Jump to content

cooper -02


johnny

Recommended Posts

Vähän taas edennyt.. viimosestaki vanteesta panin keskiön sinne minne se ei kuulu ja "tasapainotin" molemmat(takavanteet), ovat nyt millilleen samanlaisia. Yksi etuvanne on halkaistu ja huomenna pitäisi taas mankeliin tarttua kiinni, saa nähdä syntyykö siitä mitään. kokeilin huvikseni nollaseiskaviitosella vai oliko se nyt puolimillistä nii heittämällä meni.. mut sit joku 3mm on jo melkein lankkua. 8)

 

post-463-13848036717466_thumb.jpg

 

post-463-13848036717681_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hyvältä näyttää. Ja rispektit käsityöstä edelleen... btw apinoin sulta mukitelineet... Toimiva keksintö!

 

noo.. täytyy viedä nyt ensin loppuun asti ja katsoa miltä ne sen jälkeen näyttää :p heh, hyvä jos muillekin kelpaa. ;) Itsekin pitänyt niistä, jopa niin paljon et oon miettiny viedä ne tarrafirmaan missä ne taippaisivat putket kokonaan sellaseen kahvimuki tapaiseen tarraan. joku helposti tunnistettava, presidentin vihreä vois sopia mustan kanssa.

Link to comment
Share on other sites

Hyvältä näyttää. Ja rispektit käsityöstä edelleen... btw apinoin sulta mukitelineet... Toimiva keksintö!

 

noo.. täytyy viedä nyt ensin loppuun asti ja katsoa miltä ne sen jälkeen näyttää :p heh, hyvä jos muillekin kelpaa. ;) Itsekin pitänyt niistä, jopa niin paljon et oon miettiny viedä ne tarrafirmaan missä ne taippaisivat putket kokonaan sellaseen kahvimuki tapaiseen tarraan. joku helposti tunnistettava, presidentin vihreä vois sopia mustan kanssa.

 

kermanvärinen nahkaverhoilu olisi vielä maukkaampi. laitan wilbon kuvia, ois hauska nähdä millaset niistä tuli :)

Link to comment
Share on other sites

nyt on lähes valmis vannepaketti käsissä.. yks vanne vielä saumata kunnolla ja sit on enää jotain putsailua ja maalailua. sovittelin tänään hieman miten ne menee sinne pyöränkoteloon.. taakse meni mut eteen ei :D mut kyllä mä tiesin sen ettei se tulis menemään ;) alapallon mutteri sekä se ruuvin loppuosa otti hieman kiinni. ruuvista rälläköin pätkän pois ja oman mutterin tilalle laitoin "matalamman". nyt mahtuu. olisivat 16" ei olisi ollut tätä ongelmaa. edessä iskarin ja vanteen välin jäi sellanen 10mm ja takana on kai vielä vähemmän, en muistanu tarkistaa mut näin tuli silloin aiemmin mittailtua. et:n unohdin kans tarkistaa.

 

mut voi näyttää vähän hassulta vakioalustalla :p täytyy kai panna jouset vaa kylmästi poikki.

Link to comment
Share on other sites

Paljonkos tommoselle levitetylle peltivanteelle tuli painoa?

jaa a.. kyllä se kevyemmältä tuntuu kuin mun nykyiset aluvanteet. en tiedä yhtään.

 

 

Ei kannata lyhentää jousia, katsastussetä ei tykkää > :( . Tulee lyhyt ilo. 

en mä oo lyhentämässä.. lähinnä vaan tarkoitin et sillekin asialle pitäisi jotain joskus tehdä. 

 

vaikka eipä tuolla enää olisi niin väliä vaikka katkaisisisisikin, meni auto eilen läpi katsastuksesta niin sitä voisi alkaa myös sovittelemaan peltejä paikoilleen. tuli muuten korjauskehotus kun valojen korkeudensäätö ei toimi ja merkintä otteeseen.. nyt on hyvät neuvot kalliit  ;D

 

nyt on enää renkaat ja jonkinlainen maalaus tekemättä.. levitin sikaa saumoihin eli eiköhän tuo pidä ilmoja ainaki sen osalta. et:n mittasin.. edessä about 24 ja takana noin 16 ja backspace 135 sellaisia mittoja 

Link to comment
Share on other sites

tänään pyöräytin renkaat vanteille.. edelleen sellaiset donitsit paitsi että vähän leveämmät. taakse laitoin kuitenkin 205set kun 185sta puuttuu nastoja pirusti ja yhdestä suht hyvästä meni reuna repeämään. eli sama rengastus kuin viime vuonna, 185/65 ja 205/55 vanteilla yllättäen samankorkuisia. kesäksi voisi sitten hankkia jotku järkevänkokoiset. nyt odotellaan sitten lunta nii pääsee laittamaan alle, täytyy kyl kokeilla vielä jossain vaiheessa et mahtuvat alla pyörimään.

Link to comment
Share on other sites

vknloppuna laitoin talvikumit alle.. meni pari tuntia siinä touhutessa. jos meinaatte levitellä peltejä, niin levittäkää 16" ja siitä ylöspäin. alapallo on nyt kiinni tav. ohkasella mutterilla ja ruuvilukitteella.. ruuvinpää smirklattu mutteriin asti ja vielä pikkasen mutteriaki. ja vieläki nappaa vanteeseen kun ajaessa kääntää kaikki ja käyttää vähän kaasujalkaa. tai sit siellä osuu jokin muu johonki, pitää tarkistaa joskus.

