Jump to content

Juna kulkee ja minit vaihtuu ...


Heppu

Recommended Posts

Kiitos linkistä. En ole käynyt siellä ennen.  

 

Täällä on myös hiljaista, toivon että tilanne paranee nopeasti mutta epäilen että asiaan menee vähän aikaa. Asiat oli ehtinyt mennä liian monta vuotta väärään suuntaan ainakin täällä. Minulla on yhdenmiehen toimisto ja asiakkaat on tosi vähissä tällä hetlellä.

 

Meitä Pyhäjärveläisiä ja karjalaisia on ehkä levinnyt kaikkiin mailman nurkkiin. Onkohan sellainen kun JCW geeni!  ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...
  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Morjens pitkästä aikaa. Meinasitko muuten käväistä Malmin radalla autoslalom harjotuksissa 19.4.. Kyseessä ei siis ole kisa, joten saa ajaa enemmän ja maksaa vähemmän, eikä tainnut tarvita ennakkoilmoittautumistakaan. Mulla on tarkotus mennä sinne pikkasen pyörähtelemään.
Morjens morjens  :)

En ollut aikonut osallistua, enkä suoraan sanottuna osallistu, kiitos tarjouksesta tosin.

Joskus myöhemmin slalom osallistuminen on paljon todennäköisempää. Palaan tähän asiaan sitten.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 kuukautta myöhemmin...
  • 1 year later...

Niin siinä kävi, että JiiKoo taitaa olla kauemmin minin omistaja. :)

 

Sitähän myö arvuuteltiin Vantaalla vuonna 2004, kun potkittiin toisten minejä, että kumpi jaksaa pisempään pitää kärryään. No minäkin hurahdin tähän mini-juttuun ja perustin oikeen foorumit ja kaikki. Mutta, mutta aikansa kutakin ... tilasin tänään Laakkoselta Peugeot RCZ 200 thp mallin. Vanha kärry menee vaihdossa. Jos jotakin kiinnostaa Mini Cooper S Works v.2004 (210hv), niin helmi-maaliskuussa on Jyväskylässä Laakkosella se myynnissä.

 

Suurin syy merkin vaihtoon on, ettei paikkakunnalla ole enää minin edustusta. No onhan tässä tulevassa kärryssä sama moottori kuin uudessa ässässä.

Link to comment
Share on other sites

Niin siinä kävi, että JiiKoo taitaa olla kauemmin minin omistaja. :)

 

Sitähän myö arvuuteltiin Vantaalla vuonna 2004, kun potkittiin toisten minejä, että kumpi jaksaa pisempään pitää kärryään. No minäkin hurahdin tähän mini-juttuun ja perustin oikeen foorumit ja kaikki. Mutta, mutta aikansa kutakin ... tilasin tänään Laakkoselta Peugeot RCZ 200 thp mallin. Vanha kärry menee vaihdossa. Jos jotakin kiinnostaa Mini Cooper S Works v.2004 (210hv), niin helmi-maaliskuussa on Jyväskylässä Laakkosella se myynnissä.

 

Suurin syy merkin vaihtoon on, ettei paikkakunnalla ole enää minin edustusta. No onhan tässä tulevassa kärryssä sama moottori kuin uudessa ässässä.

No, sittemmin kahden asunnon loukun kautta yhden asunnon konkkaan siirryttyäni voin vain toivotaa onnea niille, joilla on vaihtaa autonsa uusiin. Mulla k-e-s-t-ä-ä vielä 'kotvasen'. Ja onhan tässä 150t elokuvahuoneen saamiseksi käytettyään pakko katto niitä elokuviakin - jopa ennen eläkeelle pääsemistä.

 

Vielä kerran - onnittelut. C:-)

Link to comment
Share on other sites

Mielenkiintoinen valinta tuo Pösö RCZ. Yhden olen livenä nähnyt täällä Luxissa. Hyvältä näytti ja pisti heti silmään liikenteessä.

Jos vertaat nykyistä ja tulevaa autoasi, niin onko suuria eroja (alusta,ohjaus,"pirtsakkuus",vääntö)? RCZ ilmeisesti jonkin verran painavampi kuin Mini.

Myös sisätilat (kuvien perusteella) näyttää enemmän kuin hyvältä. Onnittelut rohkeasta valinnasta.

Link to comment
Share on other sites

..............................................................................

