Jump to content

re2

Jäsenet
  • Viestit

    12
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

Tietoja käyttäjästä re2

  • Syntymäpäivä 02.02.1975

Contact Methods

  • MSN
    heikkimikkola@hotmail.com
  • Website URL
    http://re2.fi
  • ICQ
    1225041

Profile Information

  • Sijainti
    Oulu
  • Interests
    MC'03

re2's Achievements

  1. Kolme kappaletta nyky-Miniä käsitteleviä kirjoja täysin uutta vastaavassa kunnossa: Enthusiast Color Series MINI Patrics C. Paternie, paperback, MBI, 96 sivua. http://www.amazon.com/Mini-Patrick-Paternie/dp/0760311579 New MINI Graham Robson, hardcover, Haynes H874, 144 sivua. http://www.amazon.com/New-Mini-Graham-Robson/dp/1859608744 you&your New MINI - Bying, enjoying, maintaining, modifying Tim Mundy, hardcover, Haynes H4028, 160 sivua. http://www.amazon.com/You-Your-New-Mini-maintaining/dp/1844250288 Koko nippu kerralla 25 euroa / paras tarjous (+mahd. tk) tiedustelut: 044 3455464 / re2 [ät] sci . fi ps. myös Classic ja BMW Miniä käsittelevä DVD lähtee samaan pakettiin 6 euron lisähinnasta.
  2. Tarviiko kukaan Minin/BMW:n/Roverin MAP-sensoria (Manifold air pressure sensor)? Osanumero on BMW 0872648 / Mini 12140872648. Ehdin tilata tämän '02:een Cooperiin, mutta vika korjautui puhdistamalla alkuperäisen anturin liitokset ja uusimalla sen tiivisteet. Nyt tarjolla oleva anturi on siis täysin käyttämätön ja sopii käsittääkseni ainakin kaikkiin 1st gen BMW Mineihin sekä joihinkin BMW:ihin ja Rovereihin. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=RC31&mospid=48010&btnr=12_1100&hg=12&fg=05 Lähtee tarvitsevalle edullisemmin kuin varaosaliikkeen kautta. tiedustelut: puh. 044 3455464 / email: re2@sci.fi
  3. Noniin... justiinsa sopivasti talven kynnyksellä ja ilmojen viilettyä sanoi kuskin puoleisen penkin lämmitin työsopimuksensa irti. Kyseessä '03 käyttöönotettu MC. Vänkärin puoleinen lämmitin toimii hienosti, mutta kuskin puolella merkkivalo vain vilahtaa päälle kytkettäessä ja jää sammuksiin. Pikainen googletus toi ruudulle tällaisen 300-sarjan beemeriin liittyvän ketjun, jossa ongelman kuvaus on prikulleen samanlainen: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=147741 Varsin todennäköisesti samat tanssiaskeleet pätevät myös miniin, mutta olisiko jollakin ihan omakohtaista kokemusta samasta ongelmasta sekä tietoa kuinka tuon lämppärin saisi takaisin ruotuun?
  4. re2

    Huoltojen hinnat

    Varailinpa tuossa aikaa merkkiliikkeen öljynvaihtohuoltoon ja jarrunesteiden vaihtoon. Hinta kyllä säikäytti. Hinta-arvio 310 euroa litkujen vaihdosta!? Olkoonkin, että samalla kertaa vähän koputtelevat alustaa ja vaihtavat raitisilmasuotimen - paljon tuo on rahaa kuitenkin. Ei-merkkihuolto kun hoitaa uudet öljyt ja jarrunesteet melkein kolmasosalla tuosta hinnasta, mutta raitisilmasuodattimen vaihto ja huoltomittareiden nollaus saattavat jäädä tuolloin oikeaoppisesti tekemättä. Kertokaapas asiaan paremmin vihkiytyneet, onko pyydetyllä hinnalla katetta? Kaikkein halvimmallahan tietenkin pääsee jos homman hoitaa itse, mutta siihen ei nyt ole rahkeita. Paljonko ovat olleet euroja vailla vastaavasta muualla Suomessa? - re2
  5. re2

    Minin kakkos huolto

    Ainakin öljyjen ja jarrunesteen ominaisuudet muuttuvat vanhetessaan, vaikkei autolla ajettaisi metriäkään. Noiden suositeltu vaihtoväli on enimmillään kaksi vuotta vaikkeivat kilometrit tulisikaan täyteen. Sen sijaan muuten kai huollot on syytä tehdä ihan sen mukaan miten Mini käynnistettäessä sanoo. Väli voinee siis olla pidempikin. - re2
  6. re2

    MINI virka-autona?

