Jump to content

cooper -02


johnny

Recommended Posts

21 tuntia sitten, Igor kirjoitti:

Tavallaan toi lippa sopii tohon tyyliin. Muuten ehkä ei. 😄

Kilven siirto tekee paljon. Sitä mäkin olen suunnitellut.  Meinasin että hinauslenkistä sais tehtyä telineen.  Samalla sit lyhyt kilpi.

ehkä erivärisenä eri tyyliseen? 😀 

niin jos ei puskuria viitsi alkaa pilaamaan niin sehän on oiva paikka.. mitäs meinasit lyhyellä kilvellä? ilman eu lätkää vai?

 

17 tuntia sitten, Ritke kirjoitti:

Melkonen rotta, mutta niin lienee tarkoituskin.

ritke olet asian ytimessä.. tää on R.S.C.LPS eli rat stance culture low profile scene 😄

Link to comment
Share on other sites

innostuin omia tarrojakin sunnittelemaan.. tai oikeastaan kun tuota "lowest" tekstiä ei tuntunu saavan oikein mistään, joten sen olisi joutunu kai custom logona tilaamaan jostain. niin sama oli sitten tehdä siitä enemmän itselle sopiva. toi pallukka tekstin perässä on sitten slammed dot.🙄 värin laitoin muuten vaan. lasiin on kyl tarkoitus liimailla vain valkoista.

 

sticker.jpg

Link to comment
Share on other sites

On 16/06/2018 at 12:02, johnny said:

niin jos ei puskuria viitsi alkaa pilaamaan niin sehän on oiva paikka.. mitäs meinasit lyhyellä kilvellä? ilman eu lätkää vai?

Ilman eu-lätkää, tai sitten semmonen pikkukilpi, jos suostuvat sellaisen antamaan. Jotkut konttorit ovat kai vähän nihkeitä niiden kanssa, jos autoon mahtuis ihan normikilpikin. Tosin just tänään bongasin 5-sarjan bemarissa tommosen pikkukilven, eikä taatusti ole mahtumisesta kiinni...

Link to comment
Share on other sites

On 18.6.2018 at 11.38, Igor kirjoitti:

Ilman eu-lätkää, tai sitten semmonen pikkukilpi, jos suostuvat sellaisen antamaan. Jotkut konttorit ovat kai vähän nihkeitä niiden kanssa, jos autoon mahtuis ihan normikilpikin. Tosin just tänään bongasin 5-sarjan bemarissa tommosen pikkukilven, eikä taatusti ole mahtumisesta kiinni...

katoin trafin sivuilta et tavallista valkoista ilman eu lätkää ei enää valmistettaisi.  eikä myöskään lyhyttä kilpeä. ainoa olisi just toi pieni kilpi mikä on jotain 14cm lyhyempi kuin tämä nykyinen. sit jos sellaista ei saa niin on tietysti aina peltisaksetkin olemassa. 😎

Link to comment
Share on other sites

noin se olisi siinä..!

no ei vaan, toi on pelkkä pahvilippa jota mä hieman silottelin auton väriin. ja vähän luulen et tämmöistä siitä ei ole ainakaan tulossa. tällä kuvalla mä kuitenkin varmistuin siitä että ei pidä tehdä täysin kattolinjojen mukaan. tulee jotenkin turhan kliini. edes eri väri ei auttanut. ja näyttää et autoon olisi laitettu turhan pitkä katto.

img_04.jpg

Link to comment
Share on other sites

kokeilin sovittaa kahta eri lippaa, suoraa ja sit just tuota ^^ kaarevaa. kaarevaa sen takia, koska jos suoran haluaa niin sivuista pitää tehdä aika helkkarin pitkät - minin hyvinkin erikoisen lasin takia. tämän takia piti kokeilla myös kaarevaa versiota joka myötäilisi tuulilasia. sit voi tietysti olla sellainen joka olisi jotain siltä väliltä. no mut ensin tein kaarevan pahvista ja sen jälkeen mondeon sivuhelmapätkästä virittelin suoran lipan(laiskuuttani). helmanpätkän keksin vahingossa kun yritin etsiä venykoneeseen kutistusleukoja, niitä kuitenkaan löytämättä. ilman niitä minulta ei tuo lipan tekeminen tule onnistumaan, joten hyvä että osui silmään edes tuo sivuhelma jota voi käyttää aihiona. ja toisaalta tämähän on olevinaan rat mod ja jos mä oon oikein ymmärtänyt, niin senhän pitäisi mennä tähän tyyliin "build what you can, with what you got". joten foordi on tervetullut lisä. muutenhan autossa ei ole muuta kuin se kumma roiskeläppä ja ässän vaimentajat. ja sitten kun trafia ei enää oikeasti kiinnosta mikään, niin roverin kasi. 😁

foordin tekele.