Jos jotakin kiinnostaa Mini Cooper S Works v.2004 (210hv), niin helmi-maaliskuussa on Jyväskylässä Laakkosella se myynnissä.

..............................................................................................

 

On se vaan tuo Hepun mini sellainen, että kannattaa käydä heti hakemassa pois, kun tulee myyntiin.

HepunMini_07_2.jpg

 

Onnea vaan vielä Hepulle :) :) :)

Link to comment
Share on other sites

Sulla on Heppu mun automaku =) En ole vielä koeajanut enkä etenkään kauppoja tehnyt, mutta RCZ tulee olemaan seuraava auto. Kauhean vaikeaa kun Minin haluaisin pitää, on ollut aivan huippuauto. Ajossa näin kuitenkin yhden RCZ:n ja jos tuon näköisen auton saa tuolla hinnalla, pakkohan se on hankkia. Myös tehot siinä näyttäisivät olevan kohdallaan. Käsittääkseni maahan tulleet 50 kpl on myyty saman tien, ja seuraavat tulevat keväällä maahan. Niitä odotellessä...

 

Onnea Heppu uudesta autosta!

Link to comment
Share on other sites

Sulla on Heppu mun automaku =) En ole vielä koeajanut enkä etenkään kauppoja tehnyt, mutta RCZ tulee olemaan seuraava auto. Kauhean vaikeaa kun Minin haluaisin pitää, on ollut aivan huippuauto. Ajossa näin kuitenkin yhden RCZ:n ja jos tuon näköisen auton saa tuolla hinnalla, pakkohan se on hankkia. Myös tehot siinä näyttäisivät olevan kohdallaan. Käsittääkseni maahan tulleet 50 kpl on myyty saman tien, ja seuraavat tulevat keväällä maahan. Niitä odotellessä...

 

Onnea Heppu uudesta autosta!

Tuossa on sekin etu, että saattaa mennä useita kuukausia ennenkuin samannäköisi autoja alkaa tulemaan vastaan jokaisessa risteyksessä. Ainakin täällä KehäIII:n sisäpuolella tulee menejä vastaan muutaman kilometrin välein, joten kyllähän ne jo tosi yleisiltä vaikuttaa. Harvinaisuus on minissä yksi asia, mikä tekee siitä haluttavan (kysynnän ja tarjonnan laki myös).
Link to comment
Share on other sites

No, sittemmin kahden asunnon loukun kautta yhden asunnon konkkaan siirryttyäni voin vain toivotaa onnea niille, joilla on vaihtaa autonsa uusiin. Mulla k-e-s-t-ä-ä vielä 'kotvasen'. Ja onhan tässä 150t elokuvahuoneen saamiseksi käytettyään pakko katto niitä elokuviakin - jopa ennen eläkeelle pääsemistä.

 

No ei tässä mene itselläkään hyvin ...

Tänään tuli YT-neuvottelu ilmoitus, että vähennetään väkeä . Olen jo kahdesta vähennyksestä selvinnyt ja lomautuksessa olin valtaosa viime vuotta. Nyt kun juuri näytti positiiviselta ja töitä on ollut lähes koko vuoden tein autokaupat. Jos olisin vielä miettinyt viikon, niin olisi kai jäänyt kaupat tekemättä.

 

Laitetaanpa oikeen RCZ:n kuva piristämään tätä apeaa mielialaa ...

Kuvassa on väri yms. ulkoiset varusteet samat mitä minulle tulevan kärryn.

 

rcz-sivu.jpg

Link to comment
Share on other sites

Lohdutuksena voin kertoa, että useimmat joutuvat YT-neuvottelujen johdosta luopumaan monista hieman merkityksellisimmistä asioista kuin leikkikaluista ;)

Eikä yhtään millään pahalla! Ei vain millään tule tippa silmään tässä tapauksessa.

 

Tietää mistä puhuu :-\

Link to comment
Share on other sites

Lohdutuksena voin kertoa, että useimmat joutuvat YT-neuvottelujen johdosta luopumaan monista hieman merkityksellisimmistä asioista kuin leikkikaluista ;)

 

Juu ... olen kahden vuoden aikana joutunut useamman kaverin työpöydän siivoamaan, kun on työsuhde loppunut. Eli ei se sen kummenpaa. Olen vuosikymmenien aikana jo muutamia kertoja tämän kokenut ...

