Jump to content

Mini tulee taloon / Gen1 vs. Gen2


Ampuja

Recommended Posts

On 14.1.2019 at 08.05, next kirjoitti:

Ei siis kannata hylätä one mallia sen takia. Varustelutaso määrittää ne mitä nyt haet ilmeisesti cooperista.

Vakionopeudensäädin harvinaisuus gen1 versioissa mutta jos se pakollinen niin joudut melkein suoraan hommaamaan sen uudemman korisen jotta se melkein kaikissa on.

Aivan totta, ei Onea kannata tyystin unohtaa. Kyllä minä siihenkin suuntaan olen jo katsellut.

Kun se oikeanlainen osuu kohdalle, niin se on sitten siinä.

Tämä Onen tehon kasvattaminen tapahtuu jollain softamuutoksella, koska pellin alla oleva tekniikka on kuitenkin sama?

 

Kaksi Gen1 Cooperia on nyt ostomielessä tutkittu ja molemmissa on vakkari ollut. On tuo toki harvinainen, sitä en kiellä.

Olen luottavaisin mielin ja uskon, että se löytyy myös siitä yksilöstä joka valikoituu ostettavaksi. Ei lyödä vielä hanskoja tiskiin.

Link to comment
Share on other sites

6 tuntia sitten, timot kirjoitti:

Kuvien perusteella oikein perus siisti yksilö. Iso plussa vakkarista ja sisustuksesta.

Valitettavasti tuo on automaatti. Se ei sovi meidän kaavaan. Eikä sovi tuo mittarilukemakaan. Kiitos kuitenkin vinkistä!

Link to comment
Share on other sites

11 minuuttia sitten, next kirjoitti:

Vähissä on kotimaassa kyllä noi alle 150tonnia ajetut r52/53 koriset. Suosittelen suoraan katsomaan sitä uudempaa korimallia jotta kilsat matalammat.

Tai sitten haettava ruotsista.

Miksi suosittelet, kun niitä kuitenkin on?

Yksikin riittää ja kahta sellaista on jo koeajettu. Kauppa on näissä tapauksissa kaatunut, joko ruosteeseen tai kolarihistoriaan. Ei sovi luovuttaa liian helpolla.

Uudempaa Gen2 mallia en osta.

Niin kauan etsitään, että sopiva vm.2004-2006 One/Cooper tulee vastaan. 🙂👉🚘

 

Link to comment
Share on other sites

Juuri siitä syystä niitä ei ole jos kriteerit on ruosteeton, kolaroimaton, vakionopeudensäädin, kilometrit alle 200reilusti.

Ja siis kotimaassa ei juurikaan ole. Ruotsissa ja Saksassa löytyy josta ruotsi tällä hetkellä parempi paikka hakea.

 

Lisään vielä että kyllä niitä täälläkin on mutta sitten puhutaan mun mielestä 3-6kk etsintä ajasta mutta sehän ei ole ongelma jos on auto millä ajaa sen aikaa.

 

Muuten voisin omaani tarjota mutta siinä ei ole vakkaria, se on avoauto ja sillä on ajettu jo sen 155tkm sekä sitä on kolaroitu ainakin kolme kertaa josta joka kerran tullut uusia osia eikä itse kantavan rakenteen muutoksia.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Mua ei niin hevoset kiinnosta vaan muuten itse laite.

 

Lukko on muttei varmuutta mikä. Rullat on molemmat vaihdettu muttei tietoa mitkä.

Kytkin on sintteri ja asetelma jäykkä sekä vauhtipyörä on kevyempi selkeästi.

En itse ole käynyt potkimassa mutta asioista tietämätön kävi mutta ei vielä niin herättänyt että kävisin koeajamassa.

Saisi koko päiväksi ajoonkin.

 

Hinta enemmän mietityttää kun tolla saa jo rakennettua vaikka siitä 6500€ s mallista saman menijän ja ei ole rahaa uponnut edes tuota vielä.

 

Itselleni siis uutta katselen.

Link to comment
Share on other sites

Jees quaife ei siis niitä tee näkyy etuvetoisiin tai ainakaan miniin. Kaazin lukon huomaisi helposti mutta taitaa olla tekemätön paikka todeta tuota mikä siellä sitten oikeasti on.

 

Täytyy mennä käymään ja koeajaa kun kuulemma ei ole mukavin kytkin, tiedä sitten miksei kun sintteriä on kyllä ihan helppo ajaa omasta mielestä.

