Jump to content

Autonpesupaikat Helsingissä (ja muuallakin)


Guest Nuno

Recommended Posts

Missäs kukin käy pesemässä omaa MINIään (tai muita kulkineitaan)?

 

Itse olen jo vuosia käyttänyt Herttoniemen Shellin Reflex-itsepesupaikkaa silloin kun ne vaan ovat olleet kunnossa. Hinta-laatusuhde on aivan lyömätön - 1 poletti maksaa 2 euroa ja kolmella poletilla pesee todella likaisenkin auton puhtaaksi. Pesuaikaa yhdellä poletilla on n. 7 minuuttia.

 

Ainakaan täällä Helsingissä ei vastaavia itsepesupaikkoja ole ainakaan liikaa, joten hyviä vinkkejä ja suosituksia otetaan vastaan.

 

Koska työn puolesta liikun ympäri Suomea, vastaavat paikat muuallakin kiinnostaa.

 

n.

Link to comment
Share on other sites

Itsepesupaikassa tulee pestyy mini eli tuossa olis Nunolle paikka oikeen kartalla: Linkki

Ihan vaan vinkiksi, että se on lähellä toukokuun auto-slalom kisapaikkaa.  ;)

 

Tuolla on käytössä kaksi pesupaikkaa ja maksu ainoastaan kännykällä. Tällöin valot, lämminvesi alkaa pelaamaan. Hinta oli vielä kolikko aikaan 2 egee / 10 min, nyt kännykällä tohon tulee lisää jokunen kymmenen senttiä puhelumaksua. Siitä toi systeemi on hankala, kesken pesun joutuu uudestaa soittaan lisäaikaa.

 

Talvella toi 30 min menee minulla pesuun, kesällä normaalisti 20 min. Jos vaan kevyt pesu ja ulkona tekee kuivauksen niin selviän 10 min maksulla.

Link to comment
Share on other sites

Itse tulee aika paljon duunissa pestyä päivän päätteeksi autoa kun sieltä tallista pesumahis löytyy, muulloin sitten Ison Omenan pesupaikkaa. Ihan ookoo paikka, tosin pyrin pesemään silloin siellä auton kun tungos ei ole kova, muulloin tulee valitusta esim oman sienen/aineiden (ihan autonpesusta siis kyse  ;D) käytöstä...

 

Jos pitää nopeasti vain huuhtaista niin myös shellin ulkopesussa tulee käväistyä.

Link to comment
Share on other sites

Sama täällä eli työpaikalla on pesupiste, jossa tulee autoa pestyä vähintäinkin kerran viikossa. Talvella, kun tuolla hallissakin on pakkasasteita, tulee lähetettyä auto pesupaikkaan nimellä Car Wash, joka sijaitsee Crown Plazassa eli entisessä Hesperiassa. Hakevat auton, pesevät käsin ja imuroivat sisältä ja palauttavat kauniin ja kiiltävän auton takaisin samaan paikkaan. Listahinta 19 , joka mielestäni kohtuuhinta. Helppoa ja halpaa...  ;)

Link to comment
Share on other sites

Hakevat auton, pesevät käsin ja imuroivat sisältä ja palauttavat kauniin ja kiiltävän auton takaisin samaan paikkaan. Listahinta 19 , joka mielestäni kohtuuhinta. Helppoa ja halpaa...  ;)

 

Helppoa - kyllä. Halpaa... ehkä. Kohtuuhinta tehdystä työstä, todellakin!

 

Mutta, tuossa nyt jää se paras osuus tekemättä, oman minin hively ja helliminen ;D Noh, ehkä ihan hyvä vaihtoehto mut mä en koskaan henk kohtaisesti uskaltaisi (tai yksinkertaisesti haluaisi) antaa autoani tuollaiseen palveluun. Aina ei jaksaisi autoa pestä, mutta silti lähes joka kerta se tulee tehtyä. Siinä on vaan jotain 'parantavaa', jotain joka rauhoittaa ja lievittää stressin kuin stressin. Mikään ei tee hermoille niin hyvää kuin viettää rauhallista laatuaikaa tunti-pari pelti- ja muovikasan seurassa. Ihmeellistä!

 

Puhun vaan omista sessioistani sun muista fantasioista, ymmärrän että suurin osa kansasta on eri mieltä ja kokee auton pesun pakolliseksi pahaksi, edes silloin tällöin tehtäväksi operaatioksi, ja silloinkin hurauttavat pesukadun tahi vastaavan läpi. Omaa autoani en ko laitoksissa saati automaattipesuissa käytä, vaan pesen sen aina käsin.

 

Pakko vähän itse aihettakin sivuta, on tuossa parilla Nesteen TI-halleillakin tullut käytyä, mutta ilmapiiri siellä ei ole niin mukava kuin Ompussa, lisäksi siellä kuivaaminen on tehtävä ulkona, oli kesä tai talvi. Sisällä kun on niin pirun kostea ilma, ja lisäksi se taksamittari ruksuttelee koko ajan.

