Jump to content

cooper -02


johnny

Recommended Posts

Aika järkyn näköinen tuo peitetulppa... Menee mielestäni samaan luokkaan kuin prikka+pultti viritys mitä on tullut nähtyä :D Kauneushan toki on aina katsojan silmissä.

 

Tässä yksi valmis tapa, ellei itse jaksa leikellä lasista sopivaa palasta:

http://cgi.ebay.de/Heckwischerabdeckung-Clean-Heck-Mini-Cooper-Bj-01-06-/390194482115?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item5ad9674bc3

Link to comment
Share on other sites

itse löysin vielä kolmannen vaihtoehdon tolla samaisella hakusanalla.. minimaniasta

 

mikä ebay tulpan idea on? liimallako se pitää laittaa? :D kyllä mä ennemmin pulttia käytän kuin liimaa. eikä sillä oo oikeestan niin väliä minkä näköinen se tulppa on kunhan se on juuri siihen tarkoitettu ettei tarvii alkaa mitään säätää.

 

löytyikö musta tow hook? ja ei sul olis aero kitin mustaa grilliä? ::)

Link to comment
Share on other sites

Jos ei sillä tulpalla ole mitään väliä niin eiköhän Biltema Motonet linjalta löydy helpoimmalla/halvimmalla "antennireiän" peitotulppia tai sit ihan vaan kuminen peittotulppa, toi Cravenspeedin vaihtoehto on ainakin kohtuu jäätävän näköinen.

Link to comment
Share on other sites

liima on kyllä vihoviimeinen.. ei kuitenkaan olla mitään autoaiheisia joulukortteja askartelemassa :P ja mitään sinne päin olevia tulppavirityksiä, joita saattaisi jostain biltemasta löytyä niin niitä en edes harkitse, kuten jo noista aikaisemmista kirjoituksista tulee ilmi ? sit toi.. uus takalasi !!? jos mulla olisi varaa teetättää kokonaan uusi takalasi nii olisin varmaan teetättäny kaiken muunki, pakoputkesta lähtien.

 

mä tilaan sen minimanian tulpan nii ehkä te sitten rauhoitutte hieman, se on tietysti ihan mukavaa että olette huolissanne mun autoni ulkonäöstä ;)

Link to comment
Share on other sites

No, meikä ei oo huolestunut ulkonäöstä. Ekax tulee tämmösten turvavarusteiden irrottamisesta mieleen se, että mitä mahtaa katsastusmies sanoa asiasta. Eli kaipa tuommosen poiston saa tehdä? Vai onko kukaan selvittänyt asiaa? Tosin, jos auton ei ole tarkoitus olla tieliikenteessä, niin pohdintani on aiheetonta höpinää... Kiitos ja anteeksi, jokatapauksessa. C:-)

 

Edit: Tutkailin asiaa ja näyttäis kokonaan poistaminen ainakin onnistuvan tuon takalasin pyyhkijän kanssa. Jos ois paikallaan ja ei toimisi, niin se vois olla eri asia...

Link to comment
Share on other sites

Miten ihmeessä takalasinpyyhin on turvavaruste :D

 

Lisäksi takalasinpyyhkimen ei tartte toimia, se ei ole mikään pakollinen varuste.

Ehkä se on joku ääniefekti tms. tuninki varuste. Ei tietoo, ku ei oo kokemusta autosta, jossa on kaikki herkut, että mitä ne toimimattomat/särkyvät koristeet on oikeelta funktioltaan. Autosta taakse näkyvyyden parantaminen ei todellakaan lisää turvallisuutta...
Link to comment
Share on other sites

Takalasinhan saa maalata vaikka mustaksi missään ei lue että siitä pitäisi näkyä lävitse eli kylläsen pyyhkijänkin saa poistaa (kunhan on peilit molemmipuolin autoa) .
Heh, vieläkös se takalasin huurteenpoisto on pakollinen varuste? Mitä hyötyä laitteesta, jos kuran ja tummennusten läpi ei näe mitään? Ehkä tuo on (ollut) pakollinen varuste vain muinaisissa autoissa ja nykyisin mennään pakettiautosäännöillä kaikkien osalta. >:D
Link to comment
Share on other sites

Kaikki muut lasit paitsi tuulilasi ja etusivulasithan saa tummentaa mielensä mukaan.

