Jump to content

Engine fault reduced power (MCS R55/56 omistajat lukekaa ja reagoikaa)


Guest Huikko

Recommended Posts

Onko muilla vastaavia kokemuksia uudesta imusarjasta (pakkaskelit):

 

- Auton moottorin käynti on tasaisempaa matalilla kierroksilla (ei se kovin epätasaista ollut ennenkään)

- Reippaasti kiihdyttäessä ns. turbopotku on terävämpi ts. auto nykäisee helpommin tietyillä kierroksilla

 

 

Sama vika, jos tuota nyt vikana pitää. Varsinkin kylmänä auto on uuden imusarjan jälkeen alkanut nykäistä kiihdytettäessä aika ronskisti tietyllä kierrosluvulla. Tosin olen huomannut, että kylmällä moottorilla nykiminen (pienelläkin kaasulla kiihdytettäessä) on muutenkin lisääntynyt. Toinen uuden imusarjan myötä tapahtunut muutos on ollut kulutuksen kasvaminen. Kulutus on noussut viime kevään lukemista noin 15 % ja talven lukemistakin n. 0,5 l/100 km, vaikka säät ovat sentään noista kovimmista pakkasista aika paljon lämmenneet. Onko kukaan muu havainnut tätä? Omasta autostani on tosin jossain vaiheessa tuo start-stop-toiminto mennyt rikki siten, että noin 10 min ajon jälkeen auto lakkaa sammumasta pysähdyttäessä, mutta en usko sen vaikuttavan näin paljon, kun suuri osa ajostani on kuitenkin maantietä ja noilla kovemmilla pakkasilla (jolloin auto alkuperäisen imusarjan kanssa kulutti vähemmän kuin nyt) start-stop ei muutenkaan toimi.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 125
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Siitä kun täällä ilmoitettiin että epäillään kulutuksen nousua olen tehnyt keskikulutusmittausta. Otanta noin 4000km ja 0,2 litraa enemmän kuin sitä ennen. Toisaalta 87km/h (mittarin mukaan) cruise päällä pidemmässä ajossa kulutus on taas pienentynyt noin 0,2l. Tuntuu että kulutuksen kasvu jos siitä voidaan puhua liittyy kaupunkinopeuksiin.

 

Uusi softa on menossa autoon sisään ensi maanantaina, katsotaan mitä sitten tapahtuu.

Link to comment
Share on other sites

Mun havainto on, että kulutus olisi pudonnut n. 0,3 l/100km. Tieteellistä mittauskampanjaa en ole tehnyt, mutta luotan omaan fiilikseen, että näin tosiaan on.

Ajoni on 80% maantieajoa.

 

...

Uusi softa on menossa autoon sisään ensi maanantaina, katsotaan mitä sitten tapahtuu.

Mistä sait indikaation, että olisi uusi softa tarjolla? Joudutko maksamaan itse päivityksen?

Link to comment
Share on other sites

En joudu maksamaan itse. Autoon vaihdetaan takuuseen sisätilan tutka hälyttimelle ja samalla joudutaan vetämään uusin softa sisään koko autoon kaikkiin asioihin.

 

Siellä oli päivityksiä vähän joka paikkaan, myös moottorinohjaukseen, ipod-sarjaan yms yms.

Tämä tieto on peräisin marmoritiskin sediltä.

Link to comment
Share on other sites

Tervehdys kaikille.Oikein pahaa tekee kun lukee teidän ongelmista Minien kanssa siellä suomen talvessa. Eli itse vaikutan tällä hetkellä täällä keskeisessä euroopassa ja kulkupeli on MCS 07. Joo meikäläisen Mini kävi myös pari viikkoa sitten ketjun, kiristimen ym. muiden asiaan kuuluvien palikoiden vaihdossa ja nyt käy taas siivosti. Tosin rallatus ei ole vaivannut kuin silloin tällöin, mutta joka kerta on liikaa. Takuisiin meni ja jälkikäteen vielä soittelivat ja lähettivät kirjeenkin jostakin pääkallo paikalta, missä pahoittelivat kovasti tapahtunutta. Ehkä BMW:n suhtautumiseen vaikutti osaltaan se, että uusi auto tilauksessa samalta firmalta. Ei tosin Mini. Näitä sivuikkuna- tai imusarja ongelmia ei meikäläisellä ole ollut, mutta johtuu varmaankin siitä että täällä talvet huomattavasti leudompia. Toivottavasti kaikki ongelmien kanssa painiskelevat päätyvät tyydyttävään ratkaisuun.Mielestäni nimim. Huikolla on oikea asenne. Kaikkea paskapuhetta ei kannata niellä. Hyvää kevättä kaikille. P.s. Ai niin, nyt olis hyvä Mini myynnissä ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Nyt on uusi softa autossa.

