Jump to content

cooper -02


johnny

Recommended Posts

vaikuttaa vähän rimpulalta tuo muovikotelo. pitää vielä purkaa ja katsoa millainen se on sisältä. 

toi teippihässäkkä oli kans hauska, kun täs on jo jonkin aikaa epäillyt et virtalukossa alkaa olla jotain ongelmia kun ei avain meina kääntyä millään, haitat kulunut tjn.. joka päivä kääntyy huonommin ja huonommin, kunnes sitten yks päivä tajusin et se ei mee sen teipin takia tarpeeksi syvälle.  ;D teippi oli päässyt vajoamaan kokoajan enemmän alaspäin ja samalla esti avainta menemästä enempää sisälle. heh olin jo varautunut kakkosavaimeen ja akkukaapelisäätöön. :b

 

 

post-461-0-50931000-1390851026_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tilasin ebay:sta pelkät kuoret ja vaihdoin sisuksen sinne. Avainsuutarit ei olleet kiinnostuneita kun uutta avainta kyselin. Minillä olisi tarvinnut mennä tiskille auton ja omien paperien kanssa.

 

Niin siis tilasit vastaavanlaiset kuoret kun noi origanaalit? mäki meinasin ensin.. ei olis tarvinnu jyrsiä mitään mistään. mut ei toi avaimen jyrsiminen oo iso homma eikä maksa avainsuutarilla ku joku pari kymppiä. laakkosella kyselin myös ja siellä puhuttiin jostain paristasadasta mut luulen et kaveri tarkoitti koko avainta, siruineen kaikkineen. meni meillä ajatukset vähän ristiin sen kanssa.  

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...
Laitetaas tähän nyt vähän tuosta soittimesta, jonka mä ruuvasin sinne kattoon kiinni. innostuin nimittäin sitä tässä yks päivä tarkemmin tutkimaan ja selvittämään mitä kaikkea sille voi tehdä.

Soitinta ei oo tullut käytettyä oikeastaan yhtään, koska äänet särki niin pahasti heti kun lisäsi vähän ääntä. Nyt otin sen pois autosta ja kokeilin taas himassa niin äänet toimii 

hyvin, samalla kuitenkin huomasin että 'amp' asetusvalikossa äänensäädöt ja soittimeen liimattu johdotustarran merkinnät eivät natsaa keskenään..  luultavasti tarran merkinnät 

väärin ja sen takia mulla meni ne johdotki väärin. mut sit itse soittimesta..

 

Eli kyseessä Hualingan merkkinen soitin, jonkin sortin kiinan kopio dynavin soittimesta. vaikka samalta tehtaalta ne dynavinitki varmaan liukuvat maailmalle. Tämä malli mikä

minulla on, oli muistaakseni tarkoitettu e39 koriseen.  kovasti piti lähetellä niille kuvia 'mun e39stä'  et olisivat varmoja et olen tilaamassa sopivaa soitinta. en viittinyt sanoa et soitin

tulee miniin.. olisivat jonkun risan lähettäneet sit kuitenkin. 

 

mut nyt kun rautapuoli on siis kunnossa, oli ajatuksena fixata hieman tuota graafista puolta, lähinnä just jotain bootscreeniä ja muuta pientä. niin ja joku karttasofta piti laittaa ym. eli soittimen sisään usbin kautta ja tiedostoja ronkkimaan, mut eipä mennytkään.. ilmeisesti hostiksi laitettu, joten sitä kautta ei päästy pitkälle. onneksi netti oli täynnä tätäki soitinta käsitteleviä forumeita ja velhoja jotka niistä ovat saaneet kaiken mahdollisen irti. mm. verkkokortteja on asenneltu ja ledejä on porukka vaihtanut amber värisiin. (tästä löytyy vain pun vihr ja sin) mut tuosta näytön kääntämisestä ei kyl silmään osunut mitään juttua :))  pienen tutkiskelun jälkeen selvisi että sd:n kautta pääsee tekemään temppuja ja samalla sit winukan sisälle. kehittelin sopivan buuttikuvan, asensin navin.. myöhemmin muistin et soittimen mukana oli tullut myös joku kartta, pienen hakemisen jälkeen löysin kortin missä oli myös igon tekele mut vanhempi versio.

