Jump to content

Huoltojen hinnat


re2

Recommended Posts

Varailinpa tuossa aikaa merkkiliikkeen öljynvaihtohuoltoon ja jarrunesteiden vaihtoon. Hinta kyllä säikäytti. Hinta-arvio 310 euroa litkujen vaihdosta!? Olkoonkin, että samalla kertaa vähän koputtelevat alustaa ja vaihtavat raitisilmasuotimen - paljon tuo on rahaa kuitenkin. Ei-merkkihuolto kun hoitaa uudet öljyt ja jarrunesteet melkein kolmasosalla tuosta hinnasta, mutta raitisilmasuodattimen vaihto ja huoltomittareiden nollaus saattavat jäädä tuolloin oikeaoppisesti tekemättä.

 

Kertokaapas asiaan paremmin vihkiytyneet, onko pyydetyllä hinnalla katetta? Kaikkein halvimmallahan tietenkin pääsee jos homman hoitaa itse, mutta siihen ei nyt ole rahkeita.

 

Paljonko ovat olleet euroja vailla vastaavasta muualla Suomessa?

 

- re2

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

... huoltomittareiden nollaus saattavat jäädä tuolloin oikeaoppisesti tekemättä. ...
Onkohan se nollaus sen vähemmän oikeaoppisesti tehty, vaikka sen itse suorittaisit? Siis, voithan itsekin nollata sen huoltovälilaskurin, jos esim. et käytä LL-ohjelmaa ja vaihdatat öljyt useammin kuin tietokone suosittelee. Hinnan kalleudesta tai halpuudesta on paha mennä sanomaan mitään, putoaahan auton arvo kuukaudessa tuota summaa enemmän, joten pieni on hinta jos yli vuoden välein tulee vastaan.
Link to comment
Share on other sites

Huoltovälinäytön voi nollata kuka haluaa.

Tätä kysyi aikoinaan huoltotiskiltä ja siellä sanottiin ettei pysty itse sitä nollaan. Samaa kysyin asentajalta ja kaveri näytti miten homma menee ... en tarkka sitä muista, mutta tuolla on juttua siitä:

http://www.mini2-finn.com/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1136572322

 

Toi jarrunesteen vaihto oli aika edullinen laakkosella 2006: 33,5 egee työ + 7,20 egee nesteet.

Öljy vaan oli poskettoman hintainen, ehkä myös se filteri.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Nyt tuli postissa minin syyshuoltotarjous 89 autokeskukselta johon kuuluu:

Täyssynteettinen moottoriöljy

Alkuperäinen mini-öljynsuodatin

Auton ohjainyksikön vikatietojärjestelmän tarkastus merkkikohtaisella testilaitteella

Jarrunesteen määrän tarkistus

Ovien ja kansien lukkojen sekä saranoiden voitelu ja tarkistus

Ohjaustehostimen öljymäärän ja vuotojen tarkistus

vaihteiston ja vetopyörästön öljymäärän tarkistus

Jäähdytysnesteen pakkaskestävyyden tarkstus ja mittaus

Ja vikakoodien lukeminen

 

Kaupan päälle tulee vielä varustekassi joka sisältää:

Taskulampun,turvaliivin,työhanskat,lumiharjan,parkkikiekon,lukkosulan,

hinausköysi,lasinpesunestettä, starttikaapelit, rengaspussit ja puhdistusliinan

Arvo 49

 

 

Tulpat ja suodattimet ajattelin ostaa itse ja vaihtaa, koska niistä pyydetään mielestäni sikahintoja.

Link to comment
Share on other sites

Vie nyt hyvä ihminen se auto äkkiä sinne kun vielä tarjoavat tuohon hintaan!

