Jump to content

Mini 1000-78


Päivi

Recommended Posts

Järjellä kun kattoo ja miettii että mitä repeis irti kun niistä repii yhteensä tonnin voimalla etiäpäin. Ei riitä että silmukkapultit pysyy selkänojanpellissä kiinni, tarttee selkänojapellinkin pysyä autossa kiinni ja sitä rataa. On vaan tullut nähtyä niin vaarallisia vyöasennuksia että oksat pois, kun on vaan laput silmillä laitettu ne vyöt kunnolla kiinni peltiin mihin ne tulee milloinkin, mutta sitten ei olekkaan mietitty että miten se koripelti on kiinni muussa rakenteessa.

 

Tämä on kyllä täysin totta!

 

Asiaa ajateltuani tulin siihen tulokseen , että laitan vakio vyöt paikalleen takaisin toistaiseksi.

 

Ja väheneekö paikkaluku autossa jos nuo 4 pisteet laittaa , haittaahan se takapenkkille kulkemista kuitenkin?

 

Niin ja saa antaa ohjeita miten nuo tulisi OIKEIN asentaa ja tarkoitus olisi jossain vaiheessa myös turvakaaretkin laittaa sillain , että takapenkkikin säilyisi.:)

Link to comment
Share on other sites

Nonni!!

 

Nyt se käy ja jopa liikkui omin voimin ,tosin ensin työnnettiin tallista aurinkoon ja sitten ajamalla takaisin:)

 

Ja tosiaan 1cm tulee rengas levikkeestä yli. Nooh pikku juttu.

 

Mutta en ollut aikaisemmin huomannut , että kuskin puoleinen etulevike on asennettu n.2.5 cm liian alas....Tämä teetti ylimääräistä jumppaa , kun joutui leikkelemään renkaalle tilaa lisää ......Ilmeisesti ollut jollain kiirus asennuksen kanssa joskus.....

 

Huomenna jos sillä jo pieniä testi ajeluja suorittaisi :) Huom. siis ihan pihatiellä :)

Link to comment
Share on other sites

Kuten jo aikaisemmin olen todennut , että en mahdu noihin nykyisiin penkkeihin (Cobra classic)!

 

Niin voiko niitä mitenkään "venyttää" leveydeltään vai täytyykö myydä pois ja hommata hieman isommat?

 

Saa antaa vinkkejä mitkä penkit sopisivat , että mahtuisi takapenkille myös kulkemaan.Ja alkuperäisiä penkkejä en sinne takaisin halua:)

Link to comment
Share on other sites

90 lukuisten Minien omat niskatuelliset penkit ovat ihan käypäset penkit. Niissä on jo vähän muotoa ja jämäkät. Sopivat heittämällä samoihin kiinnikkeisiin, eivätkä tuota muutenkaan mitään ongelmia.

Näyttää silloin tällöin olevan myynissä näilläkin palstoilla.

Varmasti riittää pysymään penkillä katukäytössä.

Link to comment
Share on other sites

Jaahas.......Onko tuo lämmityslaitteen venttiili korjattavissa vai ostettava uusi?

 

Käyttelin lämpimäksi ja sieltä itse säätövivun(liikkuva varsi) juuresta vuotaa nesteet pihalle.

 

On se näköjään uskottava , että nämä minit on käytävä aina TÄYSIN läpi joka paikasta.

 

Välillä vastustaa ja sitten taas vastustaa kunnolla :)

Link to comment
Share on other sites

Jos venttiili on alkup. tai iältään esim. 10-20v, niin veikkaanpa että kohta lorottaa suoranaan. Jos olet venttiilin vaihtanut vaikka vuosi sitten, niin sitten voi käyttely ja suihkaus silikonia auttaa.

Korjattavia eivät ole.

Link to comment
Share on other sites

Jos venttiili on alkup. tai iältään esim. 10-20v, niin veikkaanpa että kohta lorottaa suoranaan. Jos olet venttiilin vaihtanut vaikka vuosi sitten, niin sitten voi käyttely ja suihkaus silikonia auttaa.

Korjattavia eivät ole.

