Jump to content

Mini tulee taloon / Gen1 vs. Gen2


Ampuja

Recommended Posts

Moikka!

Kirjoittelen uutena foorumin käyttäjänä ja tulevana Minin omistajana.

Itse en ole Miniä koskaan omistanut, mutta nainen joka asuu saman katon alla, on kurvaillut entisessä elämässään kahdellakin klassikko Minillä.

Hänellä on nyt alkanut Mini kuume kasvamaan ja autokaupoille on määrä suunnata. Tällä kertaa kuitenkin katsellaan Minin päivitettyä painosta.

 

Ongelmaksi on nyt muodostunut se, että ostetaanko Gen1 vai Gen2 ??

Malli on jo päätetty ja se tulisi olla Cooper (vaikkakaan se ei paina tekniikkaan perustuvissa päätöksissä).

Olen lukenut pää sauhuten ulkomaisia foorumi keskusteluja ja myös tätä kyseistä (josta iso peukku selkeydestä ja asia-/tietomäärästä).

Jos asiaa lähdetään ratkomaan silkka luotettavuus edellä, niin kumpaan suuntaan tässä nyt tulisi kallistua?

Olen lukenut loputtomia ristiriitaisia foorumikeskusteluita, esim. PSA moottorin öljynkulutuksesta ja kiristinmurheista. 

Tritecissä on varmaan sitten omat heikot kohtansa. Vaan missäpä ei olisi?

Vaikka itsekkin olen innokas harrasteautoilija, niin en kuitenkaan ole mikään autonropaaja.

Tuota Miniä huollettaisiin paljolti korjaamopohjalta. Onneksi naapurissa on heti yksi.

 

Mielenkiintoni Gen1 Miniä kohtaan heräsi silloin, kun annoin itseni ymmärtää että 2004-2006 malleissa on Getrag vaihdelaatikko. Onko suoraan näin?

Muistan 90-luvun teinivuosilta, että Getrag on parasta mitä rahalla saa. Tai niin ainakin luultiin. 🙂

Näkeekö auton VIN koodin kautta, millä laatikolla auto on varustettu? Jos auton vuosimalliksi ilmoitetaan '04, niin saattaahan se olla vielä aikaisempi versio (Midland?).

Ei auton luotettavuus yksin laatikkoon perustu, mutta tuo kiinnitti huomioni.

 

Yksi '08 Cooper on jo käyty koeajamassa. Liikkeessä mynnissä oleva auto on tuotu Italiasta ja on myöhemmin saanut Ruotsista tuodun vaihtomoottorin.

Se kiinnostus lopahti sitten siihen, koska huoltohistoriakin oli vähän hämärän peitossa.

 

Mielipiteet ja kommentit otetaan mieluusti vastaan! 😃👍

Muokattu: , käyttäjä: Ampuja
Tekstiä tarkennettu
Link to comment
Share on other sites

Onnea Minin etsintään. Itsellä on ollut kaikkia mallisarjoja - parhaillaankin kaksi viimeisintä sarjaa. Jos kuitenkin 1 tai 2 sarjan on mielessä niin haasteena on ehkä löytää suht ruosteeton ja muutenkin siisti yksilö. Ainakaan itse en Suomesta löytänyt omaan vaatimukseen sopivaa kun vuosi sitten etsin 1 sarjan cooper s mallia. Itse lähtisin 1 gen cooperista ja jos mahdollista s versiosta, se on noin 50 omistamani auton jälkeen edelleen hauskin ajamani auto ja puhallin vinkuu hienosti. Vioista en osaa sanoa mitään - aika harmittomia on omat olleet, mutta en tosin ole omistanut prince moottorilla varustettua enkä sellaista hanki, vaikka ei se ketjun vaihto mikään iso ja kallis homma ole, mutta aina se jännittäisi.

Link to comment
Share on other sites

Itse tein samanlaista pohdintaa syksyllä ja päädyin R53:seen. Kävin katsomassa melkein kaikki pk-seudulla myynnissä olleet R55:set ja useimmat olivat melko surullisessa kunnossa myynti-ilmoituksista poiketen. Katselin toki hintahaarukan alapäätä missä pitää tietty varautua yllätyksiin. Gen 1 vs gen 2 on tietty eroja, itselle tarve on lyhyitä kaupunkiajoja ja minäkin tykästyin kompaktiin kokoon ja puhaltimen vinkumiseen. Monissa yli 130tkm ajetuissa R55:sissa tuo kiristin/ ketju oli vaihtamatta ja sen kuuli kyllä heti. Päädyin itse reilu 90tkm ajettuun, ruosteettomaan Cooper S 53:seen, onhan se pieni mutta itselle fiilistä enemmän kuin 55:ssä.

