Jump to content

bensamittari valehtelee


pete lius

Recommended Posts

Tuoreena Minin omistajana törmäsin vikaan/ominaisuuteen 2008 Cooper s:ssä...tietokone ilmoitti pääseväni vielä 112 kilsaa ja mittarissa paloi kaksi lediä, mutta niinhän siinä kävi, että bensa loppui. No, matka jatkui tankkauksen jälkeen, mutta ei mikään kiva ylläri. Muilla samaa ongelmaa??

Link to comment
Share on other sites

Mulla oli identtinen ongelma 2010 JCW:ssä, jolloin bensan loppumisen jälkeen itse mittari jatkoi tyhjenemistä viiveellä (kaksi lediä neljästä sammui n. 20 minuutin puhelun aikana).

Auto kävi "korjattavana" kolme kertaa, jolloin ihmeteltiin mm. antureiden toimintaa, mutta lopulta auttoi aktiivihiilisuodattimen (activated charcoal filter) vaihto.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Heps!

Kas tässä, omakohtainen kokemukseni:

https://www.mcff.net/forum/topic/6333-mcs-clubman-r56-ei-k%C3%A4ynnisty/?hl=k%C3%A4ynnisty

 

Mutta eka sun varmaan kannattaa selvittää sen Hidden Menun kautta, kumpi sensori on oikeasti jumissa. Tosin, ei tuo vaikea homma ole avata kummankin tankin sensoria - olettaen että tietää suurinpiirtein mitä tekee. Ja että tankki ei ole täynnä bensaa. Vaikein ja lujin homma irrottaa ne jenka/kierre muovit jotka pitää noita pumppuja tankissa sisällä. Siihen tarvitset hyvän vasaran ja vielä paremman ison talttapäisen ruuvarin / oman erikoistyökalun että saat ne siististi aukeamaan. Kun ne pitää olla aika lujassa niin kierteiden ehjänä pysyminen on tärkeää.

 

Meillä oli syypäänä oikeanpuoleisen tankin koho, joka roikkui vain johdon varassa. Se kiinni niin toimi - kunnes pääsi irti uudelleen siis noista alkuperäisistä kiinnikkeistään. Toisella kerralla laitoin pienillä nippusiteillä kohon kiinni ja nyt on toistaiseksi pysynyt kiinni (koputan puuta... ::) ). Nippusiteiden sijoittelussa piti olla tarkkana, ettet jumittanut niillä sitä kohon rautaa.

 

Niin ja sitten tietysti tarkkana myös sen kanssa ettet vääntänyt kohon rautaa kun irrotit sitä siirtopumppua tankista.

 

PS: Siirtopumppua en koskaan ottanut kokonaan tankista pois, vaan vain sen verran että sain homman tehtyä.

 

Edit:

Tässä pikaohje miten pääset hiddenmenuun:

Laske runkonumeron viisi viimeistä yhteen, se on lukituksen avauskoodi. Paina ja pidä tripin nollausnappia pohjassa niin kauan että ruutuun tulee vain numeronumero.numeronumero  Menee muistaakseni hyvä ettei 20 sekuntia.

 

Painele tripin nollausnappia niin että vasempaan numeronumero. -kenttään tulee 19, vapauta ja odota. Lock ON teksti tulee näyttöön. Painele runkonumerosi tulos painamalla tripin nollausnappia ja kun saat oikean luvun kohdalle, pida tripin nollausnappia pohjassa niin kauan että palaat edelliseen "valikkoon". Sitten painelet taas tripin nollausnappia niin monta kertaa että vasempaan numeronumero. -kenttään tulee 06. Odota. Aukee "Alavalikko". Ja tadaa, olet bensamittarivalikossa. Painelemalla tripin nollausnappia saat valittua näyttöön joko Ohmit (ohmit vasemmalla, ohmit oikealla), litrat vasemmalla ja oikealla ja niiden summan ja viimeisenä litrat, jotka "palkki"bensamittari näyttää nopeusmittarin puolella.

 

Hidden menusta ei pääse pois muuten kun sammuttamalla auto ja ottamalla avainpoletti pois että virta katkeaa.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...