Jump to content

cooper -02


johnny

Recommended Posts

  • 2 viikkoa myöhemmin...
On 18.10.2017 at 08.24, Mini1380 kirjoitti:

Heidin Clubmaniin kysyin peilinlämmön jälkiasentamista ja oli vastaukset samaa luokkaa, ei tiedä voi onnistua voi olla että ei onnistu ja saattaa vaatia enempi osia tai vähempi......

niin.. ei ne tiedä mitään, enkä mä sitä epäile mutta kun yrittäisivät edes saada jotakin selville. asenne on mitä on tai ehkä niiltä ei vaadita muuta kun että osaa osat tilata jostain ruotsista. tosin nekin menee aina vähintään kerran väärin. kerran audicenterissä asioidessa, oli varaosapuolella asiallinen kaveri.. kun omilla ohjelmilla ei saanu selville niin alkoi googletta ja foorumeita selailee. :p autoakin lähti vielä katsomaan jos olisi siitä jotakin selvinnyt. 

Link to comment
Share on other sites

On 18.10.2017 at 12.53, Khato kirjoitti:

Minulla olisi lämmitettävä tuulilasi R53:ssa tässä Vantaalla, jos se auttaa asiaa?

joo tai no asiaa auttaisi jos sä oot joutunut sen releen joskus vaihtamaan niin tietäisit tarkalleen sen sijainnin ja miltä se ylipäätään näyttää siinä johdon päässä. kuvan mukaan pitäisi olla samassa paikassa kuin r50ssä mutta tosta itse releestä ei ota oikein selvää. ihan kuin se olisi johtojen välissä. omasta löytyi just tuo alempi johtohässäkkä mut siinä on vain liittimet jotka on toisissaan kiinni.  pitää tutkia vielä uudestaan se kohta.. nyt kun katsoo kuvaa niin ehkä toi nuoli osoittaa sitä pesää ja rele on ihan siinä alhaalla. ? jotenkin on vaan oudon näköinen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Tuli selattua tää sivusto läpi ja ihailin juurikin em. tyyliä ja sitä että jaksaa tällälailla rakennella, 10 pistettä ja papukaijamerkki!

Mutta sitten, tää on totaalisen off-topic mutta pakko kysyä:
Brittiautoharrastajana silmään osui noissa kuvissa vilahteli viininpunainen Classic-Range korin värisillä aluilla ja vihreä Classic-Range.

Onko ne Johnnyn omia vai miten.....?

Ite aikoinaan ajoin ekat lailliset BC-kilometrini vanhempieni viininpunaisella classic-Rangella vuodelta -88. Jalopuuta, keskuslukkoa, sähkölasia yms, 3.5 litran V8 vei bensaa 20 litraa satasella kun sillä kavereita juoppokuskina olin. Mutta matka-ajossa kulutus tippui 50% kymppiin satkulla :) Tuli käytyä sukulaisissa Järvenpäässä, intissä Kajaanissa yms.

Isä osti sen Seinäjoen Rinta-Joupilta. Siinä oli mittarissa silloin 280tkm. Me ajettiin sillä aika monta vuotta ja aika monta kilometriä. Siinä oli 512tkm lasissa kun se vaihdettiin samanlaiseen, mutta neljä vuotta uudempaan saksantuonti-Classic Rangeen, joka oli vihreä ja kaikilla herkuilla sähköjakkaroista kattoluukkuun ja automaattivaihteistosta lämmitettävään tuulilasiin. En kyllä tiedä missä kumpikin menee mutta biltema.fin mukaan kumpikin on rekisteröitynä edelleen.

Aaaaettä niitä aikoja... :D

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...

kiitti juge papukaijamerkistä, niitä taitaaki olla minulla nyt.. kai kaksi? :P 

ja ranget eivät ole omia, mä oon enemmän defender miehiä. mut hauskoja autojahan ne on, rassattua niitä on tullut sen verran et ovat sitä kautta tulleet sit suhteellisen tutuiksi. ja mä ehkä ymmärsin nyt väärin mut ajoitko sä itsellesi c kortin muka rangella? :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...

nyt tuli tehtyä vähän maalaushommia.. ovi alkoi ruostumaan ulkopuolelta sen verran pahasti uudestaan, et se oli otettava sit uusintakäsittelyyn. sisäpuoli on edelleen hyvä mut senhän mä maalasin ja lakkasin silloin saman tein. mut tän ulkopuolen kanssa sama homma kuin viimeksi, paitsi et tällä kertaa käsittelin myös brunoxilla, sitten vähän kittiä ja filleriä. samalla maalasin takaluukun kahvan/rek.valo riman ja takalyhtyjen ympäristön ja lakkasin kyljet kokonaan. maalina käytin jotain audin mustaa.. sitä oli hyllyssä ja vaikutti äkkiseltään suht samansävyiseltä. 

