Jump to content

Mini 69, Käy!


claymad

Recommended Posts

Jeps tänään tuli paikannettua taas pieni öljyvuoto öljynpainerajoitin jousen holkista. Kupari tiiviste auttanee asiaan, kun sellasta ei siinä alunperin ollu.

Lisäksi tuli todettua et ahtopaineen säätimessä on vikaa kun ei saa ahtoja nousemaan. Aika pelottava laite nyt kun ahdot on lähellä 1baria... >:D

Vois sami joo kattoo pientä saaristoajelua syksymmällä.

Link to comment
Share on other sites

Onnittelut kilpiin saamisesta.Nyt kun vielä saisit välijäähdyttimen mahtumaan johonkin ja ilmanputsarin viileämpään paikkaan.Omassani en käytä ahtoja 0.5 enempää,ei muuten saa paineiden noustessa pitoja soralla mökille mentäessä.

Link to comment
Share on other sites

Se olis paras vaihtoehto.Välijäähdytin olis senkin takia hyvä kun käytät isoja paineita.Oma kilisti pirusti ilman sitä,(ei ole mitään nakutus tunnistimia,eikä tietokoneita).Imusarjan lämpötila kestää samassa kuin ulko-ilman lämpötila eli näillä keleillä tuntuu silti ettei oo tehoja.

Link to comment
Share on other sites

Kuskin lokasuojan sisälle ilmanoton laittaminen on huomattavasti huonompi kuin konetilasta, koska siellä on tosiaan lämmintä ilmaa. Ei ilmanotto jostain kohtaa Minin konehuonettakaan huono ole, koska siellä on suht viileää ilmaa jos on jäähdytin lokasuojan sivussa. Konetilassa kuitenkin ajossa käy viima ja kylmää ilmaa koko ajan saatavilla sen takia, ei varmaan hirveästi ole hyötyä ottaa ilmaa suoraan maskin takaata.

 

Nakutusta kotitekoisissa turbovehkeissä perinteisesti aiheuttaa herkästi tosiaan kuuma imuilma ja se että usein sytkäennakkoa ei myöhäistetä riittävästi. Ohjelmoitavalla sytkällä on paljon helpompi saada asia kuntoon. Mitäs mullakin on tuossa käyttiksessä, olisiko ollut 12asteen paikkeilla sytkäennakko täysillä ahdoilla isoilla kierroksilla vaikka on iso välijäähdytin. Nykyisin tietenkin E85:lla saa korjattua nakutusta paljon, siinä kun on sen verran iso puristuskestävyys ettei meinaa saada millään nakuttamaan.

Link to comment
Share on other sites

No toki tuossa mun käyttiksessä on hieman vähemmän herkemmin nakuttava moottori, mutta silti kuulostaa 12astetta 0,25bar ahdoilla vähän vähältä. Kuunnellahan se tarvii ja säätää sen mukaan, en usko että tuosta tarttee pudottaa ennakkoa vaikka kiloonkin nostaa, tai no ilman välijäähdytintä voi tarvita vähentää. Kuulosuojamiin reikä ja letku siitä lohkon kylkeen, nakutuksen kuulee herkästi ja sen mukaan säädetään. Sitten vielä pieni varmuusvara ja se on siinä. Mikäli nakutusanturi on kytketty niin ei siltikään moottori saa nakuttaa, se on siellä vain varmuuden vuoksi jos jotain sattuu.

 

Mungan motti on suht samantapainen kuin Minissä, Opelin 1.2ohv. Siinä mulla on 0,3bar ahtoja ilman välijäähyä ja sytkäennakkoa ei vähennetä ahtojen kanssa. Isommilla kierroksilla siellä on muistaakseni jotain 25asteen luokkaa, ei nakuta. 98:lla ajellaan vielä kun ei Turun seudulta saa E85:sta, toivottavasti ensi vuonna sitä jo saisi.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Hiukan päivitystä tähänkin projektiin. Eli mini on taas liikenteessä, mutta tarkoitus olis tän viikon jälkeen laittaa auto seisontaan ja kattoo jos jotain pientä jaksais

talven aikana puuhata. Ainakin sisemmät vetarit odottaa hyllyssä asentajaa...

Ennakkoja tuli muuten vähän tiputettua 2000 kierroksen kohdalta ku hieman rupes nakuttaa siinä paikkeilla. Ennakkojen lasku auttoi heti asiaan.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 kuukautta myöhemmin...
  • 3 kuukautta myöhemmin...
  • 2 kuukautta myöhemmin...

Pari pikku juttua ennen Porchen myllyä.

Lievä korotus projektin vaativuustasossa.

Meillä vaimo aina sanoo,"haluu tuollaisen" kun meilläpäin majaileva aito vastaava bussi malli ajelee ohi. Kieltämättä tyyliä.

Link to comment
Share on other sites

juu aika pitkä projekti on tulossa. Arvioitu valmistumis ajankohta 2020 Forssan Picnic.

En kyl usko et tulee porchen myllyä varmaan joku 1.6 kone tai jotain... eipä oo noista volkkarin koneista mitään hajua mut kuulemma

aika simppeleitä nekin.

Ehkäpä tulee vielä lisää kuvia kun saa eka tyhjennettyä ton 30v varastona toimineen kopin ja nostettua sen ylös tuolta mettästä. Jännä juttu kyllä

mut tuntus et noissa renkaissa oli jopa ilmaa vielä, tai sit ne on vaan 50 vuodessa kovettuneet.

Papereita en oo vielä nähny livenä,mut pitäis kyllä löytyä.Tein tutkimusta niin toi pitäis kai olla vuosmallia 62 et ei noita ihan hirveesti tuu vastaan.

Toinen jännä juttu oli se et tohon on vedetty joskus 70 luvulla kuulemma 20-30l jotain ruotsin armeijan ylijäämä maalia päälle niin ton sammaleen alta tuli ihan puhdas maali vastaan ja sisäpuolella ainakaan katossa ei näkyny juurikaan ruostetta. Pohja on kyl varmaan täysin kadonnu, samaten kun helmat ym et kyllä siinä peltihommiakin riittää.

Link to comment
Share on other sites

vielä pari kuvaa, kun sai tyhjennettyä ton vajan. Yllätyin kyllä miten hyvässä kunnossa toi takapään lattia oli. Ainoastaan yks reikä ja sekin oli tehty kirveellä sillon kun tossa keitettiin pontikkaa... :) Etupään lattia oli aika hyvin kadonnut ja samoin konehuoneessa oli aika rapiaa :) Sit kolme rengasta oli oikeesti täynnä, mut kaks hajos kun nostettiin autoa ylös ja renkaille tuli vähän enemmän painoa.

 

01092011834.jpg

01092011828.jpg

01092011838.jpg

01092011837.jpg

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...