Link to comment
Share on other sites

Kiitos vaustauksista!

Search for Mini jatkuu edelleen.

Tuossa tuli maininta Cooper S versiosta. Eittämättä Superisti hauskempi, mutta annetaan auton hengittää vapaasti.

Tuo ruoste ongelma nousee epäilemättä esille, kun aletaan puhumaan kymmenen vuotta vanhasta autosta.

Yleisimmät ruosteongelmat kohdistuvat varmasti varsin näkyviin paikkoihin (tiivisteiden, listojen ja erinäisten korinosien reunoihin).

Alustan ruosteongelmat onkin sitten vaikeampi havaita, ilman että auton saa ylös.

Onneksi tämän auton ostolla ei ole hengenhätä. Käyttöauto palvelee ja Mini tulee vanhan kakkosauton korvaajaksi.

Samalla se toimittaa harmaasta erottuvana autona, eräänlaista harrasteauton virkaa.

Minkälainen maine on Minin CVT-automaattilaatikolla? 

 

19 tuntia sitten, timot kirjoitti:

Tulossa myyntiin R50 , Getragin laatikolla, huollettu 10 tkm välein.

Vm -04, musta.

 

Minkälainen varustelista tuossa R50:ssä on?

Cooper on valikoitu vaihtoehdoksi osittain varusteiden vuoksi + että siinä on nostalginen klangi.

Link to comment
Share on other sites

Kun itse noita kävin katsomassa muistaakseni 6 kpl oli silloin "sopivia" niin kaikissa oli tosiaan jotain pikku ruostetta pelleissä ym. mutta moottoritilat oli kaikissa jotenkin sen näköisiä kuin joku olisi kaatanut jotain happoa sisään eli kaikki metallit oli ruosteessa, hapettuneita ym. eli ilmeisen huonolla pidolla tai sitten ominaisuus. Ei edes huvittanut kyykistyä alustaan. Se S ei muuten haittaa - silläkin voi ajaa hiljempaa, mutta perus coopperikin on niin kevyt, että menee ihan kivasti. Tuon CVT voit kyllä unohtaa sitten heti jos etsit "varmaa" ja kivaa ajettavaa. Ilmeisen vikaherkkä laitos ja kuminauhamaiselta ajoltaan ei vaan sitten sovi Miniin mitenkään. Tuo manuaali on hyvä ja tuntuma on tarkka ja jämpti. Jos löydät esim. viimeisiä 1 gen 2006 vuotisia park avenue tai chekmate "erikoismalleja" niin löytyy suunnilleen kaikki mitä noina vuosina on pikkuautoon saanut.

Link to comment
Share on other sites

17 minuuttia sitten, maamies kirjoitti:

Se S ei muuten haittaa - silläkin voi ajaa hiljempaa, mutta perus coopperikin on niin kevyt, että menee ihan kivasti. Tuon CVT voit kyllä unohtaa sitten heti jos etsit "varmaa" ja kivaa ajettavaa. Ilmeisen vikaherkkä laitos ja kuminauhamaiselta ajoltaan ei vaan sitten sovi Miniin mitenkään. 

Kiitos! Ehkä pidättäydymme manuaalissa, eikä lähdetä automatisoitumaan.

Kyllä perus Cooperissa kyytiä piisaa, ei sillä missään nimessä jalkoihin jää.

Koeajamani '08 Cooperi kyllä yllätti kulkupuolellaan.

Link to comment
Share on other sites

Eikös sekin ole turbolla?Eikös One ole ainoa vapari versio 2 genressä?Saatan tosin olla väärässäkin.Itellä oli -08 D Cooper automaatilla,päihitti liikennevalo lähdöissä monet teini Bemarit.

Link to comment
Share on other sites

Vin koodilla saa selville millä varusteilla ko. pirssi on lähteny tehtaalta. Mukaanlukien sen vaihteiston. Esim bimmer.work on yksi paikka, mutta se ei tahdo aina toimia.

Meillä on ollut nyt kaksi ns uutta Miniä, Clubman ja Countryman joista Countryman on edelleen. Eli näitä gen 2ia. Ja molemmat on S:siä.

