Jump to content

Mini 1000-78


Päivi

Recommended Posts

  • 4 kuukautta myöhemmin...
tarvitsee tuuman pidemmät.

 

 

Iso kiitos!! :)

 

Eli näihin rumpuihin http://www.minispares.com/Product.aspx?ty=pb&pid=35841

 

Nämä pultit , niin pitäisi 12" vanteet saada kiinni http://www.minispares.com/Product.aspx? ... 224&title=

 

Ja toki ne pidemmät ruuvit millä itse rumpu kiinnitetään laippaan?

Link to comment
Share on other sites

Juurikin ne pultit ja ruuvit.

 

Kiitoksia!

 

Sain näillä näkymin "palkattua" projektia eteenpäin tekevän ihmisenkin , kun en siihen itse nyt tällä hetkellä kykene :)

 

Tosin vastineeksi hän halusi ajella minillä sitten kun , leima on saatu.....

 

Saas nähdä mitä tästäkin tulee , kun ei itse pääse vahtimaan ainakaan vielä. :)

Link to comment
Share on other sites

Pienen pientä edistystä tapahtunut.

 

Hommasin tuossa sitten aihioksi kannen(12g940) ja siinä on yksi pakoventtiili hieman uponnut ja kysymys kuuluukin, että voiko tuohon kanteen laitattaa lyijyttömälle bentsiinille sopivat seetirenkaat, ja pysyvätkö ne paikoillaan?

 

niin ja suunnitelmat tuon mosan ahtamiselle on aloitettu.

 

Kyllä niihin on laitettu seetirenkaita ja lähes pokkeuksestta ovat pysyneet, toki on niitä on irronutkin myös muissakin merkeissä ;) . Joskus aikoinaan niitä asennettiin epäkeskeisestikin en tiedä miten tänään. :(

Link to comment
Share on other sites

Edelliseen viestiin lisäten vielä tälläinenkin , mikä unohtui.

 

 

Etujarrusatulat jumissa....Tiedä sitten kuinka pahasti , kun eivät hetkeen aikaan käytössä ole olleet.

 

Onneksi on varastossa huolletut satulat mitkä jo melkein kerkesin myymään joten jouduin perumaan kaupan!

 

Anteeksi pyyntöni näin julkisesti ostajalle!

Link to comment
Share on other sites

No niin näyttäisi tällä hetkellä siltä , että Mr. Murphy on kääntänyt selkänsä hetkellisesti tämän rojektin kohdalla , meinaan sain sovittua kaupat osista joita tarvitsemme:)

 

Tosin meitähän on rojektin kimpussa kolme-> Minä Tekninen neuvoja/työnjohtaja , mekaanikko ja sitten tämä Mr.Murphy(Tämä herra lienee monille tuttu) :)

 

Eli viikonloppuna rojekti jatkuu lisä purkamisella. Ja ensiviikolla sitten mekaanikon aikataulun puitteissa ostettujen osien asennusta takaisin kiinni.

 

Kuviakin on napsittu ja lisäilen niitä tänne kunhan kameran saan vaan käsiini takaisin.

Link to comment
Share on other sites

Eilen sain vetonivelet purettua ja putsattua.

 

Tosin se minkä "asentaja" halkaisi sen korjasin , otin siis toisesta nivelestä sisäosan ja kasasin.

Tulikin ihan kohtuullisen jämäkät uusilla rasvoilla:)

 

Mutta riittääkö se rasva .kun olen täyttänyt sen nivelen täysin ja suojakumiin en vielä laittanut rasvaa vai täytyykö tuohon kumiin laittaa kanssa hivenen rasvaa?

 

Tänään ohjelmassa vanhojen jarruletkujen irroitusta ja levyjarrujen asennusta tiedossa ...saas nähdä mitä tulee:)

 

Kamera ei ollut eilen mukana tallissa.

Link to comment
Share on other sites

Jos nivelen olet hyvin täyttänyt, niin ei suojakumia enää tarvitse täyttää.

Tunkee vain ylimääräisiä ulos.

 

 

Kiitoksia varmistuksesta! :)

 

Unohdinpa kysyä , että mites nuo jarruletkut irtoavat yleensä? Ja on uitettu crc:tä paljon :)

 

Näyttää siltä , että jonkin asteista taistelua on luvassa ja siinähän on joku iso mutteri mistä itse jarruputki lähtee konehuoneen suuntaan ja palkki välissä ja siinä tuo jarruletku mikä pitäisi poistaa.

Link to comment
Share on other sites

Jarruletkun vaihto sujui jopa liian helposti , kun lähtikin joka liitos nätisti auki ja jarruputkikin oli todella hyvässä kunnossa:)

 

Tätä jarruletku/putki mutteria varten kävin ostamassa lenkki aivaimen joka tietenkin oli väärän kokoinen....

 

Tosin vetarin suojakumin siteiden kanssa tulikin tumpuloitua kunnolla.....4 kertaa sain poikki ja sitten kun vihdoin viimein sain paikalleen ja kiristettyä , niin hukkasin sivuleikkurin millä olisin katkonut ylimääräiset pois......

 

Niin ja olihan se koitettava miten vanne/rengas istuu lokarin kaariin. Tulikin sitten rengas ihan levikkeen reunaan asti:)

 

Tosin on näköjään liian pitkät pyörän mutterit , kun pohjasi ja jäi vanne heilumaan napaan ......

 

Kyseessä siis 5,5x12 Miniliten vanteet ja niille omat mutterit jotka ei sovi ...Voiko näistä hieman lyhentää vai ostanko jostain sopivan mittaiset?

 

Muoks.muoks...

 

Ja kuten asiaan kuuluu , niin pitäisi pitää silmät auki kun puuhailee....Tottakai minulta unohtui ne holkkimutterin prikat välistä pois...... Ja sen takia ei vanne kiristynyt napaan.......

Link to comment
Share on other sites

Ei olisi enään kuin jarrujen ilmaus , etupenkit kiinni , takavaimentajan metsästys ja kiinnitys , lattiamatto ,

Turvavöiden 4 piste kiinnitys(silmukkapulteilla) , niin ja moottorin koe käyttely ja leimaus!

 

Pieni mahdollisuus näköjään on , että saadaan auto ajamalla Mobiliaan. :)

 

Noita silmukkapultteja saa tarjota!

Link to comment
Share on other sites

Järjellä kun kattoo ja miettii että mitä repeis irti kun niistä repii yhteensä tonnin voimalla etiäpäin. Ei riitä että silmukkapultit pysyy selkänojanpellissä kiinni, tarttee selkänojapellinkin pysyä autossa kiinni ja sitä rataa. On vaan tullut nähtyä niin vaarallisia vyöasennuksia että oksat pois, kun on vaan laput silmillä laitettu ne vyöt kunnolla kiinni peltiin mihin ne tulee milloinkin, mutta sitten ei olekkaan mietitty että miten se koripelti on kiinni muussa rakenteessa.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...