Jump to content

Juge

Jäsenet
  • Viestit

    383
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

  • Days Won

    12

Reputation Activity

  1. Like
    Juge got a reaction from karvalakki in Mini R60 Countryman S 4wd automaatti jarrulevyt   
    Ei ollut. Kahdesta vaihtoehdosta isompi meni tähän Cooper S:ään.
  2. Like
    Juge got a reaction from karvalakki in Mini R60 Countryman S 4wd automaatti jarrulevyt   
    Kiitos, tuo oli hyvä sivusto, piti laittaa suosikkeihin samantien. Selvisi heti oikea levyn korkeus.
  3. Like
    Juge got a reaction from FD100L in MCS Clubman r55 vm. -07 varapyörä?   
    Ite hommasin aikoinaan R55 S:ään Rellun 16" peltivanteen johon laitettiin vararenkaaksi sopiva kummi päälle. Tämä peltivanne meni S:än etujarrujen päälle.
    Kun R55 S vaihdettiin R60:iin, naapurin autopurkamo osti sen multa pois.
  4. Like
    Juge got a reaction from Igor in MCS Clubman r55 vm. -07 varapyörä?   
    Ite hommasin aikoinaan R55 S:ään Rellun 16" peltivanteen johon laitettiin vararenkaaksi sopiva kummi päälle. Tämä peltivanne meni S:än etujarrujen päälle.
    Kun R55 S vaihdettiin R60:iin, naapurin autopurkamo osti sen multa pois.
  5. Like
    Juge got a reaction from Igor in Vikakoodinlukijoista   
    Miettimisen jälkeen päädyin hankkimaan tämmösen:
    http://www.motonet.fi/fi/tuote/7000795/OBD4-BMW-koodin-lukija
    Paketissa luki myös Minit alkaen vm 2000 ->. Päädyin erilliseen laitteeseen koska nykyisen toisen käyttöauton, V50 Volvon kanssa mulla on ollut Ali:sta tilattu VIDA. VIDA joka on erillinen laite joka kytketään usb kaapelilla tietokoneeseen ja auton obd pistokkeeseen ja asennetaan VIDA koneelle. Vaikka lukeekin koko kotteron niin tuon toiminta on - suhteellisen epävarmaa. Ekan VIDAn ostin noin kaksi vuotta sitten joka hajosi aika tarkalleen ottaen vuosi sitten: punainen valo palaa ja laite ei tunnistu tietokoneessa. Ostin toisen uuden samanlaisen ja sitä olen käyttänyt viimeksi tänään kaverin Volvoon ja ahaa, enpä pääse edes kirjautumaan VIDAan ja jossain vaiheessa heitti Windowskin että usb laite on vikasietotilassa - joka luojan kiitos korjaantui uudelleenkäynnistyksellä. Ja ennen Joulua käytin ihan kuriispäätä tuota VIDAa ja silloin se toimi.
    Tuo bemarin koodinlukija luki Minin ja ainakin useamman boksin kuin vain moottorinohjausyksikön. Koitan kattoa ja testailla ja kerron testikokemukset kun niitä aikaamyöten kertyy.
    Ja jos Pohjanmaan suunnalla on Ministejä jotka kaipailevat koodien lukua niin voidaan testata lukasta tuolla laitteella koodit niin nähdään miten pelaa.
  6. Like
    Juge got a reaction from Mini1380 in Myydään MCS:ään sopiva "vararengas"   
    Hei!
    Anteeksi kun kesti vastaus. Sen verran tullut myyntävänä ilmoituksia tänne palstalle että en ole huomannut ollenkaan että tuotteesta on tullut kyselyä.
    Varmistan asian, se vaatii paketin avaamisen. Ex-Clubmanissa oli kirkas ja se on rekisterinumerolla / runkonumerolla tilattu että uskon että se on kirkas. Otan siitä vaikka kuvan ja laitan tänne.
    Nopeiten kyselyihin saa vastauksen tekstarilla.
     
