Jump to content

Autonpesupaikat Helsingissä (ja muuallakin)


Guest Nuno

Recommended Posts

Toki olen varautunut AutoGlym:n BumberCare-pullolla, muttei ole vielä tullut intoa alkaa sitä levitteleen.

 

Tuo on kyllä asiallista ainetta! Mikäli nyt jollain sattuu mustia muoviosia vielä autossaan olemaan ;)

 

Mustaa muovia löytyy, mutta maalattuja, joten edelleen jää käyttämättä tuo puteli  ;D

Link to comment
Share on other sites

Mitäköhän nuo muovikaaret tykkäisi perus silicon spraysta? Uskaltaako sitä suihkuttaa?

 

Siitä vaan. Ei vaan kestä yhtään. Itse olen käyttänyt joko ArmorAll Sprayta (puolikiiltävä versio) tai Turtlen Platinum tai nanotech Bumber And Tyre Shinea. Näistä nuo turtlen tuotteet on parempia, koska ovat geelimäisiä ja siten helpompia levittää tarkasti eivätkä valu. ArmorAllia menee aina jonnekin muualle kuin sinne mihin pitäisi ja jos sitä laittaa "liikaa", jää pintaan valumajäljet, jos ei heti levittämisen jälkeen kiillota. turtlessa imho kesto parempi kuin ArmorAllissa.

 

n.

Link to comment
Share on other sites

Autonpesusta yleensä tuli mieleen tälläinen että onkos muilla samaa ongelmaa kuin meikäläisellä eli siihen takarekisterikilven päällä olevaan muoviseen listaan takertuu kaikki pa.a niihin rekkarilamppujen kohdalle niin tiukkaan ettei meinaa millään lähteä. Oikeastaan ainoa millä ne saa pois, on liuottimella hinkata puoli tuntia ja sitten vetää takaisin jonkinlainen vaha. Taitaa olla pieni lapsus tuokin, ne lamput kun käytännössä polttaa sen lian kiinni.

Link to comment
Share on other sites

Olisin kehunut ArmorAllia muoviosiin, nuita Nunon vielä paremmiksi kehumia en oo kyllä kokeillut. ArmorAll kestääkin ainakin kesällä parikin pesua.

 

Kun tähän vuodenaikaan tarvii välillä vähän jämäkämpää liuotinta autoa pestessä, oon vuosia käyttänyt Wurthin PineLinea ja ollu tyytyväinen. Viimeksi kuitenkin ostin Hertsikasta Sahaajankadun Varaosaliiteristä kymmenen litran kanisterin King-merkkistä painepesuriin tarkoitettua pesuainetta. Eihän näin saita kaveri sitä raaski painepesurin annostelemana käyttää, vaan laitoin sekoitussuhteella jotain 1/3 suihkupulloon, ja ämpäriin sitten oikassa suhteessa jotain desi per ämpäri. Suihkuttelun ja hutaisten tehdyn pesun jälkeen oli aivan uskomattoman puhdasta jälkeä. Helman kiveniskumassapinnatkin oli putipuhtaat, vaikka oli tolkuttoman pinttyneitä. Voipi totisesti suositella tuota ainetta, jatkuvaan käyttöön tuolla seoksella kyllä varmasti liian stydiä  :)  

Link to comment
Share on other sites

Käytin autoni Car Washissa eli peruspesu ja vahaus sen päälle, 60 euroa. On meidän työpaikan sovittu hinta eli ihan se perusjuttu. Pesty oli mm ovien sisäpinnat, joita en itse koskaan pese =( ja auto oli kaikin puolin todella kauniisti puunattu. Tähän aikaan vuodesta ei ole itsellä sellaisia paikkoja, jossa voisi auton pestä ja etenkin vahata tällaiseen talvikuntoon, joten suosittelen tätä palvelua kaikille.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 kuukautta myöhemmin...