 

 

Itse en ole k.o. venttiiliä vaihtanut tuskin on edellinenkään omistaja.

 

Kyllä sieltä ihan kohtuullisen reilusti nestettä tuli :) Täytyypä uusia kuitenkin.

Link to comment
Share on other sites

Jaahas........

 

Purkasin piruuttani tuon lämppärin venttiilin ja on mallia läpivirtaava ja näyttäis siltikin tippa nestettä tulevan....nooh kunhan kokeilin:)

 

Mutta kuinka ollakkaan , rupesi lämmitys käytössä kone röpöttämään,paukkumaan ja kolmellakin käyntiä tarjoilee.........

 

Olisikohan aika ottaa aikalisä?

Link to comment
Share on other sites

Puristuspaineet aikas ok.

 

saattaa olla , että tulppa on ottanut itseensä ja samalla kaasarin nappasin irti.

 

Täytyykö suutin/neulaputken liikkua herkästi vai tahmeasti? HS4 Tämä oli ihan jumissa ja sitä liikuteltuani lähti irti ja hivenen vääntyi :o

 

Käykö tuo suutinputki muista kaasareista esim HS2?

Link to comment
Share on other sites

Kaikkien kaasarin liikkuvien osien on liikuttava herkästi ilman minkäänlaista takertelua.

Oletko kunnostanut kaasarin? Jos et ja kaasari on irti, niin korjaussarja ja kaasari kuntoon.

Kuluneitten sohlojen kanssa ei kannata pelata. Jos on tiukka budjetti, niin ensin tekniikka kuntoon ja sitten vasta ulkonäköheebeleitä ;)

Ei voi muuten tietää, kuinka hienosti Mini pelaa kun se on kunnossa 8)

 

Ettei vaan olisi mennyt kansipahvi 2-3 välistä??

Link to comment
Share on other sites

Kiitos taas kerran tiedoista! :)

 

Kaasaria en ole korjannut mitenkään ,vaan tänään otin irti kun haisi bensalle , röpöttää ja käy kolmella!

 

Eihän tuota ole "kansirempan" jälkeen sillointällöin käytelty lämpöiseksi tai ajettu kuin max.1km ja yhtäkkiä tuo prötääminen alkoi kuten kolmella käyminenkin.

On uutta 98 bensaa kera lisäaineen.

Öljyt on kirkkaat ja ei lisäänny + syylärikään ei ylimääräisiä pulputtele tai ylävesiletku pullistele edes lämpimänä.

 

Sen huomasin kun puristuspaineita mittailin , että tulpat on kovin siis kovin mustat ja mustuu putsauksesta huolimatta n.1min. käytön jälkeen.

Joten tästä päättelin , että kaasarissa on jotain häikkää.

 

Ja tosiaan se putkisysteemi mikä tulee kohokammiosta kaasarin alle ,niin se oli aikas jumissa.

 

Ja se irti lähtiessään vääntyi hivenen.

Waxstat mallin kaasari sen on ainakin varaosa kuvien perusteella.

 

Jäi Mobilia väliin tänäkin vuonna sitten minin osalta.....Itse toki paikalle tulen turistina :)

 

Budjetti on aina tiukka :)

 

Ulkonäkö on toi ja tollainen se oli jo mulle tullessaan lukuunottamatta renkaita/vanteita ja takavaloja .

Link to comment
Share on other sites

No, todennäköisesti kone tukehtuu bensaansa viallisen kaasarin takia.

Tosin jos 2-3 välinen kannas kansipahvista on mennyt, niin ei se välttämättä vesitilaan/öljyihin vaikuta.

Eikös sulla 1275 ole?

Link to comment
Share on other sites

No, todennäköisesti kone tukehtuu bensaansa viallisen kaasarin takia.

Tosin jos 2-3 välinen kannas kansipahvista on mennyt, niin ei se välttämättä vesitilaan/öljyihin vaikuta.

Eikös sulla 1275 ole?

 

Ei ole 1275 vain perus tonninen :)

 

Eikös se vaikuta jo puristuspaineisiin jos 2-3 välistä on pahvi palanut?

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...