-
Viestit
264 -
Liittynyt
-
Viimeksi vieraillut
-
Days Won
5
Reputation Activity
-
sir samurai got a reaction from Samuli Koivusalo in Muutoskatsastus 1000-1275
Mulla on rummut vaihdettu 7,5" levyihin ja ei ole tehostinta. Eikä ole katsurit moittunu jarruja että pitäs kovasti polkea. Tainnu aina lukkoon mennä rullila. Joku paineensäädin varmaan pitäs olla, mitä mulla ei ole, takarenkaat tahtoo mennä lukkoon reippaissa jarrutuksissa. (Vanhoissa putkissa ei ollu ja luulin että se oli edessä, mutta se olikin paine-eron haistelija joka selvisi vasta matkan varrella) Muutoskatsastuksesta oli haynesin kirjasta kopio sivusta missä luki jarruista, sopivasti oli toisella sivulla se tehostin nii ei tullu puheeksi.
-
sir samurai reacted to ZepeteuZ in Austin mini 850 -69
Tulipa suurena mieluisana yllätyksenä Olavi Sallisen palkinto raadin mielestä perustellusti minulle ministä!!Veti miehen nöyräksi ja hämmentyneeksi. Pirkanmaan alueella oli viime vuosi ennätyksellinen museotarkastuksen läpikäyneitä,194 kpl. Määrä oli suomen suurin. Näitten joukosta siis valikoitui allekirjoittaneen harrastepeli joka on nähtävissä Vehoniemen automuseossa kesän ajan ja ehkä myös koko ensi talven.
Haluaisinkin kiittää kaikkia foorumilaisia jotka ovat seuranneet projektia ja osallistuneet keskustelupalstalla asioiden ratkaisemiseksi ja tietojen saamiseksi. Erittäin hienoksi asiaksi tekee se,että tämä foorumi sai jatkoa!Tämä on auttanut minua suuresti ja varmasti valtaosaa harrastajista! Suurkiitos ylläpitäjälle!!
Terkuin ZepeteuZ
-
sir samurai got a reaction from rivikasi in M: Minin sisustan osia
Ei ole kyllä sinne päin reissua tulossa. Taitaa mahtua matkahuollon s max pakettiin, mittaan huomena kun käyn tallilla.
(Enimmäiskoko 10 x 60 x 120 cm hinta 8,9e)
Muistelen että pisin sivu oli noin 70cm, jos kuva ei valehtele niin pitäs mahtua
-
sir samurai got a reaction from FD100L in Vanhan moottorin purkaminen ja kunnostus?
Vielä näillä näkymin on tarkoitus kunnostaa kone omaan käyttöön, mutta jos matkalla ajatus muuttu niin pietään mielssä 🙂
Lähtihän se vauhtipyörä irti kun jaksoi lämmittää ja vääntää. Pitää hommata itelle joku rautatanko näitä hommia varten. Parin työkalusetin hylsyjen molemmat jatkovarret kun pisti peräkkäin nii lähti, halvemman sarjan pitempi jatkovarsi tosin vähän vääntyi lisää mutta eipä sillä väliä 🙂
-
sir samurai reacted to Turbo 69 in OSTETTU: HS4 kaasutin, kotelo ja kaula
Tässä erittäin hyvä malli siihen, kun on jotain ostettu. Aina kannattas ilmoittaa,kun on jonkun saanu ostettua/myytyä.👍👌
-
sir samurai reacted to Mini1380 in Vanhan moottorin purkaminen ja kunnostus?
Luonnollisesti vauhtipyörää siitä kartion kohdalta.
-
-
sir samurai reacted to Larry in Survival työkalusetti
Tällainen lista löytyy autonomistajan oppaasta vuodelta -67 😁
-
sir samurai reacted to Mini1380 in Kannen tiivisteen vaihto SPi
Video on aloituskuvan perusteella muuten Mpi koneen kansitiivisteen vaihdosta 😉
-
sir samurai got a reaction from Larry in Kyselyä: kiinnostaisiko lokikirja Minillesi?