 

itse valikolle en oo saanut mitään tehtyä, en ole edes löytänyt niihin viittaavia tiedostoja. jollain softalla pääsee vähän muuntelemaan sitä sun tätä mut ei sit sen ihmeempiä. löytyi myös wolfncu valikko-ohjelma mitä näihin(kin) on asenneltu ja muutettu enemmään auton merkin ja malliin sopivaksi. brittiforumeilla tyypit on ihan täpinöissään kun ruudusta näkyy jalopuuta muistuttava valikko. ja alla tietysti joku rooveri tai mg. itsekin kyllä latasin ja tällä hetkellä muutan toisen tekelettä enemmän itselleni sopivaksi. (muutan siis vain kieltä valikkonappuloista) ::)  mut siihen saa sit asennettua kaikenlaista pientä sovellusta mitä nyt noi mobiiliwindowsit tukevat. 

Link to comment
Share on other sites

tässä vielä tämä aloituskriini, ensin tein jonkun 'tehdasmaisen' mut koska se oli liian tylsä, matkin sitten bimmeriforumeilta.. 

 

bmw_navi_boot_scren_017.gif

 

ja tässä oma väännös. kameran kuvanlaatu on vähän heikko

 

post-461-0-48704800-1394480355_thumb.jpg

 

saa laittaa omiin soittimiin vapaasti..  8) 800x480 ruudulle. mut pitää muuttaa ehkä bmp muotoon ja 16bit

 

post-461-0-89533600-1394480599_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

valikonkin sain tehtyä. tein ruskehtavan, se alempihan oli mustavalkoinen joten nyt on vähän sekaväritystä mut ehkei se haittaa.  :-\  tuosta nopeusmittarista en oikein tiedä.. miten se on toteutettu noissa bemareissa? tai siis lähinnä ton bmw:n soittimen osalta.. kulkeeko can väylässä vai nappaako se sen navin kautta? en tiedä joten se nyt ei välttämättä toimi, vaikka se olis ihan hauska lisä. 

 

post-461-0-54030900-1395253467_thumb.jpg

 

ja itse soittimessa.. noista näytöistä ei tahdo saada millään hyvää kuvaa. pitäisi olla juuri oikea valaistus. eli sinne ilmestyy noi kilometrit, kello ja kappale mitä parhaillaan soitetaan. sellaisia turhuuksia tällä kertaa  :))

 

post-461-0-53900400-1395254160_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 5 kuukautta myöhemmin...

ei koko kesänä saanu autolle mitään tehtyä.. ei edes soitinta työnnettyä takaisin paikalleen. 

 

mutta koska syksyllä sitä aina kuitenkin innostuu rakentelemaan, niin piti saada ajatukset kuviksi.. kuvat kun motivoi vähän enemmän. ajatukset on oikeestan niitä samoja, jotka pyöriny jo vuosia päässä, mut missään vaiheessa niist ei oo oikein saanu sellaista kokonaiskuvaa. tämäkään ei varmaan ole lopullinen, mutta ei haittaisi vaikka siitä tuollainen nyt sattuisi tulemaan. hivenen land rover henkeä. kattoteline ei oo ihan täydellinen mut siinä on paljon hyvää. lisäheittimet olisi ehkä voinut myös jättää. (minin uudesta pick upista lainasin). rengas on varmaan jostain kuorma-autosta   ;D

konepeitosta on jo pitkään ollu tuo ritilä irti, reikää täytyy vaan tuolla tavalla pyöristää niin sit tulee aika maukas. sitten tämän ikuinen lasien tummennus. ja vihreät peilit joita ei oo kellään! eco ja green on tämän päivän juttuja  :P

 

post-461-0-39135800-1410803628_thumb.jpg

 

alkanu muuten taas laatikko rallattamaan.. varmaan hankkiattava se kuusivaihteinen, ei huvittais tämmöinen et kuudenkympin välein joutuu laakereita uusimaan. ei kyl taida olla sama laakeri kyseessä mutta silti. :b

Link to comment
Share on other sites

tänään sain laatikon korkattua..  tällä kertaa vetopyörälle menevän akselin laakeri. hiukan työläämpi kuin se kytkinakselin laakeri, kun kaikki renkaat ja rattaat makasivat siinä päällä. laakeri maksaa joku reilu kuuskymppiä. kytkinakselin laakeri maksoi muistaakseni 17e, mut se on kyllä myös puolet pienempi ja siitä on jo aikaa kai neljä vuotta. tehostajan pumpun otin myös samallairti, täytyy putsailla.. sellaista minin perushuoltoa.  :))

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...
Olihan taas homma ton laatikon kanssa.. ajattelin muuten kokeilla tällä kertaa redlinen öljyä. viimeksi hain laakkoselta vaan jotain vaihteistoöljyä, minkä se oli koneelta löytänyt ja todennut sopivaksi. eli Ilmeisesti mtf 94?

