Jump to content

Mini sammuu kääntyessä


Hude

Recommended Posts

Mitä arvioitte, Mini -76, kun kääntää rattia vasemmalle -> sammuu. Liikenneympyrässä pysyy käynnissä kun antaa reippaasti kaasua.

Virtalukon pohja syyllinen? Tähän "ominaisuuteen" jo tottunut, mutta jospa kokeilisi ensikesäksi fiksata :P

Link to comment
Share on other sites

Kyllä se vika tuon kerrotun oireen perusteella vaikuttaisi vahvasti olevan polttoaineen syöttöpuolella ..kaasuttimessa ehkä?

Tietenkin muukin vika voi olla syynä, mutta vaikea näin kirjoituksen perusteella enempää..

 

Loppukevennyksenä: Onko tankissa riittävästi bensaa? :D

Link to comment
Share on other sites

No juu, sitten jos oikosulkua epäilee niin ei kantsi paljon ajella ja toivottavasti on sammuttimet lähellä?

Tarkistella johtoliitokset, virtalukolta- puolalle- jakajalle jne. ja johdot yleensäkin, sit myös toi polttoainejärjestelmä. Eiköhän se vika jostain löydy?! Tsemppiä! :)

Link to comment
Share on other sites

Moro!

Meillä oli Mini 1000 automaticissa samanlainen vika. Varsinkin jos vähän nopeammassa vauhdissa kääntyi vasemmalle ni kone sammui. Ja käynnistyi kun hetken malttoi odottaa.

 

Syyksi ilmeni kaasarin kohon ylitulviminen. Sen kun sai kuntoon ei vika ole esiintynyt.

 

Pitää nyt koputtaa puuta, ettei tulevan kesän ajokautena ko. vikaa olisi enää, mutta joka kerta kun tuo sammuminen tapahtui, kohon ylivuotoputkesta tuli bensat ulos.

Link to comment
Share on other sites

Nyt kun tarkemmin muistelen, gaso ehkä aina haisi nokassa sammumisen jälkeen. Tuo on tarkistettava kyllä! Kaikki sähköt näyttää siistiltä, kesällä ne tsiigailin. Nyt auto talviteloilla, pitää katsoa kaasaria lähemmin keväällä. kiitos ukoille vinkeistä (jälleen).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Löytyikö vika tähän sammumiseen vai onko edelleen syy etsinnässä?

 

Meillä on toistaiseksi (koputtaa puuta :) ) pysynyt ko. vika poissa, ja sillä se pois saatiin kun korjasin kohon neulan ja sen "istukan".

Link to comment
Share on other sites

Joo, kaasari tulvii aivan helvetisti, vaikka tosiaan vaihdoin Minisparesin "paremman" neulaventtiilin. Etenkin kun kierrättää konetta ja nostaa kaasun pois tulvii oikein ryöpyten. Neulaventtiili kuitenkin toimii kun puhaltaa kohokammion pilliin. Antaakohan jälkituotanto bensapumppu liikaa painetta? Tyhjäkäynnillä ei kuitenkaan juuri tulvi, joka ei puolla tuota viimeisintä epäilystä. Kohokin tuntuis toimivan, olen hieman ymmälläni.

Link to comment
Share on other sites

Jostain syystä nyt joko koho tai neulaventtiili jumii. Nyt oon kokeillu kahta kantta, niiden kohojakin ristiin. Jossain vaiheessa kierroksilla vedätyksen jälkeen jumii ja alkaa tulvia, tällöin myös kone sammuu. Voiko siellä olla jotain muuta tukossa?

 

Taidan koittaa bensapaineensäädintä tai orkkisbensapumppua, joka tapauksessa pitää tarvikepumppu siirtää kontista alkuperäiselle paikalle. Nyt käytössä on pitkälti tämän näköinen pumppu, ei tuo näyttäs mahottomia paineita tuottavan.

Link to comment
Share on other sites

Moi

 

Sorry kun en ole huomannut kommentoida keskusteluun.

En ole omaa kaasaria tutkinut, edelleen jyrkässä käännössä alkaa tulvimaan, yleensä pysyy käynnissä, vähän haisee bensa kabinetissa. Vaiva vielä niin pieni, että alan korjaamaan vasta sen pahetessa.

Toivottavasti löydät syyn ongelmaa, mulla sama jumppa edessä jossakin vaiheessa..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Eilen pääsin pitkästä aikaa Minin kimppuun, mittasin kaverilta lainaamallani mittarilla bensapaineen joka oli 0,36-0,38 Bar. Kierroksilta tyhjäkäynnille laskemisen jälkeen paine kuitenkin heittelee rajusti, n. 0,1bar, ja etenkin tällöin tulee runsasta tulvimista. Koittanen laskea paineen tuonne 0,2baarii, josko se auttaisi.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...