Jump to content

Mini 850 kulkevaksi


KariB

Recommended Posts

Olisikohan vielä mahdollista saada 850 salat tietoon virittämisestä kaikkihan jo cooperin viritykset tietävät tarkoitan nimenomaan peruskoneen ei mitään kaasari kauppaan juoksemista ,välykset.kampiakseli mistä vuodesta kestää enemmän kierroksia nokka-akseleista,kannesta,pakosarjasta ja pakoputkistosta tämä autoahan oli suosittu virityskohde kun ei ollut varaa coopereihin,autollahan ajettiin pieniä kisoja ja lomareissut.Ehkä Kari Salonen ja Jare Sukava kertoa tänne julkiseen tietonsa.Jokaisellahan 850 osia nurkat täynnä.Hyvä autoahan pitäisi liikkua kihtyvyys 0-100 n13s  huippu n150km/t.Kiitos etukäteen.

Link to comment
Share on other sites

Luulenpa etteivät Herrat ala tänne, eivätkä minnekään muuallekaan, oma-aloitteisesti kirjoittelemaan muistelmiaan.

Kyllä jonkun pitäisi vaivautua kysymään ja haastattelemaan heitä ja sitten luvalla julkaista juttu.

Ainakin Karilla on varmasti paljon aiheeseen liittyvää tavaraakin vielä tallella, mutta ei häneltäkään voi olettaa että alkaisi niitä sieltä etsiä ja julkaista kertomuksineen.

Kyllä se aloita ja vaivannäkö pitäisi lähteä jonkun ulkopuolisen toimesta.

Mahtaneeko sellaista henkilöä mistään löytyä, ennen kuin on liian myöhäistä??

Seppäkin siellä pikkuhiljaa siivoaa nurkkiaan ja luulenpa että romumieskin tulee saamaan aika ison osuuden!?

Link to comment
Share on other sites

Jaren nurkka se tulee olemaan,Jare kerran sanoi että kukaan kysele mitään Ministä siirretään nämä niksit moottoritoimittajan Sukavan toimesta lehteen.Itse olen juuri jäännyt eläkkeelle 49 vuoden jälkeen autoalalta.Pidän tätä Mini hommaa hyvänä terapiana silä mihkä koira karvoista pääsee.Yleensä alotetaan kannesta mutta nyt noustaan laatilkosta kanteen.Siis miten kiristetään tasauspyörästö ja ne loiskelevyt.Itse tässä suunnittelen E-luokan historic Miniä "Hondan motolla"autolla jolla ajetaan pieniä kisoja ja erilaisiin ajotapahtumiin 10000km vuodessa ,kunnioitetaan auton historiaa eikä luoda uutta historiaa.

Link to comment
Share on other sites

Hieno homma että aihe hallussa.

Mulla on jossain Jaren tekemä juttu VM:ään Mini tonnin rakentelusta ihan luokan alussa.

 

Birkmanin Rane teki joskus sellaisen Kiristetyn tasauspyörästön siihen "leikkikilpuriin" millä ajeltiin joskus jäällä ja radalla 90 luv. alkupuolella. Se löystyi aika nopeasti. Ehkä siihenkin on monta eri konstia?

Loiskelevyjähän Minitonnari miehet rakentelee tänäkin päivänä.

 

Innolla odottelen tulevaa palstaa.

Tuosta Historiasta olen samaa mieltä. Nyt on monelta Historic MInin rakentajaltakin  jo unohtunut tai haluttukin unohtaa miten autot silloin aikanaan tehtiin.

Eli "Historiaa haluttaisiin kirjoittaa" tai ainakin tulkita uudelleen.

Pätee kyllä kaikkiin muihinkin autoihin

Link to comment
Share on other sites

Sillon kun joskus olin 90 luvulla Salmenkankaan Mini tonnia vähän apukäsinä räpeltämässä, niin siinä oli molemmat.

Itellä Cooperissa vain toi putki.

Radalla noita loislevyjä kait pääasiassa käytettiinkin.

Link to comment
Share on other sites

KariB hyppäsi jo uuteen aiheeseen, mutta minäpä kookletin vähän lisää ja löysin oikean nimen roiskelevylle,

se on windage tray ja siis eri asia kuin loiskelevy baffle tray. Asennusohje löytyy täältä:

http://www.guess-works.com/Tech/windage.htm

ja täältä   http://www.7ent.com/pages/windage-tray-installation.html

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...