 

tossa vielä vanha laakeri purettuna. 

 

post-461-0-61712300-1410803069_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

nyt päästy vähän eteenpäin.. konepeiton oman muovisen maskin tilalle koitan rakentaa selllaista kliinimpää toteutusta. mikä näkyy tossa kuvassakin ylempänä, eli kaksi reikää.. bmw tyyliin. nää tosin kaartuu alaspäin ja tulevat olemaan ilman ritilöitä jos niin pitkälle päästään. ajatuksena oli tehdä koko juttu pellistä, et sen voisi heftaa sit peittoon kiinni. näin siihen ei jäisi mitään saumoja.

 

noh, ensin tietysti pahvista ja sen jälkeen pellistä.. reikien koko oli vaikea päättää. tein sitten ehkä hieman pienemmät kun siinä kuvassa. vähän hosuen tuli taas tehtyä. alempi reuna sai turhan paljon lämpöä ja lähti elämään omaa elämää.  :'( tai ehkä mä ite asettelin sen jotenkin väärin.  ::) no joo.. tavallaan se on suora mut jos vertaa ylempään nii se menee ihan eri tavoin. ehkä avaan pisteet uudestaan ja suoristan sen jos alkaa siltä tuntua. 

 

post-461-0-22742400-1411926256_thumb.jpg

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

tein maskia aika pitkälle kunnes kokeilin sovittaa sitä autoon, ottaa siitä kuvan ja shopata sen.. siis lähinnä vaan väriä pintaan. ja ei kyl oikein miellyttänyt silmää.  :P aukot näyttivät liian pieniltä, varsinki kun sitä vertasi tohon yhteen kuvaan. en tiedä sitten, alkaisko tekee kokonaan uutta vai jatkaisko tosta, ja kun niitä kuvia vertaili niin tuntui melkein helpommalta "täyttää" konelpelti oikeista kohdista niin sais aukot aikasiks. puuttuis vaa syvennykset. 

 

post-461-0-24578000-1412618209_thumb.jpg

 

siinä on mattoveitsi apuna..

post-461-0-06506500-1412618222_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

tähän väliin voisi työntää pienimuotoisen gallupin.. kummilla aukoilla on parempi ?  

 

shopatun kuvan ehdin poistaa jo, enkä kyl jaksa tehdä uutta. nyt pitäisi vaan pystyä oman mielikuvituksen avulla värittää toi maski mustaksi ja hävittää saumat näkökentästä.  :))

Link to comment
Share on other sites

  • 4 viikkoa myöhemmin...

ei helv**** miksei kukaan ole äänestänyt  ;D

 

no mutta.. mä taisin jo samana iltana aloitella uutta maskia tekemään. nyt sitten vaa eri metodein. eli peltiä venyttämällä ja kutistamalla ym. on vaikeampi ja työläämpi mut sit on ehkä kuitenkin parempi kontrolli niihin linjoihin. tai olisi jos olisi.. taitava. kuitenkin tähän asti on tuntunut onnistuvan, vaikka isosti on vielä tekemistä.

 

ensin kokeilin tehdä reunapalat, sen jälkeen ylempää keskiosaa, alemman keskiosan tein myös mut en tiedä mihin se kuva on joutunut. oikeestaan enää puuttuu vain ne ihan reunimmaiset palat. ja ne jotka ovat peltiä elämänsä aikana vääntääneet niin varmaan käsittävät miksi paloja on kuusi eikä.. kolme?  ::)  niinkuin esim siinä edellisessä tekeleessä. 

 

 

post-461-0-12789800-1415051029_thumb.jpg

 

ton peiton alareuna on näissä myös tommonen loiva.. siitä pitäisi päästä eroon ja yrittää tehdä siitä lähes pystysuora. niin kuin esim on countrymaneissa.

post-461-0-21182600-1415051042_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 kuukautta myöhemmin...

oivoi.. on vähän jäänyt tämä minin rakentaminen viime aikoina. liikaa muita projekteja. nyt kuitenkin innostuin taas vääntämään vanteita, tällä kertaa vaan vielä hiukkasen leveämpää (80mm plootua tulee väliin) ja keskiöt tulee syvemmälle. tarkoitus olisi tehdä vain kaksi vannetta taakse.. tällä hetkellä takana olevat siirtyvät eteen ja nää tulee sit taakse. ja ne etummaiset menee kai sitten katon päälle  ;D tai sit takaluukkuun kiinni.. voisi olla kans aika hauskannäköinen.

