Jump to content

Mini 69, Käy!


claymad

Recommended Posts

Noniin ei tullut pitkää iltaa, vaiks eräät jo sellaista odotti :)

 

eli eli, tallille menin taskussa paljon hyviä vinkkejä. Ensin tukin sen alipainesäätimelle menevän reijän, tämä ei auttanut niin sitten sääsin kaasaria kuten minor8V opasti eli laitoin suuttimen n.2.5mm sillan alapuolelle. Lopuksi kun kaasari oli auki niin laitoin vielä hieman bensaa kurkusta sisään. Tämän jälkeen lupas, mut taas sen jälkeen ei mitään, eli toisin sanoen se bensa vaan palo minkä sinne kaasin ja bensaa ei vielä tullut oikeaa reittiä.

Sitten ajattelin et koitetaan nyt viel sitä sopan keinoa, ja kas ollakkaan sehän höräti iloisesti käyntiin.

 

Mutta mutta, se käy nyt sitten se letku auki kunnolla jotain 10s ja sitten sammuu, ja jos sen putken tukkii sormella niin taas heti sammuu. Mistä tämä vois johtua? Varmaan on syytä olettaa et kaasarissa on jotain mätää? Seuraavalla kerralla tarttee vielä tarkastaa se tiiviste plenumiin et olihan siinä ne kaikki reijät avattu, mut varmaan sit jos on avattu niin pitäis ottaa kaasari auki ja tutkii et ei oo mitään tukossa siellä.

 

Mut kaiken kaikkiaan oli SAATINAN hieno tunne kun toi kännä ekaa kertaa hörähti käyntiin reilun 4 vuoden työn jälkeen :D

Link to comment
Share on other sites

Terkkuja ranskanmaaalta !

 

Jotain ihan oikeata mätäää on sun karputaattorissa. Ekaksi noista letkulähdöistä: olettaisin että olet saanut bensalinjan oikeaan rööriin kiinni. Sen vieressä on yksi lähtö, johon tehtaan versiossa on kytketty solenoidi. Sen ideana on olla auki silloin kun virrat on veks.Elikkäs, jos bensa höyrystyy koneen seisoessa niin hönkä pääsee veks. Kun virrat kytketään niin solenoidi sulkee systeemin ja paineet pysyy tallella. Jos ei ole solenoidia niin plokataan ko. yhde umpeen. Sitten on vielä toi linja joka menee kyljestä laippaan: joko ehjä letku tai sitten plokaten koko pas*a umpeen.

 

Nyt sitten oikeaa asiaa: onko sun HIf turbo versio vai ei ?  Vapareissa ei ole välttämättä kanavaa joka johtaa plenumista uimurikammioon. Tarkista että sulla on kanava auki plenumin laipasta uimurikammion kiduksiin. Sinuna repisin koko kaasarin vielä kerran irti ja varmistaisin että neulaventtiilin läpi menee oikeasti kamaa läpi. Se että letkussa on bensaa ei vielä tarkoita että sitä on myös uimurikammiossa.

 

P.S. mahd. kirj. virheet menee paikallisen punaviinin piikkiin...

Link to comment
Share on other sites

Kiitti minor vinkeistä, tänään irrotin plenumin ja olihan siellä tiivisteessä tehty reijät, mutta otin sen tiivisteen irti vielä jokin aika sitten kun pistin vielä tiivistemassaa väliin ni niinhän siinä sit kävi et se meni väärinpäin. Käänsin sen oikein päin, ja sääsin kaasarin SU teknical dokumentin mukaan. sit tartti näyttää vaan vähän starttia ja kone lähti käyntiin ku unelma.

ajoin sit sitä nokkaa sisälle 4min ja sammutin koneen. Mut tän jälkeen se ei sit enää lähteny käyntiin mut hiukan lupaili, et en tiiä mikä siihen nyt sit tuli...

Link to comment
Share on other sites

Mitkä tulpat sulla on ? Jos on kylmät niin rikkaalla seoksella saat tulpat kuolemaan nopeammin kuin uskotkaan. Mulla teki aikoinaan läpihengittävässä ihan saman tempun kun oli NGK:n 8:t. Vaikka mosassa oli puristuksia ihan riittävästi niin ei tarvinnut kuin 7 tuplat. Asiaan tietenkin kuului se että viimeisenä vaihdoin kokeeksi tulpat. Hetihän se paukahti käyntiin.