  7. Like
    Juge got a reaction from Igor in Miten Countryman nostetaan?   
    Siitä renkaiden ihan välittömässä läheisyydessä on tunkalle paikat. Ne on yleensä kerrottu myös ohjekirjassa. Ihan tavallisella, noin parin kymmenen euron tunkalla on pärjännyt. Tosin, kun noita hommia tekee vähänkin useammin niin olisi varmaan hyvä satsata noin satasen hallitunkkaan jolloin ite tunkan laatu on vähän toista luokkaa kuin noissa parin kympin tunkissa.
    Ite oon ainakin niistä aina nostellut eikä ikään ole ollut ongelmia.
    Toinen vaihtoehto on ajaa Countrymani ristiriipuntaan tarpeeksi ison ojan päälle...:

  8. Like
    Juge got a reaction from Ministi-rouva in Miten Countryman nostetaan?   
    Siitä renkaiden ihan välittömässä läheisyydessä on tunkalle paikat. Ne on yleensä kerrottu myös ohjekirjassa. Ihan tavallisella, noin parin kymmenen euron tunkalla on pärjännyt. Tosin, kun noita hommia tekee vähänkin useammin niin olisi varmaan hyvä satsata noin satasen hallitunkkaan jolloin ite tunkan laatu on vähän toista luokkaa kuin noissa parin kympin tunkissa.
    Ite oon ainakin niistä aina nostellut eikä ikään ole ollut ongelmia.
    Toinen vaihtoehto on ajaa Countrymani ristiriipuntaan tarpeeksi ison ojan päälle...:

  9. Like
    Juge got a reaction from pitpete in Mini Cooper S uuden mallinen imusarja   
    Pitpete:
    joo on tiivisteet mukana.
  10. Like
    Juge got a reaction from holkki in Mini Cooper S Clubman R55 jakoketju kiristin ongelma   
    Perkl... pitikin mennä kertomaan ettei ole ollut kiristimessä ongelmia... Viikolla alkoi rallattelemaan siihen malliin että kiristin pitää uusia, rpm välillä 1800 - 2200  kylmänä ja lakkaa kun kone on 45 asteinen.
     
    Tilasin uuden kiristimen Tampereen Autokeskuksesta. Hinta karvan alle 60 euroa tällä numerolla: 11 31 7 597 895. + lähes 30e postikuluja sisältäen jonkun noudon...! Reklamoin postikuluista, siihen ootellaan vastausta...
     
    Isoimmat erot:
    - uusi oli 87mm pitkä, vanha 92mm
    - uudessa öljyreijät isommat eri kohdassa kuin vanhassa
    - uudessa sen verran jäykempi jousi ettei sormivoimalla sanut puristettua lyhyemmäksi, vanhan sai puristettua sormivoimalla
    - kantapää vanhassa sileä, uudessa syvä kolo keskellä
    - made in Germany kumpikin... että se saksalaisesta tehokkuudesta...
     
    Homma otti aikaa reippaan tunnin kun imupuolen letkujen ja haarapalojen irrottelussa meni oma aikansa. Itse irrotus ja vaihto oli helppo homma, räikällä ja 27mm hylsyllä. Uuteen laitoin kierteisiin ruuvilukitinta ettei pääsisi itsestään löystymään, ja laitoin varooksi kultaisella permanent marker -tussilla merkin että saa seurattua ettei se ala itsestään aukenemaan.
     
    Tässä kuvia:
     
    Uuden mitta:

     
    Vanhan mitta:

     
    Öljyreikien erot:

     
    Uusi vs. vanha:

     
     
     
    Räikällä ja hylsyllä vedin sen niin lujaan kiinni mitä itse räikällä sain, jotta on varmaan kireämmässä kuin 65Nm...
     
    En kyllä osaa arvoida käsituntumaa että paljonko 65Nm on, joku joskus sanoi että 200Nm = 20Kg yhden metrin varren päässä. En tiedä pitääkö paikkansa...?
  11. Like
    Juge got a reaction from Igor in bensamittari valehtelee   
    Heps!
    Kas tässä, omakohtainen kokemukseni:
    https://www.mcff.net/forum/topic/6333-mcs-clubman-r56-ei-k%C3%A4ynnisty/?hl=k%C3%A4ynnisty
     
    Mutta eka sun varmaan kannattaa selvittää sen Hidden Menun kautta, kumpi sensori on oikeasti jumissa. Tosin, ei tuo vaikea homma ole avata kummankin tankin sensoria - olettaen että tietää suurinpiirtein mitä tekee. Ja että tankki ei ole täynnä bensaa. Vaikein ja lujin homma irrottaa ne jenka/kierre muovit jotka pitää noita pumppuja tankissa sisällä. Siihen tarvitset hyvän vasaran ja vielä paremman ison talttapäisen ruuvarin / oman erikoistyökalun että saat ne siististi aukeamaan. Kun ne pitää olla aika lujassa niin kierteiden ehjänä pysyminen on tärkeää.
     