 

peiton maski ei oo edenny. täytyy varmaan sitäkin jatkaa jossain vaiheessa. mut avaimen on saanut tehtyä.. suutari jyrsi aihion, minä laitoin kasaan ja ainakin tähän asti on toiminut. suosittelen.. tällä erottuu rover kuskeista.  8)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 kuukautta myöhemmin...
tän minin kans on ollu viime aikoina aika hiljaista.. auto vaan seissyt jo pari kuukautta. yhden keskiön oon jaksanut kääntää. aloin vaa miettimään, et ehkä ensin pitäis hommata ne säätötolpat ennen kuin alkaa mitään liimailemaan yheen. ajatus jostain spacerista navan ja pellin välissä ei oikein houkuttele. vmaxxit ovat tällä hetkellä vaihtoehto numero 1, lähinnä hinnan ja sen säätövaran vuoksi..

pudottaa joutuu nimittäin varmaan aika reippaasti et saa 15" venykumit piiloon. noo en tiiä, ei oo jaksanu käydä mittailemassa, mut olettaisin näin. 

 

siitä isosta soittimesta sen verran, et sain nopeuden(km/h) toimimaan, se ottaa sen gepsusta.. positiivinen yllätys. nyt tulee olemaan sitten kaksi nopeusmittaria keskellä. näkyy paremmin taakse. :))

mut kun yhden saa toimimaan nii toinen menee rikki, volumen halpis säätöpotikka alkanu temppuilemaan. volumea kun kääntää kovemmalle nii meneeki päinvastoin. mut sen äänen saa kyl näytön kautta säädettyä tai kaukosäätimellä. 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Tollaset olis myynnissä Facessa yhdessä ryhmässä:

Meister R Coilovers (4 months old) 
£650 ono
Located Westfield EastSussex

Hinnasta en osaa sanoa onko halvat vai ei mutta kuvien mukaan ainakin uutta vastaavat.

 

Link to comment
Share on other sites

Tollaset olis myynnissä Facessa yhdessä ryhmässä:

Meister R Coilovers (4 months old) 

£650 ono

Located Westfield EastSussex

 

Hinnasta en osaa sanoa onko halvat vai ei mutta kuvien mukaan ainakin uutta vastaavat.

 

 

Noi on uutena £799 (josta saa 10% minitorque.comin foorumialennuksen). Noissahan tulee mukana camber-säädöllä varustetut ylätuet, ja iskareissa on jäykkyyssäätö, pitäs olla ihan pätevät. Mutta jos auto on tarkoitus saada tonttiin, niin noilla se ei onnistu... vakiokokoisella renkaalla saa juuri ja juuri lokasuojan renkaan tasolle.

Link to comment
Share on other sites

Johnny, mulla tulee elokuun lopussa myyntiin BC Racing BR alustasarja, 1.5 vuotta vanha,takuuta jäljellä n.puoli vuotta. Sarjalla ajettu n.6-7 tkm( tänä kesänä 1500km! ), ei ikinä talvi -tai ratakäytössä. Kitissä 7 kg etujouset ja 5 kg takajouset, etupäässä pillowball yläpää säätettävillä cambereilla .Mukaan uusia suojakumeja,klikkerisäädöt jatkopaloilla ja säätöavaimet. Ja jos oikein ymmärsin että Mini pitää saada tonttiin ,niin tällä sarjalla se onnistuu jos jollain!!! Mulla auto orggis sport-alustan korkeudessa, mutta esim ameeriikan voorumilta( NAM) löytyy kuvia tosi tonttiin vedetyistä kopeista...Joo sarja on R56 mutta ymmärtääkseni ovat lähes suoraan toisilleen käypiä? Syynä myyntiin on Vaimon "lievä kritiikki" alustan jäykkyyteen....No itseäni ei juuri häiritse,hieman äänekäs,muttä osa melusta tulee jäykistä powerflexeistä,takatukivarsista yms. Alusta on tosiaan kiinni n.elokuun loppuun eli koeajettavissa tarpeen mukaan . Miinuksena näissä BC Racingeissä on tosiaan se kirjava katsastushyväksyntä,maahantuoja ja Trafi taitaa kinastella jonkin asteisessa oikeudessa ko. asiasta mutta minä en katsastanut alustaa vaikka olen kuullu tapauksista missä leima on herunut...Mutta virallisesti" EI tieliikennekelpoinen". Hintaa sarjalla on 400 euroa, uusi taitaa olla ovh.929 euroa... Off topicina.....Olisko pitänyt laittaa "myytävänä"-palstalle.....Jos kiinnostaa, ota vaikka yhteyttä privalla.

