Jump to content

suodattimen jalka


Jukka Rantala

Recommended Posts

Tervehdys.Vinkiä mitä tehdä kun korjaamon äly pää veti suoattimen kuoren niin kii että nyt on kii niin että ei normisti aukee.Pelkään että jalka voi murtua jos käytää liikaa voimaa.Tossa katsellut ei oikein myynnissäkään missään.Ala kautta tuntuis pystyvän kyllä vaihtaan.Autaisko se että irrottaa jalan ensin.Oisko se jotenkin helpompi saada auki vaikka hieman lämpöö.Siis kysees 03 mini one.

Link to comment
Share on other sites

Ei sen kyllä pitäisi kovin tiukalla olla, jos on oikein kiristetty. Ohjearvo on 25Nm. Tosin yleensähän nämä kiristetään niin että otsasuoni pullottaa. Tuolla oikealla hylsyllä se kyllä avautuu ja kannattaa kiristää momenttiavaimella niin on ensi kerralla helpompi. 

Jos se halkeaa niin uusi maksaa merkkarilla kolmisen kymppiä, ei sen enempää. 

Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, next said:

Muovikansi siinä on ja ei kestä lämpöä yhtään muuten kuin mitä moottorista tulee.

 

Kovaa kuuluukin olla kiinni ja aukeaa kyllä hylsyllä ja pitkällä vääntimellä. Jos nyt tuntuu siltä ettei saa itse auki niin vie korjaamolle, ne tilaa uuden kannen jos se halkeaa.

Muovikansi? Mä luulin että näissä ykköskoppaisissa on kaikissa metallinen...

Link to comment
Share on other sites

3 minuuttia sitten, Igor kirjoitti:

Muovikansi? Mä luulin että näissä ykköskoppaisissa on kaikissa metallinen...

Jaa niin onkohan tossa mun sitten muovia vaikka kone oli sama ainakin runkonumeron mukaan?

Mulla siis 2004 alkuvuoden avomalli.

Oli mulla muuten 2003 Cooper s mallissakin muovinen kun nyt muistelen sitäkin autoa. En muuten muistaisi mutta kun se oli valmiiksi halki ja vuosi niin tilasin uuden tilalle silloin.

Itse suodattimen runko on kyllä alumiinia.

Link to comment
Share on other sites

Nyt menee mielenkiintoiseksi...kyllä ne on muovisilta vaikuttanu, en kyllä ikinä viilalla tai magneetilla niitä kokeillu.

Link to comment
Share on other sites

Varaosaluettelon perusteella näyttää siltä, että koko öljynsuodattimen jalka kansineen on ollut susi jo syntyessään ja vaihdettu kokonaan toisenlaiseen, ettei jopa jonkun sortin kampanjana.

Uudella varaosanumerolla tarjoaa alumiinista kantta. 

Link to comment
Share on other sites

Ainakin omassa on sitä ongelmaa että pitää todella hyvin rasvata se ylempi o-rengas tai se jalan alumiinireuna leikkaa sen kiertäessä liki poikki. 

Pari kertaa alkuaikoina tämän tein kunnes tuli ihmeteltyä mikä sen aina rikkoo(se siis alkoi vuotaa kannesta ja vuosi siitä hiljakseen silloin).

Jotenkin se ei sinne mennyt sen jalan kartion mukana vaan leikkasi aina kiinni siihen alumiinireunaan jalassa.

 

Öljyllä pitää se valella todella hyvin omassa.

Link to comment
Share on other sites

Moi.kaikille oli tossa kiireitä en ole päässyt vastaan.Niin metalliselta tua mun Onenkin kotelo näytää.Olin korjaamolla avatuttamassa ja siä kolme miestä pähkäili et ompa kii veretty 21 Nm pitää kuulemma.Käski mennä sinne missä on viimeks huolto tehty jos menee jalka tai kuori rikki aukastaessa.Kehuvat et auki saavat mutta omal vastulla.En halunnut jalka mieheks kun öljyillä voi kyllä viä ajaa ei niin ajetut.Se missä viime huolto tehty niin ei ihan lähellä.Kuorta ei meinaa löytää mistään muualta kun merkki liikeestä.Sotin tännään mekkiliikeen vraosa puolelle melkein 36e.pidän kalliina.Tässä vähän puun ja kuoren välissä jos meen sinne missä huolto viimeks tehty niin taatusti eivät saa osia hommattua heti pahemmassa tapauksessa jalka murteella.

Link to comment
Share on other sites

R56 MCS omistajaa harmittaa aivan pirusti, jos onnistuu rikkomaan edes tiivisteet siitä suodatin jalasta...on nimittäin v-mäinen irroitella ja vaihtaa ne tiivisteet...ei kai kukaan niitä suodatin kansia millään pulttipyssyllä kiinni ammu? mulla on tullut vastaan vuotava kansi, kun se tiivisterengas oli asennettu väärään paikkaan kannessa ja kiinnittäessä ei oikein asettunut...

Link to comment
Share on other sites

Moi.No ei luulis laittavan toi nyt on vaan kaukana vuotavasta kun ei ees korjaamo uskalla avata.Öjyil ajettu n.6 tonnia tarvii hommata vaan itse se kansi nyt ainakin varoiks valmiiks kun vien sinne missä ovat sen kii viimen laittaneet.No eipä oo ennen tämmöstäkään tapausta vastaan tullu:)Kiitos kaikille mukana olleille..

Link to comment
Share on other sites

Tuommoinen kiristäminen on kyllä jo rikollista toimintaa. Vie se sinne nyrkkipajalle, joka sen viimeksi kiristi ja vaadi hankkimaan uusi kansi, jalka ja tiivisteet jo valmiiksi. Hajosi se näkyvästi tai ei, niin kyllä siinä alumiinisessa osassa jo on hiusmurtumia tuommoisen runnomisen jälkeen. Ihan älytöntä. Ohjearvo tosiaan 25Nm, siis ei paljon sormitiukkuutta enempää. 

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...