Jump to content

avomini remmillä


jn

Recommended Posts

Ei tarvii papereita ku hakee sen aidon ja alkuperäisen.. ;) :o ;) ::)

 

No joo onhan noita itsetehtyjä avoja täällä useampikin ja jokunen tosi hieno toteutuskin on olemassa.

Se on Timppa katsojan silmissä se ulkonäön määritelmä!!! :o ;D

 

No joo on se kyllä käsittämätön vekotin se Vikun peli!! Harva edes älyää mitä ihmeellistä siinä on kun olen se kuvia tässä näytellyt ihmisille, pitää oikein näyttää se kummastuksen kohta ja kertoa miten se on tehty.

 

Eipä kai siinä paljon muuta kun se pääkaari ja sivuhelmojen vahvistukset ym. pientä vahvistusta....  :o

 

Toi Roverin tehtaan tekämä poikkeaa jo TODELLA PALJON ns. normi Ministä. On tässä tullut tehtyä jonkinlaista vertailua koti pihalla....

Link to comment
Share on other sites

Skannailetko paperit ja laita s.postilla mulle teemu.nieminen87@jippii.fi...kiinnostais vaan katella et millasilla muutoksilla niitä on läpi saatu ja onko hankalaakin sellasta väsätä :)onko muilla kokemusta tollasesta rojektista?

 

Voisin illalla kaivaa paperit jemmoista , ja pidetäänhän jonkinasteinen copyrightti mulla  8-).

Ainakin 90-luvulla piti myös kanta-autokatsastus tehdä ennenkuin ryhty pilkkomaan.

 

Siihen hankaluuten voin vain sanoa että kaikki on niin suhteellista...

Link to comment
Share on other sites

Kanta-autokatsastus on historiaa. Kukin lupahakemus käsitellään itsenäisesti eikä aikaisemmin myönnetyllä luvalla ole mitään virkaa. (No korkeintaan ehkä näkee miten edellinen on laadittu.) Tai niin kuin AKE:n herra kerran sanoi: jos virhe on kerran tehty (=lupa myönnetty) ei sitä välttämättä tehdä toista kertaa... ;D ;D

Link to comment
Share on other sites

Joskus olen kuullut huhuja, ettei Aken heput oikein tykkää jos vertaa johonkin vanhempaan tapaukseen, jokainen hakemus on kuitenkin tapauskohtainen.

Vikun avo on kyllä Suomen hienoin, ja hakkaa mennen tullen tehdas tekoiset vai mitä?  :D  )   mutta sitä työtä ja taitoa jota sen korin vääntäminen vaati ei ihan joka minististä löydy!!

 

Ei ne Aken herrat enään joka mummo ankka autoon KASIN lupia myönnä... mutta ehkäpä miniin.... ;D ;D

Link to comment
Share on other sites

Poijaat poijaat taas rupeaa tämä tarina röntyilemään pahasti!! ;)

 

joo eipäs sotketa enempää tätä topikkia muulla kuin aiheeseen sopivalla projekti jutustelulla yms. joitain saattaa rojektit jopa kiinnostaa.

 

Jatketaan vaikka tuolla hiekkalaatikolla sinne saa avautua jos mieli tekee...

 

:)

EDIT:

Käytin suurensuurta moderaattorin valtikkaa ja siivosin provoilut ja turhakkeet pois. jatketaas sitten ahdettua avominiä..

Link to comment
Share on other sites

Pieni väittely tylsän työpäivän lomassa vaan piristää aina kummasti ;D

Kun saa sopivan aloittajan vastapeluriksi 8-)

Jatketaanpa sitten taas rojekteilla ;)

Forssan suunnalla tunnettu Miniclubin perustajajäsen toi joskus taannoin valmiin tehdastekoisen muutossarjan avoMinille. Se projekti taisi mennä keskeneräisenä jollekin toiselle?

Mikähän sen kohtalo mahtoi olla??

Link to comment
Share on other sites

  • 5 kuukautta myöhemmin...

Lahden Classic tapaamisessa juttelin kaverin veljen kanssa, joka osti avo-Minini aikoinaan. Oli hakenut uudet luvat ja saanut. (Aikoinaan Mengers oli tyypittänyt auton Saksassa ja sain niillä luvilla viikossa hyväksynnän).