 

audin musta natsaa ihan hyvin minin omaan väriin jos vertaa vaikkapa tuohon takaluukkuun.

_img1.jpg

Link to comment
Share on other sites

tuosta ekasta kuvasta voi yrittää taas arvuutella et mitä kaikkia kokkareita siinä on. melkoinen mobilisti täytyy olla jos kaikki kolme pystyy tunnistamaan. : P kahvoja ja peilejä ei jaksanut alkaa irroittelemaan, lasinkin laskin vain alas. täytyy jossain vaiheessa putsata se lakkapölystä. ja oven jouduin maalaa kahteen kertaan kun ekalla yrittämällä tuli pohjat tehtyä vähän hätiköidysti. 

 

_img2.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...

ai noita kotteroita ei sitten kukaan tunnistanut.. noh jääköön salaisuudeksi.

minissä ei oikeestaan mitään uutta, edelleen ajelen ilman lämpösäätimiä, onneksi on edes defa. penkinlämmitintäkään ei oo, eikä jakkaran turvatyynyä, kaasupoljin on vain pyhällä hengellä kiinni. kaikki sen vesivuodon takia.  mä sitten myöhemmin tajusin et kun minullahan ei takavalot ollut sen ruostekorjauksen jälkeen millään kiinni, ne oli vaan painettu paikalleen muttei kiristetty millään mutterilla. joten mä arvelin jos se vesi olisi sitä kautta päässyt lattialle asti. sen takia kaikki on nyt vaan osittain kiinni, et ne saa nopeesti pois edestä jotta pääsee tarkistaa mitä maton alla tapahtuu..  mut sit tuli pakkaset ja kaikkea muuta ja jotenkin mini taas vähän jäi ja unohtui. nyt en tiedä mitä siellä tapahtuu. 

Link to comment
Share on other sites

eilen pesin auton bilteman shampoolla.. kyllä tuli puhdasta. tää on nyt eka kerta sen maalauksen jälkeen ja varmaan moneenmoneen kuukauteen. oli auto alkanu muuttumaan kaikesta siitä suolasta jo valkoisen väriseksi. nyt se on sen maalauksen takia puoliksi kiiltävä ja puoliksi matta. keväällä kun ilman lämpenee niin voisi myllyttää koko auton. laitoin myös toisen roiskeläpän paremmin tai oikeastaan tein sen paremmin raskaskumimatosta ja siinä samalla sitten huomasin kun läppien etäisyyttä lattiaan mittailin et korin oikea puoli onkin 1cm alempana. ihmettelin kun läppä näyttää isommalta vaikka molemmat ovat yhtä alhaalla. noo säätöki saa jäädä kevääseen.

poistin kuvasta ja autosta joitai härpäkkeitä et näkee kuinka puhdas se on.  :-P ja tuota oikeanpuolimmaista voi taas yrittää arvuutella.

mini.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...

300M.. piti ihan googlettaa et mikä ihme se on. ? mut sehän olikin chrysleri, joita ei kai edes ole farkkuversiona? :b

On 27.4.2018 at 21.43, Igor kirjoitti:

Haluaisitko maalata välillä jotain punaista? ?

jotain paloautoa vai ?   ..meinaatko sitä samaa rv-kohtaa sen takalyhdyn ympäriltä? 

Link to comment
Share on other sites

On 29/04/2018 at 18:50, johnny said:

300M.. piti ihan googlettaa et mikä ihme se on. ? mut sehän olikin chrysleri, joita ei kai edes ole farkkuversiona? 😛

Eiku siis 300C. Tai Magnum?

 

Quote

jotain paloautoa vai ?   ..meinaatko sitä samaa rv-kohtaa sen takalyhdyn ympäriltä? 

No sitäpä hyvinkin... mutta siinä alkaa olla niin paljon maalattavaa (puskurit, konepelti, takalyhdyn ympärystä), että sama vetää varmaan kokonaan yli...

