Jump to content

Kauan seisseen projektin herätys


mini850

Recommended Posts

Mailerin kiekkamittari on sitten plussa-maalla eikä ihan kivutta tainnut pelittää miinus-maadoitetussa pelissä.

Mulla olevaan kierroslukumittariin on vaihdettu sisuskalut -maadoitteisesta kierroslukumittarista (oisko ollu TC Marinan koneisto).

J.Luhtasaari vaihtoi ja sanos et muuten tulee sähkönsavu ulos.

Link to comment
Share on other sites

Minulla ei takuuvarmasti vaihdettu mitään sisäkaluja ja hyvin pelasi miinus maadotteisessa.

Yksityiskohtia en muista? Aikaa 30v :).

Käänsiko Mittarimestari sitten jotain sisällä?? En muista sellaisesta olleen puhetta?

Sen muistan, että hän teipillä merkkasi suunnan kuinka päin lenkki kiersi mittarissa. GT:n mittarissahan ei ole sitä ulkoista "kiertopalaa", niinkuin Smithsin vanhoissa tarvikemittareissa.

Link to comment
Share on other sites

Näkyi se Entinen Minini olevan syksyllä nettiautossa myynnissä ja sama kojetaulu oli mittareineen paikalla. Mainostettiin vielä erikseen "Smithsin mittaristo" :)

Link to comment
Share on other sites

Mulla on + maadotteisen Mailerin mittarit, tilasin varmuuden vuoksi ebaysta tollasen: 

http://www.ebay.co.uk/itm/Smiths-RVI-RVC-Tachometer-conversion-board-with-calibration-cable-New-Design-/380578001095?hash=item589c3770c7:g:AegAAOSwxH1UF~vT

 

Tolla pitäis ainakin kiekkamittarin toimia, jos ei muuten?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 kuukautta myöhemmin...
  • 2 viikkoa myöhemmin...
  • 2 viikkoa myöhemmin...
  • 2 viikkoa myöhemmin...
  • 1 kuukausi myöhemmin...
  • 3 viikkoa myöhemmin...

asiallinen muttei erotu muista millään tavalla.. miksi tehdä jos se on jo kertaalleen tehty ?  ymmärrän vielä jotenkin et jotkut vanhat gubbet duunaa näitä et voisivat vielä hetkeksi palata nuoruusvuosiin.. mut ette te kai ny täällä kaikki satavuotiaita ole?  :P

Link to comment
Share on other sites

 

asiallinen muttei erotu muista millään tavalla.. miksi tehdä jos se on jo kertaalleen tehty ?  ymmärrän vielä jotenkin et jotkut vanhat gubbet duunaa näitä et voisivat vielä hetkeksi palata nuoruusvuosiin.. mut ette te kai ny täällä kaikki satavuotiaita ole?

 

No nyt kun on innokasta nuorempaa sukupolvea remmissä niin heitäpä ihan mallisuorituksena jotain uutta !  On sitten meillä vanhoilla gubbeilla jotain ihmeteltävää... :D

 

Mä en tiedä mitä ja miten paljon olet rakentanut autoja alusta loppuun saakka mutta jokainen joka on semmoisen projektin toteuttanut osaa arvostaa toisen työmäärää ja työn jälkeä. Etenkin kun se on noin siistiä.

 

Uusista BMW Mineistä vois todeta että kaikki samanlaisia eivätkä erotu. Classic Mini erottuu liikenteessä aina.

Link to comment
Share on other sites

Se on just noin,miustakin on sama minkälaisen tekee,pääasia kunhan tekee.Classikoita ei oo ikinä liikaa,Norjan reissun aikana ei bongattu ku 3.Kaks Norjassa,joista toinen trailerin lavalla ja 1 Joensuussa autoliikkeen katolla.

Link to comment
Share on other sites

hohhoohoo..   :P  niin, tuollaisia sai varmaan joskus liikkeistä uutena ja nyt kun on mahdollisuus laittaa peliin hieman sitä omaa silmää ja personaallisuutta niin mitä te teette?  te teetteki niistä silti täysin samanlaisia kuin joku insinööri ne oli joskus suunnittellut. museot kirjat netti on pullollaan näitä versioita ja kaikki on ne nähnyt! tämähän vastaa nyt vähän sitä kuin tekisi jo olemassa olevan biisin hieman eri sanoilla. se mitä ei oo nähty, on teidän.. mielikuvituksessa! käyttäkää sitä  ;D

Link to comment
Share on other sites

Emmiä kyl tajuu vieläkään...

Miten tommonen Jeesuksen aikunen koppi sit pitää rakentaa?

Jos se pitää tunkee täyteen tän päivän pilipali tekniikkaa, nii eiks se oo sama hakee kaupasta uus...

Terveisin Teemu, 32vee. :D

Link to comment
Share on other sites

Kukin tyylillään. Mitä tuohon mielikuvitukseen tulee niin Suomen lainsäädäntö tappaa siitä suuren osan.

 

Mulla oli paljon hauskoja ideoita ton oman pikkiksen suhteen (keskimoottoritekniikkaa sun muuta) koska aihio oli aika "haastava". Meidän säädökset vaan ei sallineet moisia ideoita enkä näe kauheasti järkeä rakentaa autoa jolla ei voi ajaa liikenteessä muuta kuin satunnaisesti tarrakilvillä. Niinpä joutui tyytymään vähän mielikuvituksettomampaan vaihtoehtoon. Ei siitä silti tullut mitään tyylipuhdasta entisöintiä vaan tein sen ihan oman maun mukaan värejä ja sisustusta myöten. Se mitä nyt ei oikein pystynyt muuttamaan on se fakta että pikkiksen kabiini on meitsille aika hel**tin ahdas ;D .

 

 

avolava%20002.jpg

 

Mutta ei kannata väheksyä entisöintipuuhiakaan. Ne ovat yleensä työläämpiä kuin modaaminen. Itse kunnostin aikoinaan 1965 Cooper S:n ja se oli todella työläs kun yritti a) jäljittää ja B) ostaa oikeita osia. Siten kun vielä tekniikka oli alukantinen läpihengittävä kansi Amaleilla niin vaikeusastetta oli riittävästi. Siinä puuhassa osa tyydytyksestä tulee just osien etsimisestä. Jos marssii marmoritiskille ja lyö tukon rahaa pöytään niin välttämättä ei samoihin fiiliksiin pääse. Näiden vanhojen kanssa pelatessa ei aina se rahatukkokaan auta jos osa ei ole saatavilla tai myynnissä.

 

Makuja on monenlaisia. IMMejä käyneenä ei esim. brittien maku uppoa (konehuone ja alusta kuin Tikkurilan värikartasto). Mutta peli on omistajansa käsitys autosta ja sillä siisti. Jos se ei itseä miellytä niin sitten se ei miellytä. Red Bull Mini on omasta mielestä lähinnä naurettava mutta erottuu katukuvassa mikä epäilemättä on koko homman tarkoitus. Näkyvyys = mainosta Red Bullille. Ja vaikka on naurettavan näköinen niin siinähän on, ei se mua häiritse.

 

Kuten jo aikaisemmin totesin, Johnnylla on nyt mahdollisuus näyttää kyntensä. Mulla vois jopa löytyä projektiin joutilas MK1 koppakin !

 

 

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...