Jump to content

Minin kakkos huolto


micco

Recommended Posts

Sama se suurinpiirtein on mihin vie,kun ilmeisesti toi 2-huolto on lähinnä öljynvaihto huolto.Ongelmaksi pikkuputiikeilla tulee lähinnä huoltovalon nollaus/vikakoodien luku jne. Kannattaa ottaa keltaiset sivut käteen ja soitella muutama paikka läpi.Säästää äkkiä aikalailla.

 

Moniurahihnan vaihtoon ei juuri tarvi kylläkään vaihtaa mitään kiristiä tms...  Toki myyvät äkkiä innokkaille kiristiä tms... ;D

Link to comment
Share on other sites

http://mini2-finn.com/artikkelit/huoltovihko_6.jpg

 

No siis jos tossa on II huolto niin eihän tossa oo mitään mikä vaatis jotain erikoisosaamista..Jollain joku tarkempi lista mitä siinä tehdään?

Eihän siinä oo kuin laturin/tehostimen hihnanvaihto?

menee näppärältä jannulta puolessa tunnissa autoon kuin autoon.

saati sitten asentajalta joka tekee noita työkseen.

laatikkoöljynvaihtoon voi laskee maksimissaan puol tuntia lisää.

pitäis kyllä onnistua ihan miltä tahansa pajalta.

 

Ei noita vikakoodejakaan tarvi maahantuojalla luetuttaa. Kyllä niitä laitteita muillakin on.

 

huvittaa noi "tarkastukset katsomalla" kun niistäkin veloitetaan kuitenkin ihan järkyttävästi eikä kuitenkaan tehdä mitään. ;D

(edit: siis tietysti tehdään jos on rikki mutta sitten laskutetaan vielä erikseen koska huoltoon kuului pelkkä tarkistus ei korjaus.)

 

Parin minuutin googletuksella apua vikakoodeihin sun muuhun.: http://new.minimania.com/web/Item/nme4020/invDetail.cfm

Tuskin on edes ainoa laite.Tuostakin hommasta varmaan laskutetaan jo tuon laitteen verran. Noo rahamiehet laittaa vaan kättä taskuun. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Juupa juu ... 622 EUR oli II-huolto j:kylän laakkosella. Hintaa nosti mm. ilmastointilaitteen huolto noin 100 eurolla (sis. uudet kylmäaineet). Hinnasta uupuu moottorin ilmansuodatin, jota ei tähän hätään saatu suomeen. Pitää poiketa lähiviikkona kahveella siellä, jos ovat moisen saanee hankittua.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...
  • 1 year later...

Mielenkiintoista tietää hintahaarukoita...meille tuli 2009 clubman d ja mittarissa 19000km ehdottelee jo serviceä...eli tuo 20tkm huolto olisi vain öljynvaihto..?

Periaatteessa varmaa joo, mutta kun noi huollot menee niin että autosta luetaan koodit ja sieltä näkee mitä auto haluaa itseensä huollettavan. Ilmansuodattimia eivät tunnu vaihtavan juuri koskaan, joten suosittelen pyytämään sen erikseen tai tee itse.

Link to comment
Share on other sites

Kun kerran nämä merkkihuollot ovat aivan suolesta (kokeiltu sekä metroauto että autokeskus) niin onko suositella jotain muuta paikkaa Tampereen lähistöllä? II-huolto lähenee eikä taas nappaisi maksaa turhasta...

 

http://www.rkch.fi/erikois.html

 

Tuonne...ei ole kallista ja osaavat vähintään sen mitä autokeskuksessa.

Link to comment
Share on other sites

Kattelin tuota auton huoltonäyttöä,niin tarjosi öljykannua....ei muuta. Aika mielenkiintoinen tuo hiukkassuodattimen lisäaine,tarjoaa täydennysajankohdaksi 110000km!pitääkö muuten paikkanasa tuo katsastusmuistutin? meillä olis v.2012 ja jokin kuukausi (en muista mikä)

 

Aika harvakseltaan henkifiltteri vaihetaan juu...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Täällä kans Inspection II huolto varattuna -07 JCWGP:n.

 

Sisältäen:

-koritarkastuksen

-ö suod.

-mikrosuod.

-neste city pro 5/40 (104e!?)

-tulpat (144e!)

-ilmansuod. (78e)

-moniurahihna

-jäähyneste

-jarruneste

-etujarrupalat (140e!)

-takajarrupalat (98e!)

 

Elikkä aika suolasta tulee..hinta-arvio tässä kohtaa töineen n. 1100e luokkaa..saattaa pompsahtaa vielä satkun pari, riippuen jarru- ja jäähynesteen hinnoista.