    Meillä oli syypäänä oikeanpuoleisen tankin koho, joka roikkui vain johdon varassa. Se kiinni niin toimi - kunnes pääsi irti uudelleen siis noista alkuperäisistä kiinnikkeistään. Toisella kerralla laitoin pienillä nippusiteillä kohon kiinni ja nyt on toistaiseksi pysynyt kiinni (koputan puuta... ::) ). Nippusiteiden sijoittelussa piti olla tarkkana, ettet jumittanut niillä sitä kohon rautaa.
     
    Niin ja sitten tietysti tarkkana myös sen kanssa ettet vääntänyt kohon rautaa kun irrotit sitä siirtopumppua tankista.
     
    PS: Siirtopumppua en koskaan ottanut kokonaan tankista pois, vaan vain sen verran että sain homman tehtyä.
     
    Edit:
    Tässä pikaohje miten pääset hiddenmenuun:
    Laske runkonumeron viisi viimeistä yhteen, se on lukituksen avauskoodi. Paina ja pidä tripin nollausnappia pohjassa niin kauan että ruutuun tulee vain numeronumero.numeronumero  Menee muistaakseni hyvä ettei 20 sekuntia.
     
    Painele tripin nollausnappia niin että vasempaan numeronumero. -kenttään tulee 19, vapauta ja odota. Lock ON teksti tulee näyttöön. Painele runkonumerosi tulos painamalla tripin nollausnappia ja kun saat oikean luvun kohdalle, pida tripin nollausnappia pohjassa niin kauan että palaat edelliseen "valikkoon". Sitten painelet taas tripin nollausnappia niin monta kertaa että vasempaan numeronumero. -kenttään tulee 06. Odota. Aukee "Alavalikko". Ja tadaa, olet bensamittarivalikossa. Painelemalla tripin nollausnappia saat valittua näyttöön joko Ohmit (ohmit vasemmalla, ohmit oikealla), litrat vasemmalla ja oikealla ja niiden summan ja viimeisenä litrat, jotka "palkki"bensamittari näyttää nopeusmittarin puolella.
     
    Hidden menusta ei pääse pois muuten kun sammuttamalla auto ja ottamalla avainpoletti pois että virta katkeaa.
  12. Like
    Juge got a reaction from Igor in R55/56 ostajan opas ja tunnetut viat   
    Meillä ollut Clubman S nyt reippaan kahden vuoden ajan, ja ajettu nyt vähän vajaa 80tkm, meidän aikana ajettu karkeasti 30tkm. Tässä meidän kokemukset:
     
    Tuo jäätävä imusarjajuttu on nykyään halpa korjata, kun imusarjan hinta suorastaan romahtanut, https://www.mcff.net/forum/topic/5870-mini-cooper-s-uuden-mallinen-imusarja/. Ja kun tuon vaihtaa niin ei ole ongelmia jäätämisen kanssa, kokemuksesta puhun.
     
    Tuulilasin halkeamisjuttu on totta, joten kannattaa ottaa tuulilasivakuutus. Ja jos kiven iskeymä tuulilasiin tulee, niin välittömästi paikkaukseen ettei lähde halkeamaan. Tuohonkin kyllä pystyy itse vaikuttamaan, jättämällä reilun välin edellämenevään.
     
    Jakoketjuongelma on kaikissa PSA autoissa jossa tämä sama kone on, ja yksi paikka jota kannattaa seurata on itse kiristin ettei se pääse löystymään. Meillä syystä tai toisesta se oli päässyt itsestään löystymään. Tuohon saattaa vaikuttaa se, että koneen öljymäärän päästää minimiin tai jopa alle. Mutta tuo kannattaa varmistaa, että vähintäänkin se kiristin on uusin mahdollinen versio. Meillä on kerran vaihdettu ketju (meni myyjäliikkeen piikkiin), ja edellinen omistaja oli vaihtanut tuon kiristimen.
     
