Jump to content

Mini 1000-78


Päivi

Recommended Posts

Onkohan lopun alkua?

 

Eilen huomasin että ylävesiletku on taas kerran paisunut reilusti alkuperäisestä koosta ja kehittää jokseenkin kovan paineen syyläriin.

 

No jäähdyteltyäni sitten avasin syylärinkorkin ja eikun käyntiin.....samalla nestettä lisätessäni totesin , että johan se vaahtoaa toi jäähdytysneste ja kupliikin lievästi pölläyttää reilusti siis oikein reilusti sinistä savuakin putkesta.

 

Öljyäkin kuluu melkoisesti.

 

Aamuisin kun lyön käyntiin , niin kolmella käy ja ja hetken kaasuttelee niin taas on kaikki neljä sylinteriäkin mukana.

 

Lämmintä kyllä tulee kabiiniin ihan kivasti ja ilmeisesti ei kuitenkaan keitä vielä ainakaan:)

Link to comment
Share on other sites

Mikäköhän tuon sitten voi aiheuttaa jos se kansipahvi on taas kerran palanut?

 

Siis ajettu arviolta noin 300km "kansirempan" jälkeen.

 

Jäähdytysjärjestelmä on "pesty" niin hyvin kuin mahdollista ja tokihan se neste taas on väriään muuttanut.

 

Niin ja korkeilla kierroksilla rupeaa prötäämään kunnolla ja silloin myös savunmäärä nousee , mutta normi ajossa ei hirveesti pölläyttele toki haiskahtaa öljylle.

 

Kestäisi nyt loppusyksyn , niin talven aikana saisi sitten perehtyä tuohon moottoriin:)

Link to comment
Share on other sites

Tarkastettiinko kannen ja lohkon suoruus/tasaisuus kansirempan yhteydessä? Jos ajat kansipahvilla mikä vuotaa, tarvitsee sen jälkeen plaanata lohko ja kansi. Tuo vuoto aiheuttaa materiaalin kulumista pois kannesta/lohkosta, tulee kuoppa eikä uusikaan pahvi pidä. Mikäli kansipahvin palamiseen reagoidaan heti, ei yleensä ole vielä niin paljon vahinkoa tullut että tarvitsisi sen takia koneistaa pintoja, mutta voihan ne muutenkin vanhemmiten olla elänyt pahastikkin kieroksi.

Link to comment
Share on other sites

Lohkon pinta lienee kiero kun eikös sulta plaanattu se kansi.

Minin jatkuvat kansipahvi oireet yleensä johtuu siitä että kansipahvin palettua ensimmäisen kerran plaanataan vain kansi muttei lohkoa ja kierre on valmis ja se jatkuu ja jatkuu ja jatkuu kunnes lohkokin suoristetaan.

Link to comment
Share on other sites

voi, voi. tsemiä, nopeesti porukalla rykäsette kaikki suoraksi ni ei paina mieltä koko ajan. vähän samasta asiasta kysymys kun tuossa purin eilen yhden 850 koneen ja siinä oli kupari kannentiiviste missä oli soikeat reiät 3 pytyssä... vissii vuotsnu reilusti ja yhestä venttiilistä pikkupala irti, oli ostae3ssa käyntikuntoinen kuulema...

Link to comment
Share on other sites

Kansirempan yhteydessä plaanattiin vain kansi ja lohkoa tutkittiin silmämääräisesti mattopuukon terän avulla:)

 

Lohkon pinta näytti HUOM! näytti suoralta.

 

Tuossa hetki sitten , kun kurvailin niin ihmeen hyvin se silti toimii , vaikka pahvi oliskin antautunut tosin ylävesiletku koittaa kovasti pullistella.

 

Täytyypä ihmetellä mitä ton kans nyt sit tekis :)

 

Tosin tulevana viikonloppuna ajan sillä oli mikä oli , täytyyhän sillä päästä Historic grand racea katsomaan!

Link to comment
Share on other sites

Tosin tulevana viikonloppuna ajan sillä oli mikä oli , täytyyhän sillä päästä Historic grand racea katsomaan!

 

Suunnitelmissa mennä kanssa molempina päivinä :)

 

 

Hyvä hyvä sinne vaan mäenpäälle vinoparkkiin kaikki Minit! :)

 

Saa vaan olla sitten ajoissa liikenteessä et saa auton hyvälle kohtaa.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...