Jump to content

Austin Mini 1970


Idefix

Recommended Posts

  • Replies 335
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

En ole koskaan pelannut näitten Ducellierien kanssa, mutta taisin kommentoida että jos kiinnitys on sama ja paikalleen sopii, niin mikä ettei toimisi.

Mutta ainahan on se riski kun  sovittaa jotain mikä ei alunperin juuri siihen ole tarkoitettu, ettei se pelaakaan.

Itse olen aina pysynyt LUOTETTAVASSA LUCASISSA ;)

Ei ole tielle koskaan jättänyt.

Link to comment
Share on other sites

Muistaakseni Ducelleria on myös A-lohkoon tarkoitettua mallia. Ihan vahingossa A+ jakajaa ei laiteta vanhaan koneeseen, kun joutuu tekemään osia että se sopii.

 

Ei mitään syytä vaihtaa sitä pois, jos ei ole välttämätöntä että on samanmoinen kuin tehtaalta lähtiessä oli. Varmasti uutena parempi kuin vanha käytetty sohlo Lucas.

Link to comment
Share on other sites

[glow=red,2,300]JO KÄY[/glow]

 

Sama Ducelier, ja Lucas mallinen kiinnitys sittenkin sopi siihen. Eli ilmeisesti tuo on A malliin kuuluva Dusse..Ja se konkkakin on sama.. :D

 

Vikoina oli mm yksi rikkinäinen tulppa joka hämäs pitkään kun kone kävi nippa nappa mitenkään, ja kun sytty on pielessä ja yksi pytty pimeänä niin ei se vaan herkästi siitä syty.

 

Kun sitten hoksattiin tuo tulppa, niin seuraava avaimen kääntö jo herätti koneen mukavaan hyrinään.. Kaasari vähän tulvi, mutta kun kohoa vähän käänsi niin sekin loppui. Saa nähdä miten toimii ajossa...

 

Vähän Nakke Nakuttajaa vielä kuuluu, mutta kunhan saa koneen lämpimäksi niin säädetään uudelleen...

 

Ja se luvattu videopätkä löytyy täältä

Link to comment
Share on other sites

Joo, ja tietenkin mamma keitti pullakaffet taas sen kunniaksi....  ;)

 

Herkästi lähtee juu, ei startin tarvi kuin kilahtaa...

 

Pensseli, tarkoitatko noita tunnistelaattoja tossa lukkopellissä? Ne on oikeasti alkuperäiset ja kuin uudet...ja kyllä niitä uusiakin saa...tarvii vaan itte stanssata nummerot, ja kun tuossa alunperin on kohokirjaimet niis siitä erottaisi että kyseessä on uustuotantoa...

Link to comment
Share on other sites

Juurikin niitä, pakko oli uusiksi katsoa viteo ja kyllä tuo musta näyttää kulahtaneelta :D Onkos nuo muuten pakolliset olla paikallaan ja juuri tuossa kohtaa,oma mobiili kun on muutenkin niin uusiksi muotoiltu ettei ehkä ne sovi varsinkin kun molemmissa on entistä punaista väriä.

Link to comment
Share on other sites

Tossa on lähikuva

 

1266429795068_4_large.jpg

 

ja tuon kun vielä vahasi, niin on melkein kun uusi...

 

Noi lätkien sijainti on vähän vaihdellut vuosimallista riippuen, toinen yleinen paikka missä tuo on syylärin kauluspellissä, siis siinä mikä on korissa kiinni. Mm tuossa mun kuusnelosessa se on siinä. Tässä autossa ne oli tuossa kohti aikaisemmin kiinni...

Link to comment
Share on other sites

Hieno homma! Niinhän se sitten lähti kun puhelimessa sanoin!

Mielestäni tuollaiset lievästi ajanpatinaiset tyyppikilvet kruunaa kunnostetun/entisöidyn auton!

Se osoittaa että autolla on myös menneisyys, eikä vain pelkistä uusista osista kasattu uusi auto.

