Jump to content

Austin Mini Van 1962


LeeHarvey

Recommended Posts

  • Replies 266
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 viikkoa myöhemmin...

hieno vani tulossa. mulla on kanssa vani tallissa,joka on lievä projekti. onkos kellään tietoa mahtaako vanin takaoviin sopivaa tiivistettä saada metritavarana jostain tiivistekaupasta? mulla ei ole tiivistettä ollenkaan niin ei pysty mallinkanssa menee kyselemään mistään. samaten takaovien lasintiivisteet tarttis hommata. näyttävät olevan varaosakauppiailla hävyttömän kalliita kyseiset tiivisteet. meinasin et jos onnistuis saamaan jostain halvemmalla.

Link to comment
Share on other sites

Nuo takaovien tiivisteet on sellaiset että ei taida onnistua metritavarana. Toisessa ainakin profiili muuttuu kesken kaiken.

Itse ostin uudet muutama vuosi sitten ja tuolloin ainakin uusissa ei ollut klipsien reikiä. Eli itse laitoin liimaamalla, mutta vielä ei osaa sanoa kuinka hyvin pysyy, kun ei ole tullut testikilometreja.

Link to comment
Share on other sites

Ei 65:n alkuperäisissä tiivisteissäkään ole mitään klipsujen reikiä. Alkup. klipsut on sellaisia, että ne pujotetaan tiivisteen reunaan. Klipsuja ei ainakaan silloin enää saanut mistään kun noin 8v sitten Travelleriin kyselin.

Vaniin löytyi vielä aikanaan alkuperäiset kaikki tiivisteitä myöten. Ovat vähän eriluokkaa kuin nämä uustuotannot! Uustuotannot ei pidä edes vettä!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Noissa minun uusiotiivisteissä ei ollut mitään mihin pujottaa. Eli vain liimaamalla onnistui kiinnitys.

 

Projektikin hieman etenee. Välipäivät tallissa ja nyt olisi jo takakelkka alla ja etukelkkakin huulilla. Huomenna pitää käydä laittamassa etukelkka kunnolla kiinni, niin voi laskea pyörille... :D

 

Miten nuo Vanin omat lokarin peilit. Nehän on olleet mustat, mutta onko ne ollut kiiltävät, matat vai jotain siitä välistä?

Link to comment
Share on other sites

Hienolta näyttää!

Mattamustat peilit ja varret.

Vanissahan on ihan omat peilinvarret.

Mulla on alkup. uusia peilinvarsia vielä jossain jemmassa.

Ehkä jos oikein tarkkoja ollaan, niin puolikiiltävä ;)

Link to comment
Share on other sites

full

 

Päästäkää minut alas!

 

Etukelkka kiinnittyi poikkeuksellisen helposti. Mitäköhän tein väärin...

 

Onko kukaan alustamassannut Miniä viime aikoina? Mitä mahtaa toimenpide kustantaa?

 

 

Mun Mini massattiin edelliskesänä koteloineen päivineen ja makso 400€

 

Upea Mini sulla!! :D

Link to comment
Share on other sites

uuden mallisen minin massaus maksoi 550e,onhan se sääli massata kiiltävää alustaa mutta suosittelen jos meinaa ajaa sillä,itse olen entisöinyt yhden ja ainoan auton 90luvun alukupuolella,kun auto valmistui niin vein heti massaukseen ja kyllä kannatti sillä ruostesuojaus on estänyt ruosteen tulon kokonaan autossa ei vieläkään ole ruostetta missään ja on sama maali vieläkin mikä silloin maalattiin,nykyinen omistaja soitteli 10vuotta sitten ja kyseli mitä oli tehty kun muut vastaavat auton omistajat maalaavat autoaan 5-10vuoden välein ja tämä yksilö on vuodesta toiseen kuin juuri maalattu,sama keskustelu käytiin 2010 kesällä ja auton kunto oli samallainen silloinkin,joten suosittelen kunnon ruostesuojausta lämpimästi.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Sain takapenkit tänään verhoilijalta. Pitäisi vaan äkkiä päästä ruuvaamaan kiinni.

 

full

 

Muistaako kukaan mistä ryyppy vaijeri menee rintapellistä läpi näissä vanhemmissa. Nuo kaksi vakio läpivetoa on käytössä lämppärille. Vaihtoehtoja on mielestäni kaksi. Joko keskellä oleva "iso" reikä tai oikean puolen poljinpaketin mutterin reikä. Kuka muistaa?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Pitkästä aikaa pientä edistystä projektissa. Tuulilasi ja takaovien lasit laitettu kiinni ja ovien tiivisteet laitettu kiinni. Ovipahvit maalauksessa.

 

full

 

Hommasin Newtonilta uudet ovipahvit ja ovat 5 cm matalammat kuin alkuperäiset. Onko kellään kokemuksia kuinka nuo Newtonin pahvit istuu? Laitetaanko ne alhaalla eri paikkaan kuin orkikset? En ole vielä edes sovittanut omia, joten "jännittää".

 

Moottorin kimppuun pitäisi päästä, että olisi jotain toiveita nautiskella kyydeistä kesällä. Niin paljon autoja ja niin vähän aikaa...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Vaimo meni ja osti kesäauton ja arvokasta ropausaikaa tuhraantui vaimon autoon. No merkki on oikea, joten ei tässä oikeasti harmita. Kotieläinkin tuli kaupantekijäisenä. Ei vain olla nähty enää, joten ei tiedä veikö kissa vai löysikö paremman kodin tallin ylisiltä.

 

Helmat oli hitsailtu aiemmin ihan kelvollisesti, mutta oli vainen jäänyt tuuletusreiät pois, niin eivät kestäneet loputtomasti. Pelkääjän puoli kestänee katsastumiehen paukutuksen, joten vaihtukoot vasta ensi talvena.

 

full

 

full

 

Maali pintaan, niin hyvä tulee. Ei ehkä kelpaa entisöintikilpailuun, mutta tehdään seuraavasta parempi...

 

full

 

Mutta ei niin huonoa ettei jotain hyvääkin. Kahdenvuoden etsinnän jälkeen ryyppyvaijerikin löytyi. Ihan oli tallessa... hyvässä sellaisessa. ;D

 

full

Link to comment
Share on other sites

  • 9 kuukautta myöhemmin...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...