 

Huomioita:

 

Tyhjäkäynti tasaisempi ja muutenkin vetää paremmin koko kierrosalueella.

Imusarjan vaihdon jälkeen ilmennyt "turbopotku" pehmentynyt selvästi

Navin ja valikoiden selaus on nopeampaa kuin ennen.

Rengaspaineentunnistuksen valo sammuu nopeammin startin jälkeen kuin ennen.

 

Ipod piti ottaa irti ja laittaa uudestaan kiinni että äänet sai kuulumaan taas

Bluetooth piti naittaa uudestaan puhelimen kanssa

Puheluiden aikana joskus vaivannut räpsytys ja rätinä kadonnut

Ilmastoinnin näyttöruutuun ei tullut ekassa startissa mitään kunnes painoi auto-nappulaa, jonka jälkeen teki jonkun hämärän "bootin" ja toimii nyt normaalisti

Link to comment
Share on other sites

Kesäkumien ollessa alla tuo imusarjan aiheuttama lisäpotku on kadonnut. Kitkakerroin tiehen poistanee turhat ryntäilyt. Softaa en ole uutta hakenut.

 

Jos softa uudelle imusarjalle on olemassa, vaikuttaa se siis myönteisesti ilmeisesti vain liukkailla keleillä.

 

Noh, patchit tulee aina jälkijunassa...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Mitäs sanotte, kannattaako lähteä tappelemaan tällaisen asian kanssa:

 

Meille vaihdettiin just -07 mcs joka oli heti huollossa ja autokeskukselta soitettiin että vaihdetaanko tähän uudenmallinen imusarja, jotta auto toimii talvella. Osa sitten vaihdettiin. Auton takuu ei ole enää voimassa, mutta takuupyyntö laitettiin kuitenkin ja kieltävä vastaus tuli sellaisella perusteella, että ei korvata koska olette auton 3:s omistaja. Sitten antoivat vaan bmw-suomen numeron jos haluatte vielä koittaa.

 

Eikös valmistajan kuitenkin pitäisi olla vastuussa virheellisestä tuotteesta takuuajan ummeuduttuakin ja ihmetyttää, kun tuo osa haluttiin vaihtaa meille, vaikka sen kanssa ei ole edes ollut ongelmia??

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Ensi talvena olisi sulla meno katkennu, jos imusarjaa ei vaihdeta, eli autokeskus toimii oikein. R56 MCS ei kestä ulkona säilyttämistä talvisin. Jos ajat lämpimästä tallista lämpimään, voit säästyä teoriassa murheilta. Ilmeisesti Autokeskuksella on halu pitää MCS asiakkaat autojensa omistajina yli 12 kk ja jopa talven yli.

 

Jos kyseessä olisi toyota, autot olisi takaisinkutsuttu ja hoidettu kuntoon jo 4 vuotta sitten. BMW taktiikka on hankkiutua asiakkaista eroon ja löytää uusia uunotettavia.

 

BMW naulaa minin arkkuun nauloja kikkailemalla cooper s omistajan kustannuksella. Ilmeisesti kalleimman bensaturbo minimallin huoltaminen ei kiinnosta, vaikka muut koneet periaatteessa toimivat. Tosin THP konetta kaasuläpällä tai ilman ei ole saatu toimimaan PSA leirissäkään. Eli periaatteessa tuo R56 MCS kone on suunniteltu talvikäyttöä ajatellen jo alunperin täysin väärin, tekohengitys ei auta ja isot korjaukset maksavat.

 

Ford ja kumppanit rakentavat kilvan suljettavia säleikköjä jne. ns. tippamoottoreiden jäätymisen suojaksi.

 

Ei taida countrymani löytää uusia omistajia wrc:n varjolla. Minin rahat lapioidaan moottoriurheiluun ja todelliset asiakkaat murheineen unohdetaan.

 

Suosittelen että tappelet kaikki takuukorjaukset kerralla kuntoon. En suosittele omaa kokemustani, jolloin huollossa käydään varsinkin talvisin n. kerran kuussa ja autolla pääsee ajamaan n. parin viikon pätkiä.