Toivottavasti Mini ilmestyy liikenteeseen, ainakin komiat 13" vanteet meni sinne !

Miksikö projekti jäi kesken? Tuli Moke tarjolle ja se oli pakko saada. Rahaa sai avoprojektista ;)

Eli tälläinen tarina.

Link to comment
Share on other sites

Hyvä jos luvat irtoo helpommin tänä päivänä kuin -90...vai oliko se -80 ; ) .

Silloin ku mä junailin avominiä niin saksassa hyväksytyt avominit oli kokeiltu ja ei riittäny...joten rakensin poikkeusluvalla oman avominin...

Inssit akella sano mun laskelmille että "tee riittävän vahva niin eiköhän onnistu".

Ja minähän tein ....ja oon kokeillut sekä painavaa etupäätä ja tonnisesta KONE...mut eiköhän tää nykyinen eka ahdettu tekele olis se pahin...ja onkin aika paha kadulla...punaraja ennen 7.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Ei näytä ihan äsken tänne tulleen viestiä, mutta aihe osui niin sopivasti että pakko tänne jatkaa... Sain vihdoinki omat tilat puuhastella ja tekis mieli vihdoin toteuttaa haave avoministä. Ostin ekan Minin ihan sitä varten, mutta tilat meni alta ja projekti jäi kesken. Ollu siitä lähtien osat laatikoissa ja Minissä kattopaikallaan mummolassa lämpimässä mutta ahtaassa tallissa. Sitte tuli ostattua toinen Mini ja se vieny kaiken ajan. Mutta nyt olis aikaa palata puuhasteleen myös ekan Minin kanssa. Vieläkö löytyisi ne muutospaperit jostakin arkistosta niin pääsis tutustuun aiheeseen vähän tarkemmin, josko sitä kokeileis saada luvat muutokseen. ( jos raaskii ennää leikata kattoa pois :) ) Jos kokemuksia avominin tekemisestä löytyy niin ilomielin ottasin vinkkejä vastaan. Jos lappuset löytyy niin voipi lähetellä mailitse samuli.hyvakko@suomi24.fi

Link to comment
Share on other sites

Oliskohan Temezki selvitelly nykyistä pykäläviidakkoo ? Minä ainakin luulen että mun papereista ei oo hyötyy. Miniä joutuu pilkkoo aika reilusti jotta mun lupien vahvistukset saa siististi piiloon alkuperäiseen rakenteeseen.

Kysyppä ensin katsastusmieheltä että pitääkö nykyään laikka-avo olla kopio...tehdas-avosta ;) , koska katsastusmiehen hyväksytty muutos voi mennä nenilleen ku Trafin inssit huomaa jotain väärää.

 

Ja tietenkin skannaan sulle lupapaperit jos projekti jää niitten varaan.

Link to comment
Share on other sites

AKE ja TRAFI on korostaneet monessa yhteydessä että tapaukset käsitellään yksilöinä eikä mitään "sarjatuotanto" lupaa ole olemassa. Tai niin kuin mulle joskus sanottiin että "jos on kerran virhe tehty niin ei välttämättä tehdä uudelleen".

 

Hyvällä tuurilla he hyväksyvät tehtaan avon tuotantomalliksi mutta en omiin kokemuksiin perustuen välttämättä luottaisi siihenkään. Heillä kun on ammattitaitoa (?) jyrätä jopa tehtaan lausuntojen yli. Ainakin vaativat seikkaperäistä selvitystä vahvistuksista jos tehdas avo sattuisi kelpaamaan.

 

Sitten kannattaa muistaa että edellisen lain aikana myönnetyt luvat on kelvottomat. Lähinnä niistä voi ottaa mallia miten asiat on esitetty.

Link to comment
Share on other sites

Avomallit ovat usein eri mallisarjaa kuin kovakattoiset, jota todennäköisesti Trafi käyttää perusteena että Ministä ei voi tehdä tehdasavoa vastaavaa. Mutta turvakaaren lisäämällä asia saattaakin onnistua. Jokainen yksittäishyväksyntä/lupa on tosiaan yksittäinen, ei takeita että saa toisen vastaavan tehdä.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...
  • 1 kuukausi myöhemmin...
  • 1 year later...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...