 

Itsellä ensimmäinen huolto Laakkosella (50.000 km) maksoi 370 :

 

- Korin tarkastus 100

- ABS-jarrunesteet, vaihto 54

- Pyyhkijät uusiksi/työ 15

- Öljysuodatin 13,00

- Raitisilmasuodatin 46

- Öljyt, Shell Helix Ultra 90

- Jarruneste 10

- Pyyhkijän sulat 30

 

ym. muu sälä yht. 370

 

Eli aika hyvän tarjouksen sait... olisinpa minäkin sen saanut kk sitten  :'(

Link to comment
Share on other sites

Kävin sitten hakemassa minin huollosta ja hups hinta olikin pomsahtanut 211  :-? yrittivät ilmeisesti "vahingossa" laskuttaa sellaisesta mitä ei ollut edes tehty, loppujen lopuksi kun oli tietokoneelle korjattu virheet niin lasku oli 87,80 + varustekassi kaupan päälle, että sellaista tällä kertaa.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Moro,

 

Jatketaan tätä kyselytuntia nyt meikäläisen osalta, eli mitä paikkoja suosittelette kun ois huollon paikka meikäläisellä (ilmoittaa huoltoa 800km). Bilikalla on rullattu jo huimat 31000km.

 

Laakkosella on ilmeisesti tämä heidän oma "laakkoslisänsä" myös huolloissa  :-?

Link to comment
Share on other sites

Tänään oli oma Cooper S ensimmäisessä huollossa eli tämä ns. öljynvaihtohuolto. Autolla ajettu 13.000km ja aikaa kulunut noin 1v2kk.

 

Hintaa oli 240 euroa...  :'(

Aika edulliset huoltokulut 1v2kk ajalle. Mulla ollut Mini 1.3i 4v2kk - käyttökuluihin on kulunut yli 14000 [ch8364] (3300/vuosi) eli auton ostohinta on kuluilla ylittynyt. Bensaa on palanut yli 7000 [ch8364] edestä. Ensi kesänä käyttökulut "kattaa" lisävarustuksenkin. Eipä tuollaista 240 [ch8364] laskua oletettavasti paljon kalliimpikäyttöisen auton kustannuksissa meikäläinen edes huomaisi? Muutama tankillinen bensaa maksaa saman...
Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Vein sitten auton Herttoniemen Laakkoselle ja kävi just niinkuin epäilinkin, eli kun toissaviikolla tilasin aikaa sanottiin hinta-arvioksi 250Eur.

Emäntä vei eilennä auton valmiiksi ja soitin tänään aamulla kahdeksalta huoltoon (että soittavat jos autoon ollaan tekemässä ylimääräisiä hommia). Huoltoon ei päässyt läpi ja keskuksesta sain jätettyä soittopyynnön huoltoon. Klo.10:00 huollosta soitetaan, että auto on nyt valmis ja hinta on 360Eur.

Kysyin, että mitä ylimääräistä on tehty ja kuulemma jarrunesteet vaihdettu, ei muuta.

Että näin  >:(

Link to comment
Share on other sites

Sillonhan se vasta penninvenytystä onkin  ;)

Ei meikäläisellä vaan ois varaa ajaa vanhalla Minillä! Kaverin touhuja vierestä seuranneena, ois varmaan muutama uus jo ostettu  ;D

 

Mutta jos sanotaan n.hinta, ei meikäläisen päähän mahdu, että se ylitetään yli satasella (varsinkin kun meikäläinen on viellä senverran vanhankaavan ihminen, että kääntää sen markoiksi...600mk=paljon satasen seteleitä). Tai ehkä sen viellä ymmärtäisi, jos olisi soitettu ennen ylimääräisiä hommia, että nyt alotetaan lisähommat ja maksaa sen ja sen verran.

Link to comment
Share on other sites

Sillonhan se vasta penninvenytystä onkin  ;)

Ei meikäläisellä vaan ois varaa ajaa vanhalla Minillä! Kaverin touhuja vierestä seuranneena, ois varmaan muutama uus jo ostettu  ;D

 

Mutta jos sanotaan n.hinta, ei meikäläisen päähän mahdu, että se ylitetään yli satasella (varsinkin kun meikäläinen on viellä senverran vanhankaavan ihminen, että kääntää sen markoiksi...600mk=paljon satasen seteleitä). Tai ehkä sen viellä ymmärtäisi, jos olisi soitettu ennen ylimääräisiä hommia, että nyt alotetaan lisähommat ja maksaa sen ja sen verran.

 

Mites oon saanu sellasen mielikuvan ettei noista lisätöistä yms ylimääräisistä korjauksista voida lain mukaan laskuttaa jos ei niistä ole mitenkään asiakkaan kanssa etukäteen jollain tavalla sovitt u

Eli jos paperilla on n hinta x määrästä työtä niin sehän on selvä ettei sitä ylitetä. jos huolto on arvioinut sen x määrän työtä väärin niin ei sitä asiakkaan tarvi maksaa.