Onhan näitä muitakin järkeviä lakeja esim. peräkärryssä täytyy olla takasumuvalo (en muista mistä vuodesta lähtien) mutta ei sen tarvii toimia kuhan vaan on asennettu.

Link to comment
Share on other sites

Mistä sä jiikoo noita sääntöjä keksit? Koska takalasin huurteenpoisto on ollut pakollinen? Eikö kannattaisi lopettaa turhien olemattomien asioiden murehtiminen, netistäkin löytyy kaikki lakitekstit jos rupeaa ahdistamaan eikä ole itsellä tietoa... Mulla on pihalla -62, -67 ja -77 autot missä ei ole takalasin huurteenpoistoa, onko nämä nyt ollut joskus laittomia? -62 ja -67 on tehdastekoisena ollut ilman huurteenpoistoa. Muissa autoissa ne on, mutta joissain ne on joutunut lisävarusteena ruksimaan.

Link to comment
Share on other sites

Mistä sä jiikoo noita sääntöjä keksit? Koska takalasin huurteenpoisto on ollut pakollinen? Eikö kannattaisi lopettaa turhien olemattomien asioiden murehtiminen, netistäkin löytyy kaikki lakitekstit jos rupeaa ahdistamaan eikä ole itsellä tietoa... Mulla on pihalla -62, -67 ja -77 autot missä ei ole takalasin huurteenpoistoa, onko nämä nyt ollut joskus laittomia? -62 ja -67 on tehdastekoisena ollut ilman huurteenpoistoa. Muissa autoissa ne on, mutta joissain ne on joutunut lisävarusteena ruksimaan.
Joku Finlex se oli. Toisaalta, jos takaikkunasta ei oo näkyvyyttä, niin ainakin 1993 vuoden säädöskokoelman mukaan, ei tarvii olla ohjaamossa taustapeliäkään. Sais autoo keveämmäksi, kun pistää ensin takaikkunan läpinäkymättömäksi, niin sais laillisesti ottaa peilin myös pois (toisin oikeenpuoleinen peili ois tälläin pakollinen). Mulla ai oo ikinä ollu noin vanhoja autoja - en tiedä niin vahoista laeista paljoo. Kuulemma silloisiin autoihin saa ainakin tehoja laittaa miten paljo huvittaa...

 

Alla olevan vetäisin omasta hihasta: C:-)

280 §

Ennen tämän asetuksen voimaantuloa liikenteeseen otetut ajoneuvot

1. Ennen tämän asetuksen voimaantuloa liikenteeseen hyväksyttyä ajoneuvoa saa edelleen käyttää liikenteessä, jos se on tämän asetuksen voimaan tullessa voimassa olleiden säännösten ja määräysten mukainen. Ennen tämän asetuksen voimaantuloa liikenteeseen hyväksytyssä ajoneuvossa ei kuitenkaan vaadita valonheitinten pesulaitetta, takaikkunan huurteenpoistolaitetta eikä henkilöautossa oikeanpuoleista taustapeiliä. Lisäksi saa takasumuvalaisin olla tarvittaessa myös ajoneuvon oikealla puolella.

 

2. Ennen tämän asetuksen voimaantuloa käyttöön otetun ajoneuvon määrittelyä ei muuteta, ellei ajoneuvon omistaja tällaista muutosta vaadi.

 

3. Jos ajoneuvon rakennetta tai varusteita muutetaan tämän asetuksen tultua voimaan, on muutos tehtävä tämän asetuksen mukaisesti.

 

Helsingissä 4 päivänä joulukuuta 1992

 

Meikäläisen suomenkielen ymmärryksen mukaan tuo tarkoittaa, että 1992 eteenpäin (mihin asti?) on takaikkunan huurteenpoisto pakollinen...

Link to comment
Share on other sites

huurteenpoisto ei ole pakollinen kuten ei myöskään takalasinpyyhin tai etusumuvalot ym lisävarusteet.. tosin jos nämä autosta löytyvät niiden kuuluu toimia. paitsi että ei yksikään katsastusmies koskaan mitään takalasinlämmitintä ala testamaan ^-^

 

jos puskurissa roikkuu etusumulyhdyt jotka ei toimi niin ne voi teipata kylmästi yli ja sen jälkeen leimalla katsastusheebo ei niitä 'huomaa'. pyyhkijän kohdalla taas.. sen vaan joutuu repimään irti.

