Hude Posted February 12, 2015 Report Posted February 12, 2015 Mitä arvioitte, Mini -76, kun kääntää rattia vasemmalle -> sammuu. Liikenneympyrässä pysyy käynnissä kun antaa reippaasti kaasua. Virtalukon pohja syyllinen? Tähän "ominaisuuteen" jo tottunut, mutta jospa kokeilisi ensikesäksi fiksata :P
MikkoViitala Posted February 13, 2015 Report Posted February 13, 2015 Mitenkäs sammuu? "Booaamalla" vai?Jos kuitenkin kaasun kanssa pysyy käynnissä niin en usko sähkövikkaa. Ite veikkaisin että kaasarin päässä kumilaippa tai jokin pääsee liikkuman ihan vähän. Ruiskippa bräkeliineriä ja kato vaikuttaako mittää.
FD100L Posted February 13, 2015 Report Posted February 13, 2015 Kyllä se vika tuon kerrotun oireen perusteella vaikuttaisi vahvasti olevan polttoaineen syöttöpuolella ..kaasuttimessa ehkä? Tietenkin muukin vika voi olla syynä, mutta vaikea näin kirjoituksen perusteella enempää.. Loppukevennyksenä: Onko tankissa riittävästi bensaa? :D
Hude Posted February 14, 2015 Author Report Posted February 14, 2015 Bensaa on, ja sammuu kuin seinään,aivan kuin virrat katkeaisi. Eli ei hyytymällä tai booaamalla. Oikealle kyllä saa kääntyä, hyvin käy :D
MikkoViitala Posted February 15, 2015 Report Posted February 15, 2015 Tarkistappa se kohta mistä johtosarja tulee konehuoneesta sisäpuolelle. Jos on johot rispaantunu ja siitä maadottaa.
FD100L Posted February 15, 2015 Report Posted February 15, 2015 No juu, sitten jos oikosulkua epäilee niin ei kantsi paljon ajella ja toivottavasti on sammuttimet lähellä? Tarkistella johtoliitokset, virtalukolta- puolalle- jakajalle jne. ja johdot yleensäkin, sit myös toi polttoainejärjestelmä. Eiköhän se vika jostain löydy?! Tsemppiä! :)
koirankoppi Posted February 15, 2015 Report Posted February 15, 2015 Virtalukolta rattiputken suojamuovien sisällä kulkevat johdot kannattaa tarkistaa.
Kimi Posted February 15, 2015 Report Posted February 15, 2015 Heiluttele puolaan ja jakajaan meneviä johtoja. Sieltä se kontaktihäiriö löytyy. /kimi
Juge Posted February 18, 2015 Report Posted February 18, 2015 Moro! Meillä oli Mini 1000 automaticissa samanlainen vika. Varsinkin jos vähän nopeammassa vauhdissa kääntyi vasemmalle ni kone sammui. Ja käynnistyi kun hetken malttoi odottaa. Syyksi ilmeni kaasarin kohon ylitulviminen. Sen kun sai kuntoon ei vika ole esiintynyt. Pitää nyt koputtaa puuta, ettei tulevan kesän ajokautena ko. vikaa olisi enää, mutta joka kerta kun tuo sammuminen tapahtui, kohon ylivuotoputkesta tuli bensat ulos.
Hude Posted February 19, 2015 Author Report Posted February 19, 2015 Nyt kun tarkemmin muistelen, gaso ehkä aina haisi nokassa sammumisen jälkeen. Tuo on tarkistettava kyllä! Kaikki sähköt näyttää siistiltä, kesällä ne tsiigailin. Nyt auto talviteloilla, pitää katsoa kaasaria lähemmin keväällä. kiitos ukoille vinkeistä (jälleen).
Juge Posted June 18, 2015 Report Posted June 18, 2015 Löytyikö vika tähän sammumiseen vai onko edelleen syy etsinnässä? Meillä on toistaiseksi (koputtaa puuta :) ) pysynyt ko. vika poissa, ja sillä se pois saatiin kun korjasin kohon neulan ja sen "istukan".
-tipi- Posted June 18, 2015 Report Posted June 18, 2015 Meillä vähän saman tyyppistä vikaa, neulaventtiilin vaihtaminen ei auttanut.
-tipi- Posted June 20, 2015 Report Posted June 20, 2015 Joo, kaasari tulvii aivan helvetisti, vaikka tosiaan vaihdoin Minisparesin "paremman" neulaventtiilin. Etenkin kun kierrättää konetta ja nostaa kaasun pois tulvii oikein ryöpyten. Neulaventtiili kuitenkin toimii kun puhaltaa kohokammion pilliin. Antaakohan jälkituotanto bensapumppu liikaa painetta? Tyhjäkäynnillä ei kuitenkaan juuri tulvi, joka ei puolla tuota viimeisintä epäilystä. Kohokin tuntuis toimivan, olen hieman ymmälläni.
-tipi- Posted June 20, 2015 Report Posted June 20, 2015 Jostain syystä nyt joko koho tai neulaventtiili jumii. Nyt oon kokeillu kahta kantta, niiden kohojakin ristiin. Jossain vaiheessa kierroksilla vedätyksen jälkeen jumii ja alkaa tulvia, tällöin myös kone sammuu. Voiko siellä olla jotain muuta tukossa? Taidan koittaa bensapaineensäädintä tai orkkisbensapumppua, joka tapauksessa pitää tarvikepumppu siirtää kontista alkuperäiselle paikalle. Nyt käytössä on pitkälti tämän näköinen pumppu, ei tuo näyttäs mahottomia paineita tuottavan.
inno75 Posted June 20, 2015 Report Posted June 20, 2015 Mulla on sama pumppu Mokessa ja hyvin on pelannut viimeiset 23v. Veikkaisin vikaa muualla.
Hude Posted June 25, 2015 Author Report Posted June 25, 2015 Moi Sorry kun en ole huomannut kommentoida keskusteluun. En ole omaa kaasaria tutkinut, edelleen jyrkässä käännössä alkaa tulvimaan, yleensä pysyy käynnissä, vähän haisee bensa kabinetissa. Vaiva vielä niin pieni, että alan korjaamaan vasta sen pahetessa. Toivottavasti löydät syyn ongelmaa, mulla sama jumppa edessä jossakin vaiheessa..
-tipi- Posted July 13, 2015 Report Posted July 13, 2015 Eilen pääsin pitkästä aikaa Minin kimppuun, mittasin kaverilta lainaamallani mittarilla bensapaineen joka oli 0,36-0,38 Bar. Kierroksilta tyhjäkäynnille laskemisen jälkeen paine kuitenkin heittelee rajusti, n. 0,1bar, ja etenkin tällöin tulee runsasta tulvimista. Koittanen laskea paineen tuonne 0,2baarii, josko se auttaisi.
Mini1380 Posted July 13, 2015 Report Posted July 13, 2015 mittasin kaverilta lainaamallani mittarilla bensapaineen joka oli 0,36-0,38 Bar. toi on kyllä SU:lle aivan liikaa.
simonits Posted July 14, 2015 Report Posted July 14, 2015 bensanpintaa kannattais kokeilla säätää alemmas,jos on muovinen koho jossa on muovinen paino pinta vaihda sellaiseen kohoon jota voi säätää,tällä loppui yhdestä ministä bensan tulviminen.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now