 

Ei sun kuulu maksaa noista tyyppivika osista latinlatia.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Millanen imusarja noissa on? meinaan että bmw:llähän on yleistikkin ollut ongelmia imusarjojen kanssa:)mietin vaan onko minin imusarjassa samanlaisia läppiä kun bemuissa? jaonko joku purkanut ja tutkinut? Jos läpät on ne on järkevä heittää mäkeen ja heti! Entäpä onko kukaan vaihatanut koko imusarjaa jonkun muun kun minin omaan? Palikkaahan näihin meinaan löytyy!

Link to comment
Share on other sites

Kyseessä ei ole sama ongelma kuin uudessa bemun vitossarjassa, jossa "vara" läppä on menny kolinkolin läpi moottori aina männille asti ja tuhonnu moottorin. Ko. ilmiöhän on saanut bmw omistajat repimään "vara" kaasuläpän kaikista valvetronic koneista, olipa vikaa eli aihetta tai ei...

 

Hinurihan on bmw:n omistajan paras kaveri muutenkin, ei siinä mitkään varajärjestelmät auta kun computer says no.

 

Tosin silloin kun vielä mcs omistin, sain sen kuvan että bmw suomi on hyvin allerginen kaikille takuujutuille yo. ison hässäkän takia. Joutuivat käymään tuhansia koneita läpi läppien takia ja samaan aikaan vielä kaikista tuplaturbo koneista meni polttoainepumput, kuten meni mineistäkin.. Jenkit hermostuivat niin paljon, että minin pumppuihin piti antaa lisätakuu joukkokanteen pelossa - siellä kun ajellaan huonommilla polttoaineilla kuin täällä. BMW:n puolella hässäkkä kai hoidettiin jotenkin, ainakin jenkeissä.

 

Kyseessä on vaan ihan normaalia ranskalaissuunnittelua, jossa oletetaan, että autoilla ei ajeta, kun lunta sataa maahan.

 

Ongelmahan poistuu, kun vaihtaa pois bmw:n tuotteista....

Link to comment
Share on other sites

Hmm..outoa.. jokatapauksessa ministä tai bmw:stä en luovu:) japanilaiset eivät osaa autoja tehdä"ja kyllä kokemusta on! mm subaru wrx sti" ja vag-konsernin auto suhteelisen tylsiä ::) paitsi r32 golf ja näistäkin rutkasti komeusta mm gti golf,vr6 golf ja passat.

Kyllähän bmw:hen ja miniin saa kumpaakin paremmat imusarjat ja bensapumput jos oem-palikat pelitä tarpeeksi hyvin C:-)

Link to comment
Share on other sites

Niin kyllähän totuuden nimissä bmw osaa tehdä mielenkiintoisia tuotteita. Uusimmat lelut periaate edellä kun mennään, niin se luotettavuus on sit hieman pienmmällä painoarvolla. Sillä maineella ratsastetaan, ei laadulla ja luotettavuudella. Ja vanha asiakas on tähän jo tottunut. Uusi tottuu tai on tottumatta. Nettiautokin on täynnä läpättömäksi modattuja bemuja joilla pääsee talvella eteenpäin.

 

Itse edustan koulukuntaa, jonka mielestä auton alunperin valmistavalla organisaatiolla on päävastuu korjata puutteelliset tuotteensa. Joillakin merkeillä on olemassa toimivat organisaatiot suomessa, joilla on myös paukkuja, taitoa ja päätäntävaltaa toteuttaa lupauksensa ja korjata erheensä.

 

Enkä nyt puhu siitä, että jos ruuvi tai tiiviste puuttuu, että sitä ei itse osaa takaisin laittaa vaan siitä, että pitää itse opetella kertomaan merkkiorganisaatiolle, missä vika on ja kuinka se korjataan ja samalla tutustua koko organisaation toimintamalleihin pohjamutia myöten, jotta jotain edes tapahtuisi.

 

Jännä seurata näin sivusta, onko asiat yhä rempallaan vielä ensi talvenakin.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...
Mietinnässä uuden R56 CooperS:n tilaaminen, mutta hiukan alkoi mietityttämään kun tätä ketjua luki ???

 

Onko nämä uudetkin noin "ongelmallisia" vai onko näihin viat jo korjattu?