Se on ainakin osanen, joka on tehty varmasti silloin kun autokin alunperin ;)

Link to comment
Share on other sites

ööö. Kai sulla kuitenkin on siellä lattiassa se alkuperäinen? ja sama numero mätsää rekisteriotteeseen?

 

Se syylärin kauluksen vieressä oleva pitkälle peltilevylle kohokirjaimin oleva numero ei taida olla se runkonumero? Vai onko se sulla sama mikä rekisteriotteessa on? Minulla on siinä kans joku numersarja FEXXXXXXXX jotain, mutta sitten pohjassa oli se oikea runkonumero...

Link to comment
Share on other sites

Niillä suorakaiteenmuotoisilla pellinpaloilla, jotka on pistehitsillä jossain päin koria kiinni FExxxxx, ei ole mitään tekemistä rungonnumeron tai minkään muunkaan papereista löytyvän dokumentin kanssa.

Tosin mk1 koreissa on korin numero sellaisessa lätkässä etulukkopellissä, mutta se numero löytyy vain tehtaan arkistosta tilatusta "aitoustodistuksesta".

Rekisteriotteesta löytyvä numero löytyy vain koriin meistettynä ja tuosta ovaalista alumiinilätkästä.

Link to comment
Share on other sites

Apukuskin lattiassa on runkonumero lyötynä ja jos en väärin muista niin sama löytyy juuri siitä pellinpalasta ja tietysti tossa lukkopellin laatassa on sama kirjainyhdistelmä. Rekisteröintikatsastin viime keväänä joten ei huolta kyllä tuon ajoon saa :) Ja joutui vielä syksyllä käydä uusiksi katsastamassa, johtui vissiin käyttöönottopäivästä :o

Link to comment
Share on other sites

Katsastusmieshän ei ole kiinnostunut mistään lätkien numeroista.

Vain koriin meistetty, oikeaan paikkaan, hänelle mieluinen numero riittää ja tarvitaan.

Link to comment
Share on other sites

Ensimmäinen koeajo suoritettu...ensimmäiset 40 metriä...

 

 

Värän tärinöitä ja särinöitä ja pärinöitä, mutta muuten kaikki toimi ok. Vaihteet nyt menee päälle ihan jees, mutta ihan niin selkeälovinen se ei ole kuin toivoin. Jo kakkosta pääsin vähän kokeilemaan..

 

Jarruja yrittelin ilmata, ja jonkin verran ne sainkin toimimaan, mutta täytyy hakea lisää nestettä ja jatkaa huomenna...

 

Rojektista puuttuupi vielä siis sisustat paikoilleen, ja loput sähköt kytkeä paikoilleen (kytkimet ja vilkun viikset jne)...johdot siis on jo vedetty. Takapuskuri ja loput kromeluurit (reunalistat ja ikkunatiivisteitten kiilalistat) on vielä tallin hyllyllä...Ja oven lukot säätää ja taistella tuo kuskin oven linjaus kohdilleen...ilman tiivisteitä ne kyllä jo sopi, eli nyt on vaan jäljellä siis enää se viimeinen virittely ja tuunaus...

 

Sitten vielä pitäisi käydä kaikki kertaalleen läpi ja alkaa soittelemaan katsastusaikaa..

Link to comment
Share on other sites

Värinät ja särinäthän kuuluu tähän malliin ;)

Säätelitkö niitä vaihteiston sisäänmenon niveliä siinä askin päällä?

Siinähän on nivelet Booriakselilla ja jos niissä on väljää tai ovat väärissä asennoissa, niin tekee kyllä epämääräisyyttä!

Jos kaikki on kohdallaan ja tiiviit, niin melko jämptit on vaihteet.