Link to comment
Share on other sites

Tarkistin asian nyt toisen merkin huoltomieheltä ja sanoi näin:

 

Eli jos huoltoon kuuluu jarrunesteiden vaihto, se voidaan vaihtaa ilmoittamatta, mutta kun summaksi on ilmoitettu 250Eur ei poikkeama ilman soittoa tuosta saa olla yli 15%. Eli tässä tapauksessa summa ei saa mennä yli 288.

 

Jos huoltoon ei kuulu vaihtoa ja se on tehty ilman kysymistä, ei asiakkaan tarvitse maksaa siitä!

 

Samat säännöt koskee kaikkia varaosia/huoltoja!

 

Katellaan mitä huollossa sanotaan kun käyn auton hakemassa  :-?

 

Muutenkin vaikuttaa aika suurelta summalta jarrunesteiden vaihdoksi!

Link to comment
Share on other sites

Perjantaina mentiin emännänkanssa autoa hakemaan ja näin meni:

 

Ilmoitin tiskillä olevalle huoltoneuvojalle (nainen), että minulle ilmoitettiin aikaa varatessa summaksi 250Eur -> ei mitään vaikutusta huoltoneuvojaan, kertoi hinnaksi 360Eur. Sanoin, että jos on ilmoitettu 250Eur niin eikö sen summan pitäs olla se tai edes lähelle sitä-> huoltoneuvoja sanoo: "jaa, mutta siihen on tehty jarrunesteiden vaihto ja lisätty tuulilasinpesunestettä"... Sanon, että hinnanhan pitäis pysyä ton 15% puitteissa -> "jaaha, no mä käyn hakee tän ketä on tehny tän varauksen".

Hetken päästä tulee molemmat paikalle... supisee jotain hetken keskenään ja mies sanoo: "no joo mä pyöristän tätä vähän alaspäin nii kaikkille tulee hyvä mieli(pyöristi 330Eur)"... EI JUMALAUTA!!! Tossa nyt mistään hyväästä mielestä oo kyse vaan sovituista asioista, mulla palaa käämit ja kysyn, että miksi on luvattu tällanen hinta jos se ylitetään noinkin reippaasti, vastaus: "no me ei nyt voida tähän vaikuttaa, sun pitää nyt vaan maksaa tää ja soittaa sitte myöhemmin huoltopäälikölle jos haluut valittaa".

Koko tiskilläoloajan nainen oli erittäin töykeä ja tiuski joka asiasta!

 

Huomenna aattelin soittaa ja kysellä vähän...

 

Ennakkoluulot oli kovat huoltoon viedessä, ja tuplaantui huollosta tullessa.

 

Sitten autoliikkeet viellä ihmettelee huonoja asiakastyytyväisyyksiään!

>:( >:( >:( >:( >:( >:(

Link to comment
Share on other sites

No härskimmäksihän toi touhu on koko ajan menossa kun nykyään ei porukka tiedä autoista tuon taivaallista joten noilla on aika vapaat kädet laskuttaa mitä ja mistä lystää. Porukka maksaa tyytyväisenä eikä tajua että nyt on vedätetty ja rankasti.Noista (valmiiksi mietityistä)huolloistakin voi etukäteen karsia juurikin noi täysin turhat pesunesteen täyttämiset jos ne vaan niihin kuuluvat, toki siitä pitää sopia etukäteen. tuskin ne sitäkään ilmatteeks täyttävät.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Mitäs sen kakkoshuollon pitäis pitää sisällään 2003 Cooper S:ssä?

 

Kävin kysäsemässä Lauttasaaressa Huoltorep pajalta ja konetta hetken selailtuaan uskoi löytäneensä oikean huolto-ohjeen... eli:

Moottoriöljyt

Filtteri

Sytytystulpat

ja tarvittaessa jarrunesteet.

+ koska mun auto on yli 4v vanha niin pakkasnesteet myös.

 

Eikö tohon "isompaan" huoltoon muka kuulu mitään muuta?

Esim ohjaustehostimen pumpun öljymääristä ei ollu mitään puhetta.

 

~40000km tolla on nyt ajettu.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...