Kumpikin on mahtavia ajettavia, Clubman oli manuaali ja Countrymani on automaatti 4veto. Itse kallistun tuohon tomaattiin: bemarin kuusilovinen toimii sievästi ja vaihteet vaihtuvat kuin sukkasillaan: rinkimittarista huomaa kun vaihde vaihtuu.

MUTTA: manuaalin kunto on niin paljon kiinni siitä miten ja missä sillä on ajettu: jos se on ollut vain kaupunkiajossa, niin kyllä kytkin on kärsinyt. Kytkinremonttikaan ei ole halpa. Getragin laatikko kyllä, että itse laatikko pitäisi olla kyllä hyvä. Ihan ekoissa Gen1ssä on se Midlands (muistaakseni 5 vaihteinen manuaali), se ei ole hyvä.

Jakoketjujen kiristinongelma on ihan totta, mutta paljon vaikuttaa sen kestoon ja kuntoon, onko autolla ajettu kaupunkia vai matkaa ja onko vaihdettu öljyjä 10tkm vai 30tkm välein.

N14 -koneissa jakoketjun kiristin on tosi helppo vaihtaa, maksimissan 30min homma.

Vakuutukset on halvat, ja muista ottaa tuulilasivakuutus: pysty lasi halkee hetimiten kun kivi/nasta lasiin tulee.

Ruostetta ei kummassakaan meidän Mineissä ollut eikä nykyisessä ole.

Niin, ja älä ihmettele kun samanlaisesta nostetaan kättä - se kuuluu asiaan.

Ei muuta kun onnea metsästykseen, ja ei kannata ostaa ekaa vastaantulevaa - ellei tosissaan koeajossa tunnu silta että kaikki on kunnossa.

Mutta koeajoja ei kannata aloittaa Cooper S:stä: perus-Cooper tuntuu laiskalta S:än jälkeen. Mutta on ne hitto vie hauskoja.....!

Link to comment
Share on other sites

Joo, R56 MCS omistajana ja muutaman tyyppi-vian korjanneena suosittelen ehdottomasti perus-Cooperia, jos työkalut ei "pysy" käsissä tai jos "pussi" ei ole riittävän paksu....Luokittelen edelleen oman autoni harraste-ajoneuvoksi...Mutta aina, kun sitä ajan , tulen hyvälle tuulelle ja vanhat "vaivat" unohtuvat! Tervetuloa joukkoon!

Link to comment
Share on other sites

Itse en ajaisi kuin automaatilla, ja voihan sitä käyttää myös käsivaihteisena.

Varuisteina: esim. vakionopeussäädin,  sport ratti (nahkaa),varashälytin, puolinahkapenkit, Minin oma sport paketti (rosteripakoputki mm)

ruosteeton, uudet Minin vanteet uusilla Contin nastoilla (16"), uudet Minin vanteet, uusilla kesärenkailla (17")

Ilmastointi, sähkölasit, takaspoileri, uudet jarrut edessä ja takana, alustasarja 30 mm. Metalli musta ,(Cosmo Black )

Rainbow 2-tie äänentoisto edessä ja 6x9 takana. Kaikki toimii, huollettu 10 tkm välein. Uudet  rosteriset lisäpitkät (minin omat)

yms.

Link to comment
Share on other sites

Mulla ajossa nyt jo kuudetta vuotta 2004 avomalli One version tehoilla mutta chili varustelulla.

 

Kävin siihen tehoa hakemassa sen cooperin verran eli 30 heppaa enemmän niin tuli ajettavakin siitä kun 90 heppaa vs 126(dynotettu w dyno)

 

Alustassa ei omassa ole yhtään ruostetta vaikkei ole suojattu ja on ajettu 64 kilsaa motaria liki joka päivä.

Apparin ovi on aikanaan kolhittu miksi siinä alalaidassa ruostetta kuten takavalon alapuolella samasta syystä.

 

Sen verran on ollut kiva ajaa vaikka rahaakin on mennyt(kytkin,laatikko,puslia kasa) että talvella menee maalaukseen ja jatkaa meillä oloaan edelleen.

 

Ps noita midlandseja on vain 2001-2003 one ja Cooper malleissa. Osassa on getrag 2003 malleissa riippuen minkä maan auto alkujaan tuontina.

