, jotka hoituvat alustan tarkisteluineen tutulla pienkorjaamolla. Huoltomittari näyttää vielä yli 18tkm seuraavaan huoltoon ja matkamittarissa on nyt lukemat 67tkm. Mutta eiköhän tuota käydä siellä öljyn- ja tulpanvaihdossa vielä lähiaikoina.

 

Onko kenelläkään muuten tietoa tulppien hinnoista ja/tai mallista?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Teetin II hollon Kuopiossa Hartikaisella.

Samalla vaihtoivat myös uudet jarrunesteet.

 

Huoltomies kommentoi:

Urahihnan vaihto puratti oikean puolen lokaria auki ja oli irroittaessa hieman työläs. Uuden hihnan sai paikoilleen helposti.

 

Työtunteja velottivat jarrunesteiden vaihdot mukaan lukien kaksi ja puolituntia.

 

Koko hoidon sain tinkaistua hintaan 460

(II-huolto + jarrunesteiden vaihto - 2004 Cooper S)

 

eiku etteenpäin  ;)

Link to comment
Share on other sites

Oletteko ikinä ajatellut kun käytätte noita hieman vanhempia pelejä 02-03 malleja merkkiliikkeissä niin HYVIN tuette ko.liikkeitä? Itse en käyttäisi kyllä vanhempaa peliä noilla hinnoilla.Kun kilpailua syntyisi hieman enempi niin hinnatkin voisi hieman järkiintyä merkkiliikkeissäkin.

Auton arvo ei juuri alene vaikka huoltokirjassa olisi muitakin kuin merkkiliikkeen leimoja... Pääasia että on huollettu ja ajallaan.Pidempään jos on suunnitellut pitävänsä autoa niin kannattaa ehkä öljyjä vaihtaa vähän tiheämmin 10t välein vaikka.Tehtaathan ei juuri takuuajan jälkeen tapahtuviin moottoririkkoihin juuri ota kantaa.. ::)

Link to comment
Share on other sites

Omasta mielestä tuo noin 400-500e ei  huollosta ole kauheasti, meillä kävi CLS 55 amg mersu merkkiliikkessä enempää mainitsematta huolossa, ja sille tehtiin:

-Kaikki öljyt(Perä, Moottori jne)

-Tulpat(16kpl)

-Remmiahtimen hihna

-Ilmastointihuolto

-Jotain pientä yleis juttua

Hinta 3500e!

 

Auto parivuotta vanha ja mittarissa noin 65tkm

Link to comment
Share on other sites

Omasta mielestä tuo noin 400-500e ei  huollosta ole kauheasti

 

Ja sitten kun laskee että normi huollossa osien osuus liikkeelle on noin 50-70e ja loput työn arvoa.. Eihän tollasta huoltoa oikeasti tee kuin tunnin.  ::) Iteltä menee uudehkon auton huoltamiseen (ilman nosturia) öljyt, suodattimet,perusjutut. maksimissaan se tunti. Leimanhan siihen vihkoseen saa pajoilta röökiaskia vastaan jos se nyt jollekkin jotain merkitsee.

 

Mun mielestä kohtuullisempi hinta perushuollolle olis ehkä jotain 200e luokkaa.Sekin pikkusen yläkanttiin. Porukalla vissiin toi rahan arvo pikkusen sumentunu eurojen myötä vai oonks mä vaan niin köyhä. Pitäs varmaan pyytää liksaa lisää.

 

edit:Tänään oli duunissa aiheesta puhetta niin hyvänä esimerkkinä tikkurilan autokeskuksella oli tuossa loppukesästä joku kampanja nissaneihin jossa oli öljynvaihto,tulpat,suodattimet,nesteiden tarkistukset 140e tarvikkeineen.duunikaverilla oli vielä mainoslehtinen hanskalokerossa. Ja varmasti totakaan kampanjaa ei tehty tappiolla...

Link to comment
Share on other sites

 

edit:Tänään oli duunissa aiheesta puhetta niin hyvänä esimerkkinä tikkurilan autokeskuksella oli tuossa loppukesästä joku kampanja nissaneihin jossa oli öljynvaihto,tulpat,suodattimet,nesteiden tarkistukset 140e tarvikkeineen.duunikaverilla oli vielä mainoslehtinen hanskalokerossa. Ja varmasti totakaan kampanjaa ei tehty tappiolla...

 

Tuskimpa tappiolla, sulla on kyllä hyäv pointti. Muistaakos kukaan mitä vastaava huolto maksoi markoissa? Menee kyllä offtopiciks mutta juu...

Link to comment
Share on other sites

 

edit:Tänään oli duunissa aiheesta puhetta niin hyvänä esimerkkinä tikkurilan autokeskuksella oli tuossa loppukesästä joku kampanja nissaneihin jossa oli öljynvaihto,tulpat,suodattimet,nesteiden tarkistukset 140e tarvikkeineen.duunikaverilla oli vielä mainoslehtinen hanskalokerossa. Ja varmasti totakaan kampanjaa ei tehty tappiolla...

 

Tuskimpa tappiolla, sulla on kyllä hyäv pointti. Muistaakos kukaan mitä vastaava huolto maksoi markoissa? Menee kyllä offtopiciks mutta juu...

 

Ihan suoraanhan toi euro-markka käännös ei enään onnistu mutta kyllä -90 luvun lopussa 500mk oli iso raha huolloissa. Ja jollainhan noi lasipalatsit ja kiiltävät marmoritiskit on maksettava. ;D. Paskanen haalariukko halvannäkösessä verstaassa tekee täysin saman työn (ehkä jopa paremmin kuin se juuri valmistunut amish joita isot ketjut palkkaa kun niille ei tarvi mitään maksaa) 1/3 hinnasta. noin niinkun kärjistettynä.

Link to comment
Share on other sites

Mitäs roinaa tuossa kakkoshuollossa vaihdetaan moniurahihnan tiimoilta? Itse hihna ainakin ja sitten jotain rullia ja kiristimiä vai?

 

Ajattelin tilata nuo huollossa tarvittavat hilppeet jostain ja viedä lähipajalle tehtäväksi. Luulisi pääsevän alle merkkihuollon 450 euron.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...