Jump to content

Mini 1000 -77


Weikko

Recommended Posts

Koria ja hilppeitä tarkistelin ja löysin runkonumeron onneksi kolmiopellistä konehuoneen puolelta paksun maalin alta.

Takarenkaiden auraukset kun olivat pielessä, ei ihme.. parin millin välys takatukivarsissa. :D

Takakelkan trumpetit ja kumijouset irroittelin, ehjät mutta aika kovan tuntuiset.

Jousituksen säätösarjan ja muita osia tuli ostettua, onko säädettävät etu-alatukivarret tarpeen näiden kanssa?

 

Link to comment
Share on other sites

Tuli irroiteltua etukelkasta osat tänään.

Laakerit aivan loppu ylätukivarsista ja puslat muussina alatukivarsista, ajattelin laakerit korvata puslilla.

Kuulatappiniveletkin oli itse korjatut hitsaamalla, aivan sohlot. :)

Alatukivarsien pultit menee uusiksi myös, saa nähdä teenkö itse kun maksaa maltaita.

 

Link to comment
Share on other sites

Kannattaa katsella esim. minisportilta noita osia.  itse olen tilannut omaan autoon hilpettä ja muualtakin englannista.

Taisi olla koko auton uretaanipuslasarja alle 30€.     Tietysti jos intoa riittää voi nuokin tehdä itse, mutta nylonista en lähtisi katuautoon tekemään.

Kerran tuon virheen tein...     Itselle ja muille vaarallista autoa ei kannata tehdä..

 

Link to comment
Share on other sites

1 tunti sitten, cmro85 kirjoitti:

Kannattaa katsella esim. minisportilta noita osia.  itse olen tilannut omaan autoon hilpettä ja muualtakin englannista.

Taisi olla koko auton uretaanipuslasarja alle 30€.     Tietysti jos intoa riittää voi nuokin tehdä itse, mutta nylonista en lähtisi katuautoon tekemään.

Kerran tuon virheen tein...     Itselle ja muille vaarallista autoa ei kannata tehdä..

 

Englannista saakin näköjään halvalla lähes kaikki osat.

Paljonko rahdit yleensä maksaa, jos osaatte sanoa?

Link to comment
Share on other sites

Hommaa taas vähän saatu eteenpäin..

Rattiakseli ei lähtenyt hammastangosta niin joutui suurentamaan vähän reikää niin sai kiristyspannan kanssa koko laitteen irti.

Pitkän lämmittelyn ja naputtelun jälkeen antautui irti booreilta.. oli todella kovaa ruostunut kiinni.

Etuhylly menee uusiksi ja samoin sen edessä oleva poikittaistuki jossa katkaisijapaneeli, putkeksikaan ei voi tätä kutsua kun on U-peltiä, neliöputkella korvaaminen ei varmaankaan huono idea. Mikä tämän paneelipellin oikea nimitys on?

Takahattuhyllyn päältä poistin bitumi äänieristeen ja alta paljastui hienosti poraamalla kymmeniä reikiä räpelletyt subbaripaikat.. :)

Peltityöt voi käytännössä nyt aloittaa kun ei ole mitään kiinni tai tiellä.

Miten olette toteuttaneet aputuennan ettei kori notku, kun tarvii poistaa koko lattia ja takakelkan pelti.. on turvonnut ruosteessa niin pahasti että uusiksi menee. :I

Takakelkan pelti on varmaan 1mm tavaraa alunperin, kun kerran joudun uusimaan niin teen samantein vähän vahvemmasta.

Takakontti onkin kiva tehdä kun on räpelletty todella vahvasta pellistä huonosti kylläkin. :D

Onko mineissä ollut koskaan tasaisia ulkohelmoja, ilman minkäänlaisia pokkauksia, sillä sellaiset löytyy?

Helmoista jonkun verran lukenut ettei kannattaisi laittaa leveitä helmapeltejä?

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Etuhyllystä pitäisi aloitella hommaa.. taas on pyöritelty sormia ja mietitty pää puhki.

Vaakaimu kaasarin/t  sain käsiini ja olisi tarkoitus istuttaa pidemmän imusarjan kanssa.

Syvennysboxin joutuu väkisinkin tekemään, kun tuntuu että tulipeltiin ei jää rakoa vakio setupin kanssa.

Takakelkan kunnostuksen suhteen luovutin täysin, sillä niin paljon korjattavaa että käytännössä rakentaisin uuden kelkan.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Joo,syvennyksen joutuu tekemään,ei muuten mahdu.Takakelkkoja saa vielä uusia,olis vaan parikymmentä vuotta sitten pitäny ostaa varastoon,olivat pirun paljon halvempia,mut eihän sillo vielä ollu ylimääräistä rahaa!Täysin lahoo kelkkaa ei kannata käydä ehjäämään vieläkään.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...