img_01.jpg.31ffacc1316dfc920b89b0d1773e5b8d.jpg

pahviversio

img_02.thumb.jpg.72641c4325af415fde39da07ccfd2830.jpg

pahviversio ilman maalia.

img_03.jpg.11d973b0e4a2d8a6c5c7fce9d4b11a0d.jpg

kiinnityksen ajattelin hoitaa sivuilta ohjureilla jotka tulisivat sisälle putkiin, putket hitsattava kattoon ja keskelle tulisi pari kappaletta jousikuormitteisia salpoja. niitä varten kattoon hitsattava vastakappaleet. näin sen saisi tarvittaessa helposti irti ja kiinnitettynä pitäisi pysyä kunnolla. kai? salpoja etsin pitkään ennen kuin löysin suht sopivat, ajatus lähti lavalukoista, jotka olisivat olleet aika ronskin näköiset mutta niiden valtavan koon takia piti sit tyytyä noihin salpoihin.

kyllähän tuollaisella lipalla tulee melkoinen parannus aerodynamiikkaan, mitä nyt saattaa pitää lievää suhinaa isommilla nopeuksilla. 😄

Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, johnny said:

katoin trafin sivuilta et tavallista valkoista ilman eu lätkää ei enää valmistettaisi.  eikä myöskään lyhyttä kilpeä. ainoa olisi just toi pieni kilpi mikä on jotain 14cm lyhyempi kuin tämä nykyinen. sit jos sellaista ei saa niin on tietysti aina peltisaksetkin olemassa. 😎

Mä tulkitsin trafin sivuja niin, että ilman eu-lätkää olevat kilvet on tilaustavaraa. Kuten on kai olleet eu-lätkän tulosta asti. No, kysymällähän tuo selviää.

Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, johnny said:

kyllähän tuollaisella lipalla tulee melkoinen parannus aerodynamiikkaan, mitä nyt saattaa pitää lievää suhinaa isommilla nopeuksilla. 😄

Ja saattaa pikkusen joutua kurottelemaan kaulaa nähdäkseen valot, jos sattuu liikennevaloissa piikkipaikalle. 😄 Mutta mitäpä sitä ei tekisi tyylin eteen. 😉 

Link to comment
Share on other sites

6 tuntia sitten, Igor kirjoitti:

Mä tulkitsin trafin sivuja niin, että ilman eu-lätkää olevat kilvet on tilaustavaraa. Kuten on kai olleet eu-lätkän tulosta asti. No, kysymällähän tuo selviää.

joo tottatotta.. katoin vaan et siinä luki "Kilpiä ei enää valmisteta sarjavalmisteisena" mut lukihan siellä myös et "autolleen voi halutessaan pyytää rekisterikilven ilman eu-tunnusta."  

Link to comment
Share on other sites

lippaprojekti hieman eteni.. hain motonetistä mondeon vas.puolen sivuhelman. oli halpa 20e. toisen puolen pätkähän oli jo olemassa. rälläköin kulmapalat veks ja pyöräytin millin pellistä keskipalan. noista helmoista jotka jäi tavallaan yli, pystyisi tekemään toisenkin lipan, vähän erilaisen ja eri tavalla tekemällä. joten luultavasti teen kaksi lippaa ja valitsen sitten kai sen sopivimman. ja tuo kaarevuus prkl.. mitä mä kai aiemmin jo manasinkin - on ongelmallinen, visuaalisten seikkojen takia. sivuista ei ehkä kannata tehdä umpinaisia, voi olla et näyttäisi sen jälkeen tosi raskaalta, just sen pituuden takia.