 

Mitä tulee tähän uuteen "leikkikaluun", maksan sen käteisellä. Olen sen verran wanhan kansan hemmo, etten vielä koskaan ole lainaa autoon ottanut. ;)

Link to comment
Share on other sites

... Mitä tulee tähän uuteen "leikkikaluun", maksan sen käteisellä. Olen sen verran wanhan kansan hemmo, etten vielä koskaan ole lainaa autoon ottanut. ;)
Meikä taasen on niin "nykyaikanen", etten o viimeseen yli 20 vuoteen ostanut mitään käteisellä. Opintolainan ottamisen jälkeen on ollut aina enemmän lainaa kuin tilillä rahnaa. Nyttemmin opintolaina on vaihtunut asuntolainaksi ja sitähän maksan eläkeikään asti. >:D
Link to comment
Share on other sites

Meikä taasen on niin "nykyaikanen", etten o viimeseen yli 20 vuoteen ostanut mitään käteisellä. Opintolainan ottamisen jälkeen on ollut aina enemmän lainaa kuin tilillä rahnaa. Nyttemmin opintolaina on vaihtunut asuntolainaksi ja sitähän maksan eläkeikään asti. >:D

 

Juu ... se on sitä nykyaikaa tämä käteisen puute. Pankki on ahistellut mua mikä lie uusilla korteilla, piti tilata joku visa debit kortti viime viikolla. Luottokorttia en suostunut ottamaan ...

 

Toi tilattu auto arveluttaa sen takia, että muuttuuko harraste-auto käyttöautoksi jatkossa. Koska ei tiijä missä ja miten tulevaisuudessa joutuu liikkumaan. Vai miltä kuulostaa se, että RCZ:n takapenkillä joutuisi joskus muutama siro 180 cm uros matkustaan + tuolla myllyllä ajaan 50 tkm vuodessa. No silloinhan mun pahin painajainen touteutuisi eli neliovinen tiisseli auto pitäis hommata ... huh. No eiköhän sen ens keväänä nää, miten on. ;)

Link to comment
Share on other sites

Toi tilattu auto arveluttaa sen takia, että muuttuuko harraste-auto käyttöautoksi jatkossa. Koska ei tiijä missä ja miten tulevaisuudessa joutuu liikkumaan. Vai miltä kuulostaa se, että RCZ:n takapenkillä joutuisi joskus muutama siro 180 cm uros matkustaan + tuolla myllyllä ajaan 50 tkm vuodessa. No silloinhan mun pahin painajainen touteutuisi eli neliovinen tiisseli auto pitäis hommata ... huh. No eiköhän sen ens keväänä nää, miten on. ;)
Ei kyllä heti uskois, että tuonnäkösessä autossa on minkäänlaista takapenkkiä! Auto on tosi iso, jos näin on. No, oma haaveeni on, että joskus pystyisin Minin vaihtamaan pienempään. Eli Speedster ja Elise/Exige on haaveissa edelleen. Mini on nostanut riman korkeelle, mutta toisaalta nuo haaveet voi muuttua edullisemmaksi, kun aikaa kuluu. Ja aikaa kun tarpeeksi kuluu, niin samalle rungolle rakennettu sähköauto saattaa tulla myös kyseeseen. Mutta kaikki vaihtoehdot vaatinee sen, että kämppä pitää saada myytyä ja pitäis muuttaa jonnekin edullisemmalle alueelle. Eli Minillä mennään toistaiseksi ja luultavasti niin pitkään kun sen saa katastuksesta läpi. O0
Link to comment
Share on other sites

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Laitehan esiteltiin Start! -ohjelmassa ja kivalta vaikutti. Tavaratilaakin kehuttiin isoksi, joten autollahan saa helposti pitemmällekin reissulle riittävästi tavaraa mukaan. Mukavuus ja ajo-ominaisuudet taattua pösön laatua. Hintakin oli (perusvarusteltuna) sen verta matala, että liekö tarvinnut JCW MINIn kanssa ees väliä maksaa paljo mittään. Tietysti kaikki herkut päälle laitettuna menee varmaan uuden JCW:n hintaseks ja käytetyn kanssa jo pikkasen pitäis välirahaakin etsiä.

