Jump to content

cooper -02


johnny

Recommended Posts

nyt pitäis vielä keksiä joku fiksu paikka usb-hubille mihin sit työntelis usbi avaimia ja ämpäreitä. jostain täytyy vielä löytää sellainen sopiva.. neliskanttinen  ja passiivinen ja ilman mitään ylimääräistä. saisi helpommin upotettua  :P

 

katonrajassa olisi aika ovela paikka, siellä mis on kello. uudemissahan sinne on keksitty työntää jotain katkaisijoita..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

kiitti  ;) ihan mastonin sprayllä oon noita spreijaillu.. niis on helkkarin hyvät ne suuttimet, kun se levittää nii tasaisesti. täytyy vaan monta kerrosta laittaa kun spraymaali on kuitenkin aikas ohkasta.

 

sit jos muovia maalaa niin muovin pohjustusainetta olis hyvää käyttää, tarttuu maali paljon paremmin, ja kaikki pitäisi tietty eka hioa mataksi esim jollain nelisatasella, ite oon tosin yleensä käyttäny 320stä ja saanu vielä sprayllä hiontajäljet peitettyä ihan nätisti.

 

kannattaa sitten hio huolella et pinta on ihan matta, ja ettei varmasti jää vaikkapa mitään silikoonijämiä, jos ks. muoviosia on joskus silikoonilla käsitelty. tulee kuplaa ja ties mitä.. ja homma menee uusiksi. ja vetelet sitten sprayllä tai ruiskulla nii.. ranneliikkeellä, jonkun rauhallisen melodian tahtiin nii a vot!  :D

Link to comment
Share on other sites

nyt kun navi tavallaan vei kahvimukien paikat niin jostain piti keksiä uudet. ja idea uusille paikoille lähti oikeestan siitä kun mä jokunen päivä sitten ajelin honda jazzilla, ja siinähän ne mukitelineet on kojelaudassa ja ihan sivulla, melkein ovissa kiinni.

kun taas mineissä siinä on ilmanpoistoaukot, eli.. iisibiisi  :P ei muuta ku ritilät vekka ja pvc viemäriputki sisälle.  ;D

 

 

tää on vaan niin loistava.. :p vähän sitä joutuu lyhentää.

 

img2560274.jpg

Link to comment
Share on other sites

sahasin "yläpään" pois ja kiinnitin sen toisinpäin ja näin siitä tuli kertakäyttö kahvikuppi.  :D jopa oikeiden kahvikuppien kannet menee naksahtaen kiinni! nyt putki pitää maalata ruskella ja vääripäin oleva yläosa valkoisella ja sen jälkeen minissä on kahvikupit mukitelineinä  8)

 

 

tommonen siitä kai sitten tulee.. kokeilin koneella laittaa vähän väriä. vai pitäiskö maalata Presidentin vihreällä? :p

 

img2561228.jpg

Link to comment
Share on other sites

mut eihän se yläosa edes ole väärinpäin.. nyt vasta huomasin. jotenkin ajattelin et se oli ollut toisinpäin silloin kun se oli vielä putkessa kii??  nojaa.. kuitenkin, mä vaan painoin sen siis syvemmälle sen jälkeen kun se oli sahattu irti ja siinä kuului vaan klik.  ;) ensin kyllä piti smirklata reunaa hieman pois..

Link to comment
Share on other sites

heh..kiitoksia vaan  ;)  joo mä oon selkeesti nyt ihan väärällä alalla.  :D luovuus ei pääse esille nykyisessä ammatissa!

 

ja noi putket kyl vaatii kaikki mahdolliset pohjustusaineet hionnat ja pohjamaalit ennen kuin se oikea maali alkaa tarttua.. yksi kahvikuppi meni jo pilalle kun ajattelin et pelkkä hionta olis riittäny. ja paha noita on mennä hiomaan kun se pinta menee heti sellaiseksi.. "rakeiseksi"

 

toi ruskea väriki on alkanut vaivaamaan kun ei se mustan kanssa sovi yhtään..  ::)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

nyt sain vihdoin kojelaudan alaosan valmiiksi, eli navi on siellä missä sen kuuluu olla, samoin ne tolpat ja kepin ympärillä oleva tekele. navista vedin usbin jatkojohdon hubille ja itse hubille paikka löytyi virtalukon lähettyviltä. tarpeeksi piilossa mut kuitenkin sopivasti esillä.