muuten, nyt kun on tullut ajeltua jokunen viikko niin on ollu hauska huomata kuinka vanhukset/aikuiset yleensä möllöttävät suu auki kun näkevät auton ja sit esim mopojonnet ei oo moksiskaan, peukkua näyttävät ja käsiä heiluttavat. hellaflush näemmä kuuluu sanavarastoon 😎 tai sitten se on jotain muuta.. nuorten ennakkoluulottomuutta tjn 👋

imglip1.jpg.47381c1ac8fd7214ae28d1c13f0a38b1.jpg

 

imglip2.jpg.ce8f8038173919a296a8b893bc09a700.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...


ei tahdo tulla lipasta kovin hyvää tai ainakaan sellaista kun millaisena se siellä mun pään sisällä pyörii. pienellä koneella ei pääse kutistelee tarpeeksi syvälle, sen takia alareunaaki
piti kutistella ja sit se alkaa kaartumaan myös edestä katsottuna alaspäin. näkyykin tuossa aiemmassa kuvassa. ensin ajattelin et se ei haittaa ennen kuin sit laitoin lipan siihan paikalleen.. näytti tosi hölmöltä. sit vaivoin sain sen alareunan jotenkin suoristettua. siihen lippaan voisi kai antaa kuumia, jotta se lähtisi syvemmältä kutistumaan. mutta luulen et teen nyt lipalle kuitenkin ensin takapalan ja ehkä myös erillisen alareunan, koska näyttää tällä hetkellä liian pieneltä ja katson miltä se alkaa näyttämään, jos ei auta asiaa/näytä hyvältä, nii sit antaa kuumia.

nää on siis jotain jo reilun viikon takaisia säätöjä, sen jälkeen on tullu vaa lomailtua.

alareunan suoristuksen takia koko lippa on nyt melkein taas ihan suora 🙄

IMG01.jpg.8b8efe0dcf7bd1077b402bbaafceff06.jpg

IMG02.jpg.0795a746ba4bd9b6bf9132d89d94e382.jpg

IMG03.jpg.9c5c1e627aeaa5d26874eebfa21d7228.jpg

Link to comment
Share on other sites

nii meinaatko et koko lippa olisi turhan leveä vai että päät jatkuvat suorina turhaan pitkälle. jälkimmäisestä olen samaa mieltä mut itse leveys on mielestäni ihan ok. se on nyt yhtä leveä kuin katto. saisi olla ehkä jopa leveämpi ja tulla pilareiden päälle. ei näyttäisi niin pieneltä ja samalla rikkoisi vähän rajoja..

tuli tässä mieleen et voisihan noihin päihin, yläpuolelle tehdä vaan rälläkällä muutamat viillot ja käyristää siitä enemmän kattorajan mukaan. se olisi sellaista heikohkoa metal shapingiä 😑 mut eipä noita päitäkää oo itse tehnyt joten ei sillä niin väliä 😏

Link to comment
Share on other sites

ollut nyt vähän hidasta tämä tekeminen.. näillä helteillä ei vaan pysty. autolla ajaminenkin jotenkin mahdotonta nyt kun ilmastointi ja puhallin edelleenki pois pelistä. salvat tuli tässä yks päivä, vaikuttivat suht sopivilta. ehkä olisivat saaneet olla hitusen isommat. 

Link to comment
Share on other sites

noniin helteestä ja kaikesta huolimatta jotain on jotenkin edennyt.. putkenpätkät hitsasin katon sivuille kiinni, tasoitin sauman migillä ja laitoin päälle sinkkimaalia. ehkä laitan vielä myös kittiä ehkä en. ja tietysti maalattava mustaksi sitten joskus. itse putki ei ole sitä tavallista tavaratalon teräsputkea vaan jotain paksumpaa, ehkä jopa joku jarruosa jostain kotterosta. eli nämä putket tomii vastakappaleena lipan sivukiinnitykselle. putkiin sisälle tulee pätkä kannenpultista(sattui olemaan juuri oikeankokoinen halkaisijaltaan) pultin hitsaa lattarautaan ja lattaraudan kiinnitän läpipultilla lippaan. tämän kaiken mä oon jo oikeastaan tehnyt, ainoa vaan et latoista täytyy tehdä vielä oikean malliset, vähän taivuttaa vähän kääntää jne. 

lippaaki tein tai yritin tehdä mut näiden päiden suhteen oli nostettava lopulta kädet pystyyn. en mä saanut niitä tarpeeksi taivutettua en kuumilla enkä millään muullakaan keinolla. joten otin rälläkän ja tein pari viiltoa sinne tänne, lämmitin ja taivutin. 🙄 että sillain, sitten ne viillotkin meni vielä vähän persiilleen. lipan päät leikkasin irti pistehitseistä ja siirsin loitommalle.
takapalaa en ole vieläkään tehnyt.

toisen takarenkaista joudun ehkä vaihtamaan lähiaikoina, pyöränkaari on sen verran ottanu renkaaseen et siihen on syntynyt ikävännäköinen ura. laiskuutta.

