pete lius Posted August 13, 2016 Report Posted August 13, 2016 Tuoreena Minin omistajana törmäsin vikaan/ominaisuuteen 2008 Cooper s:ssä...tietokone ilmoitti pääseväni vielä 112 kilsaa ja mittarissa paloi kaksi lediä, mutta niinhän siinä kävi, että bensa loppui. No, matka jatkui tankkauksen jälkeen, mutta ei mikään kiva ylläri. Muilla samaa ongelmaa??
Mini1380 Posted August 13, 2016 Report Posted August 13, 2016 löytyy juttua foorumilta, toinen anturi lienee irti tankissa.
todeveni Posted August 14, 2016 Report Posted August 14, 2016 Mulla oli identtinen ongelma 2010 JCW:ssä, jolloin bensan loppumisen jälkeen itse mittari jatkoi tyhjenemistä viiveellä (kaksi lediä neljästä sammui n. 20 minuutin puhelun aikana). Auto kävi "korjattavana" kolme kertaa, jolloin ihmeteltiin mm. antureiden toimintaa, mutta lopulta auttoi aktiivihiilisuodattimen (activated charcoal filter) vaihto.
Juge Posted September 2, 2016 Report Posted September 2, 2016 Heps! Kas tässä, omakohtainen kokemukseni: https://www.mcff.net/forum/topic/6333-mcs-clubman-r56-ei-k%C3%A4ynnisty/?hl=k%C3%A4ynnisty Mutta eka sun varmaan kannattaa selvittää sen Hidden Menun kautta, kumpi sensori on oikeasti jumissa. Tosin, ei tuo vaikea homma ole avata kummankin tankin sensoria - olettaen että tietää suurinpiirtein mitä tekee. Ja että tankki ei ole täynnä bensaa. Vaikein ja lujin homma irrottaa ne jenka/kierre muovit jotka pitää noita pumppuja tankissa sisällä. Siihen tarvitset hyvän vasaran ja vielä paremman ison talttapäisen ruuvarin / oman erikoistyökalun että saat ne siististi aukeamaan. Kun ne pitää olla aika lujassa niin kierteiden ehjänä pysyminen on tärkeää. Meillä oli syypäänä oikeanpuoleisen tankin koho, joka roikkui vain johdon varassa. Se kiinni niin toimi - kunnes pääsi irti uudelleen siis noista alkuperäisistä kiinnikkeistään. Toisella kerralla laitoin pienillä nippusiteillä kohon kiinni ja nyt on toistaiseksi pysynyt kiinni (koputan puuta... ::) ). Nippusiteiden sijoittelussa piti olla tarkkana, ettet jumittanut niillä sitä kohon rautaa. Niin ja sitten tietysti tarkkana myös sen kanssa ettet vääntänyt kohon rautaa kun irrotit sitä siirtopumppua tankista. PS: Siirtopumppua en koskaan ottanut kokonaan tankista pois, vaan vain sen verran että sain homman tehtyä. Edit: Tässä pikaohje miten pääset hiddenmenuun: Laske runkonumeron viisi viimeistä yhteen, se on lukituksen avauskoodi. Paina ja pidä tripin nollausnappia pohjassa niin kauan että ruutuun tulee vain numeronumero.numeronumero Menee muistaakseni hyvä ettei 20 sekuntia. Painele tripin nollausnappia niin että vasempaan numeronumero. -kenttään tulee 19, vapauta ja odota. Lock ON teksti tulee näyttöön. Painele runkonumerosi tulos painamalla tripin nollausnappia ja kun saat oikean luvun kohdalle, pida tripin nollausnappia pohjassa niin kauan että palaat edelliseen "valikkoon". Sitten painelet taas tripin nollausnappia niin monta kertaa että vasempaan numeronumero. -kenttään tulee 06. Odota. Aukee "Alavalikko". Ja tadaa, olet bensamittarivalikossa. Painelemalla tripin nollausnappia saat valittua näyttöön joko Ohmit (ohmit vasemmalla, ohmit oikealla), litrat vasemmalla ja oikealla ja niiden summan ja viimeisenä litrat, jotka "palkki"bensamittari näyttää nopeusmittarin puolella. Hidden menusta ei pääse pois muuten kun sammuttamalla auto ja ottamalla avainpoletti pois että virta katkeaa. Igor 1
pete lius Posted September 3, 2016 Author Report Posted September 3, 2016 Kiitti Juge perinpohjaisista vinkeistä.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now