Jump to content

toteemipaalu

Jäsenet
  • Viestit

    20
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

  • Days Won

    3

toteemipaalu last won the day on 20. Lokakuuta 2018

toteemipaalu had the most liked content!

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Autotalli
    Mini BMW Countryman Cooper S ALL4 -12
    Mini 1000 -77
    Simson SR2E 50cc -61
    Jawa Babetta 50cc -83
    Komar MR 232 50cc -65

Viimeisimmät vierailijat profiilissa

1 757 profiilin katselua

toteemipaalu's Achievements

  1. Myyty. Ei muuta kun ajovalot kohti uusia seikkailuja!
  2. Hienoa, että auto mahdollisesti jatkaa matkaansa tulevaisuudessa entistä vauhdikkaammin!
  3. Myydään otsikon ja kuvien mukainen Mini 1000 Leyland vuosimallia -77. Seisoo renkaillaan, jarrut varmasti jumissa. Paperit löytyy. Auto ollut ajossa viimeksi 90-luvun lopussa. Mittarissa 50tkm, mutta todellisuus 100tkm luokkaa. On ollut varaosa-autona ja osia irrotettu. Moottori ja vaihdetanko sekä etu- ja takakelkka paikoillaan. Takapenkin pehmusteet löytyy ja mukaan kierros ok kuntoisia peltivanteita heikoilla kesärenkailla (paremmat mitä nyt alla). Hinta 400€ Auto sijaitsee Lempäälässä Sääksjärvellä. Soittele tai laita yv jos kiinnostuit: o4o-57o2898
  4. toteemipaalu