Link to comment
Share on other sites

Sama täällä eli työpaikalla on pesupiste, jossa tulee autoa pestyä vähintäinkin kerran viikossa. Talvella, kun tuolla hallissakin on pakkasasteita, tulee lähetettyä auto pesupaikkaan nimellä Car Wash, joka sijaitsee Crown Plazassa eli entisessä Hesperiassa. Hakevat auton, pesevät käsin ja imuroivat sisältä ja palauttavat kauniin ja kiiltävän auton takaisin samaan paikkaan. Listahinta 19 , joka mielestäni kohtuuhinta. Helppoa ja halpaa...  ;)

 

Jaa... Lomalainen on saapunut takaisin Suomeen... Oliko hyvät reissut?

 

Siis kyseessä varmaankin tämä:

 

http://www.carwash.fi/

 

Carwash toimipisteet:

Hotelli Crowne Plaza

Mannerheimintie 50, parkkihalli

puh. 09-496 436

lasse.bergman@carwash.fi

 

Täytyypä kokeilla tuota vaikkapa ens viikolla. On muuten auto aivan täysin eri värinen tämän viikon "kruisailujen" jälkeen, ettei mitään rajaa. n. 1900 km neljässä päivässä mittariin ja menomatka Ouluun räntäsateessa. Eilen ja tänään sai onneksi ajella pääsääntöisesti auringon paistaessa.

 

n.

Link to comment
Share on other sites

Siinä on vaan jotain 'parantavaa', jotain joka rauhoittaa ja lievittää stressin kuin stressin. Mikään ei tee hermoille niin hyvää kuin viettää rauhallista laatuaikaa tunti-pari pelti- ja muovikasan seurassa. Ihmeellistä!

 

Juu. Tämä on yks niitä auton pesemisen pointteja. Pääsee edes vähäksi aikaa irti kaikesta muusta ja keskittyy siihen fyysiseen tekemiseen. Nollaa pään melko hyvin. Ainut vaan, että täällä Helsingissä paikat, jossa tuota terapiaa voi harrastaa kaikessa rauhassa ja ajan kanssa ovat todella kortilla.

 

Onneksi sentään vanhempien luona voi autoa pestä pihalla ja omilla vehkeillä niin paljon kuin huvittaa. Haittapuolena on se, että sinne vanhempien pihaan on n. 160 km yhteen suuntaan tästä kotihallista... :)

 

n.

Link to comment
Share on other sites

 

Jaa... Lomalainen on saapunut takaisin Suomeen... Oliko hyvät reissut?

n.

No nyt täytyy nolona myöntää, että influenssa-pahulainen iski siellä Levillä ja piti tuo Madeiran-matka perua... yhtään ei harmittanut maata puolitoista viikkoa kuumeessa kun toiset lähettivät kuvamateriaalia aurinkoisesta ja kaikin puolin hienosta kohteesta.

 

Mutta asiaan palatakseni, itsekin mielelläni pesen itse autoni omin kätösin, mutta talvella kun noita pakkasasteita on jopa autohallissa, niin mukavuudenhaluisena ihmisenä en halua näppejäni palelluttaa edes oman MINIn pesun yhteydessä.

 

Mihinkään automaattipesuun en autoa missään tapauksessa vie, joten tuo Carwash on kuin taivaan lahja, etenkin kun tekevät hyvää jälkeä. Tosin pesivät kyllä innoissaan rekisterikilvestä maalit pois, mutta hyvittivät sen 19 euroa, jonka uusi kilpi maksaa. Ei ole kyllä tullut uutta kilpeä vielä hankittua...  :)

Link to comment
Share on other sites

Itäkeskuksen ja Lippulaivan parkkihalli.

 

Itis on on hyvä, koska siellä voi käyttää omia aineita ja harjoja, jos ei kerro kenellekään menevänsä ~21:n jälkeen puzaamaan.

 

Lippulaivan parkkis taas olisi/on lämmin, mutta siellä ollaan dicki otsassa heti, kun huomaavat vieraita apuvälineitä käytössä  >:(

Link to comment
Share on other sites

Moi,

Itse olen pesenyt emännän autoa Nesteen harjattomassa pesussa Mäntsälässä viime syksystä lähtien kerran viikossa hintaan 11 ekee. Autossa on Brilliant käsittely. Tossa viikonloppuna tarkastelin esim. Cooperin kattoa kriittisellä silmällä, joka on valkoinen. Yllätys oli  kuinka puhtaana toi katto oli pysynyt, ei pikeä tai laikkuja. Kokeilin vahata Autoglymilla kattoa ja yllätys yllätys kangaskaan ei likaantunut hirviästi. Joten pahaa sanottavaa noista harjattomista ei ole. Lisäksi naarmujakaan ei ole tullut harjattomasta luonnollisesti. Jos nyt en pahasti ole väärässä, veikkaisin että käsinpesussakin tulee enemmän naarmuja.