3kpl tilattu 🙂 Hieno kirja
-
sir samurai got a reaction from claymad in Mini -76 Project avo
Reissusta palattu ja konttorilla kävästy. Vielä katsastus asussa eli kaikki muutokset näkyvillä ja ilman verhoilua. Tästä onki hyvä pikku hiljaa sitte jatkaa eteen päin 🙂
-
sir samurai got a reaction from Mini1380 in Mini -76 Project avo
Oli siinä trafila joku korkeus määritelmäkin mitattuna penkin tasosta tai jotain, en nyt enää muista. Kaaren pitää antaa suojaa tässä tapauksessa myös takapenkille ja minun luvassa on määrätty kaaren rakenne tuon malliseksi, toki se pyöreys jäi putken mitoista johtuen tuommoseksi. Sitä pittää sitten tutkailla hakisko muutosta lupaan myöhemmin. jos edes sais sen 45mm 2,5mm putken vahvuuden voisi taivuttaa täälä oulun seudulla paikassa jossa niitä tehdään ihan työkseen ralliautoihin yms.
Juu en mie masennu, itekkö tekkee tulee just semmonen ku sattuu tulemaan ;)
-
sir samurai got a reaction from Kimi in Mini 850 kulkevaksi
Mitenhän tuo MCFF:n lehtiporukka, siinä olis kerholehteen juttua varmasti useampaanki numeroon :)
-
sir samurai got a reaction from ZepeteuZ in Mini -76 Project avo
Ihan niin hyvin ei ole talvella projekti edennyt kuin toivoin, tuli pari muuttujaa ja aikaa ei niin paljon ollutkaan harrastaa kuin syksyllä aattelin. Mutta pakkelia on kovasti hiottu ja paljosta ei ole enää kiinni, että pääsee pohjat ruiskiin kun talli talvehtijoista kohta puoleen tyhjeenee. Sähköt tilasin uudet, en ala entisistä värkkäämään. Tarkoitus olis toukokuussa päässä maalaileen ja jos kaikki menee putkeen niin pintamaalit myös. Vielä on targetti saada tälle kesälle kilpiin, mutta onhan tuota hommaa vielä jäljellä :)
-
sir samurai got a reaction from Minimaalinen in Mini -76 Project avo
Tänään posti toi enemmän kuin odotetun kirjeen Trafi:lta. Poikkeuslupa avomallin turvakaarelliseen Miniin 1275cm^3 koneella on myönnetty. Joten loppu on sitten ittestä kiinni :) Sen kummemmin luvan yksityiskohtiin ja rakenteiden muuttamiseen en takerru, kuvat sitten aikanaan kertoo mitä tehdään ja miltä ne näyttää :)
Tarkoitus olisi juhannukseen mennessä saada vahvikkeet paikoilleen koriin, pois lukien turvakaari. Kesällä on tarkoitus saada auton tekniikka siihen kuntoon, että rullaa omilla renkaillaan ja aloittaa korin tinaus ja pakkelointi. Sähköt vielä hieman hakusessa, vaihtasko kokonaan uuden johtosarjan vai kokeilisko vanhasta vaihtaa huonot johdot. Toki merkinnät on 14 vuoden varastoinnin aikana hieman kärsineet... Sähköhommat ei todellakaan ole oma vahvuus, mutta eiköhän nekin tekemällä (virheitä?) opi :D Jos sen verta sais sähköjä edes viriteltyä, että vois kokeilla lähteekö käyntiin :)
-
sir samurai got a reaction from AAB-1 in Mini -76 Project avo
Tänään posti toi enemmän kuin odotetun kirjeen Trafi:lta. Poikkeuslupa avomallin turvakaarelliseen Miniin 1275cm^3 koneella on myönnetty. Joten loppu on sitten ittestä kiinni :) Sen kummemmin luvan yksityiskohtiin ja rakenteiden muuttamiseen en takerru, kuvat sitten aikanaan kertoo mitä tehdään ja miltä ne näyttää :)
Tarkoitus olisi juhannukseen mennessä saada vahvikkeet paikoilleen koriin, pois lukien turvakaari. Kesällä on tarkoitus saada auton tekniikka siihen kuntoon, että rullaa omilla renkaillaan ja aloittaa korin tinaus ja pakkelointi. Sähköt vielä hieman hakusessa, vaihtasko kokonaan uuden johtosarjan vai kokeilisko vanhasta vaihtaa huonot johdot. Toki merkinnät on 14 vuoden varastoinnin aikana hieman kärsineet... Sähköhommat ei todellakaan ole oma vahvuus, mutta eiköhän nekin tekemällä (virheitä?) opi :D Jos sen verta sais sähköjä edes viriteltyä, että vois kokeilla lähteekö käyntiin :)