Jump to content

Re: Mini bongauksia (rekkareita)


Heppu

Recommended Posts

Bongasin tänään MINI CLUBMANeja, MINI COOPER S:n ja MINI COOPER S WORKS GP:n JOIN THE CLUBMAN -tilaisuudessa. Kotimatkalla lisäksi minulle hieman harvinaisempi näky, eli vanhan mallinen Mini (eipä montaa tänä vuonna ole MCFF:n miittien lisäksi tullut bongattua - olen ajellut väärillä alueilla) valkealla katolla ajoi Tuusulanvälää ja ajoin oikealle puolelle vierelle, kun ajoin Kehä I:lle kääntyvään kaistaan. Laitan kohta kuvat tuosta CLUBMAN -tilaisuudesta sivulleni.

 

Kuvat

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...
  • 2 viikkoa myöhemmin...

Pari ässää bongattu tänään Turun suunnalla. Vihreä ässä valkoisin s-spoke vantein ja bonnet-raitoineen oli parkissa Turun keskustassa, Hämeenkadun varressa.

 

Toinen havainto olikin Naantalin S-Marketin pihalta, tässä tapauksessa uutta mallia oleva sininen ässä kattoluukulla ja myöskin valkoisilla konepeltiraidoilla. Piti siinä sitten oma Cooper pistää viereen uutta mallia ihailemaan.  8-)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...
  • 4 viikkoa myöhemmin...
Bongattu ilmeisesti jiikoon mini Teboilin etulehtisen kannesta :) Saakohan siitä bonusta tossa kilpailussa jos arvaa omistajankin oikein  ;D

 

Helmikuun etuvilkku (pdf)

Oho! Oon 10 kuvaa tähän mennessä myynyt kuvapalvelun kautta ja nyt selvisi ensimmäisen kerran joku kuvien ostajista. Hieman on rajattu kuvaa eri tavalla kuin alkuperäinen (ei olisi sopinutkaan tuollaiseen prosyyriin). Kiitos linkistä. Pistän talteen.
Link to comment
Share on other sites

Bongattu Mini ONE eilisessä Peurunkarallissa ...  [smiley=thumbsup.gif]
Tuossa on oikeaa rallilookkia 50x enemmän kuin ylileveillä ja matalaprofiilisilla renkailla varustetuissa katupeleissä. Kyllä varmasti myös lähtee PIKKUISEN toisella tavalla lumisella&jäisellä tiellä kuin 50-100 hp tehokkaammat katupelit... Antaisin... hanaa. :P
Link to comment
Share on other sites

  • 2 kuukautta myöhemmin...
Törmäillään ihmeessä  :) Ensimmäinen mini mulle ja varmasti minin  ensimmäinen talvi, ainakin näin vähällä lumella ollut aivan moitteeton talviauto.
Missäpäin Minisi sijaitsee? Itse asustelen Espoossa ja muutaman kerran vuoteen käyn sukuloimassa Siilinjärvellä & autoa huollattamassa Kuopiossa. Helsingin kokoontumisissa en ole pahemmin käynyt, kun ainakin aiemmin sattui käytännössä työajan päälle tai sitten sopivasti ruuhka-aikaan, jolloin pitää olla todella hyvä syy ajaa Helsinkiin... Toisen (edesmenneen) foorumin (omorf) kokoontumisia oli autonäyttelyiden yhteydessä - niissä kävin.
Link to comment
Share on other sites

Jiikoo bongattu tänään vähän ennen ysiä vantaan motonetin kohdilla...Veti kehä 3:sta itäänpäin varmaan kahtasataa kun ei kerenny morjestaa vanhaa miniä.  :)
Olin menossa Järvenpäähän. Sokeus on vaivannut, koska en nähnyt sinua. Jaa-a, ties vaikka Minejä tulis useamminkin vastaan, mutta keskityn sitten ajoon vaan turhan tarkaan. Vauhtia oli kylläkin vain vajaat puolet tuosta kahdesta sadasta. Ajan 80-rajoituksella tavallisesti semmoset 100-110 mittarissa eli 90-100 todellista. 100-rajotuksella vauhti ei tuosta enää yleensä nouse kuin nimeksi ja 120-rajoituksella mennään jo alinopeudella. Ei sitä muuten pieniin kulutuslukemiin pääse - 120 todellinen nopeus tuottaa ison lisäyksen kulutukseen (ja moottorin kuormitukseen?).