 

putkenpätkät on myös maalattu.. ei mikään nopea homma  taaskaan. jo pelkästään oikean ruskean löytäminen spraypullossa oli työn takana. viidennellä tai kuudennella sit lopulta onnisti. sisältä ne on nyt valkoiset ja samotein ne yläosat. mattavalkea halkeili heti vaikka oli pohjamaalit alla. lopulta piti tyytyä ainoastaa valkoiseen pohjamaaliin.

 

mustat mittaritaulut on tilattu ja kun ne saapuu, pääsee vihdoin kaiken muunki kasaamaan. varmaan puolisen vuotta se on nyt ollut tuollainen puolipurettu. tilasin myös keskikyynärnojan. se täydentää sitten mukavasti sitä keskitilaa ja voihan olla et ajoasento paranee? vähän kyllä epäilen et menis ongelmitta kiinni.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

oon tässä vähän miettinyt et kattoverhoilulle voisi jotain tehdä.. joko verhoilla tai maalata vht:llä ja tietysti mustaksi. oon kerran laittanut yhteen toiseen autoon kokonaan eri kattoverhoilun, joka oli mustaa piientä ruutua olevaa keinonahkaa. se muutti ihan suunnattomasti auton sisäilmettä.  8)

nykyäänhän kaikissa tuppaa olemaan vaaleen sävyiset kattovehoilut, kun se ilmeisesti luo sitä avaruutta ja tilantunnetta.

 

noh, siinä saa taas sitten ahertaa..  ::) mut eipä kai noilla kotteroilla kukaan jaksa muuten vaan ajella eestaas, pitää niille jotain tehdäkki.

Link to comment
Share on other sites

nonii nyt on ratti, kiitokset vielä skithundille  :P bäginkin innostuin tilaamaan vielä samana päivänä, amerikoista oli löytynyt edulliseen hintaan. mut tänään tuli ilmoitus et heillä ei enää ole kyseistä tyynyä. pitää siis jatkaa etsimistä..

 

löysinpä täs muuten yhden firman jolta onnistuisi ratin värjäys/maalaus. täysin mustan kun siitä tekisi nii se voisi olla ihan jännännäköinen. hintaa ei tullu kysyttä mut ei kai tuo kauheen kallis homma voi olla.

 

kesähelteillä musta ratti, mm...  :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

nyt se olisi sitten nipussa.. täytyy laittaa kuvia sit kun ehtii.

 

enää on jäljellä pilareiden muovit, kattoverhoilu, kattohärpäkkeet ja 'viikset' :p niin ja ratti tietysti.  jos sais noi vielä ennen kesälomia valmiiksi nii voisi lomalla yrittää unohtaa kaiken autoihin liittyvän.

Link to comment
Share on other sites

se olikin tosi kusinen homma irroittaa  ;D käänsi vaa nii lähti.

 

nyt on autosta kattoverhoilu irti.. ensten piti repiä ne pilareidenmuovit, tosin sitä ennen sivumuoviosat joutui ottamaan pois  ja tämä tietysti pakotti ensin kiskomaan penkit vekka.  :D kaikki pilarimuovihärpäkkeet on jo maalattu, samotein kahvat ja kellot ja mitä kaikkea siellä nyt olikaan. aurinkolippoja ei kai saa purettua, niille täytyy sit keksiä jotain. kattoverhoilu odottaa myös käsittelyä.

 

oikeastaan se ainoa kusinen homma oli sen turvavyöhissin purkaminen. siinä on vain kolme palikkaa mut ovat niin prkleesti kiinni toisissaan. kasaaminen ollut sen helpompaa.

 

nyt kun takapää on purettuna niin tuli ajatus jos laittaisi sinne jotain vaimmennusmattoa samalla.. täällä oli muistaakseni jotai pioneereja sen homman osalta. ja sit vaihtais takakajarit parempiin ??

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

takapää on nyt matolla vaimennettu. mikä duuni! ei enää ikinä.. :P kattovehoilu on maalattu SEMA lounderilla tjn. mut vknloppuna täytyy laittaa lisää maalia pintaan kun toi kangas ihmee sitä väriä oikein huolella. aurinkolipat pitää myös yrittää saada valmiiksi.

 

takakajarit mä jätän varmaan rauhaan. ne soi ihan ok ja toi vaimennus varmaan kuitenkin hieman parantaa sitä soundia. putkien pörinä ei ainakaan kantaudu sisälle enää samalla volumella, ihan jees. mitäs muuta.. no, bägiä on yritetty etsiä mut ei löydy halpaa. pitää odotella.

 

ei muuten kellään olis myydä halpaa minin avolavaa??

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...