 

Image1.jpg.d505eb8b721d34dbae23bec77555808e.jpg

Link to comment
Share on other sites

tässä taas jokunen kuva työn etenemisestä.. lipan alle laitoin vielä "lipan", jotta suoristaisi sitä vinoutta. vähän vinoksi se jäi vieläkin kun ei oo tapana kauheesti mitään mittailla. alalipan tein kaiken lisäksi kahdesta palasta, koska silmiin sattui osumaan hukkapala jossa oli valmis kantti. ja ne palat on vieläpä erimittaisia. 😌 kyllä mä jossain vaiheessa ajattelin et pitää alkaa kokonaan uutta tekemään koska se alareuna oli liian vino sen kutistuskoneen jälkeen ja kulmapalat olisi pitänyt laittaa lipan päälle eikä sen alle, ne oli muutenkin pienemmät ja sen takia se kaartuu nyt liikaa alaspäin. tuli hosuttua sen rälläkän kanssa ja mitähän kaikkea muuta. lippaa levensin silloin yks kerta, silti se taitaa olla liian kapea ja senkin huomasi jotenkin vasta sen jälkeen kun oli alalipan laittanu jo pisteillä kiinni. mut ehkä mä vaan jatkan tätä samaa pask.. 😄

ja kun tossa on nyt niin prlkeesti kaikkia niitä saumoja nii ne on kyl kitattava tai tinattava.. en tiedä vielä mut joka tapauksessa niistä pitää päästä eroon ja sen jälkeen maalata se. vaikka alussahan mul oli ajatuksena jättää se ruostumaan samalla tavalla kuin se peiton maski. tai sit tehdä ehkä jopa niin et teipata se vaan nätisti ja tehdä lasikuituversio. ja näkökentästä sen verran et auton sisällä kun istuu nii se ei peitä yhtään mitään, eli aika turha häkkyrä siinä mielessä. no okei reunat peittää jotain mut keskeltä sitä ei kai näe ollenkaan vaikka on melkein lasissa kiinni. kun se katto nyt on mikä on.. kuin pallon ympärille koittaisi jotain rakentaa.

 

img_1.thumb.jpg.5392bbc18e41621c537aa14b316c88a1.jpg

 

 

Link to comment
Share on other sites

ja sitten vielä joku visio.. eli vaikka kuva on hieman eri nii lippa on samalla paikalla, mä vaan tein sille sen takapalan ja laitoin jotain random "tarroja", siistin vähän kiinnitysrautaa. ehkei siitä takapalasta tarvitse ihan noin isoa tehdä muttamutta.. pahvilla täytyy sitten hakea se sopiva koko.

 

img_2.thumb.jpg.6f51e1fbe39e0ccdc92c0812e2f1a21a.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

takapään varustelua.. oli tylsää. ja koska itse tekeminen on taas vähän jäänyt nyt kun työtkin ovat alkaneet, se on vieny viimesetki mehut näillä helteillä. osuin muuten sattumalta youtubessa awd mini projektiin.. onko kukaan seurannut? on vähän erillaista se tekeminen siellä. 😎  joku voisi lisäillä niitä pätkiä tänne niin ei olla classiceja "huonompia" kun niillä on 4wd projekti. 😏

 

image901.jpg.06c18b02733b2752ca7f59b980a3c796.jpg

Link to comment
Share on other sites

8 tuntia sitten, holkki kirjoitti:

Jos meinaat sitä "Binky" AWD Miniä Toyota celican tekniikalla , niin seurattu on, huimaa rakentelua huumorilla höystettynä....

en mä sitä tarkottanu.. binky on se classic mini. tämä kaveri rakentaa bmw miniä, r56 tai joku tämmönen. mitsun tekniikka, taka-akselisto ym.. 

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...