 

Varmaan näit, miten "puhdas" autoni oli ;D Järvenpäästä palattuani kävin shampoot ostamassa, joten nyt saatan auton pestä minä tahansa päivänä.

 

Edit: Haukottelin kyllä koko matkan, joten ei siinä unenpöpperöisenä ehtinyt keskittymään muuhun kuin auton tiellä pitämiseen... :-[

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Sunnuntaina illansuussa Lahdessa tuli bongattua kaksi classic Miniä Hämeenlinnantiellä liikenteen seassa. Punainen ajeli omin voimin ja sininen 'ralli-malli' - oli trailerilla Volvon perässä.

 

Arvatenkin Classic Motorshowsta tulossa, johon olisi ollut hieno itsekin ehtiä.

Link to comment
Share on other sites

Em. motorshow:n satoa löytyy:

http://www.mini2-finn.com/gallery/motorshow_08

 

Hyviä kuvia, paljon oli porukkaa näemmä liikkeellä. Lahti nyt on otollinen paikka järjestää tuollaisia tapahtumia, oma classic-kulttuuri taitaa voida hyvin.

 

Ja siinä bongatulla trailerilla saattoi hyvinkin olla juuri tuo kuvaamasi sininen rallityylin mini. Onkohan se ihan historic-luokassa kisapelinä?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...
Törmäillään ihmeessä  :) Ensimmäinen mini mulle ja varmasti minin  ensimmäinen talvi, ainakin näin vähällä lumella ollut aivan moitteeton talviauto.
Olet sitten oppinut ajamaan taloudellisesti selvästi minua nopeammin. Viimeinen lähes 1000km on mennyt sulla 5 l/100km. Itse olen päässyt uollaiseen kulutukseen vain yksittäisen tankillisen matkalla ja 1000 km ja hieman pidempiäkin matkoja on mennyt joskus jopa hieman alle 6 l/100km. Mutta vain hieman. Mun Mini kuluttaa jotain 5,5 vaihtelevassa (=mäkisessä) maastossa ajetussa matka-ajossa, kun ajaa max 90 km/h (eli mittarissa max alle 100). Niin hiljaa tulee ajettua matka-ajoa seuraavan kerran Norjassa... 5 l/alle pitäisi ajaa matka-ajoa 60 vauhdilla - mikä olisi ainakin suoralla tiellä aivan karmeaa kidutusta :-X Mutta jotain Bodomin ympäriajoa ja Porkkalan pätkää toki vois tahkota vaikka aamusta iltaan... ;D

 

Jos ottais katalysaattorin poijes, niin silloin sais sen puoli litraa kulutusta putoamaan. Hmm, liekö yleistäkin tuo katin poisto? Monethan valittaa bensan hinnasta.

Link to comment
Share on other sites

Eilen sain omaan miniin kaiken pakertamisen jälkeen kilvet, ja eka yrittämällä  :). Ainoat huomautettavat olivat 10v. vanha wunderpaumi ja kytkinpolkimesta puuttuva kumi.

Tuollaisen voi nyt sit bongata maantiellä liikkuessaan.

 

http://www.aijaa.com/v.php?i=2184551.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=2184556.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=2184560.jpg

 

Ja kiitos kaikille neuvojille täällä foorumilla.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Tänä aamuna klo 7 aikaan bongasin Pyylammen ja Räisälän liikennepylpyrän lähellä tuoreen Minin väliaikainen tarra-rekkari ikkunassa ja raidat konepellissä. Auton värikin oli aika hyvä ;) Onnea autovalinnalle. Nythän siilinjärveläisillä on sitten ainakin 2 Miniä, joten paikkakunnalle saattaa olla kysyntää Mini-osaamiseen. Ainakin mun peliin tarttee vuoden-parin kuluessa tehdä pientä peltikorjausta ja parin vuoden kuluttua pitänee maalata koko ruosteläjä uusiksi ja jousituskin ois kiva jossain välissä uusia (moulton smootharide kiinnostanut kokoajan - ylipäätään säädettävä maavara). Perushuollot oon teettänyt Kuopion amiskalla, mutta peltihommia & maalauksia voi olla vaikea saada sujumaan riittävän nopsaan. Ja tuo alustaremppa ois sitten taas "open" hommia, joten ei ehkä suostu tekeen, koska on sinällään turha...

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...