Jump to content

R58 MCS korkeapainepolttoaine pumppu


holkki

Recommended Posts

Joo, tuttavan N18 koneisesta coupesta näyttäis hajoan tuo HPFP. Alkuun huonoa käyntiä ,misfires vähän kaikissa sylintereissä,vikakoodia seoksista ja pakokaasuista yms.Auto 9/2011 ja n.40 tkm ajettu,vikoja luettu monimerkki-testerillä, löytyi myös "kork.paine pumpun signaali ei uskottava..." On menossa laakkoselle hinurin kyydissä testeriin. Tarinan tarkoitus oli tiedustella porukalta, onko pumppuja hajonnut ja onko maahantuojalla ollut asian suhteen ""good williä"? Esim. Jenkeissä kuuluu jakopäiden tapaan pitkän takuun piiriin...

Link to comment
Share on other sites

Joo,meidän -12 mallisesta JCW:stä meni pumppu kertalaakista,pyöri muttei antanu painetta.Ei mitään vikakoodeja,Laakkosella vasta selvisi.Ajettu n:45000,mutta takuu ummessa,ei minkäänlaista vastaan tuloa=omaan piikkiin.Noin 1000:n paukku:uusi pumppu,pinnan anturit,suodattimet ja työt.Tankin joutuu vielä pudottamaan alas.Pumpulle vaihdon jälkeen sentäs 2v takuu.

Link to comment
Share on other sites

Joo,oliko Turbo69 hajonnut siirtopumppu tankista vai Hpfp? Jostain foorumilta oisko ollut NAM, oli juttu myös siirtopumpun tarkistamisesta.luulisi hpfp nikottelevan jos siirtopumppu ei syötä tarpeeksi bensaa...ja tuskin tulee mitään vikakoodia siitä vaivasta.Toivottavasti mittaa Laakkosella ennen hpfp:n vaihtoa...

Link to comment
Share on other sites

Mini ja maahantuojan "good will" eivät mahdu samaan lauseeseen. Ylipäätänsä olisi kiva kuulla, onko kukaan saanut mitään goodwillin piiriin näissä Mineissä?

Link to comment
Share on other sites

Ei tuu GW:tä Suomessa vaikka oli suhteitakin. Mulla meni Countrymanistä toi Hpfp. Tampereelta BMW varasosista sen sai ~240€ "normaalin" 600-700€ sijaan. Mulla antoi ihan vikakoodia siitä että oli "too low fuel pressure".

Link to comment
Share on other sites

Good will ja myyjän virhevastuu ovat ovat kovin eri asioita ja tosta jälkimmäisestä ei edes MINI Suomi/BMW pysty pyristelemään irti, varmasti yrittävät mutta jos auton huoltohistoria on kunnossa ei se kovin helposti onnistu ja tuo virhevastuuhan on sellainen asia mihin täytyy itse älytä vedota he eivät siitä luonnollisestikkaan mainitse.

Link to comment
Share on other sites

Ei tuu GW:tä Suomessa vaikka oli suhteitakin. Mulla meni Countrymanistä toi Hpfp. Tampereelta BMW varasosista sen sai ~240€ "normaalin" 600-700€ sijaan. Mulla antoi ihan vikakoodia siitä että oli "too low fuel pressure".

 

KL-varaosat antaa BTCF ry:n jäsenkortilla 10% alennuksen. Jäsenmaksu 20€, joten menee plussan puolelle pelkällä pumpun ostolla. ;)

Link to comment
Share on other sites

Oisko tämä butiikki:

http://www.bmwvaraosat.fi/

Siellä näemmä korkeapainepumppu (13517588879) 237,91€ ja tankissa oleva pumppuyksikkö (16112755082)  274,96€  .

Nuo siis meidän auton tiedoilla katsotut pumpun numerot jossain uudemmassa saattaa olla eri pumppu.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Tällä Mini-tarinalla onnellinen loppu.Auto sai uuden korkeapainebensapumpun . Elinsiirto tapahtui merkkiliikkeessä "isolla kirkolla", auton omistaja tyytyväinen,YLLÄTYS, maahantuoja tuli osan hinnassa vastaan ,koska autolla oli ajettu vähän ja huoltohistoria ok.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...