Jump to content

Takamisakari

Jäsenet
  • Viestit

    62
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

  • Days Won

    1

Takamisakari last won the day on 14. Helmikuuta 2019

Takamisakari had the most liked content!

Profile Information

  • Autotalli

    BMW F25 X3 - MCS R53

Viimeisimmät vierailijat profiilissa

Toiminto on estetty, eikä se näy muille käyttäjille.

Takamisakari's Achievements

  1. Voin kuvitella että ei. Vaihdoin juuri emännän saman konsernin ”SUV”iin talvipallot ja näköjään siinäkin on palojen vaihto tulossa että ehkä ne kunnon työkalut on hankittava kuitenkin..
  2. Sain kun sainkin homma toimimaan Igorin tyylillä eli puristimella ja kärkipihdeillä eli homma valmis ja huomenna leimalle. Nyt ei ollut aikaa tilailla ”ulukomailta” ja sen verran pihi olen että en tuollaista settiä hankkinut. No, oppia ikä kaikki, ensi kerralla tietää ainakin miten (ja millä) homma hoituu..
  3. Joo hain tuollaisen motskarinetin kuution mutta ei tietenkään käy..
  4. Joo tietysti kiinni eikä auki... ei löydy hitsivehkeitä eli kyllä se oikea pää pitäisi löytää jostain.. näköjään erilaisia settejä löytyy vaikka kuinka paljon, minille (tai bmw:lle) taas pienen googlettelun jälkeen ei mitään. Ärsyttää vaan ostaa 15 heebeliä muovikotelossa kun tarvitsisi vaan sen yhden..
  5. Takalevyt (ja tietty palat) pitäisi vaihtaa leimalle ja vaatinee jonkunlaisen työkalun jotta saa männän pyöritettyä takaisin auki https://m.motonet.fi/fi/tuote/765142/MTX-Automotive-Jarrumantatyokalu-VAGFordAlf pelaisiko tuo, vai vaatiiko erilaisen pään?
  6. Tänks. Sain HMC:ltä suosituksen softanpäivitysfirmasta mutta ei tietenkään jäänyt päähän, toki soittamalla löytyy kyllä..
  7. Mainitsivat muuten HMC:llä että koeajolla esiintyi parilla ekalla täyskaasuvedolla nakutusta mikä poistui kolmannella kerralla, ilmeisesti auton "kartta pääsee kartalle", ainakin osittain. Ilmeisesti käy ohuella, eli seuraava päivityskohde olisi 550cc suuttimet ja ohjelmiston päivitys. Ajoin autolla pikku 600km road tripin ja en saanut kyllä konetta "rätisemään", mutta koneen tuhoutuminen ei kyllä nappaa ollenkaan, eli kannattaisiko noita alkaa miettimään, onko kellään kokemusta asiasta? https://www.1320.co.uk/bosch-550cc-injectors-cooper-s-replacement-injectors-0-280-158-117 https://www.ebay.com/itm/4-Genuine-Bosch-EV14-52lb-550cc-fuel-injectors-R52-R53-03-07-Mini-Cooper-S-1-6L/292104495991?epid=169292246&hash=item4402c8e377:g:TbYAAOSwvg9XZNk2 Eka linkki samaan puotiin mistä hankin ahtimen pyörän ja toka random ebay, kun itsellä ei tuo edellinen kytknpaketin hankinta mennyt ihan tuubiin, onko näissä merkittävää eroa?, kun hinta on noin tuplat? Sekin mietityttää että pitäisikö putkisto uusia ennen ohjelmiston päivitystä? Sitäkään ei viitsisi montaa kertaa tehdä..
  8. Pikku päivitystä pitkästä aikaa, sain vihdoin hihnapyörän kilkkeet ja by-passin vaihdettua. Helsinki Motor Companylle vahva suositus, asiantuntevaa, nopeaa ja ystävällistä palvelua. tulipa poistettua torilta myös välituki etutolppien väliin, vaikutushan on molemmissa tuunauksissa ehkä eniten oman pään sisällä mutta ”tästä on hyvä jatkaa..”
  9. Mä ostin MCS:ään (muistaakseni) Ferodon palat ihan mätänetistä ilman mitään ongelmia. Eikös noissa ole sensorit kiinni ihan vakiona, miksi ne pitäisi ostaa erikseen?
  10. Eipä mennyt homma kuin strömsöössä. Yritin säästää ja perseelleen meni. Nappasin siis Ebaystä (virhe) Valeon kiinteän vauhtipyörän, asetelman ja painelaakerin. Auto Espoolaiseen liikkeeseen missä halvin kilpailutettu hinta (luulin virheeksi). Setissä ei mukana asetelmapultteja eli levystä vauhtipyörään jotka pitäisi olla 7mm normaaleiden 9mm sijasta. Liike on soitellut ja ajellut ympäriinsä etsimässä mokomia pultteja vaan eipä löydy mistään. Käytännössä joudun siis ostamaan uuden setin sieltä mistä nopeiten saadaan jotta liike pääsee muiden töiden kimppuun. No, tehtiin liikkeen kanssa päätös että hakevat uuden paketin tukusta ja laitetaan kiinni. Rahallahan tästä(kin) selviää, mutta klassinen esimerkki siitä että ei ehkä kannata tilailla osia itse jos/kun ei ole asiasta parempaa tietoa.
  11. Kerätkäämme tänne hyviä kokemuksia ja suosituksia pääkaupunkiseudun huolloista! Avaan pelin antamalla propsit 123tuulilasi.fi:lle Minin klasin vaihdosta nopeasti ja hyvällä hinnalla Helsingin Konalassa
  12. Repa 700€ ilman osia. Jos jakaisi vaikka 80€ /tunti niin suurinpiirtein yhden ihmisen päivän työ. Pyysin kyllä pari muutakin tarjousta, pitää katsoa mitä sieltä putoilee.. E: Autojerryn kautta löytyisi 450€:llä lähimaastosta, eli kilpailuttaminen näköjään auttaa. Toki merkkiasiantuntemuksellekin pitää antaa joku arvo. Tai ottaa riski.
  13. Olisiko jollain suositusta hyvästä ja halvasta paikasta vaihtaa kytkin? (toki useimmiten noista voi valita vain toisen..) Helsinkimotorilta on tarjous mutta tuntuu pikkasen suolaiselta hinnalta, puhutaan kuitenkin aikalailla BMW-hinnoista..
  14. No eihän siinä, saaga jatkuu. Kytkinpoljin ollut suht jäykän tuntuinen jonkun aikaa ja eilen tuntumassa äkillinen muutos huyonompaan suuhtaan, irrottaa yläältä, luistaa 2 ja 3. vaihteella isommilla kierroksilla, paikaltaan ykkönen vähän nihkeesti päälle, eli ei muuta kun remontoimaan. Näättekö mitään järkeä yksöismassassa vs normaali? Tuollaisen saisi jotenkin järkevään hintaan. M3:seen vaihdettiin aikoinaan kevyempi vauhtipyörä ja eron kyllä huomasi, toki teholuokkakin oli yli tuplat..Hyvistä tekijöistäkin PK-seudulla otetaan mielellään tietoa vastaan. https://www.ebay.co.uk/itm/Mini-Cooper-S-1-6-Valeo-Single-Mass-Flywheel-Kit-SMF-R31-R53-165-02-04/401314393402?epid=1480269447&hash=item5d7033ad3a:g:aYEAAOSw0j9ZTjZX
  15. Kyllä vain. Hain jotenkin huonolla hakusanalla kun en eilen löytänyt.
×
×
  • Luo uusi...