Link to comment
Share on other sites

Joo, niimpä ne taitaa täristä ja resonoida ihan täysin kunnossakin olevat Minit. Moottori kyllä kävi todella tasaisesti, nyt siinä on vähän säädöissä jotain, käy joskus epätasaisesti ja joskus hyvin. Kaasaria vielä saa säädellä, ja ainakin se sytkän konkka vielä vaihdetaan ja laitetaan kunnolla kiinni...

 

Nyt kolisi mittarit ja mittarin kotelot ja lämppärit yms. Ne kyllä kiristellään ja laitetaan vähän kumitiivistettä väliin kunhan ehditään...Ja kun sisältä puuttui kaikki matot ja toppaukset, niin kyllähän se tietenkin rämisee ihan eri lailla kun valmiina...

 

Vaihteensiirtäjän pystyakselin puslat vaihdoin, mutta niihin booreihin tulevat nivelet on vanhat ja niissä on pieni klappi joten siitä kai se epämääräisyys tulee...Niin ja itse laatikkoon sisään menevä valitsimen akselin läpiviennissä on pienehkö klappi...Mutta siis täysin ajettava se on, ja vaihteet löytyy...mutta kun sitä hakee täydellisyyttä...

Link to comment
Share on other sites

Katsastusaika tilattu....Kaikki rekisteröinnin kannalta olennainen on valmiina, nyt vielä sisätiloja laitetaan kuntoon niin paljon kun ehditään....

 

Jarruongelma on nyt takanapäin, vielä illallakin jarrut toimi...Ja kun vielä sain koneen säädettyä niin johan käy tasaisesti...Todisteena kynätesti...

 

 

Lyijykynäkin olisi pysynyt pystyssä (ainakin tyhjäkäynnillä) muttei tallissa ollut yhtään lyijykynää...(ja joo, edelleen venttiilit nakuttaa, en ole vielä niitä säätänyt)

Link to comment
Share on other sites

Noniin, konttorilla käyty...ja auto meni katsastuksesta läpi vilkkureleen temppuilusta huolimatta...laittoi jo merkinnän vilkuista, mutta käytin relettä irti ja takaisin niin toimi. Vieläkin se on vähän kiihkeä vilkkumaan, aluksi hirveä kiire naputtamaan ja sitten rauhoittuu normaaliin vilkun tahtiin...varsinainen ADHD rele...

 

Mutta sitten, jo paperit virkailijoille antaessani hän sanoi että yksi luovutuskirja on se kopio osa, ei alkuperäinen. Eli rekisteröinti tyssää kuulemma siihen. Ainoastaan alkuperäisiä todistuksia voi käyttää luovutuskirjaketjussa.... :o

 

Toinen asia oli, että vaikka oli mukana kaikki Haynesin kirjat, alkuperäiset korjaamokäsikirjat, täydellinen räjäytyskuva/ varaosa luettelo, niin minun täytyy laatia A4 dokumentti jossa on kerätty todisteet viitteineen siitä että 850ssa ja 1000ssa on samat jarrut...Kirjat käytiin läpi, ja varaosat olivat samat, mutta tämä pitää saada kirjallisena jotta sen voi liittää TraFin arkistoon...Eli kilvet jäi vielä konttorille...

 

Ja se luovutuskirja...postiosoitetiedustelusta sain henkilötunnuksen perusteella ko. henkilön nykyisen paikan ja soitin hänelle. Alkuperäinen, ostajalle tarkoitettu, luovutuskirja löytyi ja lähtee KIRJATTUNA postina .....

 

Tietty, sääntöjähän tuossa noudatettiin...mutta vähän jäi sellainen mieli, että onko tuo nyt niin olennaista että onko paperi joka on tehty vuosikymmeniä sitten se hailukka kopio osuus vai kirkkaampi alkuperäinen...tiedot ja allekirjoitukset kuitenkin oli luettavissa...

 

EDIT: Korjauskäsikirjasta löytyi yksi sivu jossa on jarrujen täydet speksit, otsikkona MK I & II (848 & 998 cm3)....Tämä riittänee ...

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...