Jump to content

Kauan seisseen projektin herätys


mini850

Recommended Posts

Tollainen pikku projekti tuli taas hommattua, odottanut vuodesta 1985 edellisellä omistajalla kunnostusta,mulla ollut jo 1,5 vuotta, jospa tästä yrittäis saada jotain toimivaa laitetta kasaan ensi tai seuraavaksi kesäksi. pistän jotain tietoja jatkossa kun saan homman alkuun.

post-5-1384803575431_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tuli kokeiltua tuossa yhtenä iltana tuota konetta, että pyöriikö jo kyllä se pyörii startilla, eivät venttiilit olleet jumissa, öljynpainettakin oli, ainoa mitä jäi paitsi oli kipinä, vaihdoin tulpat, kärjet, pyörijän,johdot ja puolan, mutta ei mitään kipinää tulpille ja sähköä tulee puolalle, en nyt tiedä että mistä pitäis ruveta hakemaan häiriö tekijää?

Link to comment
Share on other sites

Moro, itellä olisi vastaavanlainen ajatus herätellä kauan seissyttä projektia.Tuli aikoinaan hommattua -66 Morris Mini, Nyt seissyt viimeiset 25 vuotta tallissa osittain purettuna. Josko saisi jälkikasvun tekemään äijälle auton kuntoon .On tullut kasvatettua 3 autopuolen käynyttä jälkeläistä. Olisi sähkö , mekaniikka ja nyt viimeisenä tytär valmistumassa automaalariksi tänä kesänä . -wiku

Link to comment
Share on other sites

Moro, itellä olisi vastaavanlainen ajatus herätellä kauan seissyttä projektia.Tuli aikoinaan hommattua -66 Morris Mini, Nyt seissyt viimeiset 25 vuotta tallissa osittain purettuna. Josko saisi jälkikasvun tekemään äijälle auton kuntoon .On tullut kasvatettua 3 autopuolen käynyttä jälkeläistä. Olisi sähkö , mekaniikka ja nyt viimeisenä tytär valmistumassa automaalariksi tänä kesänä . -wiku

 

Noinhan se pitäis ollakin ja itse olla työnjohtajana! ;D

Link to comment
Share on other sites

Nyt lähti käymään :) , pientä säätöä vaati, kuten tulpanjohdot oikeaan järjestykseen, kaasarit piti vähän putsata, bensapumppu oli kans jumissa, piti vähän koputella, sekä Bensalinja auton alla ruostunut umpeen. Yllätys oli miten nätisti pistelee, öljyn paineet ok ja vedet pysyy sisällä muutenkin kaikki tuntuu olevan kunnossa :D vaikka seissyt 25vuotta,

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...
  • 1 year later...
  • 4 kuukautta myöhemmin...

Kirjoitetaanpa eka viesti tällä foorumille, eli terve vaan kaikille!  :)

 

Eli tämä projekti siirtyi pari viikkoa sitten minun talliin Mikkelin nurkalle...

 

Osien ja muun sälän tutkailun jälkeen piti tietty päästä korin kimppuun.

Varmuuden maksimoimiseksi piti vielä alkuperäiset? helmat laikata auki, että näkisi mitä niiden alta löytyy.

Mutta kerrankin tuli positiivinen yllätys, auto on joskus ruostesuojattu, joten ehjät helmakotelot löytyi :D  kuten kuvasta selviää.

Uudet helmapellit laitan kuitenkin, kun nuo vanhat nyt tuli irrotettua, eli rojekti jatkuu helmojen asennuksella ja sit pääseekin näyttämään korille hiomakonetta...

 

post-3440-0-97367700-1410867220_thumb.jpgpost-3440-0-65602200-1410867236_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Valkoinen tainnut olla?

Aiotko MR rekisteriin, vai jotain muuta?

MR:äänkin voi värin kyllä alkuperäisestä muuttaa, kun se vain on aikakauden värimallistosta.

Ja aikakauden lisävarusteita saa asentaa.

Link to comment
Share on other sites

Joo, valkoinen se on alunperin ollut...

Värin kanssa on enää kaks vaihtoehtoa, valkoinen tai vihree  ???

Ei tuu museoautoo... Varastosta löyty melkein ajamaton, vähän viritetty 1000-kone, siitä tekniikka tuohon ja jotain ajanhenkistä lisavarustetta siihen ois tarkoitus asentaa...

Link to comment
Share on other sites

Vihreä (almond green) ja valkoinen (old english white) katto on minusta hieno yhdistelmä. Tai sitten racing green ja valkoinen katto, sitä käytettiin ratacoopereissa jo 60 luvulla.

Levyjarrut hommaisin sinuna kyllä eteen, jos enempi käyttöön tulee ja vielä vähän vireinen kone. Säästyy käytössä jarruharmeilta.

Kai sentään 10" pyörät? Ne on minusta ainoat oikeat, ainakin 60 luvun Mineihin.

Vaan tekijällä on tekijänoikeus :)

Link to comment
Share on other sites

Juu, noita väriyhdistelmiä tässä oon päässä pyöritellyt, tai sitten kokonaan old english white...

Jarruosia just tilasin Minisportilta, eli levyjarrut eteen ja superfins rummut taakse tilattu  B)

Ja tietenkin 10 tuuman pyörät tulee, miusta ne näyttää paljon paremmalta, kuin mitkään isommat  :P

Link to comment
Share on other sites

Tänään tuli taas tallissa askarreltua...

Etukelkka oli jo valmiiks kunnostettu ja maalattu, mutta, mutta. Millä lie maalilla oli sudittu, kun maali tippu lattialle, kun rukkasella pyyhkäs  :-\

No, pikainen hiekkapuhallus ja pohjamaali pintaan. Vielä kun pyyhkäsee pintavärin, niin hyvä tulee  ::)

post-3440-0-84409300-1412432964_thumb.jpg

 

Myös korin kimpussa tuli jotain tehtyä...

Keulan pelleistä hiottu suojamaalit ja vähän kittailua ja pohjaväriä niihinkin...

post-3440-0-96607500-1412432974_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Päivitelläänpä jotain taas tännekin...

 

Minisportin paketti saapui viikolla, joten taas on tekemistä  :D

post-3440-0-29627400-1413729638_thumb.jpg

 

Korkeudensäätö palikat asentui paikalleen eteen ja taakse: 

post-3440-0-13043200-1413729415_thumb.jpg

post-3440-0-33626500-1413729365_thumb.jpg

post-3440-0-46769100-1413729470_thumb.jpg

 

Seuraavaksi voisi alkaa kasailla levyjarrupakettia asennusvalmiiksi :P

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...