Jump to content

Austin Mini Van 1962


LeeHarvey

Recommended Posts

Tämän palstan minulle mielenkiintoisinta lukemista on ollut muiden projektien seuraaminen, joten ajattelin välillä toimia itse luovuttavana osapuolena.

 

Aika näyttää jaksanko päivittää kuinkakin aktiivisesti ja jaksaako kukaan tätä lukea.

 

Niin tai näin niin alla ilmaiseksi saatu aihio, josta piti saada farkku ajoon halvalla...

 

full

 

full

 

Peltitöitä vähän ja aihio oli "täydellinen". Ja vuosi oli tuolloin 1994.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 266
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Taukoa kesti itse asiassa 11 vuotta. Tuohon aikaan mahtui yhdet häät, kolmet ristiäiset ja yhdet tupaan tulijaiset.

Syksyllä 2005 Van pääsi kaverin talliin tarkoituksena peltitöiden teko. Tuolloin se kuuluisa mopo pääsi käsistä. Vaikka autossa ei varsinaisesti mätiä ollutkaan, niin peltiä alkoi vaihtumaan.

 

full

 

full

 

Eli talven saldo oli uusi keula ja takapää.

Link to comment
Share on other sites

Talvella 2006 löytyi pitkän etsinnän jälkeen elinten luovuttaja umpikyljille. Tästä iso kiitos Teemulle :) Palkkio on vielä maksamatta, mutta ei unohdettu. ;)

 

full

 

full

 

Auto oli niin hapan, että sitä ei saatu yhtenä kappaleena lavalle. Pohja oli jäätynyt kiinni maahan ja autoa nostettaessa pohja jäi paikalleen. Moottoritiellä kyljet läpätti tuulessa, mutta sidonta kesti ja koko kasa pääsi tallille saakka.

Link to comment
Share on other sites

2009 kesälomien viimeinen viikko "uhrattiin" maalaamiselle. Enään puuttui pintaväri.

 

full

 

2010 toukokuussa sitten oli vihdoin pintavärin vuoro.

 

full

 

Alunperin Van oli harmaa, mutta päädyttiin Willow Greeniin, jotta auto olisi vähän "iloisempi". Kukaan ei vain hoksannut kertoa, että Vanissa tuota maalipintaa on näkyvillä niin paljon, että rupeaa tuota vihreää tulemaan jo korvistakin ulos. Onneksi helteet poltti pihanurmen ruskeaksi. :)

Link to comment
Share on other sites

Onko kellään hyviä vinkkejä miten saadaan tankki elvytettyä? Tankki on hitsattu ja maalattu, mutta vuotaa vähän. Sain vuodot paikattua tiivistemassalla ja nyt ajatus oli maalata se sisältä vielä varmuudeksi 2k inertalla mopo-miesten vinkkien perusteella. Onko kellään kokemusta kuinka toimii? Mikä olisi paras tapa putsata tankki ennen maalilla huljutusta?

Link to comment
Share on other sites

Kun olet nähnyt noin valtavan vaivan ja autosta tulee noin hieno, niin hommaisin kyllä ilmanmuuta Uuden tankin!!

Vai onko ne nykyään erityisen kalliita/saako niitä??

Itse ostin omaani Uuden tankin n. 20 v sitten ;) ja silloin se muistaakseni tuntui halvalta!

Noista paikatuista/maalatuista on vain huonoja kokemuksia.

Link to comment
Share on other sites

Hommaa uusi tankki tai vie vanha tinattavaksi tankki-/jäähdytinkorjaajalle. Kai heitäkin vielä on olemassa? Itse kyllä tyytyisin maalailemaan vanhaa tankkia inertalla vain ulkopuolelta...

 

Autosta näyttää tulevan tehtyjen koritöiden perusteella sen verran hieno etten itse ainakaan raaskisi jättää sitä joskus myöhemmin tien poskeen kaiken maailman vandaalien armoille... Kaikki vain siitä syystä, että tankki alkoi kerran vain piiputtaa...

Link to comment
Share on other sites

jäljen laadukkuutta ei kannata kommentoida kuvien pohjalta. Hyvä kuva valehtelee enemmän kuin 1000 sanaa.

 

Maalaus näyttää pirun hyvältä kuvassa, mutta on täynnä roskia. Kammion putsaus jäi jotenkin vajaaksi. No itse tein ja säästin... Pystyy sen toki myllytämään ja varmaan täytyykin ainakin paikoittain.

Sama pätee tuohon tankkiin eli jos itse teen niin säästän. Ja aivan varma, että joku säästökohde piiputtaa jossain vaiheessa. Ja periaate on, että jos vanha osa löytyy, niin sitä käytetään.

Toistaiseksi ainoa uusi osa on johtosarja peltien lisäksi. Kulutusosat kaiketi tulee laitettua uusista.

Link to comment
Share on other sites

Ai että muuten näyttää hyvältä 8) Alkaa vain harmittaa kuvia katsellessa, että miksi "säästin" enkä puhalluttanut omaa vanin koppaa puhtaaksi. Tällä hetkellä on myös tuo loputon pohjatöitten teko työn alla.

 

Eihän tuota sun vania edes voi verhoilla, kun muuten jää niin nätti maalipinta piiloon ;)

 

Ps. mäkin annan ääneni uudelle bensatankille.

Link to comment
Share on other sites

Vanhat konkarit on sanonut, että ei ne Minit niin siistejä ollut uutenakaan. Minä panostan tuohon. :)

 

Sisäpuolen virheet ei näy kuin yksisilmäisille. Tuo koppi on sen verran pimeä, kun kyljet meni umpeen, että ei siellä pienet roskat ja valumat näy.

 

Juu ei parane ylientisöidäkkään, ei nää roskat oo uutenakaankaan ollu mitään priimaa ja vaikuttais uudet MINIT jatkavan samalla linjalla esikuvien mukaan :) .

Link to comment
Share on other sites

Vanhat konkarit on sanonut, että ei ne Minit niin siistejä ollut uutenakaan. Minä panostan tuohon. :)

 

Sisäpuolen virheet ei näy kuin yksisilmäisille. Tuo koppi on sen verran pimeä, kun kyljet meni umpeen, että ei siellä pienet roskat ja valumat näy.

 

Juu ei parane ylientisöidäkkään, ei nää roskat oo uutenakaankaan ollu mitään priimaa ja vaikuttais uudet MINIT jatkavan samalla linjalla esikuvien mukaan :) .

 

Auts!! Mulla Mini jättäis tienpäälle, jos tollasta kuulis. :o No... Totta te taidatte turista... ;)

Link to comment
Share on other sites

Jos löytäisit kunnolliset Hyvälaatuiset rättirenkaat, niin sitten kyllä.

Mutta nämä nykyään saatavilla olevat taitavat kaikki olla jossa halpamaissa, halvalla tehtyjä versioita, jotka tarkoitettu lähinnä rekvisiitaksi!?

Itse laittaisi vyörenkaat. Niitähän sai jo Miniinkin 60-luvun alkup.

145/10 Good Year! Kokemuksesta hyvät.

Pysy Camaceista erossa.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...