 

Mahtaako tällä foorumilla kuulla autosta tarinaa vai pitäneekö liittyä pökötti-voorumille autosta ja kuskista kuullakseen? ;)

 

P.S. Oma lelu on liikennekäytöstä poistettuna kevvääseen asti (ellei Prelude hajoa käsiin ja pakota ottamaan Miniä talveksi käyttöön). Eteen on vaihdettu (tai työkalun teko ja vaihto meneillään) HI-LOt ja muutama kumipusla vaihdettu muovisiin. Takana uudet alumiiniset jarrurummut. Kevään odottelu kohtuullisen vaikeaa itse kullakin (kyllä vuoden ympäri ajaminen on paljon helpompaa - tää odottelu on yhtä h"%¤¤#&%"tiä)...

Link to comment
Share on other sites

Mahtaako tällä foorumilla kuulla autosta tarinaa vai pitäneekö liittyä pökötti-voorumille autosta ja kuskista kuullakseen? ;)

 

Jaaha ... en osaa sanoa, kyllä täällä tulee varmaan jonkin verran käytyä jatkossa. On vaan auto aiheiset foorumit olleet viime ajat minulla pannassa. Mennyt aika muissa jutuissa ihan täysin. Mutta, mutta ... aina nämä kiinnostuksen kohteet muuttuu. Rekisteröidyin jopa peugeot foorumille jokunen viikko sitten. Viimeksi niillä foorumeilla tuli roikuttuu noin viisi vuotta sitten.

 

Tässä ollut muutama viime viikko aikaa touhuilla omien harrastusten kimpussa. Hävitin jopa sen vanhan mini-sivuni (joka oli profiilissani) ja tein tilalle jotain yleishöpinää autoista sun muusta.

 

Ihan tarpeeksi tuli välirahaa kaupoissa ... olihan pösön hinta varusteineen noin 43 t egee. Lopullinen summa määräytyy talvella, jos vaikka saan eräälle mini harrastajalle jcw:n myytyä suoraan. Jos en, niin mini menee vaihdossa Laakkoselle.

Link to comment
Share on other sites

Seuraavassa videossa on vertailussa Cooper S, sitikan DS3 ja pösön RCZ. Nehän on kaikki periaatteessa samalla koneella ...

 

 

Harmi kun en ymmärrä tuosta ulkomaan höpinästä mitään. Mutta sen huomion tein, että mini on paljon ketterämpi mitä toi rcz. Se vaikuttaa aika kohlolta noiden keilojen pujottelussa. Juuri nämä kolme vaihtoehtoa oli mulla mielessä jo viime keväänä. Mini putosi heti pois, kun ei ole huoltoa täällä peräkylällä. Anakin se DS3 200 hv:n koneella olisi ollut ripein vaihtoehto ... olisi kai pitänyt varata ennakkoon, vaikka tulevasta hinasta ei ollut tietoa. Nää on makuasioita, mutta tykkään myös tuon DS3:n ulkonäöstä, mutta ohjaamo on mielestäni aika kohlo.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...

...josta eilen illalla myöhään saavuin viikon reissulta. Käytiin pienellä (>800 miles in 2 days) kanjonikierroksella - kulkineena tuore avo-mustanki. Erittäin näppärän tuntuinen auto. Sanoisin, että jos autossa ois ollu alla kesärenkaat ja alusta ois ollu sporttisempi, niin houkuttelisi Minin vaihtaminen tommoseen. Oli aikasta laivamaisen löllyvä alusta 190 vauhdissa, kun autossa oli 4 henkee tavaroineen - no auton max kuorma ylittuikin jo tuolla. Auto on tiloiltaan vielä pienempi kuin Honda Prelude vm 89, joka puolestaan on Miniin verrattuna tooodella pieni auto. Ohjauksessa oli pikkasen välystä tms. epätarkkuutta suoraan ajettaessa ja ratti tärisi, mutta olihan pelillä ajettu jo >20kmiles, joten kaipa siinä ajassa on koiranluita sun muita on mennyt vaihtokuntoon. Huippunopeutta en uskaltanut kokeilla ajo-ominaisuuksien riittämättömyyden vuoksi... Kaikenkaikkiaan positiivinen kuva jäi autosta, vaikka oli Miniin verrattuna aivan eri planeetalta ajo-ominaisuuksiltaan. Mutta auton äänet, ulkonäkö, penkit, ajamisen helppous - olipa letkeä matka-auto... Harmi, ettei Vegasissa napsahtanut jackpottia, nyt vois olla oma Mustang jo tilauksessa. 8)

 

Uus-Minejä näkyi aika paljon liikkuvan katukuvassa - muut mini-bongaukset liittyy enemmän tekstiiliteollisuuteen.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...