Jump to content

Kesärenkaat Miniin


fabsu

Recommended Posts

Tohon on hiukan vaikea vastata kun ei tiedä minkälaisia ominaisuuksia renkailta haet.

Itsellä on Michelin Pilot SupeSportit 18" koossa ja niihin olen ollut kaikinpuolin tyytyväinen, pitoa löytyy hyvin siviilirenkaaksi ja ajoltaan hyvän tuntuiset. Rengasmelusta en osaa oikein sanoa kun GP:ssä kaikki renkaat pitää älämölöä mutta ainakin huomattavasti hiljaisemmat kuin edellisen omistajan homaamat Falkenit.

Link to comment
Share on other sites

Noi mun Misukat ei ainakaan oo uraherkät ja on ainakin hiljaisemmat kuin edelliset renkaat.
Piitkää kestoa ei saa kun jollain muovisilla kiinakumeilla mut ne ei sit pidäkkään.
Vanhemmassa Minissä mulla on Yokohaman A032R renkaat ja niihin verrattuna noi Misukat kestää maailman tappiin ja takaisin.

Link to comment
Share on other sites

Michelin PSS kuten yllä jo suositeltiin, tai sitten GoodYear F1 Eagle Asymmetric. Ei noilla ainakaan vikaan voi mennä.

 

Itelle tulee nyt taas kesäksi uusi satsi Yokohama AD08R:iä, eka satsi kului kesässä loppuun. Ovat myös kovat ja äänekkäät. Parhaat katurenkaat mitä mulla on ollu.  ;D  

Link to comment
Share on other sites

Joskus monta kehitysversiota sitten oluut Goodyear Eagle F1:set ja ne oli kanssa hyvät, myös yhdet parhaista oli Avonin oisko ollu ZZR1 renkaat mutta maahantuonti loppui silloin,
Yokohamat on hyviä ja pitää mutta kesto saattaa olla vähän niin ja näin monasti, itse olin kahen vaiheilla PSS:n ja Yoko Parada spec2:en suhteen mutta sain Misukat asennettuina samoihin hintoihin kun Yokot tilailemalla itse+asennukset niin päädyin viimeksi Misukkaan.

Classic Mineissä meidän taloudella on "aina" ollut Yokot alla ja GP:tä edeltäneessä MX-5:ssa oli kanssa ja tykkäsin.

Link to comment
Share on other sites

Mites Hankook S1 evo? Tuohan on kovasti kehuttu rengas esim. btcf.fi puolella. Semmoiset on tuossa minun BMW:essä takana tällä hetkellä (285/25/20) Noihin olen kovasti tykästynyt, mutta toimivatko ne sitten hyvin myös Minin alla?

Link to comment
Share on other sites

S1 EVO:t on ihan huippu renkaat myös pienemmissä kinnereissä! Muutama vuosi sitten oli S1 EVO:t 106 GTi:ssä ja tykkäsin ku hullu puurosta varsinkin mutkateillä! Väitän ettei jää ominaisuuksissa yhtään jälkeen näitä isoja rengasmerkkejä eikä tarvi maksaa "merkkilisää". Miniin ostin pari vuotta sitten Hankookin V12 EVO:t ja oli kyllä hiljaiset, mutta turhan löysät mutkateillä työntämiseen. Muuten kyllä perus asiallinen rengas eikä todellakaan hinnalla pilattu. 

Link to comment
Share on other sites

Eipä saa näköjään Hankook S1 evo2 rengasta, ilman runflat merkintää. Voi paska. Täytyy sitten miettiä vaikka noita Misukoita. 115 € kpl tais olla jossain nettikaupassa.

Link to comment
Share on other sites

Mutta tosiaan jos haluua renkaat mitkä pitää on hyvät ajaa ja kestää kauan tarvii ostaa 2-sarjaa.

Misukan PSS:n Tread wear arvo on 300

Tread wear -arvolle ei taida edelleenkään olla standardia mittaustapaa, joten ne ei ole rengasmerkkien välillä kovin vertailukelpoisia.

 

Mulla oli Hankook V12:t yhdessä kulkineessa (215/45-17, 1500kg 220hv etuveto), ja olin kyl ihan tyytyväinen niihin. Ei niistä kyllä radalla ollut mihinkään, mutta ei tohon hintaan voi kaikkea vaatiakaan :)

Link to comment
Share on other sites

Meillä on Clubman S:ssä GT Radial Champiro UHP1 205x50x17. Ovat vakiokokoa yhden pykälän korkeampiprofiiliset (muistaakseni vakio koko oli 205x45x17), mutta nopeusmittarin virhe on tosi minimaalinen noilla renkailla, muistaakseni 2km/h satasen vauhdissa.

 

Kestää kulutusta paremmin kuin Nokia Hakka Bluet, eivät maksa merkkirenkaiden hintaa mutteivät ole halvimmat mahdolliset, märkäpito muistaakseni B eli ei huono, eivät ole hiljaisimmat mahdolliset mutta eivät liioin äänekkäimmätkään. Mun mielestä erittäin hyvä harkinnan aiheinen vaihtoehto.

Link to comment
Share on other sites

GT radial champirot... paskimmat kesänakit mitkä on ikinä autoissani olleet. Olivat alla, kun ostin aikoinaan mitsuni ja märkäpito oli täysin olematon. Renkaat lukittuivat pienessäkin kosteudessa (tosin lancer -92 ja ostin sen joskus 2004). Myös skoda octaviaani ne perkeleet olivat Joupilla tunkeneet ne ja voi helvetti kun lähti nopeasti Nokialaiset alle. Ne ovat juurikin tätä halvinta kuraa mitä autoliikkeet laittavat autojen alle ja kehtaavat väittää autossa olevan uudet kesärenkaat. Suosittelen pysymään mahdollisimman kaukana niistä!

 

Ja tuo champiroiden kulumiskesto on kyllä legendaarista. Ne eivät tuntuneet kuluvan millään ilveellä mitsussa ja olivat miltei uuden näköiset, kun vaihdoin siihen nokiat alle parin vuoden liukastelun jälkeen. Ei kulu, muttei kyllä pidäkään.

Link to comment
Share on other sites

Jaa, mulla on ollut GT Radialeja kolmessa eri autossa: Jaguar X-Typessä, Renault Megane 3:ssa ja nyt tuossa MCS Clubmanissa, koot olleet 16" tai 17", eikä mulla ole ongelmia niiden kanssa ollut.

 

Nokialaisista voin vain todeta sen, että uudet Nokialaiset 12 tkm:ssä kului 8mm -> 4mm joten aika pehmoista tavaraa, ja näillä liksoilla ei noita merkkirenkaita ole varaa ostella noin tiheään.

 

Kyllä noi GT Radialitkin saa kulumaan, pari, ehkä 2.5 kesää niin ne on merkissä, mutta ei ne noin nopeasti kulu kuin Nokialaiset.

 

Edit: pahus, yksi auto jäi listalta pois jossa GT Radialit, vaimon Miniä edeltävä Megane 1 farmari, mutta 15":na. Jokaiseen noista olen ostanut uutena GT Radialit, yhdenkään mukana ne ei tulleet.

Link to comment
Share on other sites

Meillä MCS alla juuri tuo 215/45/17 koko,kesäpyörät Contisport 5 ja talvifillarit Nokian Hakka 7, aika hyvä kompromissi koko ajettavuus / mukavuus,jos Minin kohdalla voi mukavuudesta puhua! Tietty, aikaisemmat RF olivat "mukavuuden" se toinen ääripää...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...