 

ennen vanhaan autoja hylättiin sen takia kun juurikin nuo valolyhtyjen pyyhkijät ei toiminut ;D ehkä sama juttu oli myös tämän lasinlämmittimen kanssa. ?? mutta sehän oli tosissaan, siihen vanhaan hyvään aikaan. x)

Link to comment
Share on other sites

Jos jiikoo olisit viitsinyt katsoa sieltä finlexistä ajatasaista lakitietoa, niin olisit huomannut että tuo kirjoittamasi lakiteksti on mennyt uusiksi. Ei vaadita missään autossa takaikkunan huurteenpoistoa.
Ööö, huomasitko muutamaa viestiä aiemmin kirjoittamani:

"Heh, vieläkös se takalasin huurteenpoisto on pakollinen varuste?"

 

Tähän sain vastaukseksi:

"Mistä sä jiikoo noita sääntöjä keksit? Koska takalasin huurteenpoisto on ollut pakollinen?"

No, hain netistä (jossa kuulemma lait on luettavissa) lainkohdan, jonka olin omasta hihastani keksinyt. Aivan sama, onko kyse vaikka 1000v ikäisestä laista, niin en todellakaan keksinyt ko. lakia itse.

 

Siitä ajantasaisesta lainkohdasta voi sitten sellaisen löytäjä ja siitä kiinnostunut tänne lainata. Mun kirjoitukseen se ei sinällään liity, joten ei ole asiani sitä tänne laittaakaan... C:-)

 

Eli sun mielestä en olisi saanut vastata kysymykseen. Jätän kiroilut väliin, vaikka mieli tekeekin... Mutta jotenkin tuntuu, että olen aivan väärässä karsinassa ja saatan lähteä pian toisen kerran jäsenistöstä - ja kolmatta yritystä ei enää tule. (Tää on ns. laillinen uhkaus, kun koskee itseäni 8) )

Link to comment
Share on other sites

Äläpä mithään jiikoo... kirjoitat vaan näytön oikeaan reunaan näkymättömällä tussille itselles ignore-listan käyttäjistä joiden viestejä ei tule lukeman.

Ja sit jatkat samaan tapaan...

...lunkisti eteenpäin inventoiden baarikaappia :P

 

/OT

Tuon kun sais ihan foorumin asetuksiinkin, ni se ois hieno... :))

 

Edit: Ominaisuushan onkin olemassa - pikkasen toisella nimellä. Lista alkaa täydentymään aikasta nopeesti... C:-) Jaa, eipäs listalle mennytkään kuin yksi nimi tässä vaiheessa. Foorumi on hieno!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...
  • 5 viikkoa myöhemmin...

nyt ollaan taas hiukan edetty kun tuli soitin hommattua.. soitin on bmw:n e39 mallia alustavasti sen piti olla e46lle oleva mut tää on selkeälinjaisempi.

soitin on siis ihan helv.. iso, kiinnitysrautaa joutuu modaamaan kovalla kädellä et sen soittimen saisi nätisti kiinnittettyä siihen.

 

soitin tuli jo testattua , kaikki tuntuu toimivan. tilasin samalla peruutuskameran joka on myös joku 5x ja 7x sarjalaisten mallia. Sekin toimii ja verrattuna esim primeraan nii paljon parempi. kamera on rekkarivalomallia nii saan sitten ehjän rekkarivalon siinä samalla. jos sitä nyt saa ikinä sinne sopimaan.

 

post-463-13848034714685_thumb.jpg

 

post-463-13848034714895_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

tänään hieman sovittelin soitinta, eikä millään tuntunut istuvan. Tarkoitus olisi kallistaa sitä hieman alaspäin että kuva näkyisi paremmin ja levyt saisi helpommin työnnettyä sisään( suuaukko melkein katonrajassa). Noh.. reippaasti joutuisi laskemaan hyllyä ja soitinta alaspäin ettei itse soitin ottaisi kattoon kiinni. Jotenki se lopulta sitten asettui mut hitonmoinen työ olisi tehdä ne kiinnitykset ja se "etupanelointi" huh.