Huolto ei sisällä vielä vaihdelaatikko öljyjä, eikä ilmastointi huoltoa..mitkä olis hyvä kans hoitaa..

 

Jäätävä hinta myös tolle cityproolle, mitä en kyllä taida olla senne laitatuttamassa.. :o

Link to comment
Share on other sites

hulluja hintoja ja koko huoltolista on ihan älytön.. noista koritarkastus turhaa, neste city pro huuhaata, i-suodatin turhaa, hihna turhaa ja molemmat nesteet sieltä turhimmasta päästä ja samotein ne laatikonlitkut. kuuluukohan siihen huoltoon myös kaikkien polttimoiden vaihto? ne asentajat kaataa sun jäähytinlitkut sit omaan kotteroon ja ajelevat iloisina vielä seuraavat viisi vuotta :))

Link to comment
Share on other sites

En näe kyllä noissa mitää turhaa mutta roimasti ylihinnoiteltuja osia kylläkin.

 

Olisi mukava kuulla johnny:n perustelu sille että esim ilmansuodattimen vaihto on turhaa tai moniurahihnan vaihto remmiahdetussa autossa määräajoin ???

Voihan toki auton määräaikaishuollot jättää tekemättäkin sitä näen töissä ihan tarpeeksi ja seurauksena hetken päästä sit korjataankin vähän kalliimmalla........

 

Tosiaan tohon NesteCityPron hintaankin on lipsahtanut aika pahasti merkkiliikelisää, normi hinta 4l lienee siellä 40-50€.

Link to comment
Share on other sites

Merkkihuollot tuntuu nykyään melkein joka merkillä ottavan tuplakatteen öljyistä. VAG puolella moni tilaa suoraan Saksasta niin jollain 8litran öljytilavuudellakin säästää huollossa pari sataa verrattuna merkkiliikkeen öljynhintaan.

 

En myöskään näe tuossa listassa mitään tarpeetonta, ellei halua ajella niin että kerran kuussa jää tielle ja korjataan hajonnut osa plus muut tuhot. Moniurahihnakin painaa sen verran, että helposti hajoittaa jotain muutakin jos pääsee katkeamaan. Volvon D5 moottorit ovat tästä surullisen kuuluisia, itsekkin tiedän neljä D5:sta joissa on säästetty eikä ole vaihdettu moniuraa "kun se vanha oli vielä ihan hyvä". Melkein poikkeuksetta moniura menee jakopäänhihnan väliin ja sen jälkeen moottori onkin valmis.

Link to comment
Share on other sites

noo älkää nyt ylidramatisoiko.. :)) mä voisin perustella sen vaikka sillä et autonomistajalla on yleensä silmät olemassa joilla voi tarkistaa miltä se hihna näyttää myös korvat löytyy useimmilta sekä maalaisjärki. ne joilta näitä ei löydy tai jotka eivät ymmärrä mitään autojen päälle tai muuten vaan ovat sellaisia kermaperseitä etteivät konetilaan koske pitkällä tikullakaan niin.. sitä varten ovat asentajat mikaj ja mini1380 jotka tarkistavat sen hihnan heidän puolestaan. ja tekevät hurjan päätöksen.. vaihtaako vaiko eikö.. ei oo rispaantunut ja ei oo halkeillu ei pidä ääntä jopa tekstit näkyy! no mepä vaihdetaan kun se kuuluisi vaihtaa ;) noo vitsi vitsinä.

ja mitä tapahtuu jos se kuitenkin katkeaa.. maailmanloppu. noo ehkä jokunen onnistuu sotkeutumaan sinne jakopään puolelle. bad luck. parhaimmassahan tapauksessa se katkeaa ja jää maahan ja joku pultsari saa siitä vyön itselleen ja sinä ajelet (ilman ahdinta tosin, eli matelet) lähimpään huoltamoon ja asennutat uuden tilalle. tämä keskustelu alkaa muistuttaa sitä vaihdelaatikkoöljynvaihtokeskustelua.. jos kerran haluaa vaihtaa ja maksaa niin ilman muuta. mut kun tässä taas kauhisteltiin näitä hintoja ja (tarpeellisuutta?) d: eli.. ei oo mitään syytä vaihtaa varsinki jos vaihdatat öljyt vuoden välein (kuten jokainen itseään kunnioittava ja autostaan huolta pitävä ihminen) samalla voi tarkistuttaa hihnan kunto. ja ilmansuodatin.. sitä varten oli kai paineilma keksitty ;)

 

mitä muuta piti perustelle.. korintarkastusta vai? ;D perustelkaa te jarru- ja jäähyhnesteiden vaihto. niin ja tämä korintarkastus! enkä mä oo sanonu et pitäisi määräaikaishuollot jättää tekemättä, ne vaan pitäisi tehdä ajatuksen kanssa.mut ehkei tämä maailma pyöri jollei meitä tyhmiä vedätetä joka asiassa.