    Jutut turbosta ja auton polttamisesta kusipoikaa täyttäessä on ainakin R55 / R56 Coopereissa jotain muuta kun totta, koska turbo on syylärin ja moottorin välissä, ja kusipoika ihan konehuoneen vasemmassa reunassa (edestä katottuna oikeassa reunassa) ja aika kaukana ahtimesta. Jos tuosta saa läikytettyä pissapoikanestettä ahtimelle niin aikalailla holon tolon saa kusipoikaa kaataa. Bensapumppujuttuun en ota kantaa.
     
    Tuulilasin pyyhkimien pyyhintään en ota liioin kantaa, en ole ainakaan itse huomannut ongelmia pyyhkimissä. Sitten tietysti pyyhinnässä on aukkoja jos pyyhkijän sulat itsessään on jäässä.
     
    Penkkien nahan kulumista en voi allekirjoittaa. Meillä ei ainakaan ole mitään ihme kulumista havaittu.
     
    Se että ahdin lämmittää paisuntasäiliössä olevaa nestettä ja sitä kautta sitä häviäisi, no jaa-a enpä tiedä... ei meillä ainakaan mitään ihmeellisiä / outoja nesteen kulumisia ole ollut.
     
    Öljytikun surkeaa lukua en voi allekirjoittaa. Jos tikku on "epäselvä", silloin koneessa tuskin on tarpeeksi öljyä. Sen verran tarkkaan seuraan tuota Minin öljynkulutusta, että kyllä se öljyn oikein näyttää silloin kun koneessa on öljyä.
     
    Vaihteistovikoja ei ole meidän aikana esiintynyt. Öljypohja ja vaihteisto ainakin meidän MCS Clubmanissa on kuiva. Suunnitelmassa on kyllä vaihtaa laatikon öljyt tässä tulevaksi kesäksi. Kytkimen kestävyyteen en vielä ota kantaa, mutta ei se ainakaan vielä luista eikä kaksoismassa vauhtipyörä rallata. Noidenkin kestävyyteen voi itse vaikuttaa, ei luistateta kytkintä turhaan ja ei ajeta isolla vaihteella hitaasti.
     
    Ikkunoiden aukeamis - kiinni menemis -vikoja ei meillä ole ollut. Eikä liioin konepellin ilmanottoaukon sulamisjuttua ole.
     
    Taakse ei ole vaihdettu vielä puslan puslaa meidän aikana.
     
    Varashälyn herkkätoimisuus ongelmia ei ole ollut. Ja jos onkin, niin sisätilantutkan ja kallistustutkan saa pois päältä kun lukittaessa painaa kahdesti lukkonappia peräkanaa jolloin rinkimittarin päällä oleva punainen led vilkkuu parin sekunnin ajan tiheästi.
     
    Jarrujen jäätymisestä ei ole ollut minkään valtakunnan huomiota. Jarrupaloja on vaihdettu kerran joka kulmaan meidän aikana.
     
    Pissapojan säiliön vuotamista en voi allekirjoittaa, enkä säilityspaketin salalokeron räminää. Jotain räminää jostain joskus on kuulunut kojelaudan suunnalta, mutta aika olemattomasti ainakin vielä.
     
    Huoltoilmaisimessa ei ole ollut ongelmia, eikä liioin Mini Boost CD soittimen sourcessa saatika volume säätimien hukkaantumisessa. Eikä vettä ole tullut meidän Clubmanissa peräloosteriin. Xenoneiden säätöjen kanssa ei ole ollut ongelmia.
  13. Like
    Juge got a reaction from husse in Jarrulevyjen ja -palojen vaihto!   
    No olettaisin noin, itse ainakin tein niin että jo oikosulussa olevien johtojen tilalle laitoin sensorit samalla kun vaihdoin palat, ja jarruilmaisimen nollaus meni kertaheitolla läpi.
  14. Like
    Juge got a reaction from husse in Jarrulevyjen ja -palojen vaihto!   
    Ainakin R55:ssa sensori pitää olla oikosulussa että varoitusvalo ei pala, eli ei kannata niks naks poikki vetää.
     
    Takana sensori on apukuskin puolella ja edessä kuskin puolella, ja takana johto menee aika kauas eteenpäin ennenkun tulee liitos vastaan.
     