Link to comment
Share on other sites

Ooks varma että satulat ei ole väärinpäin ?

Noista pohjaanlyöntikumeista kannattaa ottaa hiukan pois jos meinaa isoilla pyörllä vetää auton kovinkin alas, muuten joustovara on aika pieni.

 

Tota tota tossa mietin kun noi etujarrut ei tunnu oikeen toimivan, ja kertaalleen ne tossa vajaa vuos sitten käänsin kun viisaamma sanos et se on väärin päin ;) Mut mites se nyt on, eka ne nipat osoitti ylöspäin... ja sit kääsin ne siten et ne osottaa alaspäin... Meniköhän ne nyt sit kuiteskin väärinpäin..... ::)

Link to comment
Share on other sites

Ooks varma että satulat ei ole väärinpäin ?

Noista pohjaanlyöntikumeista kannattaa ottaa hiukan pois jos meinaa isoilla pyörllä vetää auton kovinkin alas, muuten joustovara on aika pieni.

 

Tota tota tossa mietin kun noi etujarrut ei tunnu oikeen toimivan, ja kertaalleen ne tossa vajaa vuos sitten käänsin kun viisaamma sanos et se on väärin päin ;) Mut mites se nyt on, eka ne nipat osoitti ylöspäin... ja sit kääsin ne siten et ne osottaa alaspäin... Meniköhän ne nyt sit kuiteskin väärinpäin..... ::)

 

No nyt ne sit on väärinpäin!!  :o ;D :o :o

 

Eli NIPAT YLÖS!!  ;) ;)

Link to comment
Share on other sites

No noi prle... no käännetään vielä kerran :) No onneks on tullu jo tota harjoteltuu.

Mut muuten nyt käy kone aikast hyvin... ei ollu vika tulpissa vaan taas tässä omassa päässä ;) en tiiä miks mut tohon megasquirttiin oli vahingos menny joku vanha ohjelma ja sen takia se ei sit käynnistyny. Sit viel siin et ne lämmöt nousi oli vikana se mitä vähän epäilinkin eli lämpömittarista oli yks johto vääräs reijäs ni näytti vähän väärin. :o

Ja vielä sain ton kiekkamittarinkin toimimaan, kun conffasin megalta vaan yhen lähdön tacho lähdöksi ja sit lisäsin tohon pari komponenttia. 8)

Link to comment
Share on other sites

Kyllä on Minin käynnistäminen nykyään vaikeeta! ???

On kaikenlaista megaa.. ja conffaamista :o

Ennen pantiin virtakynän kanssa sytty paikalleen ja kaasari perussäätöön, bensaa tankkiin ja väännettiin avaimesta ;)

Sitähän olisi yhtä avuton Minin kanssa tienpäällä kun nykyautojenkin!?

Eihän sillä uskaltaisi kotoa kauas lähteäkään :)

Link to comment
Share on other sites

Kyllä on Minin käynnistäminen nykyään vaikeeta! ???

On kaikenlaista megaa.. ja conffaamista :o

Ennen pantiin virtakynän kanssa sytty paikalleen ja kaasari perussäätöön, bensaa tankkiin ja väännettiin avaimesta ;)

Sitähän olisi yhtä avuton Minin kanssa tienpäällä kun nykyautojenkin!?

Eihän sillä uskaltaisi kotoa kauas lähteäkään :)

 

Uskalsin minäkin Timppa lähtee kauas ja kanntattava reissu olikin!!!    ;) ;D

Link to comment
Share on other sites

Mieluustihan tuollaisen kanssa lähtee pidemmällekkin, kun syö vain yhden kolmanneksen siitä bensamäärästä mitä ne vanhanajan metodeilla startatut ja säädetyt kaasarivehkeet, eikä tartte joka liikennevaloissa pelätä että tulpat sotkeentuu ynnä muuta ;)

Oi muuten mun ja cabrion vehkeis liikuttavan liki sama kulutus englennin reissulla ja cabriol on viel  aavikkoperä  ;) .

Link to comment
Share on other sites

Mieluustihan tuollaisen kanssa lähtee pidemmällekkin, kun syö vain yhden kolmanneksen siitä bensamäärästä mitä ne vanhanajan metodeilla startatut ja säädetyt kaasarivehkeet, eikä tartte joka liikennevaloissa pelätä että tulpat sotkeentuu ynnä muuta ;)

 

kas kun ei löpö lisäänny tankissa

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...