Morjensta päivää vaan Helsinkiin (Ja tänne meille muuallekin Suomeen)  ;)

 

Käytin reilu parisen viikkoa sitten yksityiseltä ostamani JCW:n vuosimallia -02 sisäpesussa (vesi), ulkopesussa&vahauksessa, moottorin pesussa, sekä ionisaattorissa Oulun Oritkarissa sijaitsevassa Pesukoplassa. Suosittelen paikkaa lämpimästi, he tekevät kaikki puhdistukset (ulkoiset) käsin. Eli ei mene maalipinta pilalle. Paikan työntekijät (ainakin omistaja), on viimeisen päälle ammattilainen alallaan, joten homma hoituu. Maksat ehkä hieman enemmän kuin heikompilaatuisessa paikassa, mutta eihän meitä MINIn omistajia voi ainakaan piheiksi haukkua, eihän ;)

 

http://www.pesukopla.fi/

 

Ai niin, kertokaa kaverille että häntä on kehuttu muiden MINIn omistajien toimesta niin saatte 110% palvelua normaalin 100% sijaan.

 

Tupla ai niin, MINÄ en ole kyseisessä yrityksessä osakkaana/tekemisissä millään lailla, vaan haluan kehua kerran kehuttavaa kerrankin on.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 kuukautta myöhemmin...

http://www.mcvarikko.fi/?pinc=1

 

Tuolla ite käyttäny pesussa autoa parikertaa. Tekee ihan hyvää jälkeä. Voittaa ainakin Kaakkurissa sijaitseva pesukadun mennen tullen. Hinta oli   muistaakseni 19e. Tuolla myös edellinen auto kävi myllytyksessä pari vuotta takaperin ja saivat siitä tehtyä vielä PUNAISEN, missä eivät toisessa liikkeessä onnistuneet. Oli muuten jo auringon polttama se punainen.

Link to comment
Share on other sites

Moi,

 

Ottakaapa joskus aikaa itsellenne ja saappaat mukaan sekä suunnatkaa

Mini keula kohti Myyrmäkeä ja Myyrmannin autopesulaan.

 

Peset Minisi itse hyvillä laitteilla ja huokeasti. Varaa euron kolikoita kahdesta neljään,

pesurytmistäsi riippuen. Itse olen suoriutunut jopa kahdella kolikolla ja puhtaaksi tuli silloinkin.

 

Pesun jälkeen saat kuivatella ja puhdistaa Minisi pesualueella ja vahauskin

onnistuu esim. omalla nestemäisellä vahalla helposti.

Sen jälkeen voit jättää autosi ilmaiseksi kuivumaan Myyrmannin halliin

ja suunnata joko ostoksille tai kahville yläkertaan.

Samalla tuot kaikki tyhjät pullosi nurkista palautuspisteeseen.

 

Perhe kannattaa ottaa mukaan - tulee yhteinen kiva Mini - koti päivä ja huokeasti.

Ostokset samalla tehden koko perheen voimalla.

 

En mielellään suosittele noita car washeja enkä muutakaan vastaavaa,

koska liikeyrityksiähän nekin ovat ja siten kalliita ja käyttävät sellaisia

kemikaaleja, joita en MINIini laita mistään hinnasta!

 

-näin-  

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...
  • 2 viikkoa myöhemmin...

 

 

erittäin hyvä  ;)

Nyt vaan on kaiketi edelleen epäselvää, onko Kannelmäessä kuinka monta paikkaa ja missä/mitä ne tarkemmin ovat? Asia ei minua koske, voin pestä ne muutamat pesukerrat, mitä vuodessa autolleni teen, työpaikan autonpesuhallissa (ööh, voisin pestä vaikka jokapäivä, mutta kun mulle ei tuosta oman auton pesemisestä kukkaan maksa penniäkkään ;) ). Mutta sellaiset, joita asia kiinnostaa, haluaisivat ehkä tietää, mitä ne Kannelmäen paikat on.
Link to comment
Share on other sites

Paikka siis Kannelmäen Neste(ei minusta juuri muilla huoltoasemilla edes pesupaikkoja ole???), paikkoja useita. Todellakin toimivin paikka pk-seudulla, mis mä olen käynyt. Ja remontin yhteydessä(joskus sit) ei muutu kaikki paikat polettisysteemiin, näin mulle on ainakin vastattu. Kukas tääl avautu ku moden piti puuttua peliin? >:( ;D

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...