Jump to content

Austin van -62


mini850

Recommended Posts

Ompa siistikuntoinen päällepäin,kolmiopellitkin näyttävät kovilta! Sisusta onkin elämää nähnyt. Mikä on punainen lanka vanin suhteen tulevaisuudessa? Minkälaisella koneella nyt? Tuo sisustan tikkivuori,onko orkkis?Mielenkiintoinen auto jokatapauksessa!

Link to comment
Share on other sites

On se aika sekasikiö, lattian reijästä päätellen ollut joskus isompi kone, nyt 850, toistaiseksi ei ole mitään pahempaa ruostevauriota tullut vastaan, kuskin ovi saannut jotain osumaa, se pitää vaihtaa, maalipinta on kuvissa paljon parempi mitä luonnossa, etupenkit oa eriparia, tarkoitus nyt ensin ainakin vaan hoitaa katsastuskuntoon sitten jossain vaiheessa aloittaa parempi kunnostus, tuskin mitään museo kalua kuitenkaan tulee, mutta katotaan sitä sitten...

Link to comment
Share on other sites

Hieno peli,tollaisia ne minit olivat,minun ohje,pistä auto teknillisesti ajokuntoon ja katsasta ja ajele niin saat selville tuleeko sinusta mini mies,ei siihen mitään konetta oo vaihdettu,vaihdekepin suojakumi vaan puuttuu,älä ihmeessä ala purkaileen,näkyy olevan todella vm 1962,lattialla startin käynnistys painokatkaisin.TERVETULOA kerhoon,ajele autolla itsesi sisään MCFF kerhoon.

Link to comment
Share on other sites

Ihan siisti laitos!

Taas sen huomaa vaikka on tällä Turun seudulla näitä minejä harrastanut sen 25 vuotta niin aina vain tulee vastaan näitä ”lato” löytöjä joista itsellä ei ole hajuakaan ollut aikaisemmin..

Siis mikäli sen olet täältä päin löytänyt. 

Link to comment
Share on other sites

Ei -62 vuonna ollut reikää. Kyllä siinä varmaan on ollut toisenlainen vaihde sydeemi aikoinaan. Ittellä oli joskus 34v 1962 mallinen umpivani kans 🙂. S:n listat näkyy olleen ovessa ja paljon muuta vaihtunut vuosien varrella, niin kuin yleensä käy, jotta auto pysyisi liikenteessä.  Voimia rakenteluun !

 

 

Link to comment
Share on other sites

Oikeen Cooperin listat ovissa. Lienee tuunattu aikoinaan isolle koneelle ja tehty kepin reikäkin lattiaan.

Jos ei välttämättä halua museopeliä, niin fiksuin olisi jatkaa edellisen "tuunaajan" linjoilla. Heittää vaikka 1100 kone nokille. Mukava "reissumoottori", vähäruokainen ym

Naamapeltikin on puhkottu tai vaihdettu normiMinin maskiin. MR peliin riittää tekemistä, mutta jos haluaa siistin reissu/ajoauton, niin erittäin hyvä lähtökohta

Link to comment
Share on other sites

Minkälainen puhallin on näissä vaneissa ollut? koska oikeassa sisälokasuojassa ei ole ainakaan mitään reikiä puhaltimen kiinnitykseen, ilmaputken päässä oli kyllä kuvan mukainen puhallin, mutta onko tuo alkuperäinen? Ja niitä Cooperin osia on kyllä siihen viritelty, eikös tuo mittarin kehys ja kiinnikekin ole samoin maski ja ne listat ovissa sekä vanteet, toki niistäkin yksi uupuu, alkuperäinen maski rikottu ilmeisesti suodattimen vaihdon helpottamiseksi??

IMG_20181105_103653.jpg

IMG_20181101_140226.jpg

IMG_20181105_091056.jpg

IMG_20181105_091156.jpg

IMG_20181105_091024.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tuollainen puhallin taisi olla vielä 62 malleissa alunperin? Ainakin vanhemmissa, esim 60. Nuo on ns. Dunlopin 4,5":set ulospäin levittävät, eivät Cooperin vanteita, mutta arvostettu alkup. lisävaruste. Mittarin kehys näyttää olevan Cooperin, jos tuon muovin alla on peltipaneeli. Jos et "museoi", niin käytön kannalta on helpoin leikata vaikka koko umpimaski auki. Vaihtovirtalaturi ei kuulu tuon ikäiseen, sähköja lienee roplattu muutenkin oman mielen mukaan. Lataussäädin näyttää olevan kuitenkin paikallaan.

Kori näyttää pelleiltään aika alkuperäisen hyvältä, joten siitä voi mielensä mukaan kehitellä ihan mitä vaan.

Verhoilut näyttää takapenkkiä lukuunottamatta olevan omia virityksiä. Vaneissa, eikä Suomi puhkotuissa farkuissa  ollut minkäänlaisia verhoiluja takaosassa

Link to comment
Share on other sites

Sähköt pelaavat kylläkin, vaikka johdot on miten sattuu, pensapumppukin alkoi heti naputtamaan, kun pistin akun kiinni ja virrat päälle, valot ok, ja lähti käymään, toki pensalinjassa joku vuoto joka pitää korjata seuraavaksi, nyt on nuo jarrut menossa, oli säädöt hyvin voideltu liikkuivat kevyesti, muutenkin ihan ok, paitsi sylinterit jumissa,  kytkimen sain jo pelaamaan, ehkä viikon päästä pääsee koeajolle tai sitten ei....

Link to comment
Share on other sites

Mun "vanhassa" 7/62 ei ollut tollasta puhallinta , vaan se sama kuin henkilöautossakin. Taitaa olla jostain vanhemmasta autosta (Ministä?). Ton tilalla kuuluu olla suljettava "läppä", joka toimii samoin kuin ryyppykin. Vetimen paikka on siinä missä valokatkaisin ja ryyppyvaijeri on tavarahyllyn alla. Jos meinaat museoida kannattaa hankkia alkuperäinen 62 vuoden varaosakirja , siitä selviää mitä mihinkin kuuluu . 

Link to comment
Share on other sites

Joku vanhemman Minin omistaja ehkä voisi olla tuosta lämppärin puhaltimesta kiinnostunut? Ainakin Tre:lla majailevassa 60 perusmallissa on tuollainen.. Tosin eipä niitä 60/59 malleja taida montaa olla koko Suomessa 😉

Link to comment
Share on other sites

Lämmityslaitehan oli 50/60 luvun taitteessa ja vähän myöhemminkin Minissä lisävaruste, joka tosin Suomeen tuotaviin kaikkiin laitettiin. Smithsin yleismallin tavaraa käytettiin useissa briteissä. Bakeliitti"turbo" yleisin

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...