 

Ainoa paikka mitä pitää silloin tällöin käsin viimeistellä on takaspoilerin alaosa ja pakarin pää.

 

Joten jatkan samalla linjalla. Uusin ton Brilliant käsittelyn ensi syksynä, ja se myös auttaa autoa pysymään puhtaampana ja auto on syvemmän punainen.

 

Terv. Tomppa

Link to comment
Share on other sites

Kävin sitten kuitenkin pesemässä vielä tuolla Shellillä itse. Ja tais jäädä viimeiseksi kerraksi. Suuttimista ei tullut muuta kuin vettä, joten oli pakko käyttää omaa ämpäriä, pesuainetta ja sientä, vaikka jonossa oli 10 autoa mun jälkeen. Harjapuolella oli kyllä pesuainetta ns. talon puolesta, mutta harjalla en omaan autooni koske...

 

Pitääpä seuraavan kerran tyypittää todella tuota Oonan mainostamaa Car Washia. Eikös ne imuroinu auton sisältäkin samaan rahaan?

 

n.

Link to comment
Share on other sites

Itäkeskuksen ja Lippulaivan parkkihalli.

 

Itis on on hyvä, koska siellä voi käyttää omia aineita ja harjoja, jos ei kerro kenellekään menevänsä ~21:n jälkeen puzaamaan.

 

Lippulaivan parkkis taas olisi/on lämmin, mutta siellä ollaan dicki otsassa heti, kun huomaavat vieraita apuvälineitä käytössä  >:(

 

Eikös tuon voi kiertää sillä, että syöttää niitä poletteja siihen masiinaan siksi aikaa, kun käyttää omia tsettejä? Ei luulis olevan mitään mutisemista, jos kerran maksaa saman rahan vaikkei niiden vehkeitä käytäkään? Tuli vaan tuossa mieleen siis...

 

n.

Link to comment
Share on other sites

Pitääpä seuraavan kerran tyypittää todella tuota Oonan mainostamaa Car Washia. Eikös ne imuroinu auton sisältäkin samaan rahaan?

Juu, näinhän ne tekee ja se on etenkin talviaikaan kätevää, kun tuolloin ei tule pahemmin itse autoa imuroitua. Nyt kun säät ovat lämmenneet, pesen autoa duunin hallissa tai sitten vanhempien pihalla. Ensi lauantaina olisi sitten tarkoitus puunata auto huolella ja vahata kesäkuntoon kurakuorrutuksen jäljiltä.  :)

Link to comment
Share on other sites

pesemisestä tuli mieleen, mitä niihin muovihelmoihin kannattaa laittaa notta pysyvät hyvinä? ja millä niistä lähtee, tai siis mitä myrkkyä niihin uskaltaa laittaa että saa ton kuran/pien tai mitä lie niin pois?

 

Vaihtoehtona myös TurtleWax Platinum Seriesin Tyre Dressning. Toiminut mulla ainakin todella hyvin.

 

n.

Link to comment
Share on other sites

Olen ainoastaan nuo muoviosat pessyt mäntyöljypohjaisella liuottimella (samoin kuin auton) ja ilman mitään lisäaineita ovat pysyneet hyvinä.

 

Toki olen varautunut AutoGlym:n BumberCare-pullolla, muttei ole vielä tullut intoa alkaa sitä levitteleen.

 

Huomenna ois tarkoitus tehdä autonpesu pitemmän kaavan mukaan, vappupäivän mahdollisia ajeluja varten :D

Link to comment
Share on other sites

okei, tarvii kokeilla, tänään on mentävä vielä auton sisäpuolen kimppuun kun koira p.....e eilen pomppi pitkin penkkejä, noihin sisäpuolen muoviosiin kanssa kun kaikki jää kiinni ja napakasti jääkin jollei heti pyyhi pois.

 

Itse olen sisäputsauksissa käyttänyt mietoa tiskiaineliuosta (vastaava pitoisuus kuin ikkunanpesussa kotona) ja mikrokuituliinaa. Tuntuu toimivan todella hyvin ainakin ovien alareunoihin ilmestyviin kengänhipaisuihin ja muuhunkin peruslikaan.

 

mini2.comissa on moni käyttänyt ulkopuolella mustien muoviosien putsaukseen maapähkinävoita (kyllä, luit oikein). Ottaa kuulemma hyvin irti mm. vahatuhrut, jotka harmaannuttavat nuo muoviosat huolella. Itse en ole tuota maapähkinävoita (tai -öljyä) kokeillut.

