Jump to content

platypu5

Jäsenet
  • Viestit

    5
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

platypu5's Achievements

  1. Sama vika, jos tuota nyt vikana pitää. Varsinkin kylmänä auto on uuden imusarjan jälkeen alkanut nykäistä kiihdytettäessä aika ronskisti tietyllä kierrosluvulla. Tosin olen huomannut, että kylmällä moottorilla nykiminen (pienelläkin kaasulla kiihdytettäessä) on muutenkin lisääntynyt. Toinen uuden imusarjan myötä tapahtunut muutos on ollut kulutuksen kasvaminen. Kulutus on noussut viime kevään lukemista noin 15 % ja talven lukemistakin n. 0,5 l/100 km, vaikka säät ovat sentään noista kovimmista pakkasista aika paljon lämmenneet. Onko kukaan muu havainnut tätä? Omasta autostani on tosin jossain vaiheessa tuo start-stop-toiminto mennyt rikki siten, että noin 10 min ajon jälkeen auto lakkaa sammumasta pysähdyttäessä, mutta en usko sen vaikuttavan näin paljon, kun suuri osa ajostani on kuitenkin maantietä ja noilla kovemmilla pakkasilla (jolloin auto alkuperäisen imusarjan kanssa kulutti vähemmän kuin nyt) start-stop ei muutenkaan toimi.
  2. platypu5

    Ongelmia uudessa MINISSÄ

    Ja valitettavan sitkeää sorttia vieläpä. Kuten tuossa aiemmin tulikin mainostettua, niin minun menopelistäni tuo lasiongelma korjattiin reilu kuukausi sitten. No, eikös se uusiutunut tuossa toissapäivänä. Ihan normalisti avasin kuljettajan oven sisältäpäin ja auto oli vieläpä jo ihan lämmin, mutta lasi ei laskeutunut alaspäin eikä ole tehnyt sitä kyseisen episodin jälkeenkään. Myös tuo lasinnosto-ongelma (lasia ei tahdo saada jäämään ylä-asentoon) uusiutui. Muilta Mini-foorumeilta löytyneet ohjeet tuon rolldown-mekanismin resetointiin eivät myöskään minulla toimi. Että ei muuta kuin koslaa taas takuuhuoltoon... :( Muun muassa täällä: http://www.northamericanmotoring.com/fo ... ipper.html näyttää olevan keskustelua aiheesta, mutta ei ainakaan toistaiseksi mitään kovin toiveita herättäviä huoltotuloksia.
  3. platypu5

    Ongelmia uudessa MINISSÄ

    Meikäläisellä tuli kuntoon ensi yrittämällä *koputtaa puuta*. Käytin menopelin Laakkosella ja takuuna tekivät tuon luonnollisesti. En sen kummemmin kysellyt mitä olivat tehneet, mutta nyt pelittää. Tosin tuon huollon jälkeen tuo rolldown-mekanismi on hieman yli-innokas ja rullaa ovea avattaessa ikkunaa saman tien senttikaupalla alaspäin. Minullekin sanoivat, että kyseessä on tyyppivika ja toki sen huomaa muita Mini-foorumeita lueskellessa - samoja ongelmia on raportoitu muualtakin. Tuon ongelman vielä vaivatessa kävi tosiaan mielessä, että noinkohan tuota ovea uskaltaa läiskäistä kiinni, kun lasi tuntui ottavan kiinni tiivisteeseen ihan reippahasti. Onni oli kuitenkin matkassa ja sain aina oven kiinni ilman lasiremonttia enkä ikkuna aukikaan joutunut juuri ajelemaan :).
  4. platypu5

    Ongelmia uudessa MINISSÄ

    Itselläni on viime kesänä ostetussa Minissä täsmälleen sama ongelma. Lasi ei pysy ylhäällä ellei sitä nosta ylös oven ollessa auki (kun lasia yrittää nostaa ylös oven ollessa kiinni, se käy ylhäällä juurikin vain kääntymässä ja laskeutuu takaisin puoliväliin). Lasi ei myöskään enää laske ovea avattaessa ja siitä syystä sen saa läimäyttää kiinni aika kovaa, että ovi tosiaan sulkeutuu. Tämä siis kuskin puoleisessa ovessa. Vaikuttaa varsin selvältä takuuasialta. Tuliko tuo lasiongelma sinulla kuntoon takuuhuollossa? Toivottavasti ei ole kovin herkkä uusimaan tuota tai takuun umpeuduttuakin koslaa saa käyttää pajalla harva se kuukausi.
  5. Käytin tuossa R56 Cooper S:n rengasliikkessä ja pyysin muitta mutkitta vaihtamaan alle autoon sopivat talvirenkaat. Liikkeessä autoon laitettiin Nordmanin 205/55/16-kokoiset renkaat. Rekisteriotteen perusteella tuo ei kuitenkaan ole auton virallinen rengaskoko, oikea 16-tuuman koko olisi ilmeisesti 195/55/16. Tuo nyt alle laitettu koko on halkaisijaltaan 11 mm (620 mm vs. 631 mm) suurempi kuin rekisteriotteessa oleva koko. Ainakaan itse en tuossa ensi ajamalla huomannut, että raapisivat lokasuojiin, vaikka renkaat ovatkin aavistuksen vakioita isommat. En kyllä missään perunapellossa käynyt kaahaamassa, mutta muutaman hidasteen yli ajoin. Nopeusmittarikaan ei suuremmin tuosta uudesta koosta hermostunut. Liike suostuisi ilman työveloitusta vaihtamaan alle vakiokokoiset (olivat kuulemma vahingossa laittaneet tuon "väärän" koon), mutta nuo 195/55/16-renkaat maksaisivat 300-400 enemmän, kun on niin harvinainen koko. Onko kellään kokemuksia näistä 205/55/16-renkaista Mini Cooper S:n (tai Onen/Cooperin) alla? Toimivatko vai aiheuttavatko ongelmia? Kai siihen joku syy on, että rekisteriotteeseen on laitettu nuo pienempihalkaisijaiset, mutta toisaalta,jos ongelmia ei kuormattunakaan ole, niin miksipä noita enää pois vaihtamaan.
×
×
  • Luo uusi...