Link to comment
Share on other sites

ei ole mikään chrysleri, mut kieltämättä niis on jotain samaa. hyvin haettu 😎  mut toihan on siis b7 audi.

On 3.5.2018 at 11.38, Igor kirjoitti:

No sitäpä hyvinkin... mutta siinä alkaa olla niin paljon maalattavaa (puskurit, konepelti, takalyhdyn ympärystä), että sama vetää varmaan kokonaan yli...

noo siinähän jää vielä ovet, etuloksut ja takapaneelit riippuen häivyttääkö takavalo alueen vai maalaako perille saakka. ja jos nyt mietitään pelkästään sitä maalausta, niin sehän menee vikkelään samalla pyyhkäsyllä vaikka siihen parit ovet lisätäänkin. mut sit kun alkaa miettiä maalin lakan kovetteen ym määrää, jotka luultavasti lähes tuplaantuu, sekä pohjatöiden ja teippaamisen/irroittamisen määrää kun siinä alkaa tulla kaikkea härpäkettä kuten peilejä kahvoja listoja ym eteen jotka pitäisi vähintään teipata mut mielellään tietysti irroittaa kokonaan. niin siinä mielessä en sanoisi että on sama vetää kokonaan yli 😉 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 viikkoa myöhemmin...

noniin laitoin vknloppuna taas pellit alle, ei raaskinu ajella enää kitkoilla. tolpissa oli hiukkasen putsaamista, kun koko talvenhan mä sillä alusta ajelin mut hyvin lähtivät silti pyörimään. tankoja kun laittelin kiinni nii huomasin et yksi puslista on jo väljä. 😐 yhden kesän se kai oli siellä kiinni. uskomatonta. seuraavaksi pitäisi laittaa sisustaa vähän kasaan.

ennen ja jälkeen

img00.jpg

Link to comment
Share on other sites

tänään säädin jo kolmatta kertaa kohilleen tuota alustaa.. tai takapäätä nyt lähinnä. enää ei juuri ota kaariin ja on suht matala ja aurauksenkin sain pois. ei pompi enää. keula on liian ylhäällä mut sille ei oikein voi mitään ja fillaritkin on turhan suorassa ja liikaa sisällä. lautasista voisi ehkä niitä reikiä jyrsiä pidemmälle mut ero voi silti olla ihan olematon. vanteet teen ehkä uudet, jos nämä nykyiset ei olisi niin ruosteiset niin olisi voinut siirtää sitä keskiötä vaan pikkasen kauemmas. 

tänään tuli ajatus rakentaa katolle pieni lippa, siihen tuulilasin päälle. niitä näkee esim just rodeissa ja tämmösissä. pitäisi joko porata reikiä tai hitsata suoraan kattoon. ja sisälle kokeilen virittää sellaista verhon tyyppistä, mut ei kankaasta vaan puuhelmistä. ja tää tulisi myös sinne kattoon tuulilasin rajalle. sellaisen voisi kuvitella olevan jossain intialaisessa taksissa. 😀  sitten puskuriin oon ajatellu laittaa pyöreitä vanhoja lisälyhtyjä mahdollisimman alas mut sitä ennen vaan pitäisi tehdä puskurista sellainen suora.. niinkuin joskus silloin suunnittelin. 

 

mg1.jpg

mg2.jpg

Link to comment
Share on other sites

niin liiallista positiivista😉  noi keskeltä säädettävät on kyl kätevät.. pääsee ilmeisesti säätämään vaikka olisi putki kiinni. omasta jouduin jatkuvasti  irroittamaan. ei tunnu olevan virkavalta kiinnostunut, ei ainakaan silloin viime kesänä ollu, vaikka tuli monesti vastaan ja perässäki muistaakseni ajeli. 

Link to comment
Share on other sites

siinä nyt jonkinnäköinen oma visio tuosta lipasta katon päällä. rekkarikilven kun siirsin toiseen paikkaan, muuttui auton ilme täysin 😮😄 ainoo vaa et se voisi olla vielä vinossa. puskuria hieman yksinkertaistin poistamlla rekkaripaikan kokonaan ja jatkoin sivulla olevia puolipyöreitä pätkiä yhtämittaiseksi(samanlainen kuin takana). jotain se vielä vaatisi, mut ei välttämättä enää sitä suoristusta mitä oon täs monesti miettinyt. lisävaloja kokeilin myös, mut ne ei kyl oikein istunut.. mihinkään.

image00.jpg

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...