Omasta porsi laatikko kilometreillä 109tonnia ja oli getrag. Laatikko itse oli ehjä mutta perän pienistä rattaista oli pinnoite lähtenyt kävelemään. Perän vaihtamalla olisi tullut kuntoon mutta ostin ruotsista 30 tonnia ajetun koko lootan tilalle.

 

Halvin auto ollut vielä huolloiltaan meillä mutta oletuksella että mä huollan ja korjaan itse.

Varmaan olisi ollut toisiksi kallein teettämällä kaikki huollot.

Osiin kuuden vuoden aikana mennyt se 1950€ plus renkaat mitä kuluneet. Tuostakin hinnasta kallein on laatikko joka oli 1100€. Eli 325€ per vuosi.

 

Ai juu ja flexfuel tuli nyt tossa laitettua. Katsotaan pääseekö suuttimilla täys viinatankillisiin vai pitääkö osa bensaa laittaa sekaan että tuotto riittää.

Link to comment
Share on other sites

On 9.1.2019 at 19.26, Turbo 69 kirjoitti:

Eikös sekin ole turbolla?Eikös One ole ainoa vapari versio 2 genressä?Saatan tosin olla väärässäkin.Itellä oli -08 D Cooper automaatilla,päihitti liikennevalo lähdöissä monet teini Bemarit.

Cooper ja One ovat vapaasti hengittäviä. Cooper S mallissa on pakokaasuahdin ja Cooper Works mekaaninen.

En väitä tätä faktaksi, mutta näin olen asian ymmärtänyt.🤔 

On 9.1.2019 at 19.52, Juge kirjoitti:

Vin koodilla saa selville millä varusteilla ko. pirssi on lähteny tehtaalta. Mukaanlukien sen vaihteiston. Esim bimmer.work on yksi paikka, mutta se ei tahdo aina toimia.

Ei muuta kun onnea metsästykseen, ja ei kannata ostaa ekaa vastaantulevaa - ellei tosissaan koeajossa tunnu silta että kaikki on kunnossa.

bimmer.workkiä olen kokeillut aikaisemmin, eikä se silloinkaan toiminut. Harmi sinäänsä.

Se hyvä puoli tässä nyt on, että asialla ei ole hengenhätä (Eipä! Tännemulleautonytheti).

On 9.1.2019 at 20.41, holkki kirjoitti:

muutaman tyyppi-vian korjanneena suosittelen ehdottomasti perus-Cooperia. Tervetuloa joukkoon!

Pidän jalat maassa ja pysyttäydyn perusmalissa. 

Kiitos!

20 tuntia sitten, timot kirjoitti:

Itse en ajaisi kuin automaatilla

Automaatti on kyllä pirun hieno, kun ajetaan esim. ruuhkaisessa liikenteessä.

16 tuntia sitten, next kirjoitti:

Mulla ajossa nyt jo kuudetta vuotta 2004 avomalli One version tehoilla mutta chili varustelulla.

325€ per vuosi.

Ei kuulosta ollenkaan pahalta! 

 

Kiitos kaikille vastauksista. Näitä oli mukava lukea.

Kun se Minikaupat joskus syntyvät, niin ilmoitan sitten mihin päädyimme.

Huomiseksi on taas sovittuna yksi katselmus/koeajo.👍

 

Tässä silkaksi viihdykkeeksi yksi Mini, jonka olen kuvannut Helsingissä Auto motor show näyttelyssä 2.12.2006.

Numero 37 viittaa  oletettavasti legendaariseen vuoden 1964 Monte Carlo voittoon, joka ajettiin Cooper S:llä.

Montessa voittaneen auton numero oli 37. 

 

IMG_1760.jpg

Link to comment
Share on other sites

10 tuntia sitten, Ampuja kirjoitti:

Cooper ja One ovat vapaasti hengittäviä. Cooper S mallissa on pakokaasuahdin ja Cooper Works mekaaninen.