    Mutta meillä kävi siten tuossa jo jokunen aika sitten, että syystä tai toisesta juuri apukuskin puolella takana palat kuluivat epätasaisesti, joten piti vaihtaa palat päikseen, ja se taas vaati rälläkkää kun R55:ssa noissa paloissa on ne rautaiset "ohjarit" jotka tavallaan määrää meneekö se pala satulassa männän vai liu'un puolelle.
  15. Like
    Juge got a reaction from husse in R55/56 ostajan opas ja tunnetut viat   
    Meillä ollut Clubman S nyt reippaan kahden vuoden ajan, ja ajettu nyt vähän vajaa 80tkm, meidän aikana ajettu karkeasti 30tkm. Tässä meidän kokemukset:
     
    Tuo jäätävä imusarjajuttu on nykyään halpa korjata, kun imusarjan hinta suorastaan romahtanut, https://www.mcff.net/forum/topic/5870-mini-cooper-s-uuden-mallinen-imusarja/. Ja kun tuon vaihtaa niin ei ole ongelmia jäätämisen kanssa, kokemuksesta puhun.
     
    Tuulilasin halkeamisjuttu on totta, joten kannattaa ottaa tuulilasivakuutus. Ja jos kiven iskeymä tuulilasiin tulee, niin välittömästi paikkaukseen ettei lähde halkeamaan. Tuohonkin kyllä pystyy itse vaikuttamaan, jättämällä reilun välin edellämenevään.
     
    Jakoketjuongelma on kaikissa PSA autoissa jossa tämä sama kone on, ja yksi paikka jota kannattaa seurata on itse kiristin ettei se pääse löystymään. Meillä syystä tai toisesta se oli päässyt itsestään löystymään. Tuohon saattaa vaikuttaa se, että koneen öljymäärän päästää minimiin tai jopa alle. Mutta tuo kannattaa varmistaa, että vähintäänkin se kiristin on uusin mahdollinen versio. Meillä on kerran vaihdettu ketju (meni myyjäliikkeen piikkiin), ja edellinen omistaja oli vaihtanut tuon kiristimen.
     
    Jutut turbosta ja auton polttamisesta kusipoikaa täyttäessä on ainakin R55 / R56 Coopereissa jotain muuta kun totta, koska turbo on syylärin ja moottorin välissä, ja kusipoika ihan konehuoneen vasemmassa reunassa (edestä katottuna oikeassa reunassa) ja aika kaukana ahtimesta. Jos tuosta saa läikytettyä pissapoikanestettä ahtimelle niin aikalailla holon tolon saa kusipoikaa kaataa. Bensapumppujuttuun en ota kantaa.
     
    Tuulilasin pyyhkimien pyyhintään en ota liioin kantaa, en ole ainakaan itse huomannut ongelmia pyyhkimissä. Sitten tietysti pyyhinnässä on aukkoja jos pyyhkijän sulat itsessään on jäässä.
     
    Penkkien nahan kulumista en voi allekirjoittaa. Meillä ei ainakaan ole mitään ihme kulumista havaittu.
     
    Se että ahdin lämmittää paisuntasäiliössä olevaa nestettä ja sitä kautta sitä häviäisi, no jaa-a enpä tiedä... ei meillä ainakaan mitään ihmeellisiä / outoja nesteen kulumisia ole ollut.
     
    Öljytikun surkeaa lukua en voi allekirjoittaa. Jos tikku on "epäselvä", silloin koneessa tuskin on tarpeeksi öljyä. Sen verran tarkkaan seuraan tuota Minin öljynkulutusta, että kyllä se öljyn oikein näyttää silloin kun koneessa on öljyä.
     
    Vaihteistovikoja ei ole meidän aikana esiintynyt. Öljypohja ja vaihteisto ainakin meidän MCS Clubmanissa on kuiva. Suunnitelmassa on kyllä vaihtaa laatikon öljyt tässä tulevaksi kesäksi. Kytkimen kestävyyteen en vielä ota kantaa, mutta ei se ainakaan vielä luista eikä kaksoismassa vauhtipyörä rallata. Noidenkin kestävyyteen voi itse vaikuttaa, ei luistateta kytkintä turhaan ja ei ajeta isolla vaihteella hitaasti.
     