post-992-0-60324300-1438246582_thumb.jpg

post-992-0-31359500-1438246683_thumb.jpg

post-992-0-94415500-1438246744_thumb.jpg

post-992-0-69936600-1438246800_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Joo sarja on R56 mutta ymmärtääkseni ovat lähes suoraan toisilleen käypiä?

 

Lähes... edessä ylätuki on eri mallinen, ei osu pultinreiät kohdalleen. Iskarin tod.näk. saa vakio ylätukeen kiinni, mutta camberia ei tietty pääse sit enää säätämään Takaiskarin alapään kiinnitys on hieman erilainen, R56:n iskareissa on kartio ja tukivarressa vastaava kolo, R53:ssa tasaiset pinnat... ilmeisesti hiomalla/leikkaamalla sen kartion iskarista sen kuitenkin saa sopimaan R53:een.

Link to comment
Share on other sites

Joo,tuon takaiskarin alakiinnityksen eroavaisuudesta olin lukenut,etupäästä en tiedä mitään.Pystyykö etupäässä muokkaamaan esim yläpään reijät uudeen paikkaan yms? Varmaan netin syövereistä löytyy kikkoja...Ja ainakin Mamasan myy BC:n varaosia, jos ei muuten onnistu kikkailu,ostaa uudet R53 BC yläpäät,säädöillä tai ilman.Laitan hieman myöhemmin alustasarjan myynti-osion puolelle....

Link to comment
Share on other sites

kiitti tarjouksesta holkki, varmaan ihan hyvä setti ja toi yläsäätö olis tietty kiva lisä.. mut noi kaikki "pienet" muutokset ym epätietoisuudet syö vähän intoa pois tosta sarjasta.

 

mut siis jos iigori oikein ymmärsin nii takaiskarin alapään holkki on väärän muotoinen?  kartion sijasta, päiden pitäisi olla suorat? kuvassa näyttävät kyllä suorilta. ja sit edessä yläpään pultit ei natsaa reikien kanssa. niille tuskin on mitään tehtävissä.. onkohan lautaset minkä hintaiset?? pitää ehkä yrittää netistä viel etsiskellä, et mitä kaikkea siinä joutuu tekemään et saa ne ylipäätään kiinni. 

Link to comment
Share on other sites

Johnny,kurkkasin Mamasanin sivuilta,jotta uudet BC:n kumi yläpäät oli 75 euroa/pari ja säädettävät camber yläpäät on 150 euroa/pari. Soittelemalla tai taidat asua samassa kylässä,kysymällä selviää varmasti saatavuus ja päivän hinta......Takaiskareiden alapää pitäis olla helppo pala, kartiot pois vaikka rälläkällä, keskittää R56 :ssa iskarin alapään tukivarteen.Maailmalla myynnissä sovituspaloja,joilla tarvikeiskareita saa R56 tukivarteen. No ,kelaile mikä kannattaa ja laita privaa jos jokin vaivaa....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

jepjep.. kiitti holkki infosta. ite oon tosi laiska selvittelee tämmösii asioita.. mut noille voisi pirauttaa, kysäistä vaik samalla josko alusta olisi saatu niitten lupien puolesta kuntoon. auton allekki olis kiva vilkaista ja tutkia hieman niitä kiinnityskohtia. pitäis vaa saada se ensin takas liikenteeseen.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 viikkoa myöhemmin...

nonii nyt on mini taas takas liikenteessä. joutui ottaa nastat pois ja laittamaan jotain kesäisempää tilalle. tuusulasta sattui löytymään 40llä linglong renkaita.. koko 175/60. näillä renkailla vanteen reuna sojottaa nyt liikaa. 195/50 näytti paremmalta, mut siinä taas ei venymistä juuri ollutkaan.  ehkä nyt kun tekee ne leveämmät pellit, nii niihin sitte 185/50. ?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...