 

takavanteista olisi pitänyt muuttaa ne venttiilit etupuolelle, koska nyt ne ottaa tukivarsiin kiinni. tein pellistä u-kappaleen, painoin sillä venttiilin vannetta vasten ja heftasin kiinni. venttiilit varmaan murtuu joskus, joten laitoin sikaa päälle. kaukonäköisyyttä :b muuten ei ongelmia  :)) mitä nyt etuvanteet ovat vieläkin turhan sisällä. pitäisi panna takavanteet eteen ja tehdä vielä kaksi vannetta. 2,5cm leveämmät, sen verran siellä takana on vielä tilaa. jos vanne olisi isompi, mahtuisi vielä leveämpi. mut pieni on kaunista  ;D

Link to comment
Share on other sites

niistä muttereista ja venttiileistä ei oo kuvia, molemmat vit**** niin paljon ettei saanu aikasiksi. 

mut noista näkyy miten takarengas on ylileveä ja etummaiset liian syvällä. joku 185/50 olisi noille varmaan aika passeli koko tai 175/50 ja tietysti se madallus. mut nyt täytyy mennä noilla, yhteen takarenkaaseen pitäisi vielä työntä parempia nastoja niin se olisi sit sitä vaille valmis. 

 

noi takimmaiset muovikaaret otin itse joskus aikoja sitten irti mut noi jotka puuttuu edestä nii se oli jonkun muun tekosia. häiritsi varmaan sen verran et kun edestä löytyy muta takaa ei nii kävi sitten repimässä edestäkin.  ::) halvalla saa tarjota.

 

 

post-461-0-52926400-1385578664_thumb.jpg

post-461-0-79591200-1385578664_thumb.jpg

post-461-0-00861800-1385578665_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

elieli.. nyt on selvitelty.  se olikin itse tukivarsi mikä nappaa vanteeseen(etuosaan) kiinni silloin kun kääntää kaiken jompaankumpaan suuntaan. samalla huomasin et toisessa eturenkaassa on iso pullistuma. sama rengas jonka mä korjasin sialla kun siitä oli reuna repeytynyt. se ei sit oikein pitänyt. piti laittaa toinen rengas missä on vielä vähempi nastoja. 

 

nyt voisi alkaa kattotelineitä suunnittelemaan..  :))

Link to comment
Share on other sites

oon tässä vähän miettinyt josko sitä kattotelineiden sijaan alkaisi rälläköimään autosta kattoa pois  ??? kokeilis tehdä siitä sellasen pick-upin.  kai sellaisia saa tehdä kun kerta niitä on tuolla liikenteessäki?? red bull autoihin on vaan jonkinlainen hiilikuitukoppa laitettu päälle.. mikä on aika tylsä toteutus(mut niillä on tietysti ne jääkaapit siellä) lava olisi paljon hauskempi. oikeestan se koko "lavaosuus" näyttää noissa mineissä vähän hölmöltä koska se on niin lyhyt ja nousee tosi ylös ja se perälauta on sellainen kaareva, mikä lyhentää sitä entisestään. mutmut..  kylkiä voisi madaltaa värityksen avulla ja katto korottaa vaikka lisävalojen avustuksella. tai eiku kattotelineillä tietysti. tai miksei molemmilla. ja perästä kun tekee suoran nii se saa sillä vähän pituutta. sit lavasta vaan pystyputkea läpi ja muuta hauskaa.. kuka haluaa kokeilla ensin  ;D

 

pitää ehkä harkita vielä.. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 viikkoa myöhemmin...

juu tölkkiautoja on täällä pk seudullakin, oisko ollut peräti kolme kappaletta. ja noita vääntää ilmeisesti yksinoikeudella sellainen pulju kuin Custom crs, joten sponssausta on ehkä turha kysellä.  :))  epäilen et tänne suomeen olisi noita cabrioita rantautunut, jvk:ssa varmaan myös r50 tai 56 kuten noi stadissakin majailevat.

 

tässä vielä videopätkä miten tuollaisen voi helposti tehdä itse.  ;)

 

Link to comment
Share on other sites

R50 se on ja ajattelin sen olleen cabrio alunperin, kun siinä on ne rumat saranat takakontissa. Voihan se tietty olla, että ne on lisätty ihan normi coupen koriin, kun se tölkki laitettu.

 

samanlainen, kun tässä kuvassa:

 

http://www.businessinside.org/wp-content/uploads/2011/06/mini_red_bull_miedzyzdroje2.jpg

Link to comment
Share on other sites

juu kato cabrioissa ei taida olla b pilareita ollenkaan.. saranat on lisätty varmaan sen takia et onnistuu vielä jotenkin se lamppujen vaihto. mä en oo ennen huomannu et tossa tölkissäki olis ollut jarruvalo, ja putkenpääki on piilotettu kokonaan. ? rek.kilven rima on mustan värinen.. varmaan jo kertaalleen vaihdettu  :))

Link to comment
Share on other sites

onkohan kukaan avaimia täällä teetättäny? omasta avaimesta pitkään ollut avausnappi säpäleinä, sähköteipillä pysynyt jotenkin kasassa. nyt vihdoin hommasin kiinasta uuden avaimen, tai oikeastaan sellaisen avainaihion vag: avain tyylisellä kotelolla. mukana tuli logotarrat ja kaikki. enää täytyy vaan löytää suutari jolla on ohjelma aihion jyrsimiseen. yhdestä paikasta kävin kysymässä ja siellä ei onnistunut. 

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...