Link to comment
Share on other sites

Juu turha laatikon öljyjä vaihtaa on ainahan voi rempata laatikkoa niin kuin johnny ;) selvää säästöä.

 

Mitä jarrunesteeseen tulee niin lue johnny tosta vaikka syitä sen vaihtoon:

http://www.autowiki.fi/index.php/Jarruneste

 

Toki taas jos haluu rempata enempi niin voihan ne jättää vaihtamatta ja uusia satuloita ym. kun alkavat hapettua nesteeseen kerääntyneen veden takia.

Myös veikkaisin et tollasen GP:n tapauksessa sillä tulee hiukka leikittyäkin niin on ikävä yllätys kun jarrut häviää nesteiden kiehahtamisen takia.

Link to comment
Share on other sites

no mut mun laatikkotapauksessa midland antoi "merkin" joten se oli rempattava, ja merkki tuli koska se on heikko, ei sen takia et ne öljyt olisivat olleet jotenkin huonot. ;)

mä luin vähän matkaa tota wikipedia juttua mutta sitten eksyin jotenkin bikinisivustolle enkä jaksanu enää keskittyä eri kiehumispisteiisiin.. kuinka moni täällä on työllistäny omia jarrunesteitä kiehumispisteeseen asti?? varmaan aika moni.. mikaj ainakin. :)) suurin syy vaihtamiselle on varmaan se että järjestelmään muodostuu/imeytyy vettä, mikä sitten pistää ruosteet ja hapettumat liikkeelle.. ja mihis tätä nyt vertaisi.. jos sä meet ja kusaset järveen? ja vaikka sä kuinka kusisit siihen, se ei kuseksi muutu! sama vaikutus tässä jarrujärjestelmässä, vaikutus on ihan mitätön. rapa se on se mikä niitä ruostuttaa siellä ja ruostuttaa vaikka niitä nesteitä vaihtaisi kuukauden välein. myös iällä on varmaan jokin vaikutus. riittää kun lisäilee vaan silloin tällöin..

 

mut entäs se hiton korintarkastus?? :)) ja jäähynesteet?? perusteluja..

Link to comment
Share on other sites

Turha sitä on perustella, kun bikinit menee edelle. Sanotaanko että tekstisi jarrujärjestelmästä ja sen huollon tarpeesta on omaan silmään sen verran hämmästyttävää luettavaa, että en pysty mitenkään perustelemaan mitään auton huoltokohteita (vaikka työkseni teen huoltosuosituksia ja koulutan ihmisiä, ja usein jopa saan sanoman perille)...

Link to comment
Share on other sites

Hämmästyttävintä tässä on se et miten pientä ihmistä voi näissä.. siis myös näissä huoltoasioissa vetää kuin pässiä narussa. ja mitä kalliimpi ja hienompi auto sitä helpompaa kaikkea turhaa roinaa on myydä, puhumalla juuri jostain kiehumispisteistä ja muusta roskasta. ei pahalla mini1380 :)) mun on tietysti helppoa heittää tämmöstä, koska olen itse korjaamomaailmassa mukana. ::)

 

kuuluuko tämä jarrunesteen vaihto nyt muka tähän Inspection II huoltoon vai sattuko tässä vaa sopivasti kaksi vuotta tulemaan täyteen? oikeasti siihen huoltoon ei varmaan kuulu kuin öljyt ilma ja tulpat, muut lisättii bonarina kun tuli kilometrit ja vuodet täyteen. jos näin on, niin sitten sen vielä ymmärtää, vaikka se on silti ihan turhaa.

Link to comment
Share on other sites

Apulaitehihnan katkeaminen tässä remmiahdetussa tekee aika ikävää jälkeä, kun hihnan kiristin pääsee tipahtamaan kampiakselin hihnapyörää vasten -> kiristin ja hihnapyörä vaihtoon. Ei selviä ihan pelkällä hihnan vaihdolla enää sen jälkeen...

 

Noi merkkihuollon hinnat on kyllä jotain ihan järkyttävää. Pelkkä öljynvaihtohuolto (öljyt+öljynsuodatin+raitisilmasuodatin) 220€. :o

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...