    Ikkunoiden aukeamis - kiinni menemis -vikoja ei meillä ole ollut. Eikä liioin konepellin ilmanottoaukon sulamisjuttua ole.
     
    Taakse ei ole vaihdettu vielä puslan puslaa meidän aikana.
     
    Varashälyn herkkätoimisuus ongelmia ei ole ollut. Ja jos onkin, niin sisätilantutkan ja kallistustutkan saa pois päältä kun lukittaessa painaa kahdesti lukkonappia peräkanaa jolloin rinkimittarin päällä oleva punainen led vilkkuu parin sekunnin ajan tiheästi.
     
    Jarrujen jäätymisestä ei ole ollut minkään valtakunnan huomiota. Jarrupaloja on vaihdettu kerran joka kulmaan meidän aikana.
     
    Pissapojan säiliön vuotamista en voi allekirjoittaa, enkä säilityspaketin salalokeron räminää. Jotain räminää jostain joskus on kuulunut kojelaudan suunnalta, mutta aika olemattomasti ainakin vielä.
     
    Huoltoilmaisimessa ei ole ollut ongelmia, eikä liioin Mini Boost CD soittimen sourcessa saatika volume säätimien hukkaantumisessa. Eikä vettä ole tullut meidän Clubmanissa peräloosteriin. Xenoneiden säätöjen kanssa ei ole ollut ongelmia.
  16. Like
    Juge got a reaction from skithund in R55/56 ostajan opas ja tunnetut viat   
    Meillä ollut Clubman S nyt reippaan kahden vuoden ajan, ja ajettu nyt vähän vajaa 80tkm, meidän aikana ajettu karkeasti 30tkm. Tässä meidän kokemukset:
     
    Tuo jäätävä imusarjajuttu on nykyään halpa korjata, kun imusarjan hinta suorastaan romahtanut, https://www.mcff.net/forum/topic/5870-mini-cooper-s-uuden-mallinen-imusarja/. Ja kun tuon vaihtaa niin ei ole ongelmia jäätämisen kanssa, kokemuksesta puhun.
     
    Tuulilasin halkeamisjuttu on totta, joten kannattaa ottaa tuulilasivakuutus. Ja jos kiven iskeymä tuulilasiin tulee, niin välittömästi paikkaukseen ettei lähde halkeamaan. Tuohonkin kyllä pystyy itse vaikuttamaan, jättämällä reilun välin edellämenevään.
     
    Jakoketjuongelma on kaikissa PSA autoissa jossa tämä sama kone on, ja yksi paikka jota kannattaa seurata on itse kiristin ettei se pääse löystymään. Meillä syystä tai toisesta se oli päässyt itsestään löystymään. Tuohon saattaa vaikuttaa se, että koneen öljymäärän päästää minimiin tai jopa alle. Mutta tuo kannattaa varmistaa, että vähintäänkin se kiristin on uusin mahdollinen versio. Meillä on kerran vaihdettu ketju (meni myyjäliikkeen piikkiin), ja edellinen omistaja oli vaihtanut tuon kiristimen.
     
    Jutut turbosta ja auton polttamisesta kusipoikaa täyttäessä on ainakin R55 / R56 Coopereissa jotain muuta kun totta, koska turbo on syylärin ja moottorin välissä, ja kusipoika ihan konehuoneen vasemmassa reunassa (edestä katottuna oikeassa reunassa) ja aika kaukana ahtimesta. Jos tuosta saa läikytettyä pissapoikanestettä ahtimelle niin aikalailla holon tolon saa kusipoikaa kaataa. Bensapumppujuttuun en ota kantaa.
     
    Tuulilasin pyyhkimien pyyhintään en ota liioin kantaa, en ole ainakaan itse huomannut ongelmia pyyhkimissä. Sitten tietysti pyyhinnässä on aukkoja jos pyyhkijän sulat itsessään on jäässä.
     
    Penkkien nahan kulumista en voi allekirjoittaa. Meillä ei ainakaan ole mitään ihme kulumista havaittu.
     
    Se että ahdin lämmittää paisuntasäiliössä olevaa nestettä ja sitä kautta sitä häviäisi, no jaa-a enpä tiedä... ei meillä ainakaan mitään ihmeellisiä / outoja nesteen kulumisia ole ollut.
     