En väitä tätä faktaksi, mutta näin olen asian ymmärtänyt.🤔 

No ei se nyt ihan noinkaan mene 😉

Link to comment
Share on other sites

Nyt oli oikein. Eli 1 gen S on kompressori eli remmiahdin miksi sitä haluaakaan kutsua. Dieseleissä alusta asti pakokaasuahdin ja 2 gen alkaen myös S mallissa. One ja Cooper aina ahtamattomia bensaversioina edelleen diesseleissä pakokaasuahdin. Nykyisessä mallisarjassa on kaikissa versioissa pakokaasuahtimet, moottorin tilavuus vaihtelee ja luonnollisesti teho. automaattivaihteisto oli Gen 1 CVT portaaton kuminauha ja muistaakseni Gen 2 alkaen oli jo aisinin valmistama 6 vaihteinen momentinmuunninautomaagi. Viimeismpiä vaihteistoja on ollut omissa Mineissä 3:ssa viimeisessä eikä mitään pahaa sanottavaa. Tuo vaihteisto löytyy eri merkeiltä varmaan kymmenistä malleista. Varmaan sekosin jossain, mutta ehkä tuossa oleellisin.

Link to comment
Share on other sites

21 tuntia sitten, skithund kirjoitti:

Gen1 S/JCW ahdettu mekaanisesti

Gen2 S/JCW ahdettu turbolla

Gen3 One/Cooper/S/JCW/D/SD (eli kaikki mallit) ahdettu turbolla

Asia selkee!👍

------------------------

Tuossa oli perjantaiksi varattuna yksi '06 Cooper koeajo, mutta ennen kaupoille lähtöä selvisi, että auto on kaksikilpinen.

Se oli vuonna 2014 poistettu liikenteestä kolarivaurioisena. Koska auto oli myös rouvan mielestä väärän värinen, niin se riitti ratkaisemaan, että kauppoja ei tule.

 

Tänään kiikariin osui taas '06 Cooper ja koeajolle lähdettiin. Tällä kertaa vastassa oli kiusallisista ruostevaurioista kärsivä yksilö.

Auto on alkuperäinen Suomi-auto ja vasta alle 150tkm mittarissa. Vasemman takavalon alapuolella oli kupruilevaa maalia laajalla alalla.

Tämän lisäksi ovien alareunat ovat ruosteessa ja ruoste on noussut myös oven päätyyn. Tämä molemmilla puolilla.

Auton mukana tulevat kesärenkaat ovat kaljut, mutta uusia saa kaupasta. Ei se siihen kaadu.

Auto on kaikin puolin juur sellainen kuin haemme, mutta ne pirun ruosteviat.

Nyt vaan täytyy arvailla ja tämän pohjalta laskea, että kuinka paljon niiden korjaaminen tuo lisähintaa??😐

 

Nyt puolityhmä kysymys, koska en ole mikään Mini specialisti.

Onko tämä Gen1:n jakopää ketjulla ja tarvitseeko tätä vaihtaa? Huoltojen suhteen on vähän epäselvää, että mitä siihen on tehty.

Onko se niin, että jakopää on ketjulla (jota ei tarvitse vaihtaa) ja sitten on moniurahihna, joka pyörittelee laturia ja vesipumppua.

Huoltovihossa on "Huolto II" tehtynä 88tkm kohdalla. Sen jälkeen on öljyjä ja suodattimia.

Yritän nyt vähän kartoittaa, että kuinka paljon tulee pakollisia kustannuksia (renkaat+huollot+maalaus).

Ne nyt kuitenkin täytyy laskea siihen ostohintaan mukaan.

Link to comment
Share on other sites

Itsekkin etsisin kyllä ruosteettoman kuin fiksauttaisi tuon. Oven maalaus on jo tonnin luokkaa pelkästään. Takakulma joku 1500€ kun sitä ei helposti häivytä vaan menee koko takaneljännes väriin jos hyvän haluaa.

 

Tarjous koko auton maalauksesta kuitilla oli 5600€ avoauton kyseessä ollen.

Itse tekien parin viikon duunit töiden jälkeen ja 500€ kaikki tarvikkeet....

Link to comment
Share on other sites

Samaa mieltä ruosteista: hankala edes löytää korjaajaa joka suostuu niitä korjailemaan, mistä syystä kallista lystiä.

Juu, jakopää on ketjulla. Jotkut vaihtaa kiristimen varmuuden vuoksi, koska sen voi tehdä konetta purkamatta eikä maksa paljoa.

Huolloissa ei ole mitään erityistä. Itse vaihdoin varmuuden vuoksi vaihdelaatikon öljyt auton ostettuani vaikka ne eivät huolto-ohjelmaan kuulukaan, samoin jarrunesteet kun en ollut varma milloin ne oli vaihdettu.

Oma kokemukseni Gen1 Ministä on, että kaikki huollot ovat helppoja ja edullisia enkä usko että samalla rahalla saa samanlaista ajonautintoa millään muulla merkillä.