 

Uudemmat (2010+) ovat eri moottorilla varustettuja ja muutenkin kaikki ketjussa mainitut ongelmat ovat BMW:n mukaan korjattu jo ennen omani valmistusta (11/2009). Jotkut saattavat tietty olla eri mieltä, mutta omalla autolla on nyt ajettu reilu vuosi ja n. 25tkm, eikä ainuttakaan ketjussa mainittua ongelmaa ole ollut.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Nyt tais mennä viimenenkin toivo omaan miniin.. Kesäkuun lopussa vaihdettiin imusarja ja tehtiin jakopääremppa ja sanottiin että nyt toimii talvella ja eiköhän se taas alkanu reistaileen ja anti moottorinvikailmotuksen. Huomenna kyseleen autokeskukselle taas. Kiva auto, mutta pakko pistää varmaan vaihtoon kun 1400e rempan jälkeen toimi puoli vuotta.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Minulla on vuoden 2012 Countryman Cooper S ALL4, jonka hankin hieman ennen viime vuoden päättymistä. Auto on ollut minulla siis noin 4 kk. Koeajelut ja kotimatka sujuivat ongelmitta ja auto vaikutti hyvältä, mutta heti seuraavana aamuna tauluun syttyi moottorivikavalo Engine Fault, Reduced power.

 

Sain merkkihuollosta ajan viikon päähän ja sovin autoliikkeen kanssa, että palataan asiaan, mikäli autosta löytyy jotain vikaa. Viikon aikana vikavalo sammui. Auto kävi kuitenkin merkkihuollossa ja vikakoodit luettiin, mitään ei löytynyt. Hetken päästä vikavalo kuitenkin taas syttyi ja sammui satunnaisesti, kaasuttaessa auto saattoi myös nykiä ja menettää äkillisesti tehoja.

 

Tankki oli melko tyhjä sen ostettuani, joten ajattelin olisko tankkiin päässyt kosteutta. Lorautin täyteen tankkiin suuttimien puhdistusainetta, jonka jälkeen tauluun ilmestyi myös liiallisista päästöistä ilmoittava merkkivalo, Reduced emissions. Noh, ajelin pari tankillista menemään, mutta päästöistä herjaava vikavalo ei sammunut. Nyt tällä hetkellä päästövikavalon lisäksi, moottorivikavalo Reduced power palaa jatkuvasti. Sekään ei sammu enää, vaikka restarttailisi autoa käynnistyksen jälkeen muutaman sadan metrin ajelun jälkeen. Vielä aikaisemmin tämä auttoi asiaan ja siten sai vikavalon sammumaan. Luonnollisesti nyt on sitten tehotkin poissa ja auto käy vikatilassa.

 

Autoa joudun säilyttämään ulkona autokatoksessa, enkä saa sitä sisätiloihin tällä hetkellä.

 

Onkohan tässä kyse samasta asiasta kuin alkujaan tässä viestiketjussa, vaikka auto onkin vm. 2012? Eli imusarja vaihtoon? Entäs kannattaako minun viedä auto naapuriin tuttuun ja asiantuntevaan autohuoltoon vai lähimpään merkkihuoltoon Autokeskukseen? Onko maahantuojalla enää mitään vastuuta tämän kanssa, jos kyse on tyyppiviasta?

Link to comment
Share on other sites

Jooo,onko "maamiestä" tehty N14 moottorilla? Jos on, ja imusarja on päivittämättä,ongelman ratkaisu on mahdollisesti imusarjan vaihto.se on todella maltillisesti hinnoiteltu.usein ongelmalla syy-yhteys pakkasiin eli huohottimen johtama kosteys jäätää kaasuläpän eli lauhalla kelillä ko.ongelmaa ei pitäisi esiintyä.Sulla on tullut vaivat välittömästi kaupanteon jälkeen,kannattaa keskustella myyjän vastuusta.Ja jos valoja palaa taulussa,luulisi jotain löytyvän vikamuistista.Tietty voi olla ongelma komponenteista, joka on sähköisesti ehjä,mutta mekaanisesti sökö,esim. Tankin huohotus venttiili tai alipaineen ohjaus solenoidi.molemmat sotkevat ahtoja.mutta eivät välttämättä jätä jälkiä...

Link to comment
Share on other sites

Kiitos vastauksista. Pitää olla yhteydessä myyjäliikkeeseen. Vääntöhän siitä seuraa. Voisikohan kyse olla myös nyt paljon puhutusta EGR-venttiilistä ja sen karstoittumisesta?

Link to comment
Share on other sites

Kiitos vastauksista. Pitää olla yhteydessä myyjäliikkeeseen. Vääntöhän siitä seuraa. Voisikohan kyse olla myös nyt paljon puhutusta EGR-venttiilistä ja sen karstoittumisesta?

N14 moottorista ei löydy EGRää,eikä taida olla N18 koneessakaan....

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...