    Öljytikun surkeaa lukua en voi allekirjoittaa. Jos tikku on "epäselvä", silloin koneessa tuskin on tarpeeksi öljyä. Sen verran tarkkaan seuraan tuota Minin öljynkulutusta, että kyllä se öljyn oikein näyttää silloin kun koneessa on öljyä.
     
    Vaihteistovikoja ei ole meidän aikana esiintynyt. Öljypohja ja vaihteisto ainakin meidän MCS Clubmanissa on kuiva. Suunnitelmassa on kyllä vaihtaa laatikon öljyt tässä tulevaksi kesäksi. Kytkimen kestävyyteen en vielä ota kantaa, mutta ei se ainakaan vielä luista eikä kaksoismassa vauhtipyörä rallata. Noidenkin kestävyyteen voi itse vaikuttaa, ei luistateta kytkintä turhaan ja ei ajeta isolla vaihteella hitaasti.
     
    Ikkunoiden aukeamis - kiinni menemis -vikoja ei meillä ole ollut. Eikä liioin konepellin ilmanottoaukon sulamisjuttua ole.
     
    Taakse ei ole vaihdettu vielä puslan puslaa meidän aikana.
     
    Varashälyn herkkätoimisuus ongelmia ei ole ollut. Ja jos onkin, niin sisätilantutkan ja kallistustutkan saa pois päältä kun lukittaessa painaa kahdesti lukkonappia peräkanaa jolloin rinkimittarin päällä oleva punainen led vilkkuu parin sekunnin ajan tiheästi.
     
    Jarrujen jäätymisestä ei ole ollut minkään valtakunnan huomiota. Jarrupaloja on vaihdettu kerran joka kulmaan meidän aikana.
     
    Pissapojan säiliön vuotamista en voi allekirjoittaa, enkä säilityspaketin salalokeron räminää. Jotain räminää jostain joskus on kuulunut kojelaudan suunnalta, mutta aika olemattomasti ainakin vielä.
     
    Huoltoilmaisimessa ei ole ollut ongelmia, eikä liioin Mini Boost CD soittimen sourcessa saatika volume säätimien hukkaantumisessa. Eikä vettä ole tullut meidän Clubmanissa peräloosteriin. Xenoneiden säätöjen kanssa ei ole ollut ongelmia.
  17. Like
    Juge got a reaction from skithund in MCS Clubman R56 ei käynnisty...   
    Noniin - tääkin "bensa loppu vaikka mittari näyttää 3 pykälää" tais tulla kuntoon... Tai ainakin totisesti toivon.
     
    Tuli otettua auki molemmat tankin "korkit". Oikean puolen tankin kohon juuri kokonaan irti tästä telineestään. Käytännössä aina kun tankki ollut lähes tyhjä roikkunut johdon varassa.

     
    Ei ole ihme, että tankkauksen jälkeen jäi yksi tai kaksi pykälää uupumaan täydestä mittarin mukaan ja pienen ajon jälkeen tämä pykälät syttyivät.
     
    Mutta ihme on että miten se on voinu tuosta telineestä päästä irti. En nyt ihan heti ruvennut nippusiteitä laittamaan kun ei kovin äkkiä löytynyt paikkaa minne nippusiteet olisi voinu laittaa ilman pelkoa siitä että ne tippuisi tankin pohjalle.
     

     
    Nyt se on kiinni ja ekan täyteen tankkauksen jälkeen mittari näytti heti täyttä. Hidden Menusta kävin tankkimittarilla ja Ohmit ja litramäärät näyttivät lupaavalta - pientä elämistä oikean puoleisessa tankissa, muttei mitään suuria.
     
    Ennen kohojen remonttia keskikulutuksella 9.5 litraa ajettu yli 430km. Laskeskelin että noin kymmenen litraa pitäisi tankissa olla bensaa vaikka mittarissa paloi 4 pykälää ja ajotietokone väitti että bensalla pääsisi vielä pari sataa kilometriä. Heti kohojen remontin jälkeen bensamittarissa oli vain kaksi ja nekin punaisena ja ajotietokone väitti että 77km pääsisi vielä jäljellä olevalla bensalla. Hidden Menun tankkimittari väitti että vasemmassa tankissa olisi ollut 5.6 litraa ja oikeassa 0. Ja oikea tankki oli oikeasti kuiva kuin Martini.
     