 

Siinä kiinnityksiä mietittyäni kokeilin huvikseni työntää se soitin sinne ylösalaisin. Ja sehän meni.. kuin olisi kuulunut sinne! mä unohdin heti kaikki ne kiinnitykset ja muut kun päässä alkoi pyörimään samantien ajatus näytön kääntämisestä. noh, yksi asia johti toiseen.. nyt on koko näyttö piirilevyjä myöten purettuna ::) vaan eipä tuon näytön kääntäminen olisi sen helpompaa..

 

tuli nimittäin ongelmia kaapeleiden kanssa(liian lyhkäset) näytön kanssa(ei ole aukon kanssa symmetrinen ts. näyttö on keskellä etupaneelin aukkoa vain jos se on omassa oikeassa asennossa, jos sen kääntää ylösalaisin, aukosta näkee kosketusnäytön johtimia) nappuloiden kanssa( ovat väärinpäin + kaksi niistä sellaisia joita ei saa käännettyä ilman modifiointia) soittimen kanssa(joutuu lukemaan/työntämään levyjä ylösalaisin) kosketusnäytön johtimien kanssa(menin rikkomaan ne) ;D

 

siinä sit oli oikeestan kaksi vaihtoehtoa, joko kääntää..

 

1 näyttö ja nappulat

2 näyttö, piirilevy ja nappulat

 

post-463-13848034715339_thumb.jpg

 

kosketusnäytön johtimen korjailua(pää meni poikki) :-\

post-463-13848034715511_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

pelkän näytön kääntäminen ilman piirilevyä tyssäsi kaapeleihin.. olisi tarvinnu pitkän 60pinnisen ffc kaapelin ja jonkun jatkon kosketysnäytön johtimille. sitten jos kääntää molemmat tarvii joka tapauksessa pidentää kaapeleita mut nämä kaapelit ovat 10 ja 12 nastasia, näitä löysin suomestakin. paneelin sisällä oli kolme piirilevyä, sivuilla pienet ja keskellä iso, tästä isosta lähtee näitä ffc kaapeleita pienempiin, nyt kun piirilevyn kääntää, välimatka varmaan triplaantuu. Tilasin suomesta 200mm pitkiä kaapeleita, ne joka ei riitä tai sitten ne riitää nipinnapin.

 

eli nyt mä oon kääntämässä näyttöä piirilevyä ja nappuloita :P saa nähdä tuleeko tästä mitään.

 

 

siinä keskimmäinen piirilevy käännetty ympäri, kaapeleiden välimatkan kasvaessa

post-463-1384803471515_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Soitin etenee.. etupaneeli on saanut jo rälläkästä ja vingusta ja lisää muovipintaa kitistä. nyt täytyy hioa ja maalata kaikki uudestaan. Nyt oon miettiny kun kaikki on vielä kiinnittämättä ja muutenki kesken, nii voisi kytkeä sellaisen tv vastaanottimen ja piilottaa se sinne hyllyn sisälle. Onko noista kellään kokemuksia? Taitavat olla turhia kapistuksia nuo yhden virittimen boxit? kahdella olevat maksaa taas mansikoita..

 

Sit yks toinen juttu, jos kellään on tai tietää mistä löytyy r50sen radioliittimien/piuhojen jonkinlainen kytkentäkaavio tai muu vastaava josta selviää mikä piuha on mikäkin, nii ilmoitelkaa.

Link to comment
Share on other sites

Sit yks toinen juttu, jos kellään on tai tietää mistä löytyy r50sen radioliittimien/piuhojen jonkinlainen kytkentäkaavio tai muu vastaava josta selviää mikä piuha on mikäkin, nii ilmoitelkaa.

 

https://www.mcff.net/wds/r50/

 

Vasemman laidan navigaatiosta seurailet:

- Complete vehicle

- body

- Audio, video and navigation

- Radio (RAD Radio)

- Radio (Coupe with Stereo system up to 2004_07)

 

Kytkentöjen värikoodit ja muut selitykset löytyvät sivun alalaidassa olevan kysymysmerkin takaa.

 

PS. Löysin mustan vetokoukkulenkin, mikäli vielä kiinnostaa :) Myös muuta sälää poistossa: viewtopic.php?f=7&t=1739

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...