Link to comment
Share on other sites

Näyttää olevan aika hankalaa löytää kunnollista kuten itsekin totesin aikanaan. Lauttamuksella Seinäjoella on kaksi ehkä katsomisen arvoista jos siellä päin liikut. Tuntuu olevan 1. sarjan Minit vähänajettuna myös Ruotsista loppu. Saksassa olisi ainakin yksi joka täyttäisi omat vaatimukset 2005 56000km ajettu - ei pitäisi olla pahasti ruosteessa noilla kilsoilla ja hyvät varusteet (linkki kilsan pitkä). Nuo ruostuu ainakin siinä missä muutkin eli se on isoin ongelma tyylin, halpa auto ja sitten ärsyttäviin ruostevaurioihin toinen mokoma. Toki Saksassakin ruostuu, mutta kiviä ja nastoja ei lennä suomen malliin - edelleen esson miesten mukaan siellä ei suolata Oma kokemus on kyllä, että siellä vasta suolataankin, että possumiehet voi turvallisesti painaa vasenta kaistaa eli suola ruostuttaa yhtä lailla.

Itse hain pikaisesti pari Miniä Tukholmasta kesällä eli jos sieltä löytyy niin on simppeli ja nopea homma eli kannattaa laajentaa hakua jos oikein hyvää etsii.

Link to comment
Share on other sites

21 tuntia sitten, timot kirjoitti:

Äkkiä se maalaus maksaa tulee maksamaan yllättävän paljon, jos ei

ole kaveripiirissä tuttua maalaria. Ja näin autokaupassa aikoinani työskentelyn kokemuksella

tahtoo ruosteella jäädä hopealla, jos ei tehdä kunnolla. Tekniikkaa voi korjata mielein määrin kyllä.

 

10 tuntia sitten, karvalakki kirjoitti:

Samaa mieltä ruosteista: hankala edes löytää korjaajaa joka suostuu niitä korjailemaan, mistä syystä kallista lystiä.

Juu, jakopää on ketjulla. Jotkut vaihtaa kiristimen varmuuden vuoksi, koska sen voi tehdä konetta purkamatta eikä maksa paljoa.

Näin minäkin loppuviimein totesin. Auto jäi ostamatta juuri noiden ruostevaurioiden vuoksi. LIsäkustannuksien lopullista summaa kun ei näe edes kristallipallosta, niin ei uskalla ottaa riskiä.

5 tuntia sitten, maamies kirjoitti:

Näyttää olevan aika hankalaa löytää kunnollista kuten itsekin totesin aikanaan. Lauttamuksella Seinäjoella on kaksi ehkä katsomisen arvoista jos siellä päin liikut. 

Itse hain pikaisesti pari Miniä Tukholmasta kesällä eli jos sieltä löytyy niin on simppeli ja nopea homma eli kannattaa laajentaa hakua jos oikein hyvää etsii.

Se Lauttamuksen One on kyllä houkutteleva. Harmi että se ei ole Cooper, eikä siinä ole vakionopeudensäädintä.

Vakkari on kyllä niin mukava varuste, että ei mitään määrää. Toki sellaisen saa jälkiasennuksena, mutta se tuo kustannuksia.

Olen kyllä huomannut, että vakkari ei ole Mineissä mikään itsestäänselvyys. Varsinkaan Cooperissa.

Jokatapauksessa hieno yksilö. Toinen lauttamuksen autoista on punaisella sisustalla. Se aiheuttaa päänsärkyä jo pelkästään kuvien perusteella...

Link to comment
Share on other sites

Cooperilla ja Onella ei ole eroa kuin muutama ja kun muutat sen eron niin on jopa vikkelämpi kuin Cooper koska laatikossa ykkönen ja kakkonen lyhyemmät. Taisi olla perävälityskin hitusen lyhyempi.

Ei siis kannata hylätä one mallia sen takia. Varustelutaso määrittää ne mitä nyt haet ilmeisesti cooperista.

 

Omassa on kaikki kromiherkut,nahkajakkarat sun muut mitä on ruksimalla saanut ja siis kyseessä one versio.

 

Vakionopeudensäädin harvinaisuus gen1 versioissa mutta jos se pakollinen niin joudut melkein suoraan hommaamaan sen uudemman korisen jotta se melkein kaikissa on.

 

Saa sen vanhempaankin mutta turhan tyyris laittaa myöhemmin.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...