    Oli tuossa oma hommansa, mutta toivottavasti tuli ja pysyy kunnossa. Jälkeen päin ajateltuna homma ei nyt ihan niin mahoton ollut, vaikka kyllä siinä aikaakin vähän meni.
  18. Like
    Juge got a reaction from Igor in MCS Clubman R56 ei käynnisty...   
    Noniin - tääkin "bensa loppu vaikka mittari näyttää 3 pykälää" tais tulla kuntoon... Tai ainakin totisesti toivon.
     
    Tuli otettua auki molemmat tankin "korkit". Oikean puolen tankin kohon juuri kokonaan irti tästä telineestään. Käytännössä aina kun tankki ollut lähes tyhjä roikkunut johdon varassa.

     
    Ei ole ihme, että tankkauksen jälkeen jäi yksi tai kaksi pykälää uupumaan täydestä mittarin mukaan ja pienen ajon jälkeen tämä pykälät syttyivät.
     
    Mutta ihme on että miten se on voinu tuosta telineestä päästä irti. En nyt ihan heti ruvennut nippusiteitä laittamaan kun ei kovin äkkiä löytynyt paikkaa minne nippusiteet olisi voinu laittaa ilman pelkoa siitä että ne tippuisi tankin pohjalle.
     

     
    Nyt se on kiinni ja ekan täyteen tankkauksen jälkeen mittari näytti heti täyttä. Hidden Menusta kävin tankkimittarilla ja Ohmit ja litramäärät näyttivät lupaavalta - pientä elämistä oikean puoleisessa tankissa, muttei mitään suuria.
     
    Ennen kohojen remonttia keskikulutuksella 9.5 litraa ajettu yli 430km. Laskeskelin että noin kymmenen litraa pitäisi tankissa olla bensaa vaikka mittarissa paloi 4 pykälää ja ajotietokone väitti että bensalla pääsisi vielä pari sataa kilometriä. Heti kohojen remontin jälkeen bensamittarissa oli vain kaksi ja nekin punaisena ja ajotietokone väitti että 77km pääsisi vielä jäljellä olevalla bensalla. Hidden Menun tankkimittari väitti että vasemmassa tankissa olisi ollut 5.6 litraa ja oikeassa 0. Ja oikea tankki oli oikeasti kuiva kuin Martini.
     
    Oli tuossa oma hommansa, mutta toivottavasti tuli ja pysyy kunnossa. Jälkeen päin ajateltuna homma ei nyt ihan niin mahoton ollut, vaikka kyllä siinä aikaakin vähän meni.
  19. Like
    Juge got a reaction from skithund in MCS Clubman R56 ei käynnisty...   
    Juuh, tuossa kun tarkemmin kuvia haeskelin tuolla koodilla, niin on siellä oikealla puolella samantyyppinen kohomekanismi kuin vasemmalla, eli ihan perinteistä tyyliä teräslanka taitettuna tietyllä mutkalla ja koho siellä päässä.
     
    Pitää tässä kun kelit lämpenee ottaa tuo oikea puoli irti kattoa josko siellä olis paikka mihin se takertuu. Enste vois käydä vierailulla luotto-varaosafirmassa josko sieltä löytyisi tuo suodatin.
     
    On tuo mittari kyllä pelannutkin, kun itekin oon sillä joskus ajanut jopa niin että yksi punainen valo palaa kun on mittarille ajanut. Tiedä sitten, mimmoset välykset tankissa tuolle koholle on. Haynessi sanoo että "Ole varovainen irrottaessasi näitä ettet taita kohon vartta". No tietysti siksi että mittari ei tekisi sitä että näyttää väärin... ;)  mutta voi kai siellä olla sen verran ahtaatkin paikat (väilseinät yms) että jos koho heittää sivuttain 5mm, se voi ottaa johonkin kiinni.
     
    Mutta eipä tässä kummelimpia - on tää kyllä hieno tää foorumi, saa aina apuja... ^-^
  20. Like
    Juge got a reaction from skithund in MINI takaisinkutsu   
    No nyt on hoidettu nämä takaisinkutsut kuntoon.
     
    Samalla tarttui mukaan Lifestyle kaupasta Mini laukku, takki, avaimenperiä, paita. Ja uudet takalasin pyyhkijät.
×
×
  • Luo uusi...