Link to comment
Share on other sites

Joo, Quaife ATB on torsen-tyyppinen, mutta ihan oma patenttinsa. Toimii samalla tavalla toki, mutta jotain ne on ainakin omasta mielestään siihen parantaneet. 😝

Talvikeleillä Minin orkkis 25% kitkalukko toimii paremmin kuin Quaife, mutta radalla Quaife ei aiheuta turhia suunnan muutoksia, vaan menee paremmin sinne minne ohjataan. Pikkuisen Quaifen talvikäytös tuntui parantuvan Redline 75W90NS -öljyillä, mutta kun on riittävän liukasta, niin kyllä se edelleen tuntuu yksivetoiselta. Nyt jos olisin lukkoa valkkaamassa kadulle ja satunnaiseen ratailuun, niin laittaisin Wavetracin: http://www.wavetrac.net/

Link to comment
Share on other sites

Quaife takuu vakuuttaa, rekkaamalla ,"ikuinen takuu kilpakäytössä".....muistaakseni...

9 tuntia sitten, Igor kirjoitti:

 Nyt jos olisin lukkoa valkkaamassa kadulle ja satunnaiseen ratailuun, niin laittaisin Wavetracin: http://www.wavetrac.net/

Igor joutuu näemmä vielä kerran päivittämään lukkonsa...😋 Noo, vähän oon talvella Minillä taas ajellut, mutta kyllä se tuntuu paremmin lähtevän valoista kuin ilman lukkoa ja tuo quiafe on kyllä tosi "hajuton & mauton", ei juuri näy arjessa sivumakuna..

Link to comment
Share on other sites

Nyt se sitten tapahtui. Mini tuli taloon! 😀👍

Kauan sitä etsittiin ja vähän siinä ehti jo turhautumaankin. Tarjonta kun ei ole kovinkaan laaja (johtuen rajauksesta, jonka autolle asetimme).

Kolme yksilöä käytiin tätä ennen koeajamassa. Neljäs koeajo johti sitten kauppoihin.

Rajasimme auton etsinnän siten, että vaihtoehtona oli vain ja ainoastaan vuosimallin 2005-2006 Cooper mallit.

 

Auto löytyi autoliikkeestä ja on vm.2006 Cooper. Mittarissa oli ostohetkellä 133tkm.

Auto on Suomi-auto ja tullut Metro-auton myyntirivistöön 31.03.2006 ja myyty ensimmäiselle omistajalleen 27.04.2007.

Ensimmäisenä omistajana ollut naishenkilö, on omistanut auton 12.06.2017 saakka.

Tämän jälkeen auto on ollut yhdessä osoitteessa, kahdella eri omistajalla. Kunnes tämä päätyi autoliikkeeseen, josta auton ostimme.

 

Toiveissamme oli, että auto olisi vakionopeudensäätimellä varustettu, mutta tästä vaatimuksesta kuitenkin tingittiin.

Tämä on siinä määrin harvinainen varuste ja koska kaikki muu kuitenkin natsasi, niin päätimme tehdä kaupat.

Oikeastaan rouva päätti tehdä kaupat, sillä tämä oli ensisijaisesti hänen proggiksensa (kaksi klassikko Miniä joskus omistaneena).

 

Minillä on nyt viikko ajettu ja todettu, että onhan tämä aivan fantastinen ajaa.

Huoltoa ja harrastamista on luvassa.

Toisessa ovessa on vähän sanomista ja tästä saa maalari urakana tämän kesän aikana.

Alkuperäinen soitin saa väistyä ja tilalle asennetaan liitettävyydeltään vähän parempi.

Kesärenkaiden mukana tulleet alumiinivanteet, ovat samanlaiset kuin talvivanteet.

Näiden tilalle hankitaan jotkin valkoiset vanteet. Jatketaan siltä osin tätä sivivalkoista teemaa.

 

Alla olevat kuvat löytyvät suurempana osoitteesta https://motorsport.kuvat.fi/kuvat/kulkimet/mini2/

Tämä motorsport.kuvat.fi ja kuvaaminen on minun proggikseni.📸🙂

_smaller.jpg

_smaller.jpg

_smaller.jpg

_smaller.jpg

_smaller.jpg

_smaller.jpg

Link to comment
Share on other sites

On 20.3.2019 at 10.47, next kirjoitti:

Mites arvon harrastajat tälläinen?

 

Kukaan käynyt katsomassa?

 

https://m.nettiauto.com/mini/cooper-s/10305231?vifAdCount=20&vifNav=Y

Heh eipäs sitä pitkälle päässyt testaamaan.

Akku tyhjä joten ei toivoakaan saada käyntiin. 

Muutenkin jotain jäi kaivelemaan mutta ainahan se kun jobbari myy.

Käteishinta ihan sopiva mun mielestä mutta täytyisi se saada koeajettua nyt ensiksikin....

Link to comment
Share on other sites

On 25.3.2019 at 20.22, skithund kirjoitti:

Onnea uudelle! Ei muuta kuin metsästys- ja puuhasteluonnea 🙂

MFSW.PDF 352 kB · 5 downloads

Iso kiitos tiedostosta. Nyt tiedän mitä homma vaatii. Kyllähän tuossa pientä askartelua on tiedossa.

Meillä on nyt yksi harrasteauto johdinsarjan osalta korjauksen alla. Se on vienyt jo isoimman puhdin johtojen vetelemiseen.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...