Jump to content

Perän likaantuminen


Wile

Recommended Posts

Hywä, että aukesi tällainen forum, jipii. 8)

 

Sitä vaan tuossa mietin, että kun MINIn perä ei pysy puhtaana ei sitten millään. Mitä olette tehneet likaantumisen hallitsemiseksi? Mistä ihmeestä se kura oikein lentää? :o

Yksi reissu Lahdesta Lappeenrantaan ja rekkarikilpeä ei edes näkynyt.

 

Tämä foorumi on tosiaankin tosi hyvä juttu! Ei sille kuraantumiselle varmaan mitään oikein voi, keula saattaa olla miten puhtoinen tahansa, mutta voi luoja sitä takaluukkua... Ei auta kuin pestä, valitettavasti. Itse en ole ainakaan ole  keksinyt mitään juttua sen likaantumisen estämiseksi. Tuntuu, että se imee kaikki maailman kurat itseensä  :)

Link to comment
Share on other sites

Harmi vaan, että matkustajan puoleinen penkki jotenkin jumittaa, eikä aina suostu liikkumaan. ;D

Sano sille "apukuskille" että poistuu autosta, niin alkaa penkkikin taas liikkumaan ;)

 

Auton perä on kyllä Minissä mallista riippumatta ongelmallinen. Pesemällähän sen toki saa puhtaaksi, mutta kun sinne ikkunatiivisteen alle kertyy sitä sontaa, niin ikävästi pikapesun jälkeen alkaa sieltä valumaan sotkien perän (näkyy ainakin vaaleassa värissä ikävästi) ennen ensimmäistäkään kilometriä, jonka jälkeen toisaalta perä on jo likainen :D

 

Oli tarkoitus laittaa Miniin roiskeläpät eteen ja taakse, mutta jäi sekin tekemättä kesän aikana. Ois voinut kokeilla oisko siitä ollut apua. Ja en tarkoita semmosia pieniä vaan kunnon läpät  8)

Link to comment
Share on other sites

Oli tarkoitus laittaa Miniin roiskeläpät eteen ja taakse, mutta jäi sekin tekemättä kesän aikana. Ois voinut kokeilla oisko siitä ollut apua. Ja en tarkoita semmosia pieniä vaan kunnon läpät  8)

On tullut itsellekin mieleen nuo kuraläpät, miksi ne ylipäätään poistettiin autoista? Nehän estäisivät niitä kiviä sinkoutumasta esim. tuulilasiin...

Link to comment
Share on other sites

Ziizus mikä homma oli hinkata auto puhtaaksi, oli useamman viikon (tais olla reilusti yli kuukauden) sonnat auton pinnassa  :-[

 

Onneksi alkoi ilta hämärtään niin ei voi "kauhistella" lopputulosta. Todella ikävästi tuossa vaaleassa värissä näkyy pinttyneet likarannut ym.

 

Pitää alkaa etsimään jostain edullinen lämmin halli, jossa sais putsattua oikein kunnolla, liuottimilla pinta puhtaaksi, eka kerros vahaa, toka kerros vahaa jne jne .........

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Sen verran tuli laiska olo, etten jaksa työkiireiltäni itse lähteä puunaamaan autoa kaikista viikon kurista. Sivuikkunoista ei näe enää ulos ja konepesuun on turha viedä, kun ei puhdistu kunnolla kuitenkaan.

 

Soitto siis Car Wash -pesufirmaan ja tulevat huomenna noutamaan auton duunista ja palauttavat muutaman tunnin kuluttua. Pesevät käsin ja imuroivat jalkatilat ja kustannus firman tingittyyn hintaan 16 e, normaali hinta 19 e. Kunnon konepesu maksaa muutaman euron vähemmän, mutta jos tulee hyvää jälkeä, niin aion käyttää palvelua myöhemminkin.

Link to comment
Share on other sites

Hienosti toimi pesupalvelu, toivat sen kuraisen MINIn tilalle puunatun ja imuroidun version. Heillä oli ollut 3 muutakin MINIä pestävänään, hotelli Crowne Plazassa on huomenna BMW:n tilaisuus, jossa esillä nämä kyseiset autot.

 

Oli ollut kussakin uudenlaiset U:n malliset bonnetit eli varmaan se sama kuvio, mistä toisessa osiossa oli kuvakin.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 viikkoa myöhemmin...
Mulla on edessä ne pienet läpät ja taakse meinasin silloin autoa ostaessa myös läpät asennuttaa. Tiedä sitten auttaako noi vakio läpät mitään tähän perän kuraantumiseen. Onhan noita jälkikäteen tullut mietittyy takaläppiä, että jos sittenkin ...

 

Tossa mallia vakioläpistä miniin:

Etuläpät

Takaläpät

 

Minulle on ilmeisesti nyt tulossa sekä etu että takaläpät MINIin. Saas nyt nähdä auttavatko nuo mitään... aikas pienethän nuo ovat, joten eipä niistä varmaan haittaakaan ole.

 

t. JP

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...
Olen kuullut huhuja, että ministä olis tulossa  uusi sedan-mallisarja. Esittely on kuulemma Detroitin  vai oliks  se Geneven Autonäyttelyssä ... ::)

mini2-sedan2006.jpeg.jpg

 

Tollanen kun olis , niin ei takaikkunakaan varmaan juuri   likaantuisi.  :)

 

Bättis se senkun jaksaa... ;D Ja keskellä yötä!?! Eiks tuohon aikaana pitäis olla kiltisti jo nukkumassa? ;)

 

n.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 viikkoa myöhemmin...
Nyt olis spoileri sillä kohdin, että voi hillitä lasin likaantumista.

Myynnissä http://www.mossmini.com/

 

Ei millään pahalla mutta ainakin ton kuvan perusteella pilaa perän tehokkaammin kun likaantuminen  :o

 

Ainiin ja mun motiivi perän puhtaana pitämiselle on enemmän siinä että se näyttää rumalta likaisena, ei se että haluaisin nähdä takalasista läpi  ;)

 

Täytynee niitä pienenpieniä roiskeläppiä kokeilla josko auttaisi...

Link to comment
Share on other sites

Moikka...

 

minulle on nyt asennettuna niin MINI Cooper S:n takaspoileri kuin noi roiskeläpätkin eteen ja taakse. Nyt on vaan niin, etten ole ehtinyt tässä vielä oikein testaamaan että auttavatko nuo roiskeläpät ihan käytännön kovassa koetuksessa takalasin puhtaanapysymiseen.

 

Sen verran voin sanoa, että sillä lyhyellä matkalla kun ajoin Pitäjänmäeltä kotiin (ja tienpinta oli monilta kohdin märkää) ei takalasi likaantunut ollenkaan entiseen malliin. Mutta tosiaan ihan kunnon testiympäristössä ei ole tullut vielä testattua.

 

Raportoin lisää kunhan olen varmempi vaikutuksesta.

 

t. JP

Link to comment
Share on other sites

 

Juu ... odottelen mielenkiinnolla, että onko apua takaläpistä.  ;)

Jos on, niin harkitsen seuraavassa huollossa niiden asennusta.

 

No nyt voin sitten kertoa...

 

Takaläpät ei auta perän puhtaanapysymiseen  :'( eli ainakaan sen vuoksi niitä ei mielestäni kannata laitattaa.

 

t. JP

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...