    Toki sen saa sinne laittaa. Viime aikoina on muuten tullut yllättävän paljon vastaan Minejä erilaisten liikelaitosten väreissä. Joitakin olen ikuistanut kännykameralla, mutta suurin osa on päässyt karkaamaan linssin edestä. Ajattelin kuitenkin, että olisi ihan mielenkiintoinen galleria-teema kerätä noita yksiin kansiin. Muutamia tässä esimerkiksi: ps. osa ylläkuvatuista on lainattu Kilvet.com:sta - ja tekijänoikeudet kuuluvat siellä mainituille henkilöille - re2
  7. re2

    Sytytyksen säädöstä

    Milläköhän koneella MINI:si on? Ainakin Rover MINI 800cc vm. 1959-74 -malleihin löytyvät seuraavanlaiset speksit: Engine code: 8MB/8AM/85H Ignition coil: Lucas LA12, 3.2 - 3.4 ohm Firing order: 1-3-4-2 Distributor (ECM): Lucas 25D4/45D4 Contact breaker gap/trigger air gap: 0.4 mm Dwell angle: 57-63 astetta, 46-56% Ignition timing: Without vacuum and basic timing Ignition timing - basic BTDC: 3/600 (engine/rpm) Ignition advance checks: 16-20/1300 (engine/rpm) 24-28/2500 (engine/rpm) 30-34/3400 (engine/rpm) Spark plugs: Champion RN9YCC Electrode gap: 0.8 mm En tiedä onko näistä mitään apua. -re2
  8. re2

    Ovien jäätyminen talvella

    Minulla taas ovien lukot ovat muutamia kertoja jäätyneet ja jämähtäneet auki silläkin lailla, että musta ulkokahva on palautunut kyllä takaisin normiasentoonsa, mutta ovet eivät siltikään ole lukittuneet. Tällöinhän tuo uusittu kiikkupatenttikaan ei auttane asiaa. Kaiketi siis oven sisällä oleva lukkovaijeri on jäätynyt. Tuolloin ei ole ollut muuta vaihtoehtoa kuin sitoa ovi kiinni ja ajella varovaisesti sulattelemaan lähimpään käytettävissä olevaan lämpimään halliin. En nyt muista varmuudella olisiko mainittuihin tilanteisiin liittynyt sisäpuolen kahvojen käyttö. Eli lukkomekanismin jäädyttyä kun vetäisee sisäkahvasta, se ei itsekseen palaudukaan takaisin alas eikä kahvan painaminen käsin ratkaise tilannetta, sillä tieto kahvan asennosta ei välity itse lukitusmekanismille asti. Paljon arkipäiväisempi ongelma on toki ollut tuo lukkojen jäätyminen niin, ettei ovia saa ollenkaan auki. Näitä ongelmia on yleensä odotettavissa kun kovempi pakkanen hellittää ja lämpötila kipuaa lähelle nollaa, jolloin oviin kondensoituva kosteus jäädyttää mekanismin. Omien kokemuksieni mukaan siis kiusallisin ongelmakohta mahtaa olla juuri tuo oven sisällä kulkeva lukkovaijeri, eikä niinkään se kahva. Laiskuuttani en vain ole jaksanut vielä purkaa oviverhoiluja ja katsoa kuinka helposti sen vaijerin seuralaisineen pääsisi voitelemaan. - re2
  9. re2

    MINI virka-autona?

    Töissä oli tällainen vähän rauhallisempi päivä. Selailin verkosta Minin kuvia kun poliisituttavani sattui soittamaan. No siinäpä olivatkin jo riittävät lähtökohdat täysin hyödyttömään fiksaatioon siitä, että miltäköhän se MINI oikein näyttäisi poliisiautona? Hmm... :-? No pakkohan siitä oli heti luonnos väsätä. Jota kuinkin tällainen se varmaan olisi: - re2
  10. Kiitokset tuomioista. Alan uskoa, että perän ylälipalla ei taida olla likaa ehkäisevää vaikutusta. Takaspoileri tosiaankin on eri asia kuin ilmanohjain - tämän tiedän kyllä, mutta ajattelin, että pienikin nyppylä peräpeilissä saattaisi vaikuttaa jollain tavalla autoa seuraavaan imuun. Tuolla ilmapyörteellä kun on ikävä tapa saada takaluukku näyttämään pikku hiljaa siltä, kuin se olisi käsitelty jollain nelisatasella hiomapaperilla. Omalla Coopilla on nyt neljä kesää ja noin 60 tonnia takana. Kaupunkipainotteisesta ajosta, huolellisista pesuista ja vahauksista huolimatta pinta täytynee varmaan tulevana kesänä myllyttää kauttaaltaan. -re2
  11. Kaikille pystyperäisille autoille ominaiseen tyyliin Mininkin peräpeili tuntuu likaantuvan varsin nopeasti ja tehokkaasti. Tämänhän jokainen Minin omistaja tietää kyllä, mutta se mitä me aivan kaikki emme vielä tiedä on, auttaako asiaan oikeasti (orkkis)takaspoilerin olemassaolo? Ja jos auttaa, niin kuinka paljon? Omassa MC-03:ssani ei takaspoileria vielä ole, mutta kernaasti sellaisen hankin jos siitä on todellista apua takaluukun puhtaana pysymiseen. Onko joku tehnyt empiiristä vertailevaa tutkimusta asian tiimoilta? Orkkisspoilereita on tietääkseni ainakin kahta mallia: se hillitympi pikkulippa (osanro: 51710021452) ja sitten sellainen isompi jaloilla varustettu malli. Ainakin ensiksi mainitusta varmasti on monella foorumia seuraavalla omakohtaisia kokemuksia. Kertokaa kannattaako siitä maksaa pyydetyt 212 euroa + maalaus ja liimaus? - re2
×
×
  • Luo uusi...