Jump to content

Takatukivarren laakerit


ZepeteuZ

Recommended Posts

Ohessa varoittava esimerkki siitä miten huonosti asiat voivat olla vaikka autossa oli ostohetkellä tuore katsastusleima!?

Yhdessä kuvassa ihannetilanne mutta vaihtoonhan tämmöiset menee varsineen. Onko sitten laiminlyöty rasvaus tai sitten koko kalvausprosessi on tehty

"Ei tää niin tarkkaa ole!"asenteella!

IMG_20170924_190634.jpg

IMG_20170924_190537.jpg

IMG_20170924_190547.jpg

IMG_20170924_190559.jpg

IMG_20170924_190955.jpg

Link to comment
Share on other sites

Miten nuo laakerin tapit voi olla tuon näköset?(3 kuva ylh.)Ihan kuin sinne olis laitettu kierteelliset pultit.

Link to comment
Share on other sites

1 tunti sitten, Turbo 69 kirjoitti:

Miten nuo laakerin tapit voi olla tuon näköset?(3 kuva ylh.)Ihan kuin sinne olis laitettu kierteelliset pultit.

Eikös siinä ole kiilattu ruuveilla pronssihela toiseen laitaan.

Link to comment
Share on other sites

8 tuntia sitten, minorv8 kirjoitti:

Miten hel*etissä tommoisella voi olla leima voimassa ???

Pyöränkulmat olisi voinut estää leiman jos ihan pielessä, mutta jos välystä ei ole niin mitenkäs toi olis muuten paljastunu. Vastaavia on joskus tullu vastaan.

Link to comment
Share on other sites

Niin minulla alkoi hälytyskellot soida kun tunkkasin heti hankinnan jälkeen auton peräpään ylös kiristääkseni bensapumpun polttoaineletkun klemmaria,niin huomasin kirkastuneen sisälokarin??? Laskin auton alas ja totesin renkaan olevan kiinni sisälokarissa ja piukasti?! Koeajossa en huomannut mitään(Vaaleansiniset linssit päällä?)Olipa hyvä kun en lähtenyt ajamaan sitä Vantaalta Tampereelle vaan trailerilla toin!Pistin prikkoja vanteen ja rummun väliin sen verran että pystyi muutaman kilometrin edes ajamaan.

Honor 6 243.jpg

Link to comment
Share on other sites

On muutaman kerran ollu hyviä ilmeitä katsureilla kun käynyt hydro-autoa leimaamassa ja ovat ponganneet ton jousen, yksikään kyl ei oo kehdannut asiasta kysyä vaikka selvästi jousi jäänyt mieltä vaivaamaan :-D

 

Link to comment
Share on other sites

56 minuuttia sitten, Kimi kirjoitti:

Ymmärsinkö oikein, hydrossa on jousi iskarin paikalla ? Missä hoidetaan iskunvaimennus ?

 

Järjestelmähän käsittää painesäiliöistä joka nurkalla ja saman puolen säiliöt ovat yhteydessä toisiinsa putkella. Linjasto on nestetäyttöinen ja paineistettu. Jokaisen painesäiliön sisällä on kuminen elementti jossa on läpivirtausventtiilit. Kun etupyörä osuu töyssyyn siirtyy nestevirtaus venttiilin läpi saman puolen takapyörälle.Näin ollen etupää ottaa jouston pehmeästi ja takapää on valmis kohtaamaan saman muhkuran ja taas virtaus suuntaa etupyörälle. Ja kun neste on paineen alainen ja rajoitettu venttiileillä ei iskareita tarvitse.

Link to comment
Share on other sites

Hydrolastic jousituksessa ei ollut iskaria myöskään edessä. Josi hillitsi takapään nousemista ylös. Cooper S malleissa oli vielä erilaiset "hi-po" hydroelementit kuin normi-Mineissä. Korissa oli edessä iskarin korvakkeen reiät ja usein noihin laitettiin iskarit eteen. Noin oli mullakin ennen kuin muutin Clubmanin kumijousille.

 

Link to comment
Share on other sites

Metrossa on saman tyyppinen jousitus, tosin Hydrogas, eli lisänä paineistettu kaasu elementissä.

Edessä erilliset jouset molemmin puolin ja myös normaalit iskarit.

Takana normi-iskareita ei ole ja vastaavat jouset yhdistetty molemmin puolin putkella. Repikää siitä!  :D

Link to comment
Share on other sites

Noita hydron takapään vietereitä on kahta eri vahvuutta/jäykkyyttä.

mk2 malliin tuli jämäkämmät vakiona ja vaihdettiin niitä jälkikäteen vanhempiinkin.

Tiedä oliko muutoksesta isompaa hyötyä, mutta ainakin omassa Cooperissa ei paineita oikeaan täytettäessä perä noussut niin korkealle kuin niillä heikommilla

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...