 

Silli voinee kertoa muita hyviä konsteja, kun on melkoinen guru tuossa auton puunauksessa.

 

n.

Link to comment
Share on other sites

Tuli tänään puunattua MINI Vappu-kuntoon ja voi luoja sitä kivien/nastojen iskeytymisten määrää! Sen siitä saa kun ajaa lähes päivittäin motarilla. Nokka on ihan täynnä reikiä, käytättekö te korjausmaalia niiden peittämiseen? Samoin tuulilasi on ihan reijitetty, on vain ajan kysymys milloin lasiin tulee halkeama...

 

No mutta, kyllähän auto kiiltää hienosti taas pitkästä aikaa!

Link to comment
Share on other sites

  • 7 kuukautta myöhemmin...

Tuli eilen illalla pestyy mini yli kahden kuukauden ravoista eli auto on puhdas ainakin joulu aaton.  :)

Käsin pesu vahan sisältävällä pesuaineella + hoitoaine (viime kesän kestokäsittelyn peruja)

 

Kyll sai "hinkata" ennen kuin puhdasta tuli > meni 1/3 enemmän aikaa kuin normaalisti ulkopesussa. Mitenhän tuolla taas hennoo lähtee liikenteeseen ... joskus ?

Link to comment
Share on other sites

Näillä "keväisillä" keleilllä se peseminen on tosiaan ihan yksi hailee, jos meinaa liikkellä pysyä. Mini on tällä hetkellä niiiiin likainen että pitäis jo myöntää palkinto  ;D Lasinpesunesteet menee lähes koko auton yli läpi ja poikki, samoin etuvalojen pesusta on kivat raidat konepellissä. Kuraa joka kohdassa ja perä on täysin ruskea (sanomattakin selvä), mutta sen puhtaanapitämisen toivosta olen jo luopunut ajat sitten, ja suunnitellut että maalais siihen vaikka Mona Lisan :P

Link to comment
Share on other sites

Näillä "keväisillä" keleilllä se peseminen on tosiaan ihan yksi hailee, jos meinaa liikkellä pysyä. Mini on tällä hetkellä niiiiin likainen että pitäis jo myöntää palkinto  ;D Lasinpesunesteet menee lähes koko auton yli läpi ja poikki, samoin etuvalojen pesusta on kivat raidat konepellissä. Kuraa joka kohdassa ja perä on täysin ruskea (sanomattakin selvä), mutta sen puhtaanapitämisen toivosta olen jo luopunut ajat sitten, ja suunnitellut että maalais siihen vaikka Mona Lisan :P
Samaa vikaa mullakin. Pestävä tuo varmaan on ensi viikolla, kun suuntaan keulan kohti Luostoa. Vai onkohan ihan turhaa, kun matkalla menee kuitenkin samaan kuntoon... Saa varmaan tosi hienoja kuvia, kun "paskaisin mini" -kisan voittajaehdokas on parkissa tunturin kupeen katveen tuntumassa. Jos pääsee perille...

 

P.S. Tuosta Mona Lisan maalaamisesta pölyyn oli täällä foorumilla joskus aiemmin kuviakin. Hieno idea, jos taidot riittää ja sopivat välineet käytössä.

Link to comment
Share on other sites

Näillä "keväisillä" keleilllä se peseminen on tosiaan ihan yksi hailee, jos meinaa liikkellä pysyä. Mini on tällä hetkellä niiiiin likainen että pitäis jo myöntää palkinto  ;D Lasinpesunesteet menee lähes koko auton yli läpi ja poikki, samoin etuvalojen pesusta on kivat raidat konepellissä. Kuraa joka kohdassa ja perä on täysin ruskea (sanomattakin selvä), mutta sen puhtaanapitämisen toivosta olen jo luopunut ajat sitten, ja suunnitellut että maalais siihen vaikka Mona Lisan :P
Samaa vikaa mullakin. Pestävä tuo varmaan on ensi viikolla, kun suuntaan keulan kohti Luostoa. Vai onkohan ihan turhaa, kun matkalla menee kuitenkin samaan kuntoon... Saa varmaan tosi hienoja kuvia, kun "paskaisin mini" -kisan voittajaehdokas on parkissa tunturin kupeen katveen tuntumassa. Jos pääsee perille...

 

P.S. Tuosta Mona Lisan maalaamisesta pölyyn oli täällä foorumilla joskus aiemmin kuviakin. Hieno idea, jos taidot riittää ja sopivat välineet käytössä.

 

 

Ilmeisesti taas huomenna lämpenee niin että auton pesu on edelleen turhaa  ;D Paskaisin-Mini -kisaan täytyis kyllä osallistua. Tällä hetkellä sade on tosin huuhtonut pahimmat kurat pois  :( Mut takaikkuna on edelleen siinä kunnossa, että voishan siihen jotain yrittää piirtää  ;D

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...