Jump to content

Austin 1100 MK2


jyppe

Recommended Posts

Tälläinen kaunokainen löyty keskisuomesta niin piti käydä pelastamassa samalla ei tarvitse miettiä vapaa ajan töitä 😀 

Paperit vielä hukassa vanha rekisteri numero jo tiedossa ja runkonumero, miten ois viksuin löytää paperit?? 

Viikonloppuna aloittaa purkamaan sisustaa pois, pika katsonnalla kohtuu hyvä pohja mutta ennen enempää kunnostusta pitää paperi hommat tehdä.

IMG_20191021_121641_600.jpg

Link to comment
Share on other sites

Fiksu homma nuorelta mieheltä keskittyä siihen merkkiin/malliin, jonka jo hallitsee. Minejähän on kaikilla.👍👍👍

Link to comment
Share on other sites

Itse sain aikaisemmat omistajatiedot ja auton tiedot kansallisarkistosta asiakirjapyynnöllä runkonumeron avulla kahteen koppaan, jotka olleet viimeksi rekisterissä vuosikymmeniä sitten.

Tietoja löytyy vuosilta 1965–1989 ja sen jälkeen rekisteröidyt on trafin puolella.

https://astia.narc.fi/astiaUi/research_menu.php

 

 

Link to comment
Share on other sites

Kiikasta löytyy avattavat takasivulasit (ei tiivisteitä), omistajan käsikirja 6/68 ja huonosta säilytyksestä kärsineitä alkuperäisiä  BMC helmapeltejä.

Purettuja Mailerin vaihdelaatikoita ja tunneleita.

Jos kiinnostaa soittele o445135o18 tapsa tai laita vaikka YV.

Link to comment
Share on other sites

Tänään kerkesin vähän sisustaa purkamaan ja pientä korroosion tuomaan reikää löyty. Parempikin varmaan pohja olisi ollut jos verhoilun alla ei olis ollut sanomalehtiä. Löytyykö tämmöiseen autoon pohjapeltipaloja valmiita jostain?? Laitoin kuvan moottori numerosta kun epäilen onko omansa kone autohan on Austin mutta venttiili kopassa lukee Morris voi tietenkin olla että vaihdettu ventiilikoppa joskus. Onko laturi vakio kun en ole muissa brittiautoisssa huomannut että johdot tulevat laturin sivuun eikä taakse.

IMG_20191026_123225.jpg

IMG_20191026_123248.jpg

IMG_20191026_130904.jpg

IMG_20191026_130921.jpg

Link to comment
Share on other sites

Merkittävästi haasteellisempia kunnostettavia kuin Minit, koriltaan jne. Mutta nyt kun olet "harjoitellut" yhden, niin homma hoituu

80/90 luvun taitteessa oli Alavudella Uusi alkup. varaosakori.

Muistaakseni sen kohtalo ei päättynyt hyvin..?

Link to comment
Share on other sites

Mittaristohan tuossa 1100:ssa on erilainen kuin 1300:ssa. Keskellä niinkuin Minissä

Yhden tuollaisen olen purkanut. Harmi kun ei ole mitään osia tallella

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Samaa mietin kun ei ollut papereita koriin mutta runkonumero löytyi.

Katsastusasemalta kysyin ja sanoivat että pitäisi löytää se jolla viimeksi ollut rekisterissä, eli jos ei trafin järjestelmästä löydy tietoja niin sitten kansallisarkistosta.

Sitten pitäisi saada suoraan tältä viimeksi kirjoilla olevalta omistajalta luovari suoraan tai katkeamaton luovariketju.

Itse sain papereissa olevan omistajan kiinni ja tehtiin luovari.

On varmaan muitakin vaihtoehtoja nimiin, saamiseen mutta voi olla hankalaa.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Siinä tapauksessa luovari perikunnalta, eli kysely tyttäreltä, kenellä on perikunnan nimenkirjoitus oikeus.

Link to comment
Share on other sites

17 tuntia sitten, Turbo 69 kirjoitti:

Siinä tapauksessa luovari perikunnalta, eli kysely tyttäreltä, kenellä on perikunnan nimenkirjoitus oikeus.

 

21 tuntia sitten, jyppe kirjoitti:

Runkonumero ja vanha rekisteritunnus tiedossa ja niillä sain tiedon kansalaisarkistosta. Trafilta ei autio löytynyt mitään tietoa. Virallinen auton omistaja kuolut ja ostin kuolleen tyttäreltä auton. 

Jep, joskus perikunnan kanssa voi olla hankalaa tehdä kauppaa jos myyjällä ei oikeasti ole edes lupaa myydä?  🤐

Mutta ei ny maalata piruja seinille! 😱

Toivotaan, että homma ok! 😉

Link to comment
Share on other sites

1 tunti sitten, TKG kirjoitti:

Perikunnan ajoneuvon voi myydä kuka tahansa kuolinpesän osakas: https://www.traficom.fi/fi/kuolinpesan-ajoneuvo

"Kuolinpesän hallussa olevasta autosta, traktorista tai muusta ajoneuvosta määräävät kuolinpesän osakkaat yhdessä."

Eli muiden suostumus pitää olla, allekirjoittaa voi vain yksi osakas.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

konttorilla kerkerin tänään käymään ja näytin kauppakirjaa ja kansalaisarkiston paperia ja sanoivat vain että eiku rakentamaan vaan että näillä papereilla saapi katsastettua aikanaan auton.

nyt sitten ostetaan austin merkillä mailerin osia, erityisesti keulamaski puuttuu ja varmaan rojektin edetessä tulee lisääosien tarvetta vaikka jotain osia jo löytyykin edetessä. kaikkea osia voipi tarjota minulle kyllä.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ei ole sulla vapaa-ajanvietto ongelmia hetkeen aikaan. Kohtuu haastava on projekti. Valmiita peltiosia ei liene paljon saatavilla, vai onko?

No, tekijämieheltä onnistuu 👍

Link to comment
Share on other sites

Joo. Ei taida vapaaajan ongelmaa olla, valitettavasti ei valmiita pelti osia ole joutuu alkaa tekemään itte. 

oven pultit olivat tiukassa joutui useamman lämmitys kerran jälkeen pillillä polttamaan joten jos hyllyssä on käytö kelvollisia tausta levyjä jotka ovat korissa kiinni tai korin sisällä. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...