    Karmee tärinä

    Voisko olla niinkin simppeli juttu, kuin toinen eturenkaista olisi epätasapainossa, tasapainolaatta irronnut?
  5. Polttoaineensiirtopumppu / korkeapainepumppu oli entinen ja menee vaihtoon. Harmittavaisen tyyris palikka, mutta myyjäliike korvaa onneksi noin puolet.
  6. Juuri asennutin moisen läheisessä huoltoliikkeessä vastaavaan autoon. Halvin tarjous uudella irroitettavalla koukulla asennettuna, oli noin 1500e. Naapurissa lupasivat tehdä asennuksen 400 eurolla ja irroitettava koukku palkkeineen löytyi paikallisesta autopurkaamosta 250 eurolla. Piuhoja yritin tutkia romuttamolla, mutta jonnekin sinne verhoilujen sisään katosivat. Sanoivat huoltoliikkeessä, että jos olisivat etukäteen tienneet kuinka paljon työtä piuhojen vetämisessä olisi ollut, eivät olisi luvanneet tehdä sitä tuolla hintaa. Ilmeisesti olivat joutuneet purkamaan verhoilut / kylkimuovit tms. eteen asti. Vähän siinä toivossa oltiin, että jostain peräpäästä olisi löytynyt pistoke, mutta näin ei ollut. Vetokoukun palkissa on pistoke, mutta piuhasarja piti tilata erikseen, koska tämä oli purkuosa ja piuhat jäi purkuauton uumeniin.
  7. Kiitos vastauksista. Pitää olla yhteydessä myyjäliikkeeseen. Vääntöhän siitä seuraa. Voisikohan kyse olla myös nyt paljon puhutusta EGR-venttiilistä ja sen karstoittumisesta?
  8. Minulla on vuoden 2012 Countryman Cooper S ALL4, jonka hankin hieman ennen viime vuoden päättymistä. Auto on ollut minulla siis noin 4 kk. Koeajelut ja kotimatka sujuivat ongelmitta ja auto vaikutti hyvältä, mutta heti seuraavana aamuna tauluun syttyi moottorivikavalo Engine Fault, Reduced power. Sain merkkihuollosta ajan viikon päähän ja sovin autoliikkeen kanssa, että palataan asiaan, mikäli autosta löytyy jotain vikaa. Viikon aikana vikavalo sammui. Auto kävi kuitenkin merkkihuollossa ja vikakoodit luettiin, mitään ei löytynyt. Hetken päästä vikavalo kuitenkin taas syttyi ja sammui satunnaisesti, kaasuttaessa auto saattoi myös nykiä ja menettää äkillisesti tehoja. Tankki oli melko tyhjä sen ostettuani, joten ajattelin olisko tankkiin päässyt kosteutta. Lorautin täyteen tankkiin suuttimien puhdistusainetta, jonka jälkeen tauluun ilmestyi myös liiallisista päästöistä ilmoittava merkkivalo, Reduced emissions. Noh, ajelin pari tankillista menemään, mutta päästöistä herjaava vikavalo ei sammunut. Nyt tällä hetkellä päästövikavalon lisäksi, moottorivikavalo Reduced power palaa jatkuvasti. Sekään ei sammu enää, vaikka restarttailisi autoa käynnistyksen jälkeen muutaman sadan metrin ajelun jälkeen. Vielä aikaisemmin tämä auttoi asiaan ja siten sai vikavalon sammumaan. Luonnollisesti nyt on sitten tehotkin poissa ja auto käy vikatilassa. Autoa joudun säilyttämään ulkona autokatoksessa, enkä saa sitä sisätiloihin tällä hetkellä. Onkohan tässä kyse samasta asiasta kuin alkujaan tässä viestiketjussa, vaikka auto onkin vm. 2012? Eli imusarja vaihtoon? Entäs kannattaako minun viedä auto naapuriin tuttuun ja asiantuntevaan autohuoltoon vai lähimpään merkkihuoltoon Autokeskukseen? Onko maahantuojalla enää mitään vastuuta tämän kanssa, jos kyse on tyyppiviasta?
  9. Oma tarkoitusperäni on pitää alkuperäisessä kunnossa, koska en rakenteluista tiedä mitään. Manuaali löytyy kotimaisella ja englanniksi ja ilman niitä olisikin melko hankalaa. Eli ohjeiden mukaan kun tekee, niin tietämättömämpikin voi onnistua. Tästä syystä en näkisi myöskään hankkivani kuin alkuperäistä vastaavan ajoneuvon. :)
  10. Yksi Mini onnellisesti lisää liikennekäytössä, leima tuli.
  11. No niin, nyt käy melko tasaisesti. Waxstat-mutterihan oli seoksen säätömutteri, sitä ja kohon neulaventtiiliä säätämällä, sekä öljyä lisäämällä hidastinmännälle alkoi kaasari toimimaan. En vielä tiedä miten Waxstat pelaa kun kone lämpiää kunnolla. Luin toisaalta, että Waxstat-suutinputki kannattaa vaihtaa perinteisempään malliin, koska vanhemmiten Waxstatin seossuhde ei pysy oikeana? Muutossarjojakin oli saatavilla, joten pitää katsoa tarviiko se vaihtaa.
  12. Toisen prikan lisääminen ja bensaletkun vaihtaminen poisti kohokammion vuotamisen, joten siltä osin kaasari kunnossa. Käynnissä on edelleen jotain häikkää. Moottori käy hieman epätasaisesti ja kun kaasuttaa niin ei jaksa käydä tämän jälkeen tyhjäkäynnillä vaikka on juuri säätänyt tyhjäkäynnin sopivaksi. Olen ruuvannut Waxstat mutteria, mutta en ole oikein päässyt selvyyteen miten tämä tulisi säätää. Sytytystulpat, tulpanjohdot, virranjakaja ja katkojankärjet on huollettu, uskoisin että vika on kaasarin säädöissä. Osaisiko joku neuvoa?
  13. Kaasarin kanssa ongelmia. Osaisikohan joku neuvoa mitä kannattaisi tehdä tai missä vika on? Kaasarin kohokammio "vuotaa yli" siitä pienestä reijästä kohokammion kannessa messinkisen liitosputken alla. Olen vaihtanut uuden neulaventtiilin ja säätänyt kohon ja kannen välistä rakoa eri paksuisilla prikoilla Haynesin manuaalin ohjeiden mukaan. Tämä ei auta, bensaa valuu tipottain pakoputken päälle, oli välissä ohut tai paksu prikka tai ei prikkaa oleenkaan. Kaasari on HS4 Waxstat. Entä mihin tämän Waxstatin säätömutteri vaikuttaa? Siinä olevaa mutteria kun kääntää, käyntiääni muuttuu hieman eli kierrokset nousee ja laskee. Vaikuttaa ilmeisesti bensansyöttöön? Onko tämän säätämisellä yhteyttä kohokammion ylivuotamiselle? Kaasari on ollut osittain purettuna ja putsattu ultraäänipesurissa. Neula näytti kuin uudelta.
  14. Mini on käyntikunnossa ja käy nätisti! Venttiilikansi oli koneistuksessa ja sai uudet venttiilit sekä istukat. Se on oikeastaan hyvin pitkälti valmis katsastettavaksi. Kaasarin kohon neulaventtiili pitää uusia, kun välillä taitaa jäädä jumiin ja bensaa tulee pihalle. Lohkon vesikanavissa uitin sitruunahappoa ja huuhtelin Mini1380:n suosittelemalla pesunesteellä kun sain koneen kasattua ja käyntiin. Vielä tuli täysin ruskeaa vettä pihalle, mutta huuhtelun jälkeen jäähdytysneste on pysynyt kirkkaana. Ripustukset, jousitukset ja jarrut olen käynyt läpi siltä osin mikä on ollut tarpeellista, muuten olen jättänyt purkamatta. Nyt voi alkaa keskittymään korin ja sisustan puunaamiseen. Tekniikka on kunnossa, eikä vuotoja ole. Sähköissä oli kaikenlaista pientä, mutta johtojen liittimien ja sulakerasian puhdistaminen auttoi ja nyt toimii kaikki sähkötkin, varoitusvalot mukaan lukien. Kovasti tässä tekee mieli ajelemaan, mutta kun ajattelin, että en talvirenkaita hankkisi lainkaan. Vapuksi viimeistään tieliikenteeseen.
×
×
  • Luo uusi...